Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2009, 23:41
East
East is offline
Citaat:
Ik las net ff terug, naar de vorige thread.
@East, jij bent echt een switcher

Ik ben nu bezig met alle formulieren. Ergens zit er nog wel twijfel.
Maar dat zal wel blijven. Ik ben altijd veelste bang om de verkeerde keuzes te maken.
Maargoed, het zal vast leuk worden.

Ik hoop dat AUC en UCU veel gaan samenwerken, ik denk dat beide daar beter van kunnen worden.
Bij kleine aanmeldingen voor bepaalde vakken kan dit een oplossing zijn.

Verder hoop ik dat zoals Jannekus zei, UCU toch meer vrijheid gaat creëren. Dat zou fijn zijn.
Ikzelf ben wel van plan veel van de campus af te gaan, dit zal idd wel lastig zijn.
Maar mijn vriend zit ook in Utrecht (ik herhaal te veel, sorry daarvoor), dus die wil ik wel regelmatig opzoeken
Ja ik beken Bij mij blijft er ook steeds twijfel hoor. Maar het wordt denk ik hoe dan ook wel leuk. En als het tegenvalt, kun je altijd 't jaar daarna nog iets anders gaan doen (we zijn jong genoeg ). Wel leuk dat je vriend ook in Utrecht gaat wonen, ik denk dat dat inderdaad wel een ideale manier is om van campus af te komen.

Meeting moeten we zeker doen, lijkt me leuk!

Succes met leren voor de examens allemaal
Advertentie
Oud 12-05-2009, 00:34
SjaakieTorrie
SjaakieTorrie is offline
Citaat:
Haha ja het wordt steeds serieuzer.. Nee, iedereen heeft z'n eigen voorkeuren natuurlijk. Ik vond het een beetje alarmerend dat Sjaakie zei 'ik denk dat ik in Amsterdam gelukkiger word, maar ja, het is dan wel moeilijker een masteropleiding te krijgen in het buitenland en daar gaat het uiteindelijk om'. Maar goed, zoals ik al zei, iedereen z'n eigen voorkeuren haha En UCU doet dus geen bellen rinkelen in het buitenland, maar afijn ze hebben inderdaad wel ervaring met ucu studenten dus dat is prima natuurlijk

Ik heb uiteindelijk gekozen voor:
- veel meer mogelijkheden om zelf je leven in te richten (ik bedoel eigen kamer, zelf koken, gewoon onafhankelijk)
- de stad Amsterdam (!!!!!!! mag eigenlijk niet)
- veel meer mogelijkheden tot eigen initiatief w.b. het lesprogramma/fraternities etc.
- het feit dat je ook veel mensen buiten campus zult leren kennen en niet zo op campus blijft hangen (want ook al zegt iedereen van te voren, echt niet, ik ga lekker uit in Utrecht en blablabla, wat ucu'ers daarover vertelden maakte mij nogal benauwd. Maar sommigen vinden dat ongetwijfeld geweldig!)
Hahah East ik zie je punt wel hoor. Ik heb net mijn eigen formulering teruggelezen en ik zie dat ik 'maar met UCU kan je makkelijker een master..." op de verkeerde plaats ertussenin heb gegooid. Ik bedoelde dat levensgeluk uiteindelijk het belangrijkste was! Dus maak je niet druk, als de keuze echt tussen geluk en een mastersopleiding was dan wist ik heus wel watik ging doen. Het was een ongelukkige formuleringsfout.

Desondanks moet je altijd nadenken over wat je op de lange termijn wilt doen, en watj e op de lange termijn het meeste geluk geeft, of in ieder geval tevredenheid. Sowieso als jij naar UCU of AUC gaat, en internationale ambiities hebt, moet je je voorbereiden op ene keiharde concurrentie voor banen en opleidingen. Ongetwijfeld zullen wij allemaal ons niche vinden. Maar ik heb nu een jaar in Amerika gezeten en de samenleving is er hier veel meer op ingesteld om je altijd klaar te stomen voor, 'Resume-building' enz. Wat dus het dieper liggende probleem is voor mij, dat ik niet precies weet wat de juiste balans qua ambitie is. Ik denk dat we daar allemaal ten zijder tijd moeite mee hebben of krijgen. Misschien is dat de reden dat ik het zo ongelukkig heb geformuleerd.

Verder ook nog wat vragen aan jou. Interessant dat je een fraternity wilt opzetten. Waar dacht jij zoal aan? Weet jij in hoeverre het mogelijk is om als UCU'er te koken in je gebouw? Ze hadden toch gezamenlijke keukens?

Laatst gewijzigd op 12-05-2009 om 01:39.
Oud 12-05-2009, 00:38
SjaakieTorrie
SjaakieTorrie is offline
Citaat:
Ik las net ff terug, naar de vorige thread.
@East, jij bent echt een switcher

Ik ben nu bezig met alle formulieren. Ergens zit er nog wel twijfel.
Maar dat zal wel blijven. Ik ben altijd veelste bang om de verkeerde keuzes te maken.
Maargoed, het zal vast leuk worden.

Ik hoop dat AUC en UCU veel gaan samenwerken, ik denk dat beide daar beter van kunnen worden.
Bij kleine aanmeldingen voor bepaalde vakken kan dit een oplossing zijn.

Verder hoop ik dat zoals Jannekus zei, UCU toch meer vrijheid gaat creëren. Dat zou fijn zijn.
Ikzelf ben wel van plan veel van de campus af te gaan, dit zal idd wel lastig zijn.
Maar mijn vriend zit ook in Utrecht (ik herhaal te veel, sorry daarvoor), dus die wil ik wel regelmatig opzoeken
Hey Annemiek,

Ik zou je niet al teveel druk maken om de vrijheid. Dat bepaal je uiteindelijk altijd zelf nog. Sowieso is de campus in Utrecht waarschijnlijk gewoon gezllig. Dat is de reden waarom mensne weinig van de campus afgaan lijkt mij. Als ze weg zouden willen zouden ze dat wel doen.

Verder zou ik je adviseren om bij een studeten of sport vereniging te gaan in de stad. Op die manier krijg je een wat meer diverse ervaring. Maar volgens mij schreef je dat zelf ook al!

Verder zie ik jouw punt over het debatteren ook wel. Ik houd echt super van debatteren. Had jij ook aan het NK meegedaan of niet? Vast wel. Sowieso is het team in Utrecht uitstekend. Maarja dat betekent niet dat ze dat in Amsterdam niet in kunnen halen natuurlijk haha....
Oud 12-05-2009, 01:33
Verwijderd
Citaat:
(om even een standje van Leonoor te voorkomen!) ^^
Ben ik zo streng?

Oud 12-05-2009, 13:51
East
East is offline
Citaat:
Verder ook nog wat vragen aan jou. Interessant dat je een fraternity wilt opzetten. Waar dacht jij zoal aan? Weet jij in hoeverre het mogelijk is om als UCU'er te koken in je gebouw? Ze hadden toch gezamenlijke keukens?
Ik snap het Ik denk dat dat jaar in Amerika jou behoorlijk beïnvloed heeft, als ik 't zo hoor.

Maar ja, het lijkt me heel erg leuk om zoiets op te zetten. In Utrecht hebben ze al 3 fraternities/sororities geloof ik, en ik denk dat zoiets wel heel leuk is. Nog geen idee over de invulling. Misschien heb jij nog tips en ideeën, van wat je daar overseas hebt gezien wellicht? Weet het nog niet zeker trouwens, ik wil me misschien ook wel aansluiten bij een gewone studentenvereniging in Amsterdam

Over dat koken vertelde geloof ik Jannekus dat je inderdaad per 4 kamers ongeveer een keukentje hebt met magnetron en twee pitten en een koelkast.. dus je kan zelf koken!
Oud 12-05-2009, 16:39
Alyssia
Alyssia is offline
Hee, ik heb net een mail gehad van RA. Daarin stond dat ik kon registreren bij Woongoed Middelburg, met een link en alles. Ik heb dat formulier ingevuld, maar ik kan vervolgens niet op Continue drukken, en alleen op Overzicht, waardoor ik dus weer op de startpagina terecht kom en overnieuw kan beginnen. Hebben meer mensen dit?
Oud 12-05-2009, 21:45
Neutie
Avatar van Neutie
Neutie is offline
@ Alyssia: jij hebt dus al het aanbod van RA geaccepteerd? Ik zit enorm te twijfelen of ik het nog wel moet gaan doen, ook omdat dit mijn tweede studiekeuze wordt en ik dus echt de goede keuze wil maken nu. Ik heb vandaag meegelopen met een ander studie in Delft, en nu weet ik het echt HELEMAAL niet meer. Frustrerend! Ik ga er denk ik morgen niet meer over na denken en dan op mijn gevoel een keuze maken.
Oud 12-05-2009, 21:47
Alyssia
Alyssia is offline
Hm, lastig Neutie! Waarom zit je zo te twijfelen, naast het feit dat het je tweede keuze is? (Wat is je eerste?)
Inschrijven bij Woongoed is in ieder geval gelukt, ik moest nog telefoonnummer en email invoeren, terwijl er helemaal geen verplichtingssterretje bij stond sukkels.
Oud 12-05-2009, 21:51
Neutie
Avatar van Neutie
Neutie is offline
Haha, sukkels idd
Mijn eerste keuze was PsychoBIOlogie (UvA). Ik ben vooral ontevreden over de opzet en organisatie van de studie, niet zozeer de inhoud (maar ook wel een beetje). En de massaliteit van de UvA en Amsterdam past niet echt bij mij.
Ik twijfel nog omdat het Liberal Arts & Sciences systeem me wel heel erg aanspreek, maar ik ben niet zeker over Middelburg. Je zit dan tussen mensen die allemaal RA doen, ik ben bang dat dat te benauwend is. De studie die ik vandaag bezocht heb, Life Science & Technology, leek me vooraf erg leuk, maar viel een beetje tegen. Geen van de tweeën springt er dus echt uit, wat de keuze erg moeilijk maakt.

edit: oja, en ik ben bang dat RA teveel op sociale & alfa wetenschappen gericht is, terwijl ik juist de Science kant op wil gaan (zoveel is mij duidelijk )
En iemand zei hier dat ze naar de stempeldatum kijken voor je acceptatie. Weet iemand of dat ook voor RA geldt? Want ik wil mijn keuze zo lang mogelijk uitstellen
Oud 12-05-2009, 22:02
Alyssia
Alyssia is offline
Hmja, ze zijn wel erg trots op hun muziekprogramma. Ik wil zelf graag psychologie en cognitieve wetenschappen doen, beetje dezelfde kruising als jij dus. De man met wie ik mijn interview had, was echt heel enthousiast over dat ik dat wilde gaan doen en dat ik ook zonder meer toestemming voor interdepartmental zou kunnen krijgen als ik dat zou opgeven. Ik ben zelf niet zo'n science type, dus ik denk eerder dat cognitieve wetenschappen een minor wordt en linguistics dan major (andere interesse die er goed bij aansluit ).
Ik denk persoonlijk dat het science programma echt wel goed in elkaar zit, maar het muziekprogramma wordt veel meer gepromoot (want dat is toch wel bijzonder aan RA tov de andere UC's in NL) en daardoor hoor je er niet zo veel over.
Verder wonen er volgens mij ook heel veel leerlingen van de hogeschool Vlissingen in Middelburg, en vergis je niet, er wonen zo'n 40000 mensen hoor! Dat is best groot, maar natuurlijk niet als je uit een grote stad komt. Tsja, veel meer argumenten kan ik je niet geven, maar er zijn zo'n 600 RA studenten.. er zitten altijd leuke en minder leuke tussen. Dat is bij elke studie/uni. En misschien is het juist veel leuker dat je iedereen kent, ipv dat je bij een hoorcollege zit en zo'n 40 mensen kent die toevallig ook in je werkgroepen zitten.
Oud 13-05-2009, 08:55
joram
joram is offline
@ Alyssia
Reken er maar op dat woongoed voor nog meer frustraties zal zorgen Welke campus heb je uiteindelijk gekozen?

Neutie, het is waar dat meer studenten hier Social Science en Arts & Humanities doen, maar de Science department is nog steeds vrij belangrijk. Veel mensen daarin doen ook de pre-medical track, maar je hebt ook earth science, biology, chemistry, mathematics etc. dus dat zijn wel de echte 'hardcore' science vakken.

Verder is het inderdaad ook zo dat je een heel groot gedeelte van de studenten hier kent, dus dat zou je als benauwend kunnen ervaren.. maar er is hier niemand die ik ken die er zo over denkt.
Verder gaan er niet zo heel veel mensen om met andere jongeren/studenten van buiten RA, omdat je toch wat minder contact met ze hebt. Aangezien alles toch op campus gebeurt, en tijdens het uitgaan ga je vaak met een groepje vrienden van RA.
Natuurlijk kàn het wel, dus het is maar net wat je zelf wilt. Je moet er zelf wat van maken. Bovendien zit je niet opgesloten in middelburg, je kunt altijd naar Vlissingen, Antwerpen of Rotterdam, met de trein zit je er zo!
Oud 13-05-2009, 08:59
Alyssia
Alyssia is offline
@ joram: Ik heb voor Roggeveenhuis gekozen
Oud 13-05-2009, 10:50
ickeicke
ickeicke is offline
Wat opmerkingen van iemand met inmiddels bijna 3 jaar ervaring op RA, bijvak ervaring met de UvA en de Radboud Universiteit en ik heb de UCU campus inmiddels meerdere malen bezocht.

Citaat:
YES aangenomen aan de AUC. Superblij, was vandaag al zwaar bummed out aangezien ik niet door ben met de decentrale selectie geneeskunde, en loting tjah daar kan je niet vanuit gaan. Maargoed nu dus alles op de bus doen... Weet alleen niet stel ik word ingeloot wat ik dan ga doen, ik sta dus ook voor een dilemma!

Gefeliciteerd iedereen die aangenomen is!
Citaat:
Bedoel je trouwens dat het met een UC makkelijker is om arts in het buitenland te worden?

Dus AUC of geneeskunde.. waarschijnlijk toch AUC
Als je twijfelt tussen een UC en geneeskunde en je vermoedt dat je uiteindelijk arts wil worden, ga dan geneeskunde doen. Via een UC (iig via RA en UCU) kan je instromen bij SUMMA (in Utrecht) of AKO (in Maastricht) en daarmee kun je dan arts-klinisch onderzoeker worden. Echter is het wel zo dat zowel SUMMA als AKO erg selectief zijn en dat er dus een grote kans bestaat dat je daar niet binnen komt. Dan kun je in het beste geval misschien nog als zij-instromer starten bij een reguliere geneeskunde opleiding wat eigenlijk de hele opleiding doet met uitzondering van een paart dingen waar je dan misschien vrijstelling voor krijgt.
Met andere woorden, het UC traject is (imho) geen goede optie als je al zeker weet dat je arts wil worden. Zeker AUC, aangezien zij nog geen enkele ervaring hebben met doorstroming naar medische masters (al gaat dit wellicht wel veranderen).

Citaat:
Hey iedereen,
Daarnaast kan het enorm verschillen van professor tot professor. OP mijn Amerikaanse universiteit zie ik dat ook al: als je de ene profeessor tegenover je krijgt zul je een radicaal andere indruk krijgen dan als je een ander krijgt. Dat zegt dus erg weinig.
...
In Utrecht zijn ze die fase allang voorbij. Oftewel, de kwaliteit van ieder vak zal wellicht hetzelfde zijn. Als je Science 101 in Utrecht of in Amsterdam neetm zal er geen verschil zijn. Maar de kwaliteit van het algehele programma, met name met betrekking tot het totale aanbod, zal er wel degelijke verswchil zijn.
Ik denk juist dat het andersom is. De inhoud en kwaliteit van individuele vakken kunnen best veel verschillen tussen UCU en AUC (en ander UCs for that matter), maar de overall kwaliteit zal uiteindelijk niet heel ver uit elkaar liggen. Je schreef in je post dat interview erg af kan hangen van degene die het doet en dat zelfde geldt voor vakken. Hier op RA worden sommige vakken twee keer per semester door 2 verschillende docenten gegeven, of het ene semester door X en het volgende semester door Y, en dan is er (binnen redelijke grenzen natuurlijk, echt slecht wordt het niet) ook wel variatie in kwaliteit en "interessantheid" te merken.

Citaat:
Als wij ons met zijn allen ervoor in zouden zetten zou Amsterdam binnen een paar jaar zo voorbij Utrecht kunnen stomen in zowel academische kwaliteit als sfeer op de campus.
Een UC zet je niet binnen 2 jaar op de kaart, maar zoals de Engelsen dat zo mooi kunnen zeggen "I applaud you enthusiasm". Denk niet dat AUC echt UCU voorbij gaat stomen, zeker niet binnen een paar jaar. De uiteindelijke kwaliteit zal denk ik niet echt mijlenver uit elkaar liggen. Wel goed dat je een goede mentaliteit hebt om echt je best te doen om er wat moois van te maken, daar kan een nieuw UC niet genoeg mensen van hebben .

Citaat:
Toch bedankt dat je het met ons deelt, want je hebt zeker gelijk! Ik heb 't hiervoor al eens gepost, en ik wil nu niet zo klinken van 'mijn pappie dit en dat', maar hij heeft écht veel ervaring op buitenlandse universiteiten en met onderwijsprogramma's enz. Zijn ervaring: niemand kent Utrecht. Mensen kennen het principe 'University College' wel, maar hebben geen idee waar Utrecht ligt en hoe je het uitspreekt. Amsterdam kent iedereen, en ik denk dat veel bedrijven bijvoorbeeld het veel meer kunnen waarderen als je daar komt als 'pionier' (beetje overdreven, maar je snapt wat ik bedoel) die op een nieuwe opleiding allerlei clubs hebt opgezet.
Natuurlijk is Amsterdam als stad veel bekender als Utrecht, maar de UU is wel een van de grotere (en volgens mij ook wel bekendere) universiteiten van Europa.
En over de bekendheid van de term "university college"; zoals de term nu in Nederland wordt gebruikt is dat afgeleid van het Britse gebruik, een kleiner onderdeel van een grotere universiteit. Echter, de Nederlandse UCs zijn gekopieerd naar Amerikaans model, en in Amerika wordt de term "university college" vooral gebruikt voor het onderdeel van de universiteit dat part-time avondopleidingen verzorgt voor volwassenen...
Hoe dan ook, de reputatie van een UC is niet echt alles bepalend, van de eerste twee lichtingen van RA zijn er ook al meteen mensen in Oxford, Cambridge, UCL, LSE, St. Andrews, etc. aangenomen.

Citaat:
Haha, sukkels idd
Ik twijfel nog omdat het Liberal Arts & Sciences systeem me wel heel erg aanspreek, maar ik ben niet zeker over Middelburg. Je zit dan tussen mensen die allemaal RA doen, ik ben bang dat dat te benauwend is.

edit: oja, en ik ben bang dat RA teveel op sociale & alfa wetenschappen gericht is, terwijl ik juist de Science kant op wil gaan (zoveel is mij duidelijk )
Op RA zitten (nu in ieder geval) meer mensen die social science doen dan mensen die science doen. Maar er zijn best veel life-science studenten (waar jij ook best in past, al doe je dan misschien geen pre-med track) en RA is hard bezig science dingen populairder/beter te maken. Zo is er nu bijvoorbeeld een pilot project waarbij mensen van RA technische masters kunnen gaan doen aan de TU Eindhoven.
Oud 13-05-2009, 15:47
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
Citaat:

Als je twijfelt tussen een UC en geneeskunde en je vermoedt dat je uiteindelijk arts wil worden, ga dan geneeskunde doen. Via een UC (iig via RA en UCU) kan je instromen bij SUMMA (in Utrecht) of AKO (in Maastricht) en daarmee kun je dan arts-klinisch onderzoeker worden. Echter is het wel zo dat zowel SUMMA als AKO erg selectief zijn en dat er dus een grote kans bestaat dat je daar niet binnen komt. Dan kun je in het beste geval misschien nog als zij-instromer starten bij een reguliere geneeskunde opleiding wat eigenlijk de hele opleiding doet met uitzondering van een paart dingen waar je dan misschien vrijstelling voor krijgt.
Met andere woorden, het UC traject is (imho) geen goede optie als je al zeker weet dat je arts wil worden. Zeker AUC, aangezien zij nog geen enkele ervaring hebben met doorstroming naar medische masters (al gaat dit wellicht wel veranderen).
Om nog even hier op in te gaan: oké als je zeker weet dat je arts wil worden dan kun je imo ook beter geneeskunde studeren. Maar als je echt een passie hebt en een grote interesse voor de medische wereld dan is UC misschien wel een betere keus. En dan inderdaad via SUMMA een soort dokter 'plus' worden ((hierop klikken voor meer informatie)). Dan heb je een bredere achtergrond.

Ze zijn wel selectief maar als UC'er vind ik dat je juist een best redelijke kans hebt om te worden aangenomen (tenminste als ik naar UCU kijk). Vorig jaar waren er geloof ik al een groot aantal van de aangemelde studenten van UCU gekozen en dit jaar (volgens mij) zijn er 10 van de 14 UCU'ers die zich hadden aangemeld aangenomen. Dus 10 van de 40 aangenomen studenten voor SUMMA (van de ongeveer 200 aanmeldingen) komen van UCU. En dan heb ik ook nog gehoord dat er een aantal afgestudeerde UCU'ers ook zijn aangenomen.Dus ik wil alleen maar zeggen dat het niet onmogelijk is!

En een meeting is inderdaad wel een leuk idee om te doen ja, twee jaar geleden dus ook gedaan en het was wel grappig en geslaagd Wel heel veel verschillende types maar ja, die zijn ook wel representatief voor UCU. Uiteindelijk ben ik wel dankzij de meeting nog steeds met 2 mensen goed bevriend (al zijn ze alletwee gestopt met UCU haha). En als jullie het voor 26 juni houden kunnen jullie altijd nog langs komen bij mij op campus en dan geef ik jullie nog een rondleiding
__________________
Neti gaat studeren <3
Oud 13-05-2009, 16:26
Neutie
Avatar van Neutie
Neutie is offline
@ickeicke: thanks voor de info! Maar ik heb het net met mij ouders erover gehad en ik realiseerde me dat ik helemaal geen enthousiasme voel om naar RA te gaan. Dus het lijkt me logisch dat ik het dus niet ga doen. Ik moet nu gaan beslissen of ik met mijn huidige studie doorga, of dat ik toch nóg iets anders ga doen. Maar daar heb ik gelukkig wat meer tijd voor.
Ik wens iedereen die wel naar een UC gaat veel succes!

Laatst gewijzigd op 13-05-2009 om 18:38.
Oud 13-05-2009, 19:05
loulou91
loulou91 is offline
heehee
ik ben ook aangenomen op RA, ik twijfelde enorm of ik het wel zou aannemen,
maar ik ga het denk ik toch maar doen.. ik wil graag het pre-med track doen.
ik was ook bang dat er veel nadruk zou liggen op dat muziekgedoe (ik vind het maar niks)
maar mijn interviewer heeft me overgehaald door te vertellen over het geweldige science department van RA
@Alyssia: waarom heb je roggeveen gekozen? ik twijfel nog een beetje tussen koestraat en roggeveen namelijk, ik zie er niet veel verschil tussen...
Oud 13-05-2009, 22:15
Alyssia
Alyssia is offline
Ik heb Roggeveen gekozen eigenlijk vanwege het feit dat het goedkoper is De goedkoopste kamer van Koestraat is namelijk net een paar euro goedkoper dan de duurste kamer van Roggeveen, wat ik op de site van woongoed vond iig. En ik heb niet zo heel veel te besteden, dusja.
Bovendien zijn die kamers ongeveer 15 vierkante meter (en dan nog een keukentje en douche/wc apart erbij!), en dat is groter dan mijn slaapkamer (die ook nog eens schuine daken heeft) en hier kan ik ook prima de hele dag zitten. Ik ga er niet vanuit dat ik dat doe, want ik zal vast genoeg andere dingen doen en bij andere mensen eten en gezellig doen, maar voor een eigen plek om te relaxen en leren enzo, vind ik zo'n kamer groot zat.
Oud 13-05-2009, 23:42
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
heehee
ik ben ook aangenomen op RA, ik twijfelde enorm of ik het wel zou aannemen,
maar ik ga het denk ik toch maar doen.. ik wil graag het pre-med track doen.
ik was ook bang dat er veel nadruk zou liggen op dat muziekgedoe (ik vind het maar niks)
maar mijn interviewer heeft me overgehaald door te vertellen over het geweldige science department van RA .
Het muziek programma is wel een van de bijzondere punten van RA, maar als je (net zoals 90% van de studenten) niet in het performing arts track zit, heb je er weinig mee te maken. Je zal er nooit nadeel van ondervinden denk ik. Integendeel, er zijn regelmatig concerten van studenten. Verder heb je misschien soms les in een lokaal dat grenst aan het oefenlokaal met vleugel, in dat geval wordt je college (zacht en niet storend ofzo) onbedoeld muzikaal begeleid .

Citaat:
Ik heb Roggeveen gekozen eigenlijk vanwege het feit dat het goedkoper is De goedkoopste kamer van Koestraat is namelijk net een paar euro goedkoper dan de duurste kamer van Roggeveen, wat ik op de site van woongoed vond iig. En ik heb niet zo heel veel te besteden, dusja.
Bovendien zijn die kamers ongeveer 15 vierkante meter (en dan nog een keukentje en douche/wc apart erbij!), en dat is groter dan mijn slaapkamer (die ook nog eens schuine daken heeft) en hier kan ik ook prima de hele dag zitten. Ik ga er niet vanuit dat ik dat doe, want ik zal vast genoeg andere dingen doen en bij andere mensen eten en gezellig doen, maar voor een eigen plek om te relaxen en leren enzo, vind ik zo'n kamer groot zat.
Wist niet dat Roggeveen en Koestraat zoveel schelen . Voor mensen die nog moeten kiezen: voor zowel de Koestraat als Roggeveen kan je huurtoeslag (subsidie) krijgen, misschien dat die voor Koestraat dan weer hoger is dan voor Roggeveen, want ik dacht dat het netto allebei rond de 300 euro zit. Anyway Alyssia, in Roggeveen zit je prima hoor. Ik zit er nu al 2,5 jaar en het bevalt mij, en met mij volgens mij eigenlijk zo'n beetje alle Roggeveen bewoners, erg goed. Er wordt rondom het gebouw nog het een en ander gebouwd, maar ik heb daar eigenlijk nooit zo'n last van. Koestraat ligt weer in een iets drukkere omgeving, dus zo heeft alles wel zo z'n voor- en nadelen.
Oud 14-05-2009, 10:16
Alyssia
Alyssia is offline
Nja, op de site van Woongoed stonden de volgende dingen:
http://www.woongoed.nl/upload/cms/44...veenhof307.pdf
http://www.woongoed.nl/upload/cms/44...estraat306.pdf

Als je die vergelijkt, komt Koestraat er toch echt wel veel duurder uit hoor!
Maar maakt verder niet uit, Roggeveen sprak me toch al veel meer aan dan Koestraat.
En bovendien krijg ik pas huursubsidie na mijn 1e semester, omdat ik 19 dec jarig ben. Niet dat dat heel veel uitmaakt, maargoed. Als ik trouwens een proefberekening maak voor het duurste wat je in Koestraat kan krijgen (volgens t example agreement hierboven), kún je trouwens geeneens huurtoeslag krijgen omdat je onder de 23 niet zoveel huur mag betalen ofzo. Heel vaag.
Oud 15-05-2009, 10:40
kacmar
kacmar is offline
Ook ik ben aangenomen op RA! Ben zoooo blij!
Oud 15-05-2009, 13:28
East
East is offline
Gefeliciteerd!
Oud 15-05-2009, 13:45
Alyssia
Alyssia is offline
Gefeliciteerd inderdaad! Leuk, nog een studiegenootje!
Oud 15-05-2009, 13:58
kacmar
kacmar is offline
Allebei bedankt! Is er eigenlijk al een 'class of 2012' hyve of group op facebook?! (Dan ga ik me daar ook nog eventjes melden)
Oud 15-05-2009, 14:22
Alyssia
Alyssia is offline
http://www.facebook.com/home.php#/gr...id=58580707553
^^
Oud 15-05-2009, 14:51
East
East is offline
Leuk idee! Is er ook al zoiets voor AUC, toevallig..?

Anders maak ik ook even zo'n facebookgroup aan!
Oud 15-05-2009, 14:58
Alyssia
Alyssia is offline
Ik heb net even voor je gezocht en ik vond helemaal niks.
Oud 15-05-2009, 15:56
Quruxleey
Quruxleey is offline
Hey

Der is wel een AUC hyve, http://amsterdamuc.hyves.nl
Met dank aan KarlijnH
Oud 15-05-2009, 16:16
East
East is offline
Oh oke

Ik maak een dezer dagen wel even een group aan op facebook, is en blijft een internationale opleiding tochh
Oud 15-05-2009, 17:15
kacmar
kacmar is offline
Dank je, Alyssia! Ben ook maar meteen lid geworden Volgens mij ben jij ook al lid of niet?
Oud 19-05-2009, 20:36
CharlotteCate
CharlotteCate is offline
Hoi allemaal!!
Ik heb gisteren gehoord dat ik ben toegelaten bij het AUC. Zijn er mensen hier die ook toegelaten zijn? Het lijkt me leuk alvast wat mensen te kennen
Groetjes Charlotte
Oud 19-05-2009, 21:07
Alyssia
Alyssia is offline
Citaat:
Hoi allemaal!!
Ik heb gisteren gehoord dat ik ben toegelaten bij het AUC. Zijn er mensen hier die ook toegelaten zijn? Het lijkt me leuk alvast wat mensen te kennen
Groetjes Charlotte
Lees het topic even door, zou ik zeggen.
Oud 19-05-2009, 21:45
East
East is offline
Citaat:
Hoi allemaal!!
Ik heb gisteren gehoord dat ik ben toegelaten bij het AUC. Zijn er mensen hier die ook toegelaten zijn? Het lijkt me leuk alvast wat mensen te kennen
Groetjes Charlotte
Ja, ik! Gefeliciteerd. Wat voor major wil je gaan doen denk je? En ken je nog anderen die er ook heen gaan (buiten dit forum)?
Oud 20-05-2009, 16:05
les
les is offline
Citaat:
Hoi allemaal!!
Ik heb gisteren gehoord dat ik ben toegelaten bij het AUC. Zijn er mensen hier die ook toegelaten zijn? Het lijkt me leuk alvast wat mensen te kennen
Groetjes Charlotte
amsterdamuc.hyves.nl
Oud 21-05-2009, 15:25
Lengar
Lengar is offline
@annemiek

Annemiek, sorry dat ik nu pas reageer, ik moest me even afzonderen natuurlijk om een goede keuze te kunnen maken...

Uiteindelijk heb ik toch voor Utrecht gekozen, omdat Utrecht eigenlijk 1e keus was en ik toen Amsterdam als back-up had gedaan, maar toen ik bij AUC was ging ik twijfelen. Wta voor mij heel erg heeft meegespeelt is dat de woningen bij AUC niet in het centrum liggen, en het veel gebruikte argument dat deze opleiding nog moet opstarten en UCU een gesvetige opleiding is. Het was heel moeilijk om te kiezen en ik heb pas 14 mei ( 1 dag van te voren) de knop door gehakt ik zou zeggen tot volgend jaar
Oud 21-05-2009, 16:42
loulou91
loulou91 is offline
hee,
ik heb me ingeschreven voor de roosevelt en die aanbetaling gedaan,
maar ik snap niet helemaal hoe het werkt met woongoed..
contacteren zij mij, of moet ik me ergens opgeven?
Oud 21-05-2009, 22:30
Alyssia
Alyssia is offline
Als het goed is, krijg je een mailtje van ontvangst van RA. Daarin staat ook een link waar je je kan opgeven voor woongoed.
Je kan even wachten op die mail, of gewoon de volgende link gebruiken (die in de mail zal staan):
www.hurenopwalcheren.nl -> Student Housing
Oud 22-05-2009, 22:15
Leonieeetje
Leonieeetje is offline
Ik ben afgewezen in Utrecht Baal er goed van!
Dit betekend wel dat ik ook naar de Roosevelt Academy ga!
Oud 23-05-2009, 12:56
Vici
Vici is offline
Mag ik vragen wat jullie cijfers allemaal zo'n beetje waren? Kan een mooie indicatie geven
Oud 23-05-2009, 13:43
Alyssia
Alyssia is offline
Mijn eindgemiddelden zijn 6.5 - 8.5, gemiddeld dus 7.5
Oud 23-05-2009, 13:54
Soeshie
Avatar van Soeshie
Soeshie is offline
Ik maak me eerder zorgen over mijn buitenlandse ervaringen dan over mijn cijfers, want dat schijnt toch ook wel belangrijk te zijn.
Behalve dat ik aan wat MUN's (Model United Nations) heb meegedaan in Nederland, en bij ons op school in de staff zat van onze eigen MUN heb ik niet echt ervaringen ofzo. Wat ik wel heel graag wil is de zomer na m'n eindexamen voor 2 maanden ofzo naar Afrika om ontwikkelingswerk te doen. Alleen dat is pas na de aanmeldingen e.d.

Dus wat ik eigenlijk wilde weten is: bestaat er nog hoop en hebben jullie toevallig ideeën??
Aangezien al die vakanties naar Frankrijk vast niet mee zullen tellen
Oud 23-05-2009, 13:59
Alyssia
Alyssia is offline
Ik heb zelf helemaal geen buitenlandse ervaringen, naast de standaard schooluitjes (2x Londen, 1x Rome), dus ik denk dat je met 'alleen MUN' heus geen zorgen hoeft te maken hoor! Als je je goed presenteert en enthousiast overkomt, kom je al een heel eind.
Ik ben wel afgewezen bij UCU, maar bij RA wilden ze me heel graag.
Maar wil je je voor aankomend schooljaar opgeven? Want in dat geval ben je al veels te laat... Iig voor UCU en RA, van UCM en AUC weet ik het niet.
Als je voor het jaar erna wil doen (dus 2010-2011), dan maakt het niks uit dat je pas in de zomervakantie dat wil gaan doen, want je kan het toch gewoon noemen in je motivatiebrief? Ik heb bijv. ook genoemd dat ik graag een jaar naar het buitenland wilde (high school ofzo) als back up plan.
Oud 23-05-2009, 14:04
cassert
cassert is offline
Hey, ik lees dit forum nu al een tijdje, maar had nooit het idee dat ik iets waardevols had toe te voegen. Ik begin me nu alleen zorgen te maken; ik had eind maart mijn interview en ik heb nog steeds niet gehoord of ik ben aangenomen of niet. Ik belde afgelopen dinsdag en kreeg te horen dat de definitieve beslissingen zijn gemaakt en deze week uiterlijk de brieven / e-mails worden verstuurd. Hebben jullie enig idee of dit een goed teken is of niet? Ik moet het gewoon weten, iedere keer als ik een e-mail krijg of er een brief op de deurmat valt draait mijn maag om!
Oud 23-05-2009, 14:06
Alyssia
Alyssia is offline
Ik denk dat daar niet veel over te zeggen is... Ik weet niet bij welke UC je je hebt aangemeld, maar ik weet wel van UCU dat ze erg wispelturig zijn (dus de ene keer reageren ze heel snel en de andere keer niet, en dan maakt het niet uit of je bent aangenomen of niet). Bij RA krijg je meestal iets te horen als 'ik ga je aanbevelen bij de dean' en dan weet je dat het goed zit, en bij AUC/UCM heb ik geen idee want daar heb ik niets mee te maken verder xD
Oud 23-05-2009, 14:12
cassert
cassert is offline
Ik heb me bij UCU aangemeld, heb gelijk die TOEFL test gedaan (nog voordat ik op interview mocht komen, had daarvoor 102/120), mijn interview ging geweldig, mijn brief was prachtig (al zeg ik het zelf), alleen mijn cijfers zijn niet zó (gemiddeld 6.7 if I recall correctly), maar daar kan ik niks meer aan veranderen aangezien ik vorig jaar al mijn diploma heb gehaald..
Oud 23-05-2009, 16:01
East
East is offline
Meestal zegt je eigen gevoel over dat soort dingen genoeg. Jij hebt er een super positieve indruk van, dus waarom zouden de mensen bij UCU dat niet hebben? Ik zou me niet al te veel zorgen maken, zoals Alyssia al zei, bij UCU zijn wel wel eens wispelturig. Misschien komt je achternaam gewoon pas aan 't eind van het alfabet?
Oud 23-05-2009, 16:56
cassert
cassert is offline
haha, bedankt voor de geruststellende posts. Helaas begint mijn achternaam met een ''G'', mijn voornaam met een ''C'', tenzij ze natuurlijk achteraan het alfabet beginnen met de mailing!. Maarja ze zijn dus sowiezo te laat met mij op de hoogte te stellen... Ik wil gewoon nu horen dat ik ben aangenomen, zodat ik alvast verder kan met de voorpret haha.
Oud 23-05-2009, 17:10
Soeshie
Avatar van Soeshie
Soeshie is offline
Ik weet niet of dit oud nieuws is maar ik lees het pas net:

Citaat:
University College in Europolgebouw
Het prestigieuze University College, dat in 2010 in Den Haag zijn poorten opent, heeft het gebouw van Europol aan de Raamweg als onderkomen op het oog. Onderwijswethouder Dekker voert daarover verkennende gesprekken met de staat, van wie het karakteristieke pand is.

Het voormalige internaat van het Aloysius College werd dertig jaar geleden door Europol in gebruik genomen, maar komt in 2010 leeg te staan als dat verhuist naar zijn splinternieuwe onderkomen naast het Congresgebouw.
Den Haag wordt de vierde stad in ons land met zo'n wetenschappelijk topinstituut. Utrecht, Maastricht en Middelburg hebben al een University College. Dit betrekkelijk nieuwe fenomeen biedt een circa driejarige bachelorsopleiding, die meerdere academische disciplines omvat. De studenten wonen op een campus op het terrein van het college. Wethouder Dekker vindt dat het gebouw van Europol allure heeft en daarom zeer geschikt is voor het nieuwe University College dat de hofstad opzet in samenwerking met Universiteit Leiden. Het college wil zich specialiseren in onderwijs over vrede en recht. Het beoogde onderkomen aan de Raamweg moet eerst grondig worden verbouwd. Daarom zal het 'Leiden University College in Den Haag', zoals de werknaam luidt, de eerste jaren na de start in 2010 worden ondergebracht in de Haagse vestiging van de Universiteit Leiden, Campus Den Haag, aan de Lange Houtstraat.

Bron: Telegraaf, door Menzo Willems 31/10/2008
Jammer alleen dat AUC al de 4e UC was ...
Ik heb geen idee hoe serieus deze plannen zijn (én uitgevoerd zullen worden). Maar mocht het er komen dan hebben we er weer één meer om uit te kiezen
Oud 23-05-2009, 19:41
East
East is offline
Leiden krijgt er ook een.

Ik vind het eigenlijk best belachelijk dat al die uni's alleen maar aan het eigen belang en het eigen imago denken, en niet aan wat goed is voor de student? Het zou toch veel beter zijn om twee of drie UC's te hebben, waarin elk een aantal universiteiten samenwerken om die UC tot een soort 'hoofdUC' op een bepaald vakgebied te maken? Dus Utrecht en Leiden en Erasmus voor rechten/economie, Middelburg en Leiden voor talen, Amsterdam en Utrecht voor de wat meer beta georienteerde vakken...
Oud 23-05-2009, 21:39
cassert
cassert is offline
zijn er eigenlijk nog anderen die ook op de uitslag wachten??
Oh, en krijgen de meesten antwoord via e-mail of post?

Laatst gewijzigd op 23-05-2009 om 22:00.
Oud 23-05-2009, 22:51
OOlivier
OOlivier is offline
Bij UCU krijg je een brief thuisgestuurd, dus ik vrees dat je je echt zult moeten blijven focussen op de brievebus. Het zal denk ik ook niet al te lang duren voordat je een brief zal krijgen, ze kunnen het niet maken om dat heel veel later te doen ivm andere studiekeuze.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studeren in het buitenland (Engeland)
ferdinandV
83 17-04-2015 09:22
Studeren University College #10
Diamera
500 30-11-2013 09:00
Studeren University College #8
MizZoo
500 21-03-2011 22:50
Studeren University College #5
SchelefrieS
500 18-02-2008 19:17
Studeren University College #3
kiss_the_sky
493 15-01-2007 15:57
Studeren International Economic Studies vs. International Business
-::SyrinX-NL::-
27 12-10-2004 17:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:11.