Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2013, 19:50
victor2211
Avatar van victor2211
victor2211 is offline
Hoi allemaal,

Allereerst, sorry als het al ergens staat (heb het iig niet kunnen vinden), maar weet iemand hoe je je cijfers kan omzetten. Ik zit op het VWO en zou graag in de VS studeren, maar ik heb niet echt een goede indicatie van hoe hoog mijn cijfers nou eigenlijk zijn.

De verschillende sites die ik op het internet vindt, spreken elkaar tegen (neem bijvoorbeeld wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Schoolcijfer) en educatie-en-school (http://educatie-en-school.infonu.nl/...e-cijfers.html)). Op mijn school hanteren ze nog weer andere cijfers (met cambridge engels krijg je ook letters ipv cijfers, welke op je rapport weer omgezet worden naar cijfers ).

Heeft iemand enig idee hoe dit zit? (er rekening mee gehouden dat een 8 op het vwo natuurlijk hoger is dan een 8 op het vmbo)

Alvast bedankt

Laatst gewijzigd op 24-02-2013 om 14:37. Reden: Oeps, ik doe VWO (niet VMBO)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2013, 20:55
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Wil je studeren in de VS (als in: aan een college of university) of wil je naar een high school (middelbare school) in de VS?

Want naar een college of university kan denk ik niet met een VMBO diploma... En als je wil gaan uitwisselen, dan moet je sowieso eens contact opnemen met een uitwisselingsorganisatie, en die kunnen je ook wel vertellen hoe het zit met je cijfers.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 24-02-2013, 13:17
victor2211
Avatar van victor2211
victor2211 is offline
Ik zou graag aan een college/university willen studeren (ik heb als het goed is over een klein tijdje mijn VWO diploma op zak).
Wat bedoel je eigenlijk met een uitwisselingsorganisatie? Ik wil daar namelijk niet 1 jaar zitten, maar (op z'n minst) de volle 3 jaar voor een bachelor (de studies waar ik aan denk hebben 3 jaar bachelor).
Met citaat reageren
Oud 24-02-2013, 13:20
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Dus je wilt eerst havo doen, dan vwo (allemaal in Nederland) en DAARNA naar de VS gaan? Want je kunt ook tijdens je middelbare schooltijd even in de VS neuzen/een uitwisselingsjaar doen, maar dat is weer iets anders.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 24-02-2013, 13:43
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Oh ik dacht dat je een jaartje high school wilde doen. Hoe ga je dan je VWO halen binnen een klein tijdje?

Hoe het zit met voltijdstuderen in de VS weet ik niet, maar hou er rekening mee dat het een flinke smak geld gaat kosten. Je hebt denk ik geen recht op stufi, je moet ook in je onderhoud kunnen voorzien, en de tuition fees in de VS zijn erg hoog.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 24-02-2013, 14:34
victor2211
Avatar van victor2211
victor2211 is offline
Citaat:
Dus je wilt eerst havo doen, dan vwo (allemaal in Nederland) en DAARNA naar de VS gaan?
Sorry, tikfoutje. Ik doe Gymnasium (VWO). Vandaar dat jullie je afvroegen hoe ik het voor elkaar wilde krijgen.

Citaat:
Hoe het zit met voltijdstuderen in de VS weet ik niet, maar hou er rekening mee dat het een flinke smak geld gaat kosten. Je hebt denk ik geen recht op stufi, je moet ook in je onderhoud kunnen voorzien, en de tuition fees in de VS zijn erg hoog.
Ik weet dat het veel geld kost (ben al aan het zoeken hoe je het kan financieren enzo (suggesties?)), maar deze vraag gaat voornamelijk over hoe ik mezelf het beste kan aanprijzen (duidelijk maken waar mijn niveau en cijfers eigenlijk voor staan)
Met citaat reageren
Oud 24-02-2013, 19:55
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Google is je vriend! Je wil op eigen benen staan, dus ga zelf eens het een en ander uitzoeken... Er is niemand die het allemaal zomaar voor jou gaat regelen. Zoek naar uitwisselingprogramma's, toelatingseisen, verblijfsvergunningen etc etc

Je zou eens kunnen uitzoeken of er Nederlandse of Amerikaanse scholarships zijn voor buitenlandse studenten... Maar ik weet niet of die er veel zijn... Hou er rekening mee dat studeren aan een Amerikaanse universiteit begint met een tuition van zo'n 5000 euro per jaar, en dat zijn de goedkopere universiteiten. Bij de goede universiteiten kan dat makkelijk een veelvoud zijn. En dan hebben we het nog niet over kosten voor vliegtickets, huisvestiging, levensonderhoud en studiematerialen.

Wat wil je eigenlijk studeren? Wat misschien ook een optie is is dat je tijdens je studie een uitwisseling of stage/onderzoek op een buitenlandse uni ofzo gaat doen. Want zeker als je al tegen je eindexamen aan zit te kijken heb je nog maar kort tijd om het allemaal te regelen. Wat nog extra lastig kan zijn voor jou is dat het financieel voordeliger is om als je in Nederland gaat studeren je volgend jas nog in het huidige stufi-stelsel valt, en vanaf 2014 zult moeten lenen.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 26-02-2013, 20:32
victor2211
Avatar van victor2211
victor2211 is offline
Ik heb al veel op google gezocht, maar ik had er nog niet aan gedacht om 'hoe een verblijfsvergunning te krijgen' en 'wat zijn de toelatingseisen' te googlen (goed idee). Als studie wil ik waarschijnlijk natuurkunde of wiskunde studeren (met een klein tijdje bedoel ik eigenlijk over 2 jaar (of 3, afhankelijk van je perspectief). Ik zit nu in de vierde, maar doordat ik me nu al voor school met studies en universiteiten bezig moet houden, vind ik het een klein tijdje (snap je?))

Sommige sites spraken elkaar tegen en anderen gaven geen duidelijke informatie, eigenlijk de voornaamste reden dat ik een account heb aangemaakt (kwam er niet voor 100% zelf uit)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Wat heb je als laatst ontdekt en/of geleerd?
Verwijderd
228 24-08-2018 10:05
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] hex naar bin
reddragon
2 17-02-2009 17:30
Algemene schoolzaken Omrekenen cijfer van een europees land in het andere...
Fantôme
18 15-12-2007 19:54
Algemene schoolzaken Het Lotingstopic
Yoruichi
328 02-09-2007 08:17
Huiswerkvragen: Exacte vakken Energie-omzettingen.. hellup!
bleeeeeeee
5 19-02-2003 07:36
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen laten vallen
***
13 19-04-2002 23:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:09.