Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2002, 18:04
Vinzz
Avatar van Vinzz
Vinzz is offline
Hallow!

Ik zit in HAVO 5 en ga dit jaar dus slagen (of niet), in iedergeval ben ik op zoek naar een ict vervolg opleiding. Waar kan ik informatie vinden over welke opleidingen er bestaan en waar?

HBO voor als ik slaag (met weinig andere vakken behalve informatica en alles eromheen moet dat lukken) en MBO voor als ik zak . Technische zooi als 't open sleutelen van monitoren trekt me niet zo .. wel OS'en.. netwerk spul etc. Doet hier iemand ook zo'n opleiding en kan iets vertellen over 't niveau enzo?!

(btw ik woon in gelderland)

alvast bedankt grtz Vin aka Alkahol!K
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2002, 21:12
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
'Technische zooi' is natuurlijk een onderdeel van ICT..
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 21:34
Verwijderd
Weet niet of het wat is...
maar omdat ik in almere woon en we daar een ice-opleiding hebben op hbo-niveau, dacht laat ik mijn stad maar eens promoten...
tjek deze url http://www.iie.nl/
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 19:04
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
~Golvend Badeendje~ schreef:
Ik doe het

En heb er niet veel over te vertellen.

Ik doe het op het MBO en het is nu haast alleen maar theorie.

Ze gaan er vanuit dat je op niveau 0 zit. Ze leren je eerst met de muis omgaan enzo

Ze gaan steeds verder in de stof,alles over office enzo.

Maar ik weet niet echt wat je wilt weten dus ja...

Bij ons beginnen ze dus echt niet bij het begin ze gaan ervan uit dat je al wat weet..
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 19:41
McM@dj
Avatar van McM@dj
McM@dj is offline
Citaat:
kingofhill schreef:
laat me rijden ICT IN EINDHOVEN op sterrenlaan
LOL, toevallig zit ik daar dus ook. Tus dus 3x niks daar he... We zitten nu in examenweek en gister hadden we 1e examen van ECDL, je weet wel, comprijbewijs . Nou, wij komen daar netjes aan, zijn ze de EXAMENS KWIJT !! ja idd, lekker hoor maar ja, das niet t eneige wat kut gaat daar,

Vorige week kregen we ook nog ns e horen dat we stage moeten lopen, nooit iets van gehoord ofzo ok dus we denken ok, daar krijg je wel ff de tijd voor maar nee, we moeten in week 6 al stage gaan lopen, ik bedoel, wie heeft er zo snel een stageplaats...

Verder wordt er bij de lessen geen fuck gedaan, veel lessen vallen uit en ik heb geloof ik maar 17 uur per week niet dat dat erg is hoor...

Err ja, ik weet niet of sit bij iedere ICT-school is maar wij hebben dus les volgens PGO model, heb je tutorgroepen van 10 mna ofzo en dan is er iedere keer iemand voorzitter en notulist enzo om een vergadering na te bootsen zeg maar. Daar worden alle taken /lees werkstukken/ in besproken, opgestart, ingeleverd etc... op zich n leuk id hoor, ik ben er wel voorstander van

errr maar de opleiding zelf, mijn opleiding duurt 3 (verkort) of 4 jaar, geslaagd ben je ICT-Beheerder. de vakken, hmmm, wij hebben de normale, engels nederlands en exacte vakken (natuurkunde/wiskunde) daarnaast de comp onderdelen, exact ( programma boekhouden ), ECDL ( dat int. Rijbewijs op comp ), informatica ( komt hardware aan bod ), en BIT ( nabootsen van een ict afdeling op een bedrijf ) dan heb je dus die vergaderingen ( tutorlessen ) en n paar studieuren

van de ene kant is t wel leuk maar soms denk ik echt waar ben ik aan begonnen, organisatie is gewoon klote hiero dus bij deze ben ik ook wel op zoek naar n goeie ICT school in de buurt van ehoven
btw, het is allemaal izi bij te houden, ook wel relax

mzzls en succes


Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 19:40
apekop123
Avatar van apekop123
apekop123 is offline
Citaat:
Alkahol!K schreef:
Hallow!

Ik zit in HAVO 5 en ga dit jaar dus slagen (of niet), in iedergeval ben ik op zoek naar een ict vervolg opleiding. Waar kan ik informatie vinden over welke opleidingen er bestaan en waar?

HBO voor als ik slaag (met weinig andere vakken behalve informatica en alles eromheen moet dat lukken) en MBO voor als ik zak . Technische zooi als 't open sleutelen van monitoren trekt me niet zo .. wel OS'en.. netwerk spul etc. Doet hier iemand ook zo'n opleiding en kan iets vertellen over 't niveau enzo?!

(btw ik woon in gelderland)

alvast bedankt grtz Vin aka Alkahol!K
Zit zo'n beetje met hetzelfde probleem. Wil ook iets in de IT gaan doen op HBO niveau. Maar er zijn best veel scholen en verschillende opleidingen. Voor de mensen die nu iets in de IT doen. Welke richting doe je en waarom. Ik weet nl. echt niet welke richting ik op wil. Wat ik wel zeker weet is dat ik bijvoorbeeld databases invoeren ofzo best saai vind.
__________________
You lost...
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 10:32
broed
broed is offline
Citaat:
~Golvend Badeendje~ schreef:
Ik doe het

En heb er niet veel over te vertellen.

Ik doe het op het MBO en het is nu haast alleen maar theorie.

Ze gaan er vanuit dat je op niveau 0 zit. Ze leren je eerst met de muis omgaan enzo

Ze gaan steeds verder in de stof,alles over office enzo.

Maar ik weet niet echt wat je wilt weten dus ja...
niveau 2 is dat dus
vet minder dat doe ik ook
ik heb het eerste halfjaar lopen slapen
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 11:32
Egyptian
Avatar van Egyptian
Egyptian is offline

Ben nu 2e jaars, studeer Hogere informatica.
en vindt 't nog steeds intressant.

Het 1e jaar bij ons (Heerlen, Limburg) bestond 'n beetje uit 2 dingen, het programeer-gedeelte, en het netwerk-gedeelte.
2e is wel makkelijker maar die opleiding is ook korter.

na het 1e jaar kan je kiezen voor de netwerk of de programeer richting. netwerk is nog 1 jaar, programeer is nog 3 jaar.

Al kan 't na 'n tijdje toch wel de kont uit gaan hangen, weken achterelkaar alleen maar programeren is best saai.

Maar goed, informeer eens bij scholen in jou omgeving waar de opleiding uit bestaat.

Suc6
__________________
Was ik laatst bij 'n fijne rel, breekt er opeens een voetbalwedstrijd uit.***~Nachtploeg member~
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Hoe zit het met de 'sociaalheid' op een hbo ICT opleiding?
Icanseeyoursoul
2 24-07-2016 22:02
Studeren ICT opleiding hoe zijn die mensen?
unkownusername4
4 02-06-2014 16:18
Studeren ICT
Monkey020
0 15-09-2012 22:59
Algemene schoolzaken Vragen over Opleidingen
stooker
5 04-07-2010 09:42
Studeren ICT-opleidingen
thomas1991_12
2 12-11-2008 23:15
Algemene schoolzaken ICT opleiding en communcatie zooi?
Megadeth
15 23-09-2003 19:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09.