Oud 16-06-2006, 21:21
Phie.
Avatar van Phie.
Phie. is offline
Mijn zusje heeft eindexamen havo gedaan, is geslaagd en heeft vanmiddag haar cijferlijst opgehaald. Het viel haar op dat ze zo'n laag cijfer voor Nederlands had en uiteindelijk vertelde de docent haar dat er een blaadje miste. Ze heeft een 5.7 gehaald zonder de samenvatting. De meerkeuzevragen had de docent wel alleen de samenvatting niet.

Nu vroeg ik me af heeft het nog enigszins zin om hier op de school (of ergens anders) over te klagen? Het maakt nu niet zoveel uit omdat ze het toch wel gehaald had ook al zou het onvoldoende geweest zijn maar het is natuurlijk wel een hele grote fout van de school. Ze weet overigens zeker dat ze het niet mee naar huis genomen heeft.
Advertentie
Oud 16-06-2006, 21:49
Verwijderd
Ik zou er zeker werk van maken.
Oud 16-06-2006, 21:59
Kikkertje :D
Avatar van Kikkertje :D
Kikkertje :D is offline
Wat White Trash zegt, want het is natuurlijk wel heel stom dat dit zo gaat...
Oud 16-06-2006, 22:23
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
Ik weet niet hoe het precies zit met bewijslast, maar met een beetje pech moet je zusje bewijzen dat ze het heeft ingeleverd. Maargoed je kan eens uitzoeken hoe het allemaal verder gaat nu .
__________________
Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.
Oud 16-06-2006, 22:48
Phie.
Avatar van Phie.
Phie. is offline
Er valt heel weinig te bewijzen. Maar als je er thuis achter komt dat je een deel van je examen meegenomen bel je natuurlijk meteen naar school en ga je er achteraan.
Toen ik zelf examen deed (op dezelfde school) vond ik het ook al raar dat je de opgaven op je tafel laat liggen waar vervolgens een hele examenzaal langs loopt. Meeste scholen moet je het voorin inleveren.
Oud 16-06-2006, 23:18
Verwijderd
Citaat:
Phie. schreef op 16-06-2006 @ 22:48 :
Er valt heel weinig te bewijzen. Maar als je er thuis achter komt dat je een deel van je examen meegenomen bel je natuurlijk meteen naar school en ga je er achteraan.
Toen ik zelf examen deed (op dezelfde school) vond ik het ook al raar dat je de opgaven op je tafel laat liggen waar vervolgens een hele examenzaal langs loopt. Meeste scholen moet je het voorin inleveren.
Op mijn oude school moest je zelfs je kladjes inleveren als je het niet wilde nakijken (anders kladblaadjes bij je examenopgaven en die werden ook ingeleverd en kon je na het examen ophalen). Het is namelijk ooit eens voorgekomen dat iemand een deel van z'n examen in die bak had gegooid per ongeluk. Toen hebben ze dat nog kunnen achterhalen.
Oud 16-06-2006, 23:35
Verwijderd
Citaat:
Phie. schreef op 16-06-2006 @ 22:48 :
Er valt heel weinig te bewijzen. Maar als je er thuis achter komt dat je een deel van je examen meegenomen bel je natuurlijk meteen naar school en ga je er achteraan.
Eigenlijk niet - op het moment dat je blaadje buiten de examenzaal is geweest, kan je het net zo goed ritueel verbranden.
Oud 16-06-2006, 23:43
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Snees schreef op 16-06-2006 @ 23:35 :
Eigenlijk niet - op het moment dat je blaadje buiten de examenzaal is geweest, kan je het net zo goed ritueel verbranden.
En je kan er een mooie rondedans bij maken en het toemba toemba lied zingen.

In het bos in het bos...
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 17-06-2006, 11:46
Verwijderd
In het gunstigste geval, dus als de school toegeeft het kwijt te zijn geraakt, mag ze het waarschijnlijk overdoen in het tweede tijdvak.
Oud 17-06-2006, 13:11
Verwijderd
ik zou er zeker achteraan gaan, je kunt het altijd proberen, maar ja, het tweede tijdvak is idd al heel snel (er is nog wel een derde maar goed..)
Oud 17-06-2006, 14:09
Morri
Morri is offline
Misschien kun je eens contact opnemen met het LAKS?
Oud 17-06-2006, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 17-06-2006 @ 11:46 :
In het gunstigste geval, dus als de school toegeeft het kwijt te zijn geraakt, mag ze het waarschijnlijk overdoen in het tweede tijdvak.
Precies. Als je zusje daar zin in heeft, moet ze er maar goed over gaan klagen, op school en bij LAKS. Dan krijgt ze een extra herkansingsmogelijkheid (dus naar de herkansing waar je sowieso al recht op hebt) en mag ze het over doen. Als ze tevreden is met haar cijfer nu, omdat ze toch geslaagd is, of geen zin heeft 't over te moeten doen; dan zou ik het zo laten.
Oud 17-06-2006, 19:04
Pjot
Pjot is offline
Van iemand die ik ken was het examen natuurkunde kwijt.
Toen was ook niet cker waar het kwijt is geraakt, maar uiteindelijk kwam het er op neer dat de school verantwoordelijk voor het werk.

Ookal wil je het express meenemen, dan is het aan de school om op te letten of je het wel inleverd.. dat is hoe het volgens mij zit

ik zou er cker werk van maken!

(hij mag het btw herkansen in het tweede/derde tijdvak)
__________________
OH YEAH
Oud 24-06-2006, 15:42
Alonso
Avatar van Alonso
Alonso is offline
hierom geef ik altijd boven mijn tentamens aan dat er meerdere velletjes zijn, bijvoorbeeld 1/2 en 2/2.
Oud 24-06-2006, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Alonso schreef op 24-06-2006 @ 15:42 :
hierom geef ik altijd boven mijn tentamens aan dat er meerdere velletjes zijn, bijvoorbeeld 1/2 en 2/2.
en dan?
Oud 24-06-2006, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 24-06-2006 @ 18:42 :
en dan?
Dan weet de docent dat je een blaadje kwijt bent, en dan kan je zelf nakijken of je al je blaadjes wel hebt ingeleverd.
Oud 28-06-2006, 11:44
kirv
kirv is offline
hehe, als je dan voelt dat het slecht gaat zet je er gewoon boven 1/2 en lever je het gewoon in, ga je later zeggen dat je 2/2 ook had ingeleverd.
Oud 28-06-2006, 13:38
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 24-06-2006 @ 18:53 :
Dan weet de docent dat je een blaadje kwijt bent, en dan kan je zelf nakijken of je al je blaadjes wel hebt ingeleverd.
Daar kijken ze echt niet naar als je het inleverd en daarna maakt het niet uit. Anders kan ik ook wel claimen dat ik 10 blaadjes heb ingeleverd als het er eigenlijk maar 2 zijn.
Ads door Google
Oud 07-07-2006, 22:39
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 28-06-2006 @ 13:38 :
Daar kijken ze echt niet naar als je het inleverd en daarna maakt het niet uit. Anders kan ik ook wel claimen dat ik 10 blaadjes heb ingeleverd als het er eigenlijk maar 2 zijn.
Kwantiteit bepaalt toch geen ene fuck over kwaliteit?
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:35.