Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2010, 14:09
quincydenkt
quincydenkt is offline
Hallo,



Ik volg op dit moment de opleiding 'Bedrijfsadministratie' (Financieel) en bij deze opleiding moeten we erg veel gebruik maken van de computer. Dit brengt echter soms wel is tot problemen toe omdat wij 30 leerlingen hebben en maar 25 computers in ons bezit hebben op school.

Echter heb ik al eerder aan de docenten aangegeven dat er te weinig computers zijn waarop hun reageren: 'Dat is jou probleem.'

Mag je in zo'n situatie je eigen laptop mee naar school nemen? Of is dat maar voor een aantal opleidingen dat je een eigen laptop mag meenemen? Want ik moet voor elk vak 3 boeken meenemen en verder werken we op de computer dus kunnen we net zo goed op onze eigen laptop doen zodat niemand ruzie maakt wie er achter de computer kan.

Wat zou ik hiermee kunnen doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-11-2010, 14:18
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Waarom zou het niet mogen?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2010, 14:19
quincydenkt
quincydenkt is offline
Omdat ze misschien willen dat je alles schriftelijk zal/moet maken.
Er is wel een jongen uit me een klas met een beperking omdat hij niet goed kan schrijven en heeft erge vorm van dyslectie. En misschien denken de docenten van... 'Jij functioneerd goed dus je gaat mooi maar op papier maken...'
Met citaat reageren
Oud 13-11-2010, 14:22
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
en bij deze opleiding moeten we erg veel gebruik maken van de computer.
Dan gebruik je die laptop toch alleen als je al gebruikt moest maken van de computer (waar er niet genoeg van zijn)? Als het 'jouw probleem' is dan mag je toch ook wel zelf een oplossing verzinnen?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2010, 14:28
deadlytown
Avatar van deadlytown
deadlytown is offline
Als je erg veel er van gebruik moet maken dan mag je laptop gewoon mee nemen.

en zo te zien heb je op leerlingen.com ook een topic staan over het gebruik van een laptop.
__________________
http://adf.ly/otNx7
Met citaat reageren
Oud 13-11-2010, 14:53
Verwijderd
Ik zou niet snappen waarom het niet zou mogen. Het enige probleem wat ik voorzie, is dat sommige scholen bepaalde programma's gebruiken. Deze staan dus niet geïnstalleerd op je laptop, en dus heeft het geen nut om die laptop dan mee te zeulen. Maar als het puur gaat om dingen opzoeken op internet en bijvoorbeeld gebruik maken van (ik roep maar wat) Word / Excel, dan zou het toch mogen? Juist handig lijkt me , ook handiger voor de docent.

Edit: Het lijkt me overigens ook zo, bedacht ik me pas net, dat je niet kan inloggen op het school netwerk. Tenminste, als je school dat zo beveiligd heeft. Dan kun je dus écht alleen programma's als Word enzo gebruiken, dus ik weet niet in hoeverre het dan handig is... Maar daarvoor moet je even op je school informeren, of dat kan of niet .
Met citaat reageren
Oud 13-11-2010, 16:10
Verwijderd
Vraag gewoon even of dat mag? Als je bv vaak verslagen op de computer moet maken en op school is er geen pc vrij, dan lijkt een laptop me heel handig en kan ik me niet voorstellen dat dat een probleem is.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2010, 13:23
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Goed docenten man
Hoogstwaarschijnlijk zal je prima met je eigen laptop kunnen werken.
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 14-11-2010, 20:17
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Wij mogen überhaupt een laptop meenemen.

Het is echter van de zotte dat het jouw probleem zou zijn dat de school te weinig computers heeft (of te grote klassen).
Immers jij betaald schoolgeld en tekent een onderwijscontract, dan mag jij toch op zijn minst verwachten dat zij hun kant van het contract (goed onderwijs) volbrengen.

persoonlijk krijgen dit soort dingen bij mij altijd een staartje, ik vermoed dat de docenten het zelf ook al vaker hebben aangekaart maar nul op rekest krijgen van "het management" en dat afreageren op de leerling uit onmacht.

juridisch sta je echter volledig in je recht.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Misluke opleidingen MBO. Iemand Advies of tips??
MightyMouse125
2 23-01-2015 15:15
Psychologie Schooltijd verspild, weet niet meer wat ik verder moet
MightyMouse125
1 21-01-2015 06:45
Studeren Tas voor MBO
Jeaninex
7 01-08-2014 20:04
Studeren MBO ICT Beheerder Niveau 4
SchoolierAlex
1 07-02-2013 15:25
Werk, Geld & Recht macbook aanschaffen mbo
enzof1993
12 25-04-2010 07:49
Studeren Laptop Handig op ICT MBO?
Velog887
2 04-02-2010 16:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:14.