Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2004, 17:13
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
ik heb pas geleden voor mn girorekening dat aangevraagd. allemaal leuk en aardig, krijg binnenkort contract enzo en dan is dat geregeld.

nu was ik ff benieuwd.. mag ik naast die rekening bij een andere bank ook een studentenrekening oid openen, waarop ik rood mag staan?

(niet dat ik 2x 1000 euro nodig heb , maar wordt soms beetje moe van postbank... maar wil het ook niet kwijt, want al mn inkomen gaat via de postbank, en heb geen zin alles te laten veranderen).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2004, 18:04
Yolcu
Yolcu is offline
Tuurlijk mag dat.
Realiseer je je wel dat je rente betaalt over het bedrag dat je rood staat? Rood staan bij twee verschillende banken (of nog meer) is dus alleen maar nadelig voor jezelf.
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 19:50
Go
Avatar van Go
Go is offline
Als jij een hoge rente wilt betalen voor al dat rood staan...
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 20:09
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Ik zou eigenlijk gewoon alles proberen om te voorkomen dat ik rood kom te staan. Wat is precies de bedoeling van die andere rekening? Is jouw uitgavenpatroon zo erg dat je 2 rekeningen nodig hebt met de mogelijkheid dat je in het rood komt? Ik denk dat als je daarmee gaat beginnen het straks heel moeilijk krijgt om de boel weer dicht te boeken en ben je alleen maar rente aan het betalen.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 20:11
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Wel even melden natuurlijk, maar bij deze kleine bedragen wordt vaak niet moeilijk gedaan.

Wil je twee keer bijvoorbeeld 20.000 Euro lenen kun je meer lastigheden verwachten. Bovendien worden de meeste leningen geregistreerd bij het BKR, waar bij de toetsing naar boven komt dat je overige leningen hebt.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 20:15
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Mjah, lijkt me niet zo'n probleem....zeker met zulke kleine bedragen niet...Soms is t wel handig...als je nog even twee dagen moet wachten tot t geld op de goede rekening staat, en je eigenlijk niet kunt/wilt wachten...ach, wat maakt t dan uit om even n dagje wat euro's rood te staan
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 20:21
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Als je de discipline hebt om het maar 2 dagen te laten duren dan is het niet zo erg, maar hoeveel zijn er niet die het op een gegeven moment wel makkelijk vinden?
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 20:32
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 06-09-2004 @ 21:21 :
Als je de discipline hebt om het maar 2 dagen te laten duren dan is het niet zo erg, maar hoeveel zijn er niet die het op een gegeven moment wel makkelijk vinden?
Mjah, das wel waar...maar die mensen komen dan idd vanzelf wel op de koffie..maar op zich vind ik roodstaan niet iets waar je direct negatief over moet zijn..schulden maken vind ik niet hetzelfde als de mogelijkheid hebben om rood te staan...

Maar als ik een grote uitgave moet doen en ik kan niet wachten tot mn salaris er is of ik moet even wat voorschieten....dan is t wel handig dat t even kan....
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 21:09
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 06-09-2004 @ 21:15 :
Mjah, lijkt me niet zo'n probleem....zeker met zulke kleine bedragen niet...Soms is t wel handig...als je nog even twee dagen moet wachten tot t geld op de goede rekening staat, en je eigenlijk niet kunt/wilt wachten...ach, wat maakt t dan uit om even n dagje wat euro's rood te staan
wtf doe jij op werk geld en recht??
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 21:23
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
little nemo schreef op 06-09-2004 @ 22:09 :
wtf doe jij op werk geld en recht??
posten?
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 21:26
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 06-09-2004 @ 22:23 :
posten?
nouja zou een beetje hetzelfde zijn als ik als vegetarier op het 'vleesforum' zou posten
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 21:27
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
little nemo schreef op 06-09-2004 @ 22:26 :
nouja zou een beetje hetzelfde zijn als ik als vegetarier op het 'vleesforum' zou posten
Volgens mij begrijp ik je neit helemaal....


Sorry voor t offtopic gedoe
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Chaucus schreef op 06-09-2004 @ 21:15 :
(...) en je eigenlijk niet kunt/wilt wachten...ach, wat maakt t dan uit om even n dagje wat euro's rood te staan
Sommige mensen hebben geleerd om geen geld uit te geven als ze het nog niet hebben.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 21:28
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 06-09-2004 @ 22:27 :
Volgens mij begrijp ik je neit helemaal....


Sorry voor t offtopic gedoe
nou gewoon...:

punkers & werk??
punkers & geld??
punkers & recht??
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 21:29
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
little nemo schreef op 06-09-2004 @ 22:28 :
nou gewoon...:

punkers & werk??
punkers & geld??
punkers & recht??
Verwar jij mij met een ander misschien?
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 21:31
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-09-2004 @ 22:27 :
Sommige mensen hebben geleerd om geen geld uit te geven als ze het nog niet hebben.
Tuurlijk...maar als ik de huur moet betalen en ik moet nog geld terugkrijgen van iemand anders...dan is t wel handig dat ik even rood kan staan en ik niet hoef te wachten tot die ander betaald heeft enzo...
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 21:37
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 06-09-2004 @ 22:29 :
Verwar jij mij met een ander misschien?
haha ja idd
ben echt te stoned voor dat lastige gelees
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Chaucus schreef op 06-09-2004 @ 22:31 :
Tuurlijk...maar als ik de huur moet betalen en ik moet nog geld terugkrijgen van iemand anders...dan is t wel handig dat ik even rood kan staan en ik niet hoef te wachten tot die ander betaald heeft enzo...
Dan wel, maar de meeste studenten openen gewoon de mogelijkheid van een debetstand, jassen er vervolgens in een maandje duizend euro doorheen en hanteren daarna die min duizend euro als nieuwe 'nullijn'. Dat is natuurlijk gewoon dom.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-09-2004, 22:06
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-09-2004 @ 22:58 :
Dan wel, maar de meeste studenten openen gewoon de mogelijkheid van een debetstand, jassen er vervolgens in een maandje duizend euro doorheen en hanteren daarna die min duizend euro als nieuwe 'nullijn'. Dat is natuurlijk gewoon dom.
Daar kan ik alleen maar mee instemmen...
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 22:15
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Volgens mij kan je standaard bij een studentenrekening rood staan tezij je aangeeft dat je dat niet wil. Dat heb ik namelijk gedaan aangezien het voor mij nog niet echt nodig is.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 22:42
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
die 2e rekening is puur omdat ik de giro mn strot uitkomt, netjes gezegd. En ik heb geen zin, om overal nu nog mijn gegevens te laten wijzigen.

En omdat ik dan toch een 2e rekening open, kan ik die dan maar beter zo breed mogelijk nemen. Ik ben qua financieel-beleid goed opgevoed, met die 2000 euro rood staan kan ik prima overweg (lees: niet gebruiken wanneer dat niet nodig is )
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 22:57
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 06-09-2004 @ 23:15 :
Volgens mij kan je standaard bij een studentenrekening rood staan tezij je aangeeft dat je dat niet wil. Dat heb ik namelijk gedaan aangezien het voor mij nog niet echt nodig is.
Ik heb al sinds ik me kan herinneren zo'n Postbank studentenrekening (blijkbaar vindt de Postbank dat je vanaf je 18e student bent) en ik word ook regelmatig lastiggevallen met verzoekjes of ik toch echt niet rood wil kunnen staan. Heel vervelend.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 09:29
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-09-2004 @ 23:57 :
Ik heb al sinds ik me kan herinneren zo'n Postbank studentenrekening (blijkbaar vindt de Postbank dat je vanaf je 18e student bent) en ik word ook regelmatig lastiggevallen met verzoekjes of ik toch echt niet rood wil kunnen staan. Heel vervelend.
Ik heb het destijds maar gedaan het kan voor een dag handig zijn (want mijn kapitaal staat op me spaarrekening dus daar moet ik het dan eerst efef van af halen en dat kan soms tijd kosten ) Maar inderdaad als ze je met aldat soort shit blijven bestoken is dat natuurlijk zwaar HINDERLIJK!
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 09:43
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
little nemo schreef op 06-09-2004 @ 22:37 :
haha ja idd
ben echt te stoned voor dat lastige gelees
Het verschil tussen Chaos en Chaucus is nog best redelijk te zien, of lees jij gewoon de eerste 2 letters?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 10:40
MissKiss1985
Avatar van MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
ik snap het nut van rood staan niet...

stel je mag 1000 euro rood staan.. je leent dan maar 1 x 1000 euro...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2004, 11:23
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je een studentenrekening opent dan moet je vaak wel aan de voorwaarde voldoen dat er iedere maand geld op binnenkomt, bijvoorbeeld je stufi, als je alleen stufi ontvangt dan kan je dat dus niet op twee rekeningen tegelijk binnen laten komen en dan dus geen twee studentenrekeningen hebben maar als je naast je stufi ook werkt en je zorgt ervoor dat je salaris op die andere rekening binnenkomt dan kan je idd twee studentenrekeningen openen en dus ook op twee rekeningen rood staan.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 11:48
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 07-09-2004 @ 12:23 :
Als je een studentenrekening opent dan moet je vaak wel aan de voorwaarde voldoen dat er iedere maand geld op binnenkomt, bijvoorbeeld je stufi, als je alleen stufi ontvangt dan kan je dat dus niet op twee rekeningen tegelijk binnen laten komen en dan dus geen twee studentenrekeningen hebben maar als je naast je stufi ook werkt en je zorgt ervoor dat je salaris op die andere rekening binnenkomt dan kan je idd twee studentenrekeningen openen en dus ook op twee rekeningen rood staan.
Ja, precies, je kan niet zomaar een rekening openen om rood te staan, ze moeten wat zekerheid hebben van je.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 14:39
Verwijderd
Citaat:
MissKiss1985 schreef op 07-09-2004 @ 11:40 :
ik snap het nut van rood staan niet...

stel je mag 1000 euro rood staan.. je leent dan maar 1 x 1000 euro...
Het nut van rood kunnen staat is dat je plotselinge grote uitgaven die echt niet kunnen wachten ermee dekt. Bijvoorbeeld de magnetron in je studentenhuis gaat kapot en je hebt je loon nog niet binnen. Aangezien je toch moet eten is het wel handig dat je dan meteen een nieuwe kunt kopen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 18:54
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
met die ene 1000 euro roodstaan, red ik alles al wel hoor. Het is ook niet zo dat het geld constant nodig is, maar als ik aan het einde van mn geld nog een stukje maand over houd, is het altijd handig, voor die paar tientjes. Dat is voor mij iig het nut van roodstaan. Dr zullen altijd mensen blijven, die er leuke spullen voor gaan kopen.

zo dom ben ik dan weer niet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht ABN AMRO rood staan
jusman
11 24-02-2010 13:35
Werk, Geld & Recht bij de frieslandbank in het rood staan?
cientje4
4 31-01-2010 21:26
Werk, Geld & Recht Hoe kan ik rood staan?
LXSM
22 20-10-2008 08:17
Werk, Geld & Recht Rente over rood staan..
Hayden
2 27-02-2006 14:15
Werk, Geld & Recht een paar vraagjes over rood staan...
ramonneke
10 25-01-2005 13:53
Werk, Geld & Recht Kan jij rood staan?
Verwijderd
65 15-03-2003 22:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:41.