Oud 27-03-2007, 17:47
Sagana
Avatar van Sagana
Sagana is offline
Hoi,
Ik ben er net achtergekomen dat één van m'n katten een teek heeft, maar ik heb geen tekenpincetje... Nu vraag ik me af wat het beste is: de teek nu verwijderen, gewoon met de hand (en wat is dan de beste manier?) of morgen een tekenpincetje gaan halen bij de dierenarts/dierenwinkel en dus nog even afwachten?
__________________
I'd rather have a life of 'oh wells' than a life of 'what ifs'.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2007, 17:52
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Het kan ook met een gewone pincet, of met lange nagels als je die hebt. Je pakt de teek zo dicht mogelijk bij de huid (dus onder zijn lijf, bij de pootjes. Dan maak je een draaiende beweging terwijl je de teek er voorzichtig uittrekt. Zorg dat je de hele teek hebt, als de pootjes blijven zitten gaat het waarschijnlijk ontsteken. Nadien ook even ontsmetten met alcohol.
Je kunt ook wachten tot morgen als je dat fijner vind, maar over het algemeen is zo snel mogelijk weghalen het verstandigste.

Het is trouwens verstandig je kat een pipetje te geven, van bijvoorbeeld Frontline of Stronghold. Deze werken tegen teken en vlooien en besparen jou en je kat een hoop ellende.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 17:53
Sagana
Avatar van Sagana
Sagana is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 27-03-2007 @ 18:52 :
Het kan ook met een gewone pincet, of met lange nagels als je die hebt. Je pakt de teek zo dicht mogelijk bij de huid (dus onder zijn lijf, bij de pootjes. Dan maak je een draaiende beweging terwijl je de teek er voorzichtig uittrekt. Zorg dat je de hele teek hebt, als de pootjes blijven zitten gaat het waarschijnlijk ontsteken. Nadien ook even ontsmetten met alcohol.
Je kunt ook wachten tot morgen als je dat fijner vind, maar over het algemeen is zo snel mogelijk weghalen het verstandigste.

Het is trouwens verstandig je kat een pipetje te geven, van bijvoorbeeld Frontline of Stronghold. Deze werken tegen teken en vlooien en besparen jou en je kat een hoop ellende.
Bedankt voor je reactie.
En ze krijgen elke maand een pipetje Stronghold hoor, maar blijkbaar heeft dat niet echt geholpen.
__________________
I'd rather have a life of 'oh wells' than a life of 'what ifs'.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 17:56
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Sagana schreef op 27-03-2007 @ 18:53 :
Bedankt voor je reactie.
En ze krijgen elke maand een pipetje Stronghold hoor, maar blijkbaar heeft dat niet echt geholpen.
Oh, vreemd dat het niet heeft geholpen dan. Toch maar mee door blijven gaan hoor Of overstappen op Frontline
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 19:10
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Bij honden helpt het om biergisttabletten te geven, nou weet ik niet of je kat die wil eten maar het is misschien het proberen waard
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 11:52
Sagana
Avatar van Sagana
Sagana is offline
Probleem: de teek zit op een lastige plaats (vooraan in de nek) en m'n kat houdt niet zo van:
1. Vastgehouden worden
2. Dat we aan haar lijf zitten.

Gevolg: een hand vol schrammen en de teek die nog altijd rustig in haar nek zit.
Is er een andere mogelijkheid om de teek weg te krijgen? Ik ga straks nog een poging doen (misschien is ze dan al wat afgekoeld), maar ik weet niet of het gaat lukken.
__________________
I'd rather have a life of 'oh wells' than a life of 'what ifs'.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 12:08
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
ehmmm een extra persoon erbij halen?

Je kat moet niet zeuren, het zal toch moeten.
Dus dan de krassen en het gekrijs maar voor lief nemen en die teek weghalen. Laat je 'm zitten, wordt het nog veel erger.

Laat anders 1 iemand je kat continue snoepjes geven terwijl jij in de nek de teek eruit haalt. Ik vind zelf een tekentang het handigst, maar een pincet kan ook goed. Met je nagels zou ik het niet doen, omdat de kans dat er een pootje blijft zitten dan groter is en dan ben je ook weer verder van huis.

Succes
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 12:36
Sagana
Avatar van Sagana
Sagana is offline
Citaat:
fractal-illusio schreef op 28-03-2007 @ 13:08 :
ehmmm een extra persoon erbij halen?

Je kat moet niet zeuren, het zal toch moeten.
Dus dan de krassen en het gekrijs maar voor lief nemen en die teek weghalen. Laat je 'm zitten, wordt het nog veel erger.

Laat anders 1 iemand je kat continue snoepjes geven terwijl jij in de nek de teek eruit haalt. Ik vind zelf een tekentang het handigst, maar een pincet kan ook goed. Met je nagels zou ik het niet doen, omdat de kans dat er een pootje blijft zitten dan groter is en dan ben je ook weer verder van huis.

Succes
Ik deed het al met een extra persoon erbij hoor maar hoewel ze normaal érg graag eet, interesseren de snoepjes/het vlees haar totaal niet meer als ik met de tekentang in de buurt kom.

Maar goed, zo dadelijk nog maar eens proberen.
__________________
I'd rather have a life of 'oh wells' than a life of 'what ifs'.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 12:43
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Zorg dat ze ligt
Laat 1 persoon haar kop en lijf naar beneden drukken
andere persoon verwijderd teek
voilà

Anders even door de dierenarts laten doen, als het echt niet lukt.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 12:46
Sagana
Avatar van Sagana
Sagana is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 28-03-2007 @ 13:43 :

Laat 1 persoon haar kop en lijf naar beneden drukken
Maar de teek zit vooraan in haar nek, dus haar kop naar beneden drukken lukt niet echt.
Maar bedankt voor de tips iig, ik zal ervoor zorgen dat ze ligt als ik het nog eens probeer.
__________________
I'd rather have a life of 'oh wells' than a life of 'what ifs'.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 12:49
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Sagana schreef op 28-03-2007 @ 13:46 :
Maar de teek zit vooraan in haar nek, dus haar kop naar beneden drukken lukt niet echt.
Maar bedankt voor de tips iig, ik zal ervoor zorgen dat ze ligt als ik het nog eens probeer.
Dan druk je met je hand haar gezicht/oren naar beneden. Zorg iig dat ze nergens heen kan
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 16:32
Verwijderd
ik wikkel mijn kat altijd in een handdoek, zodat zn pootjes "vast" zitten. is naar om te doen, maar vaak helpt het wel. en anders idd meer mensen erbij halen. sommige jongens kunnen die schrammen niks schelen. succes!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 19:23
Sagana
Avatar van Sagana
Sagana is offline
Bedankt voor jullie tips.
Ik ben naar de dierenarts geweest, omdat het tekentangetje dat ik had, écht niet goed was, en dan moest ik er toch een ander gaan halen. En toen heeft hij de teek verwijderd.
Mijn kat is echt altijd superrustig (lees: bang ) bij de dierenarts, dus het ging gemakkelijk.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 20:56
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Mooi zo
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Wat heb je vandaag niet gewaardeerd? #4
Miekje*
500 18-12-2013 07:34
Flora & Fauna De wet over dier doden met tegenaanval
Rerisen Phoenix
68 18-10-2007 09:15
Flora & Fauna Kaal plekje bij het oog van mijn kat
AlopiA
13 24-03-2007 10:28
Verhalen & Gedichten Katten hebben geen remmen - stemmen.
Verwijderd
28 12-10-2004 16:49
Flora & Fauna *help* wat te doen
Romie
14 03-08-2004 19:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:45.