Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2012, 00:19
Rodolfus
Rodolfus is offline
Hallo mensen, klinkt misschien stom, maar ik wil een relatie.

Mijn verleden was redelijk vreemd. Ik heb praktisch gezien nog nooit een relatie gehad. Afgelopen Februari had ik afgesproken met een meisje op het internet, maar zij friendzonede mij (was at first niet heel geïnteresseerd in haar, maar dit doet niet terzijde). Hierna ben ik smoorverliefd geworden op 2 verschillende jongens die in Amerika wonen. Onbereikbaar, maar kon hier niets aan doen. Ik heb zojuist de 2e achter mij gelaten, zij hebben mij allebei afgewezen, een stond er wel voor open maar er kwam niks bij hem.

Dat terzijde, ik weet nu niet hoe ik aan een nieuwe relatie kom. De omgeving om mijn heen is er niemand die er voor open sta, ik zit op een vereniging, maar die is gezakt tot ongeveer 12 mensen. Ik heb moeite met vrienden maken hiernaast. Ik zit in de "secundaire" vriendenkring van mensen op school, ik spreek ze op school maar daarbuiten gaat iedereen om met zijn/haar eigen vrienden, die bij mij dus niet bestaan.

Ik denk dat ik met een relatie mijn quality of life flink wat omhoog kan krikken en daar zelf ook nog eens gelukkig mee kan worden. Geslacht maakt mij niets uit. Tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2012, 06:39
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik denk dat een relatie geen nut heeft als je niet verliefd bent op diegene, en alleen een relatie aangaat zodat je er het woord relatie aan gaat geven - en dat het dus ook je 'quality of life' niet beter maakt, dan.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 19-01-2012, 07:35
Rodolfus
Rodolfus is offline
Citaat:
Ik denk dat een relatie geen nut heeft als je niet verliefd bent op diegene, en alleen een relatie aangaat zodat je er het woord relatie aan gaat geven - en dat het dus ook je 'quality of life' niet beter maakt, dan.
Dit is juist datgene wat ik wil vermijden, 't probleem is mensen leren kennen en dergelijke. Redelijk wat mensen om mij heen hebben een relatie, en als ik eerlijk ben, zou ik er ook wel een willen.

Het gaat mij om de gevoelens voor elkaar, de mooie momenten dat we samen kunnen besteden. De dingen die ik mij nooit heb voor kunnen stellen met de mensen uit Amerika die ik nog nooit gezien heb.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2012, 10:06
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Geduld hebben. Met je vrienden omgaan en eens met ze uitgaan of iets gaan doen waarbij zij hun vrienden ook weer mee kunnen nemen, wees niet bang om sociale activiteiten te ondernemen waarbij je nieuwe mensen leert kennen. Als de mensen die je nu kent geen relatiemateriaal zijn, moet je nieuwe mensen leren kennen. Dat kost misschien moeite, maar je kunt moeilijk een relatie beginnen met iemand waar je geen gevoelens voor hebt.

En bespaar jezelf de moeite en probeer geen relaties aan te gaan met mensen in de VS of andere plekken hier ver vandaan. Het is veel fijner (denk ik) om een relatie te hebben waar je ook fysiek contact mee hebt.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 19-01-2012, 10:41
Verwijderd
Waarom zo'n haast?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2012, 10:46
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Dit is juist datgene wat ik wil vermijden, 't probleem is mensen leren kennen en dergelijke. Redelijk wat mensen om mij heen hebben een relatie, en als ik eerlijk ben, zou ik er ook wel een willen.
Ja, dat leek me ook: dat je mensen zou moeten leren kennen. Dus zoek contact met mensen via een sport/hobby/werk/school of mensen die je al kent.

Citaat:
Het gaat mij om de gevoelens voor elkaar, de mooie momenten dat we samen kunnen besteden. De dingen die ik mij nooit heb voor kunnen stellen met de mensen uit Amerika die ik nog nooit gezien heb.
Overigens denk ik dat jij een relatie te rooskleurig ziet. Het is niet alleen samen naar een zonsondergang staren en intens gelukkig zijn.

En ik ben even oud, en ik heb niet het gevoel dat ik een relatie moet hebben of dat 'iedereen' een relatie heeft. Ik ken best wel mensen die dat niet hebben, of zelfs nog nooit hebben gehad. En de mensen die wél een relatie hebben, schijnen me niet ineens intens veel gelukkiger toe.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 19-01-2012, 11:22
Verwijderd
Newsflash: de overgrote meerderheid van de mensen wil uiteindelijk een relatie. Je kunt het proces niet versnellen. Je kunt een hoop frustrerende relaties aangaan, of je kunt rustig afwachten.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2012, 13:39
Rodolfus
Rodolfus is offline
Citaat:
Geduld hebben. Met je vrienden omgaan en eens met ze uitgaan of iets gaan doen waarbij zij hun vrienden ook weer mee kunnen nemen, wees niet bang om sociale activiteiten te ondernemen waarbij je nieuwe mensen leert kennen. Als de mensen die je nu kent geen relatiemateriaal zijn, moet je nieuwe mensen leren kennen. Dat kost misschien moeite, maar je kunt moeilijk een relatie beginnen met iemand waar je geen gevoelens voor hebt.

En bespaar jezelf de moeite en probeer geen relaties aan te gaan met mensen in de VS of andere plekken hier ver vandaan. Het is veel fijner (denk ik) om een relatie te hebben waar je ook fysiek contact mee hebt.
Ja, weet dat dat nogal moeilijk is, relaties met mensen redelijk ver. Dankje voor je reply tho

Citaat:
Ja, dat leek me ook: dat je mensen zou moeten leren kennen. Dus zoek contact met mensen via een sport/hobby/werk/school of mensen die je al kent.



Overigens denk ik dat jij een relatie te rooskleurig ziet. Het is niet alleen samen naar een zonsondergang staren en intens gelukkig zijn.

En ik ben even oud, en ik heb niet het gevoel dat ik een relatie moet hebben of dat 'iedereen' een relatie heeft. Ik ken best wel mensen die dat niet hebben, of zelfs nog nooit hebben gehad. En de mensen die wél een relatie hebben, schijnen me niet ineens intens veel gelukkiger toe.
Ik heb praktisch nooit een relatie gehad, maar ik kan je vertellen dat ik weet hoe moeilijk het kan zijn. Ik ga alleen niet doelen op een relatie zonder goed tho ^^

Citaat:
Newsflash: de overgrote meerderheid van de mensen wil uiteindelijk een relatie. Je kunt het proces niet versnellen. Je kunt een hoop frustrerende relaties aangaan, of je kunt rustig afwachten.
Rustig afwachten, bedankt. Zal wel lukken

Feel free om hier een slotje op te zetten. Denk dat ik het maar moet laten droppen, misschien was dit wel een beetje een impulspost om eerlijk te zijn. Heb nogsteeds last van die vorige persoon waar ik gevoelens voor had, vandaar de haast.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2012, 09:04
DeZiekeGnoe
Avatar van DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Citaat:
Overigens denk ik dat jij een relatie te rooskleurig ziet. Het is niet alleen samen naar een zonsondergang staren en intens gelukkig zijn.
Gelukkig zijn kan je met heel veel mensen. Intens gelukkig is een mens bijna nooit, dat zijn maar momenten.

Voor mij is een belangrijke meerwaarde van een relatie dat je ook verdriet, leed en andere nare dingen samen deelt. Nare dingen die je samen overwint maken je als stel ook weer een stukje onoverwinnelijker. Juist daardoor voel ik me nu over het algemeen gelukkig .

Misschien zou jij een relatie juist iets minder in grijswaarden moeten zien .
__________________
In omnia paratus
Met citaat reageren
Oud 20-01-2012, 10:06
Verwijderd
Citaat:
Gelukkig zijn kan je met heel veel mensen. Intens gelukkig is een mens bijna nooit, dat zijn maar momenten.

Voor mij is een belangrijke meerwaarde van een relatie dat je ook verdriet, leed en andere nare dingen samen deelt. Nare dingen die je samen overwint maken je als stel ook weer een stukje onoverwinnelijker. Juist daardoor voel ik me nu over het algemeen gelukkig .

Misschien zou jij een relatie juist iets minder in grijswaarden moeten zien .
Wat een vreemde kritiek op Em. Ik kan het er ook niet mee eens zijn. Een relatie maakt weleens dat je op een gruwelijk kutmoment tússen jullie twee denkt 'kggg ademhalen, het is normaalgesproken veel leuker'. Op gruwelijke kutmomenten búiten jullie twee denk je wellicht weleens 'ik wil met niemand anders hier doorheen gaan'. Wezenlijk verschil tussen de twee.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2012, 10:46
DeZiekeGnoe
Avatar van DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Citaat:
Wat een vreemde kritiek op Em. Ik kan het er ook niet mee eens zijn. Een relatie maakt weleens dat je op een gruwelijk kutmoment tússen jullie twee denkt 'kggg ademhalen, het is normaalgesproken veel leuker'. Op gruwelijke kutmomenten búiten jullie twee denk je wellicht weleens 'ik wil met niemand anders hier doorheen gaan'. Wezenlijk verschil tussen de twee.
Het was geen kritiek. Haar reactie deed vermoeden dat ze dacht dat alleen positieve gebeurtenissen mooi kunnen zijn. Ik denk niet dat dat zo is, en vertel dan mijn zienswijze .

Ik kan me veel momenten herinneren dat het in mijn, m'n vriendin's of ons gezamenlijke leven behoorlijk klote ging, maar waar we door alles te delen en elkaar te steunen wel ongelofelijk veel liefde voor elkaar voelden. Ook dat is mooi, en zou ik absoluut niet willen missen.

Gruwelijke kutmomenten tussen ons zijn er niet veel, en als ze er zijn denk ik niet iets als 'kggg ademhalen, het is normaalgesproken veel leuker', dat weet je gewoon, en praat je uit, is dat ook weer voorbij. Klinkt vast heel naïef, maar laat ons dat alsjeblieft blijven , gaat al vier jaar heerlijk op die manier.

Excuus voor de offtopic reacties verder, wie weet kan de TS er alsnog iets mee (:.
__________________
In omnia paratus
Met citaat reageren
Oud 20-01-2012, 15:46
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Het was geen kritiek. Haar reactie deed vermoeden dat ze dacht dat alleen positieve gebeurtenissen mooi kunnen zijn. Ik denk niet dat dat zo is, en vertel dan mijn zienswijze .
Daar doelde ik niet op. Ik wilde hooguit zeggen dat een relatie niet per se alleen leuke kanten heeft (en ik zeg 'een relatie' en niet 'het leven' in deze zin, dus dan gaat 'ja maar met z'n tweeën kun je er beter mee dealen!' niet op ).
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 04-02-2012, 15:19
HOI-hoi-HOI
Avatar van HOI-hoi-HOI
HOI-hoi-HOI is offline
wacht het af. zoeken werkt echt niet effectief en er komt vanzelf wel iemand op je pad
__________________
ik ben serieus hoor.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Op zoek naar een relatie
Theoklaas
15 05-06-2016 16:42
Liefde & Relatie Al meer dan 2 jaar op zoek naar ECHTE liefde.
Nederlander1999
12 09-10-2013 10:24
Liefde & Relatie Op zoek naar jonge verliefde stelletjes
Nanda135
2 30-03-2013 03:17
Liefde & Relatie Relaties en verliefdheid
engeltjeg
9 21-07-2008 11:59
Liefde & Relatie zodra je een relatie hebt...
michieltje
54 25-08-2003 20:23
Seksualiteit pedofilie
blaap
47 01-10-2002 22:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:53.