Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2009 / VWO
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2009, 11:06
Zwoek
Avatar van Zwoek
Zwoek is offline
Het scheikunde examen komt eraan.. Hoewel ik al de jaren redelijk goede cijfers heb gehaald, viel een oefenexamen mij zwaar tegen. Het lijkt of de vraagstelling in de examens zo veel moeilijker is dan ik gewend ben. Ik durf geen examen te maken, omdat de eerste me zo vreselijk tegenviel. Ik leer tot nu toe alleen uit het boek, maar ik weet dat dat te weinig is. Zijn er meer mensen die erg tegen scheikunde opzien? Maken jullie wel oefenexamens en gaat dat wel goed?
Ik ben benieuwd!
__________________
Geen juist moment
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2009, 11:47
Fingon
Avatar van Fingon
Fingon is offline
Mij vallen de oefenexamens wel redelijk mee, wij kregen met proefwerken vele male ingewikkelder dingen vaak, maar daar haalde ik dan ook alleen maar 5en voor
__________________
Semper vigilans
Atheist tot in de kist
Met citaat reageren
Oud 24-05-2009, 14:43
Verwijderd
Als ik even vanuit mezelf spreek, was ik het van schoolexamens gewend dat de vragen over één bepaald onderwerp gaan. Bij CE's is dat veel anders, daar worden veel meer verschillende dingen in een vraag gestopt. Je hebt vaak opgaves die over veel verschillende dingen gaan. De vraagstelling is behoorlijk wat anders, zeg maar.
Misschien dat het dat bij jou ook is? In het begin moest daar best wel even aan wennen.

Enige manier om dat op te lossen, is door gewoon heel veel te oefenen. Maja, dat moet je sowieso veel bij scheikunde.

Ik zit eigenlijk bijna alleen maar oude examens te maken, bij alle vakken, omdat ik zo het idee heb dat dat voor mij de beste manier is om te leren. Ik kan ook wel eerst alle stof opnieuw gaan bestuderen, maar dan leer ik ook gelijk alles wat ik toch al weet. Als ik een oud examen maak, zie ik precies wat ik nog niet ken en kan ik dat opnieuw even bekijken.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 10:11
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Ik vind het doodeng. Ik heb wel wat oefenexamens gemaakt, maar het was allemaal niet heel denderend. Nu weet ik ook van mezelf dat ik gewoon veel moeite heb met scheikunde omdat ik een groot deel basis gemist heb, maar alsnog vind ik het wel stom. Ik heb niet het idee dat ik er een voldoende uit ga slepen, maar met een 5 zou ik toch wel heel blij zijn. Nouja, we zien het wel!
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 11:13
Kimx
Kimx is offline
Ik ben ook echt bang! Ik hoop dat er veel redox en biochemie in het examen zit, zuur-base heb ik nooit echt goed begrepen.
Ik heb ook een hoop oude examens gemaakt en het hangt echt van de onderwerpen in de examens af hoe ze gaan...
In ieder geval, iedereen veel succes!! Ik ben benieuwd hoe het gaat (=
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 11:17
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Ik dacht veel tijd te hebben om voor deze echt te gaan leren en oefenen. Niet dus. ;x Nouja, boven de 4,4 moet toch wel lukken.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 11:52
Fingon
Avatar van Fingon
Fingon is offline
Ik ga dood, mijn herkansing gaat hoogstwarschijnlijk naar scheikunde
Of bio, maar dat denk ik eigenlijk niet.
__________________
Semper vigilans
Atheist tot in de kist
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 16:11
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
En, hoe vonden jullie het?
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 16:15
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Ontzettend kut.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 16:17
Verwijderd
Ik vond het vrij lastig inderdaad
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 16:26
jeweetweldinges
jeweetweldinges is offline
Simpuuuuuuuul Sk12
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 16:32
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Fuck, ik bedenk nu dat ik overal waar H3O+ had moeten staan, ik H+ heb opgeschreven. Waarom hebben ze me dan dat ook niet gewoon vanaf het begin geleerd, in plaats van verkeerde gewoontes aanleren
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 16:34
Fingon
Avatar van Fingon
Fingon is offline
Vrij kut SK1, het begin was niet te doen, maar daarna ging het wel redelijk.
__________________
Semper vigilans
Atheist tot in de kist
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 16:36
Verwijderd
fack, wat een klote se, ik had gedacht dat het nog net wel iets beter zou gaan zeg maar. als ik het zo bekijk heb ik 24 punten, terwijl ik er 32 nodig heb om een 6 te blijven staan. Ik hoop dan maar dat ik mezelf vaak te weinig punten gegeven heb en dat de normering iets aangepast wordt. je zal nu echt zien dat ik op een/twee tiende punt blijf zitten

Nog meer mensen die hem erg moeilijk vonden? Des te groter de kans dat de normering in ons voordeel aangepast wordt oh ik had sk12
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 16:42
Kimx
Kimx is offline
Ik vond het ook ontzettend lastig! Ik had SK1 en er kwam zat zo goed als niets over biochemie in, met DNA en RNA enzo. En ook een hoop zuur-base en hij was gewoon veel te lang. Sinds wanneer zit er zo'n informatieboekje bij ?
Echt vet moeilijk .
Ik heb rond de 34 punten, dat moet toch wel genoeg zijn voor een 4,1 denk ik. Misschien ben ik af en toe iets te royaal geweest.
Ik zit alleen nog te twijfelen of zal gaan klagen bij LAKS of niet...
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 16:51
Zwoek
Avatar van Zwoek
Zwoek is offline
Het ging kut sk1
Snel net geteld rond de 20 punten, ik heb een 3,9 nodig maar het hangt van de normering af
Ik vond het wel te moeilijk, maar ik weet nou niet of dat door het examen komt of door te makkelijke opdrachten te hebben geleerd?
__________________
Geen juist moment
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Sinds wanneer zit er zo'n informatieboekje bij ?
bij sk12 zit dat er al jaren bij hoor, kijk maar naar oude examens. denk dat dat bij sk1 ook wel is.
Citaat:
Ik vond het wel te moeilijk, maar ik weet nou niet of dat door het examen komt of door te makkelijke opdrachten te hebben geleerd?
Ja ik weet niet hoe je verder nog geleerd hebt? In de startpost zei je dat vooral uit het boek leerde. Maar dat is toch niet genoeg denk ik. De beste manier om te leren is voor iedereen wel een beetje verschillend natuurlijk maar ik denk dat het oefenen van oude examens toch wel erg goed/het beste werkt. Bij exacte vakken moet je gewoon heel veel oefenen, en zo inzicht krijgen.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 17:29
Kimx
Kimx is offline
Citaat:
bij sk12 zit dat er al jaren bij hoor, kijk maar naar oude examens. denk dat dat bij sk1 ook wel is.
Ja ik weet niet hoe je verder nog geleerd hebt? In de startpost zei je dat vooral uit het boek leerde. Maar dat is toch niet genoeg denk ik. De beste manier om te leren is voor iedereen wel een beetje verschillend natuurlijk maar ik denk dat het oefenen van oude examens toch wel erg goed/het beste werkt. Bij exacte vakken moet je gewoon heel veel oefenen, en zo inzicht krijgen.
Ooh ik heb het nog niet gezien.. Ik heb een examenbundel voor scheikunde en daar ben ik nooit echt dat soort dingen tegengekomen. Maar dat zit er dan waars al gewoon in verwerkt haha.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-05-2009, 17:32
Duitsers
Duitsers is offline
Scheikunde 1 was veel moeilijker dan de oefenopgaven uit de examenbundel. ;(
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 17:34
Kimx
Kimx is offline
Citaat:
Scheikunde 1 was veel moeilijker dan de oefenopgaven uit de examenbundel. ;(
Vond ik ook.. Gaan jullie klagen of niet?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 19:55
Zwoek
Avatar van Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
bij sk12 zit dat er al jaren bij hoor, kijk maar naar oude examens. denk dat dat bij sk1 ook wel is.
Ja ik weet niet hoe je verder nog geleerd hebt? In de startpost zei je dat vooral uit het boek leerde. Maar dat is toch niet genoeg denk ik. De beste manier om te leren is voor iedereen wel een beetje verschillend natuurlijk maar ik denk dat het oefenen van oude examens toch wel erg goed/het beste werkt. Bij exacte vakken moet je gewoon heel veel oefenen, en zo inzicht krijgen.
Ja dat is ook zo, maar toch vind ik het dan 'raar' dat je niet voldoende krijgt uit het boek. Dat zijn zo'n standaard vragen, maar tijdens het examen krijg je ineens heeel andere stoffen en dingen etc. Ik heb dat soort dingen nooit in de les gehad. Bij wiskunde ligt dat verschil veel minder uit elkaar. Dan vind ik dat de docent eerder moet komen met oefenexamens.

Citaat:
Vond ik ook.. Gaan jullie klagen of niet?
Dat vond ik dus ook, ik weet niet of ik moet klagen of niet..
__________________
Geen juist moment
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 20:54
East
East is offline
Ik ga morgen wel klagen denk ik.. niet goed voorbereidbaar, niveau niet in verhouding met andere examenopgaven van voorgaande jaren, zoiets.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 20:57
Verwijderd
Citaat:
Ja dat is ook zo, maar toch vind ik het dan 'raar' dat je niet voldoende krijgt uit het boek. Dat zijn zo'n standaard vragen, maar tijdens het examen krijg je ineens heeel andere stoffen en dingen etc. Ik heb dat soort dingen nooit in de les gehad. Bij wiskunde ligt dat verschil veel minder uit elkaar. Dan vind ik dat de docent eerder moet komen met oefenexamens.
Bij het examen krijg je ineens heel andere dingen inderdaad, opdrachten waar je veel inzicht voor moet hebben of die je met inzicht op moet lossen. Dingen krijgen op het examen die je in de les gehad hebt is meer iets voor de 1e. Mja dan denk ik dat jij niet zo goed les hebt gehad, of iig niet goed qua het oefenen van examenopgaves. Het hele jaar is er bij ons op gehamerd om vooral heel veel te oefenen, het beste met behulp van oude examenopgaves. Onze docent heeft meerdere malen gezegd dat het oefenen van oude (examen)opgaves meestal de beste training voor het eindexamen is. In de les hebben we daar ook redelijk veel aandacht aan besteed...

Maar als ik het goed begrijp heb jij dat dus veel minder gehad? Dat is wel klote dan...
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 21:00
Zwoek
Avatar van Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
Maar als ik het goed begrijp heb jij dat dus veel minder gehad? Dat is wel klote dan...
Ja mijn docent verplichtte het zeg maar niet om te oefenen, hij vond zichzelf wel goed (deed onderzoeken enzo en hielp zelfs een keer zelf mee met een examenopdracht en vond dat we genoeg hadden aan zijn uitleg). Daardoor dus alleen eergister en gister examens gemaakt Achteraf niet zo slim, alhoewel ik dit examen wel moeilijker vond dan de anderen die ik geoefend had.
__________________
Geen juist moment
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 21:25
Hoeloe
Avatar van Hoeloe
Hoeloe is offline
Ik vond scheikunde echt idioot in vergelijking met oude examens, te veel lezen, andere stof en een hogere moeilijkheidsgraad...
Kijken of ik morgen tussen alle bellers door een klacht kan indienen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-05-2009, 21:52
Verwijderd
Blijkbaar zijn jullie/wij niet de enige, op Nederlands na zijn er nu voor scheikunde 1 al de meeste klachten ingediend, ruim 2100, vind ik hier. Goed teken. Voor sk12 iets minder helaas...
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 22:18
xxx_Sean_xxx
xxx_Sean_xxx is offline
Ik vond het examen echt te belachelijk voor woorden. Natuurlijk zitten er altijd wel een paar mensen tussen die het goed gedaan hebben, maar ik vond hem gewoon niet te doen. Er zaten echt rare vragen tussen en om maar een voorbeeld te noemen, die vraag over de code, vraag 11. Zo'n vraag leek wel uit het puzzelboekje van mijn oma te komen. Je moest gewoon naar die stomme code kijken en hem vergelijken met andere vetten en maar een beetje gissen wat wat was. Verder zaten voorgaande jaren altijd wel vragen tussen van de biochemie of iets in die richting, maar deze keer helemaal niet.
Ik heb maar geklaagd, maar ik betwijfel of ze het bij de CEVO zullen snappen dat Scheikunde 1 echt te moeilijk was.
__________________
Destiny decides who we meet in life
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 23:07
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Blijkbaar zijn jullie/wij niet de enige, op Nederlands na zijn er nu voor scheikunde 1 al de meeste klachten ingediend, ruim 2100, vind ik hier. Goed teken. Voor sk12 iets minder helaas...
Wiskunde A1,2 heeft er nu meer.

Ik vond het trouwens wel opvallend dat het scheikunde 1,2-examen zo weinig verschilde van het scheikunde 1-examen.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 27-05-2009, 10:13
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
@ Hanneke: Dat scheelt toch altijd maar 1 opdracht ofzo?
En dat informatieboekje zat er vorig jaar ook al bij. Scheikunde, het blijft moeilijk... vorig jaar dacht ik dat ik dood ging, maar uiteindelijk had ik een 6,9 ofzo.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2009, 12:20
Duitsers
Duitsers is offline
Zaten er eigenlijk wel vragen over polymerisatie in?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2009, 15:06
Verwijderd
nee helaas niet...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken scheikunde, aantal vragen
INSPI
3 14-09-2004 17:05
Huiswerkvragen: Exacte vakken Basiskennis scheikunde
Love: a passion
10 03-04-2004 16:01
Algemene schoolzaken scheikunde 2
da leentjuh
16 07-03-2004 14:05
Huiswerkvragen: Exacte vakken Scheikunde 2 moeilijk?
Mooney
14 03-11-2003 22:49
Huiswerkvragen: Exacte vakken Een beetje scheikunde :o
Verwijderd
43 20-02-2003 11:27
Huiswerkvragen: Exacte vakken antwoorden scheikunde
Arnold
10 04-05-2001 15:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:31.