Oud 15-05-2008, 16:37
DxpZ
Avatar van DxpZ
DxpZ is offline
Hallo,

Ik doe voor school een onderzoek waar ik een antwoord zoek op de vraag: 'Wat kunnen kunstuitingen of kunstbelevingen voor de samenleving betekenen?'. Om op deze vraag antwoord te krijgen heb ik een aantal korte vragen opgesteld.

Mijn vraag is dan ook of jullie deze zouden willen invullen, alvast bedankt!

Groeten Michiel


1. Ga je wel eens naar een museum of een andere vorm van kunst? Zo ja, welke en waarom?


2. Wat voor een invloed heeft die kunst op je?


3. Wat kan volgens jou de kunst voor de samenleving betekenen?


4. Heeft volgens jou de samenleving invloed op de kunst of de kunst invloed op de samenleving?
__________________
_DxpZ_
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2008, 21:25
Azaelia
Avatar van Azaelia
Azaelia is offline
1. Ga je wel eens naar een museum of een andere vorm van kunst? Zo ja, welke en waarom?
- wel eens naar musea, maar ook regelmatig naar muziek optredens, theater, cabaret, verder lees ik veel.
2. Wat voor een invloed heeft die kunst op je?
- die zet me vaak aan het denken over mezelf. Het kan me zo fasineren dat ik nieuwsgierig word naar de kunstenaar en zijn/haar waaroms.
3. Wat kan volgens jou de kunst voor de samenleving betekenen?
- Kunst is persoonlijk en heeft denk op ieder mens een andere uitwerking. Het is daarom denk ik deel van je zelfontplooiing. Ontdekken wat je smaak is. Kunst beleven verbreedt je kijk op de wereld en daarmee sta je met meer begrip in de samenleving denk ik.
4. Heeft volgens jou de samenleving invloed op de kunst of de kunst invloed op de samenleving?
- Beide. Kunst ontstaat vaak uit culturen en wat mensen tegenkomen in de maatschappij. Maar er is ook kunst die prikkelt en daardoor de samenleving kan veranderen.
__________________
In a world, in which what we want, is only what we want, untill it is ours.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 21:47
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
1. Ga je wel eens naar een museum of een andere vorm van kunst? Zo ja, welke en waarom?


2. Wat voor een invloed heeft die kunst op je?


3. Wat kan volgens jou de kunst voor de samenleving betekenen?


4. Heeft volgens jou de samenleving invloed op de kunst of de kunst invloed op de samenleving?[/B][/QUOTE]


1: regelmatig musea voor inspiratie, vooral op het gebied van schildertechniek ( ik ga ook voornamelijk naar musea waar kunst hangt van de Hollandse meesters.), ik bezoek met enige regelmaat concerten omdat dat gewoon kickass is.

2: kunst heeft geeft me zelf zin te schilderen, geeft me inzicht in kleurgebruik en mengtechnieken en geeft me inzicht in het hoe en waarom van mijn eigen interesse in kusnt. Muziek is een eerste levensbehoefte.

3: kunst kan mensen samen brengen door overeenkomstige bewondering/interesse/aversie. Overeenkomstigheden zetten mensen aan het praten.

4: beiden, maatschappelijke onderwerpen komen veel terug in kunst maar de maatschappij kan ook beinvloed worden door kunst, meestal in negatieve zin akls je het hebt over aanstootgevende kunst.
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Oud 17-05-2008, 13:47
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
1. Ga je wel eens naar een museum of een andere vorm van kunst? Zo ja, welke en waarom?
Ik ga graag naar musea om naar beeldende kunst (tekeningen en schilderijen vooral) te kijken. Sommige dingen op straat (reclameposters, gebouwen, graffiti) bekijk ik ook als kunstvorm.

2. Wat voor een invloed heeft die kunst op je?
Het kan inspirerend, ontroerend, grappig of indrukwekkend zijn, en daardoor voel ik me gemotiveerd om zelf dingen te maken (of posters te kopen). En ik word blij van mensen die precies kunnen uitdrukken hoe iets zit.


3. Wat kan volgens jou de kunst voor de samenleving betekenen?
Kunst kan de samenleving mooier maken, versieren en opleuken, maar ook een spiegel voorhouden, haar over zichzelf laten nadenken, en kritiek leveren.


4. Heeft volgens jou de samenleving invloed op de kunst of de kunst invloed op de samenleving?
Beide. Kunst wordt gemaakt door mensen en mensen worden beïnvloed door de samenleving, andersom bedenken mensen nieuwe dingen en invalshoeken die de samenleving kunnen veranderen. Soms door idealistische samenwerkingsprojecten, soms door te shockeren en zo een ethiesch debat te starten. Bovendien is kunst vaak een vorm van schoonheid die simpelweg een verrijking is voor mensen, dat valt ook onder invloed.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2008, 20:56
DxpZ
Avatar van DxpZ
DxpZ is offline
Erg bedankt voor de reacties tot dusver! Weer een stukkie verder met mijn verslag!
__________________
_DxpZ_
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 19:45
DxpZ
Avatar van DxpZ
DxpZ is offline
Zijn er nog mensen met een totaal andere mening? Of zijn er nog mensen die een andere invulling geven aan kunst?
__________________
_DxpZ_
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:42.