Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2009, 13:29
Wen87
Wen87 is offline
Citaat:
Dat is niet waar wat je zegt! De opleiding in Belgie is gewoon anders dan in nerderland. Je wordt daar meer tot klinisch verloskundige opgeleid, dus in het ziekenhuis. In Belgie kennen ze nagenoeg geen thuisbevallingen, gelukkig veranderd er steeds meer en meer. In belgie moet je 5 dagen per week van smorgens tot 5 naar school, blokken, hoorcolleges en blokken terwijl je in nederland meer casussen en groepjeswerk hebt. Dus dat moet je gewoon liggen.

Als je daar klaar bent met de opleiding betekent niet dat je niet in nederland kunt gaan werken maar je hebt gewoon niet genoeg ervaring met thuisbevallingen, daarom wordt aangeraden na een studie in Belgie in nederland nog een half jaar tot een jaar stages te gaan lopen in nederland.

Ik ken heel veel verloskundige (ben namelijk doktersassistente in een verloskundigepraktijk) die hier in nederland werken en in Belgie hebben gestudeerd, no problemo! Ook kun je gewoon in Nederland BIG-gerigistreerd staan.
Deze manier van studeren in Belgie is gewoon anders dan in Nederland, maar zeker niet slechter.

Ik ben zelf verloskunde student in Groningen en ik wil hier toch even op reageren.

De opleiding in Belgie is totaal anders dan hier, hier heel praktijkgericht, in belgie veel colleges en in de banken zitten dus. Daarnaast is het vak verloskunde in belgie totaal anders dan hier in NL, daar sta je onder de gyneacoloog die eindverantwoordelijk is. In NL ben je dit zelf, maak je zelf beslissingen en ben je hier uiteindelijk ook zelf verantwoordelijk voor. Na veel ervaring kan het vast helemeaal goed komen, maar of je zelf zou willen dat je verantwoordelijkheid hebt die je eingelijk (nog) niet aan kan?

Ik zou me er maar eens beter in verdiepen want het lijkt alsof je er niet veel van af weet. Er is een tijd geweest dat er een tekort was aan verloskundigen, toen zijn er wat verlsokundigen uit belgie hierheen gekomen die werk hebben gekregen, dat is nu wel anders.

Bij mij op de opleiding zitten 2 meisjes die een jaar in belgie hebben gezeten, en die merken groot verschil, vooral in kwaliteit van de zelfstandigheid en bevoegdheden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2009, 13:43
Kers92
Kers92 is offline
Citaat:
Ik ben zelf verloskunde student in Groningen en ik wil hier toch even op reageren.

De opleiding in Belgie is totaal anders dan hier, hier heel praktijkgericht, in belgie veel colleges en in de banken zitten dus. Daarnaast is het vak verloskunde in belgie totaal anders dan hier in NL, daar sta je onder de gyneacoloog die eindverantwoordelijk is. In NL ben je dit zelf, maak je zelf beslissingen en ben je hier uiteindelijk ook zelf verantwoordelijk voor. Na veel ervaring kan het vast helemeaal goed komen, maar of je zelf zou willen dat je verantwoordelijkheid hebt die je eingelijk (nog) niet aan kan?

Ik zou me er maar eens beter in verdiepen want het lijkt alsof je er niet veel van af weet. Er is een tijd geweest dat er een tekort was aan verloskundigen, toen zijn er wat verlsokundigen uit belgie hierheen gekomen die werk hebben gekregen, dat is nu wel anders.

Bij mij op de opleiding zitten 2 meisjes die een jaar in belgie hebben gezeten, en die merken groot verschil, vooral in kwaliteit van de zelfstandigheid en bevoegdheden.

Ja, hier sluit ik me volledig bij aan. Dit was dus ook de reden voor mij om géén verloskunde te studeren in Belgie, mocht ik niet aangenomen worden, maar om dus verpleegkunde te gaand doen. Heb ook nog overwogen om verloskunde te studeren in Londen (is vrij gelijkwaardig) maar vond ik toch minder.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2009, 14:05
niekske17
Avatar van niekske17
niekske17 is offline
Citaat:
Ik ben zelf verloskunde student in Groningen en ik wil hier toch even op reageren.

De opleiding in Belgie is totaal anders dan hier, hier heel praktijkgericht, in belgie veel colleges en in de banken zitten dus. Daarnaast is het vak verloskunde in belgie totaal anders dan hier in NL, daar sta je onder de gyneacoloog die eindverantwoordelijk is. In NL ben je dit zelf, maak je zelf beslissingen en ben je hier uiteindelijk ook zelf verantwoordelijk voor. Na veel ervaring kan het vast helemeaal goed komen, maar of je zelf zou willen dat je verantwoordelijkheid hebt die je eingelijk (nog) niet aan kan?

Ik zou me er maar eens beter in verdiepen want het lijkt alsof je er niet veel van af weet. Er is een tijd geweest dat er een tekort was aan verloskundigen, toen zijn er wat verlsokundigen uit belgie hierheen gekomen die werk hebben gekregen, dat is nu wel anders.

Bij mij op de opleiding zitten 2 meisjes die een jaar in belgie hebben gezeten, en die merken groot verschil, vooral in kwaliteit van de zelfstandigheid en bevoegdheden.
Als je nou even goed terug leest, dan zie je toch ook dat ik juist schrijf dat de opleiding anders is! Maar dat betekend niet dat de opleiding veel slechter is!!

Nou verdiepen hoeft niet hoor. ik werk zelf in een verloskundigepraktijk waar ervan 1 verloskundige zelf de opleiding in Belgie heeft gedaan.
__________________
[URL=http://www.fotopocket.nl][IMG]http://www.fotopocket.nl/img/0aaef9b60ce1bddbde30e519a1058fa8/basset.gif[/IMG][/URL]
Met citaat reageren
Oud 19-06-2009, 14:08
niekske17
Avatar van niekske17
niekske17 is offline
Ik hoorde trouwens gisteren van 1 van de verloskundige waar ik voor werk, dat er is schijnbaar een flink overschot aan verloskundige zijn
__________________
[URL=http://www.fotopocket.nl][IMG]http://www.fotopocket.nl/img/0aaef9b60ce1bddbde30e519a1058fa8/basset.gif[/IMG][/URL]
Met citaat reageren
Oud 19-06-2009, 15:39
Kers92
Kers92 is offline
Citaat:
Ik hoorde trouwens gisteren van 1 van de verloskundige waar ik voor werk, dat er is schijnbaar een flink overschot aan verloskundige zijn
Waarom denk je dat de selectieprocedure zo streng is? Omdat er anders straks veels te veel verloskundige rond lopen die geen werk kunnen vinden. Het lijkt mij dat de academie evenveel mensen aanneemt als dat er dan over 4 jaar nodig zijn
Met citaat reageren
Oud 19-06-2009, 17:03
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Citaat:
Ik hoorde trouwens gisteren van 1 van de verloskundige waar ik voor werk, dat er is schijnbaar een flink overschot aan verloskundige zijn
Bijna alle afgestudeerde verloskundigen beginnen ook al waarneemster omdat er verder amper werk is. Niet echt een lekker vooruitzicht, maar je moet iets.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2009, 21:21
Manonetje3
Manonetje3 is offline
Toch begrijp ik hier iets niet helemaal,

Je hoort steeds op het nieuws dat de norm van 100 bevallingen per jaar voor een verloskundige veel te hoog liggen. Waarom is dat dan? Als er dan meer verloskundige zijn kunnen ze die norm toch beperken naar 80 of iets wat wel te doen is? Of is dit allemaal onzin wat ze zeggen?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2009, 14:52
Wen87
Wen87 is offline
Je moet het zo zien, nu zit de norm op 110, bij 110 bevallingen per jaar verdient een verloskundige een full time salaris. Beetje beknopt uitgelegd krijg je per zorgeenheid een bepaald bedrag uitgekeerd van de verzekering. Echter is zij veel meer tijd kwijt (met die 110 zorgeenh) dan die 40 uur (zo rond de 48-52 uur). Ze verdient dus te weinig eigenlijk voor het aantal uren dat ze werkt, of beter gezien, ze werkt gewoon te veel voor het gegeven salaris.

De verloskundigen willen die zorgeenheden naar beneden, naar de 90 zodat ze bij 90 bevallingen hetzelfde bedrag ontvangen dan nu bij 110 en dus 40 uur werken voor hetzelfde salaris als waar ze nu veel meer uren voor maken.

Het is namelijk zo dat er best veel verloskundigen zonder werk zitten, maar de verloskundigen die werken overuren maken. Als die zorgeenheden omlaag gaan komt er automatisch ook meer werk.

Maar... dat kost geld! En daar houdt de overheid niet zo van Dus vandaar dat het (nog) niet wil lukken die zorgeenheden lager te krijgen.

Hopelijk een beetje verduidelijkt!

Laatst gewijzigd op 20-06-2009 om 15:09.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2009, 14:54
Wen87
Wen87 is offline
Citaat:
Ik hoorde trouwens gisteren van 1 van de verloskundige waar ik voor werk, dat er is schijnbaar een flink overschot aan verloskundige zijn
Des te meer rede om de opleiding in NL te gaan volgen, de mensen uit Belgie maken namelijk nog veel minder kans...
Met citaat reageren
Oud 20-06-2009, 19:41
Manonetje3
Manonetje3 is offline
Het schijnt trouwens dat de opleiding HBO-V helemaal niet zo goed aansluit op de opleiding Verloskunde. Bij verloskunde heb je te maken met fysiologie (een normale toestand) en bij verpleegkunde heb je te maken met pathologie (ziekte, afwijking). Bovendien ga je bij verloskunde veel dieper op de stof in dan bij verpleegkunde, en heb je bij verloskunde veel meer zelf inspraak, zelfstandigheid en bij verpleegkunde niet. (Ik las het net op de site van de opleiding tot verloskundige in Groningen van een jongen die eerst 4 jaar Verpleegkunde heeft gestudeerd en daarna Verloskunde is gaan studeren)

Het enigste wat dan wel in je voordeel werkt is dat je sommige dingen al heb afgerond, zoals prikken geven. Dit is tenminste wat ik eruit kan opmaken, verbeter me als het niet zo is.

Is het ook zo dat mensen met de hoogste SQ-scores het eerste op gesprek moeten komen, of is dit willekeurig?

Zijn er ook mensen die vorig jaar op gesprek zijn geweest, en weten jullie nog wat voor vragen er werden gesteld?

Groetjes!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2009, 20:39
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Bij mij werd er vorig jaar gevraagd waarom ik het wilde studeren. Ook gingen ze in op mijn motivatiebrief. Was een vrij kort gesprek volgens mij. Maar gewoon gezellig over waarom ik het wilde studeren, wat voor mij het vak inhield en waarom dat voor mij zo bijzonder was.
Succes in ieder geval! Komt er nog iemand naar de VA-R(otterdam)?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2009, 11:14
Margootje
Margootje is offline
De geslaagden gefeliciteerd!!

Nog ff over verloskunde in Belgie, ik kan het nu nog niet zo goed inschatten, omdat ik er nog niet ben geweest. 1 juli is de open dag en dan wil ik gaan kijken. Denk dat ik het dan beter kan beoordelen. Ik weet indd dat de studie in Belgie heel anders is, veel minder zelfstandig en theoretischer. Toch loop je uiteindelijk ongeveer evenveel weken stage. Voor mij is het gewoon de optie voor als ik niet doorkom, en dan probeer ik het volgend jaar weer in NL. Een studie als verpleegkunde zie ik niet zitten, precies om wat Manonetje3 zegt; het gaat om pathologie en niet om fysiologie. Een vriend van mij doet verpleegkunde en die moest stages lopen in verpleeghuizen etc, en dat is gewoon niks voor mij. Vandaar dat ik het liever een jaar in Belgie ga proberen, ook al is het heel anders. Ben ook niet van plan om daar mn studie verloskunde af te ronden, want NL is gewoon het best!!!

Succes allemaal met je gesprek komende week!!
Met citaat reageren
Oud 21-06-2009, 19:48
Manonetje3
Manonetje3 is offline
MORGEN GESPREK, WEINIG ZENUWEN!!!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2009, 11:05
Kers92
Kers92 is offline
Haha, ik heb er eigenlijk gewoon zin in!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2009, 16:12
sanne-18
sanne-18 is offline
Al mensen geweest die gesprekken hebben gehad?
Ik hoop zo dat ik morgen goed uit me worden kan komen. dan zit er zo iemand tegen over je en dat moet ik net als misschien wel 200 andere meisjes vertellen waarom ik dit zo graag wil en waarom ze mij moeten aan nemen..
Ik wil zo graag door.
Succes allemaal deze week!!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 09:31
Kers92
Kers92 is offline
Net geweest. Ging volgens mij best wel goed, maar het waren wel pittige vragen..!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 16:22
sanne-18
sanne-18 is offline
het zelfde, 2 juni uitslag maar heb zo'n vermoede dat dat misschien een dagje later is
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 17:40
Kers92
Kers92 is offline
2 juni is al geweest hè
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 18:18
Manonetje3
Manonetje3 is offline
Ik heb ook gesprek gehad, moeilijk te zeggen en aan gezien ik een perfectionist ben, een streber heb ik een minder goed gevoel. Ik wil altijd nog beter. wel pittige vragen en helemaal niet wat ik had verwacht!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 16:25
sanne-18
sanne-18 is offline
haha juli
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 12:18
brittje88
brittje88 is offline
hey, ik ben nieuw hier, ik heb ook meegeloot voor verloskunde, ik heb mn gesprek gehad en zit nu te wachten of ik ben aangenomen! zoo spannend!
wie heeft er nog meer een gesprek gehad bij de srov? en heeft er iemand al wat gehoord?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 14:11
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Citaat:
hey, ik ben nieuw hier, ik heb ook meegeloot voor verloskunde, ik heb mn gesprek gehad en zit nu te wachten of ik ben aangenomen! zoo spannend!
wie heeft er nog meer een gesprek gehad bij de srov? en heeft er iemand al wat gehoord?
De naam srov is wel oud hoor. De Va-r heet ut tegenwoordig.
Bij wie heb je gesprek gehad? Ben wel erg nieuwsgierig. En hoe ging het?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 14:27
Kers92
Kers92 is offline
He brittje88, leuk dat je op het forum komt.

Waar heb je precies mee gedaan? Zeker niet in Amsterdam want de naam komt mij niet bekend voor .

Beetje goed gevoel over je gesprek?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 19:21
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Brittje88 heeft meegedaan met Rotterdam aan de naam te horen. Ik ben nog steeds heel hard voor jullie aan het duimen!
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 21:54
brittje88
brittje88 is offline
Citaat:
De naam srov is wel oud hoor. De Va-r heet ut tegenwoordig.
Bij wie heb je gesprek gehad? Ben wel erg nieuwsgierig. En hoe ging het?
yeah i know, ik heb hem bij nuijten gehad, aparte man, ik had er vorig jaar ook gesprek mee, ennnn
IK BEN TOEGELATENN!!!!!


BEN ZO BLIJ! echt ik meld me voor dit forum aan en ik kom thuis en er ligt een brief
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 21:54
brittje88
brittje88 is offline
Hebben jullie al wat gehoord trouwens? en waar hebben jullie meegedaan?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2009, 10:04
sanne-18
sanne-18 is offline
amsterdam. ik wil ook zo'n brief!! ik maak me echt zorgen, als ik niet aangenomen wordt weet ik gewoon niet wat ik moet gaan doen. want ik wil gewoon verloskunde en een jaar gaan werken is geen optie want dan wordt ik me huis uitgezet (studentenhuis).
misschien kan ik dan wel in een jaar me vwo halen.. maar eerst wachten op me brief!

@- kers, ik was ook 23ste, rond 10e misschien heb ik je wel gezien!!
Met citaat reageren
Oud 26-06-2009, 13:07
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Citaat:
yeah i know, ik heb hem bij nuijten gehad, aparte man, ik had er vorig jaar ook gesprek mee, ennnn
IK BEN TOEGELATENN!!!!!


BEN ZO BLIJ! echt ik meld me voor dit forum aan en ik kom thuis en er ligt een brief
Gefeliciteerd!
Leuk hoor dat je bent toegelaten!!

Zitten we volgend jaar op dezelfde school
Met citaat reageren
Oud 26-06-2009, 18:57
Kers92
Kers92 is offline
Haha grappig joh Sanne. Hoe zag je eruit? Misschien herinner ik het me wel..
Met citaat reageren
Oud 26-06-2009, 21:39
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Brittje88: gefeliciteerd hoor!
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 27-06-2009, 21:10
brittje88
brittje88 is offline
Citaat:
Gefeliciteerd!
Leuk hoor dat je bent toegelaten!!

Zitten we volgend jaar op dezelfde school
thnx! oh toff! welk jaar zit jij? hoe bevalt het je?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2009, 21:11
brittje88
brittje88 is offline
@ dark*dizzie*: dankje!!! ben echt super blij!

heeft de rest al wat gehoord?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2009, 22:09
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Citaat:
thnx! oh toff! welk jaar zit jij? hoe bevalt het je?
Kga nu naar het 2e jaar! En het is errrrrug leuk!
Maar als je komend jaar nog vragen hebt ofzo, moet je gewoon komen hoor!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2009, 09:16
sanne-18
sanne-18 is offline
@Kers, lang en lang blond haar. me vriend was mee 4 support, en die is heel groot met zwart kort haar.
hoe zie jij er uit dan??

nog 3 dagen voor de uitslag!!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2009, 10:38
Kers92
Kers92 is offline
Naja, je was natuurlijk rond 10e he. Ik om 9 uur en om kwart over 9 liep ik alweer naar buiten.. Dus ik denk niet dat ik je gezien heb. Toen ik in de "wachtkamer" zat, was er wel een vriend mee met kort zwart haar maar ik denk niet dat je toen al aan de beurt was.

Ik had een witte blouse en spijkerbroek aan en heb bruin half lang haar.. Lekker origineel
Met citaat reageren
Oud 29-06-2009, 23:00
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Lauwie, ga je dan verloskunde en geneeskunde tegelijk doen als je daarvoor ingeloot wordt?
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 07:02
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Citaat:
Lauwie, ga je dan verloskunde en geneeskunde tegelijk doen als je daarvoor ingeloot wordt?
Ik heb gister inderdaad de verlossende mail gehad dat ik mag beginnen met geneeskunde komend jaar. En ik heb mij inderdaad ook heringeschreven voor verloskunde. Ik vind het zo zonde om dan niets meer met mijn propedeuse te doen. Dus ik ga kijken of het te combineren is. Dat zou namelijk wel onwijs coewl zijn, dan ben ik al verloskundige voordat ik arts ben. Maar ik heb het afgelopen jaar ook 2 studies gedaan, dus wie weet lukt dat komend jaar ook wel. Ik ben in ieder geval heel erg benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 12:13
Kers92
Kers92 is offline
Citaat:
Ik heb gister inderdaad de verlossende mail gehad dat ik mag beginnen met geneeskunde komend jaar. En ik heb mij inderdaad ook heringeschreven voor verloskunde. Ik vind het zo zonde om dan niets meer met mijn propedeuse te doen. Dus ik ga kijken of het te combineren is. Dat zou namelijk wel onwijs coewl zijn, dan ben ik al verloskundige voordat ik arts ben. Maar ik heb het afgelopen jaar ook 2 studies gedaan, dus wie weet lukt dat komend jaar ook wel. Ik ben in ieder geval heel erg benieuwd.
Zo hee, maar dat is écht zwaar
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 22:48
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Je had toch gezondheidswetenschappen gedaan? Dat lijkt me sowieso wat beter te combineren met verloskunde. Het zou mooi zijn als het met geneeskunde ook de combi'en is.
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 22:55
sanne-18
sanne-18 is offline
haai,

ben zo benieuwt wie er door gaan!!
morgen de brief, hoop ik!!! ben echt zo nerveus, hoop dat de post snel (en morgen) komt.
ga nu slapen, en ja, ik wens iedereen maar een soort van succes met de brief morgen!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 00:06
Kers92
Kers92 is offline
MORGEN, of eigenlijk VANDAAG
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 08:44
sanne-18
sanne-18 is offline
waar blijft de postbode

Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 09:17
Kers92
Kers92 is offline
Hahaha, die komt bij mij pas rond 12en-13en.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 09:50
Cylfieja
Cylfieja is offline
Iemand al een brief ontvangen?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 09:59
Kers92
Kers92 is offline
Nope
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 11:24
Kers92
Kers92 is offline
Aangenomen!!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 15:03
Margootje
Margootje is offline
Hmmm ik word wel zenuwachtig want de post is geweest maar geen brief!!!! Hoop niet dat dat betekent dat ik niet door ben!!!

@Kers92 GEFELICITEERD!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 15:12
sanne-18
sanne-18 is offline
ik heb geen brief gehad nog, heb gebeld en sta op de wachtlijst, 9e plek. dus het blijft nog even spannnend

@kers, gefeliciteerd meid!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 20:24
Lauwie101
Lauwie101 is offline
@Kers92 gefeliciteerd!!

En de wachtlijst is op zich vrij hoopvol. Volgens mij zijn er bij ons afgelopen jaar nog iets van 6 mensen van de wachtlijst gebeld, weet het aantal niet met zekerheid trouwens. Maarja, zelfs de eerste schooldag heeft er zich bij ons nog iemand afgebeld.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 22:09
brittje88
brittje88 is offline
Citaat:
Kga nu naar het 2e jaar! En het is errrrrug leuk!
Maar als je komend jaar nog vragen hebt ofzo, moet je gewoon komen hoor!
Oh top! ik hoorde dat je je jaar met een assesment moet afsluiten ofzo? klopt dat?
jaa ik ben heeel erg benieuwd! heb er super veel zin in! Ben jij meegeweest met het intro vorig jaar?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren verloskunde
xie2
0 03-01-2014 22:39
Studeren Verloskundige toelatingseisen
xxAmbertjee.
1 17-03-2011 18:39
Studeren Verloskunde
IrmZjeuh
5 16-06-2008 11:18
Studeren verloskunde
dark*dizzie*
10 31-03-2005 16:46
Algemene schoolzaken Verloskunde
ellen16
3 14-07-2003 18:27
Algemene schoolzaken vraagje over toelatingseisen verloskunde
rianne_tje
5 30-08-2002 01:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:20.