Oud 14-05-2009, 14:41
marlot
marlot is offline
Oke hier mijn probleem;
Ik ben een jaar terug van vwo naar havo overgestapt en meteen naar een andere school gegaan en zit nu dus eindexamenklas (vavo ROC)

Volgens mijn geschiedenis docent moet ik voor het CE gewoon het lesboek leren
( van jagers en boeren tot moderne tijd )
Maar toen ik samenvattingen ging zoeken kwam ik op 2 specifieke thema's terecht, en alle eerdere examens (examenbundel) draaiden ook allemaal op thema's inplaats van het hele boek.

Na veel rondvragen krijgt iedereen die ik ken op andere scholen (nieuwe stijl havo) de thema's ten oorlog & dynamiek en stagnatie in de republiek voor het centraal examen, dit staat ook in syllabus etc.
Toen ik verder verhaal ging halen bij mijn docent blijft hij heilig geloven dat je gewoon alleen het boek moet, maar hoe het kan dat andere havisten nieuwe stijl iets anders krijgen dan mijn school? het is toch CENTRAAL examen?

Punt is dat ik nu helemaal niet meer weet wat ik precies moet leren
dus wat moeten jullie?
of weet iemand me uit te leggen wat er aan de hand is?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2009, 16:43
loesje505
Avatar van loesje505
loesje505 is offline
Je zou je docent nog eens uitdrukkelijk kunnen vragen of je hetzelfde examen hebt als alle andere mensen in nederland dus hetzelfde centraal examen hebt. Als dat zo is, zou ik persoonlijk de boekjes van examenbundels of samengevat gaan leren. Die behandelen de examenonderwerpen en als je ook in voorgaande examens die onderwerpen ziet zijn dat zeker de belangrijkste onderwerpen.
__________________
Waar een wil is, is een weg! Helaas zijn er op mijne wegwerkzaamheden...
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 16:45
YumYum
YumYum is offline
Hoi Marlot,

Ik ben ook overgestapt en bij mijn overstap had ik hetzelfde probleem. Er werd eerst namelijk gedacht dat dit jaar het nieuwe examen al gegeven zou worden, maar door dat de examenmakers het niet op tijd af kregen krijgt iedereen die dit jaar examen havo doet gewoon de twee boekjes die jij opnoemt. En die moet je ook leren... Zoals jij al zegt lijkt het me heel onwaarschijnlijk dat jij een ander centraal examen hebt dan alle anderen.
Veel succes met leren!!

Groetjes,
Yumyum
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 19:01
annoniempje
Avatar van annoniempje
annoniempje is offline
Voor Havo is het inderdaad Ten Oorlog en Dynamiek en Stagnatie. Ook voor vwo gelden dezeonderwerpen dus het lijkt mij ENORM vreemd als jij nog iets meer moet leren. Dat is onmogelijk. Als zowel havo als vwo hetzelfde hebben heeft vava dat ook.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 20:22
Garfield.
Garfield. is offline
Het zou kunnen dat de oude stijl Havo (die wordt toch aangeboden op het vavo?) wél een ander examen is?
__________________
"Mummie herrijst om te worden aangeslagen voor 5.000 jaar achterstallig belastinggeld."
Met citaat reageren
Oud 16-05-2009, 11:22
marlot
marlot is offline
Okeee ik ben eruit!

wegens veel klachten over de thema's zijn ze bezig met een nieuwe examen ontwikkelen, welke over de gehele lesstof gaat.
En mijn school is 1 van de pilotscholen die deze nieuwe examens gaan uitproberen,
ik moet nu dus idd gewoon het lesboek bestuderen

iig nog bedankt voor de hulp
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Mensen helpen
Verwijderd
19 09-02-2009 01:25
Verhalen & Gedichten [VO] De dwerg die het woord ‘help’ niet kende
flyaway
11 22-01-2006 11:43
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] kansberekening
wanhoopje
2 12-11-2004 12:54
Psychologie Helpen
Nomen Est Omen
4 22-06-2004 11:00
Software & Hardware Help! help! help! help! help! help! help! help!!!!!!!!!!!
Opiate
6 19-01-2002 17:56
Verhalen & Gedichten You need help
A loved one
7 02-12-2001 08:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:24.