Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2004, 14:38
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
Beste medeforummers.

Heb zojuist post gehad van het CJIB.
Omschrijving van overtreding:
Niet zoveel mogelijk rechts houden op een andere weg dan auto(snel)weg door een andere bestuurder dan van een motorvoertuig.
pleegdatum: 15 jan 2004
feitcode: R304
tijdstip: 15.40

Dit is dus de 1e verhoging terwijl ik geen gewone boete heb gekregen. (waarschijnlijk vanwege de verhuizing.)

De betreffende agent beweerde bij aanhouding dat ik als 3e persoon fietste (dit was niet zo en is door 3 mensen bevestigd).
Ik heb later die dag nog gebeld naar het bureau, de betreffende agent zou me terugbellen. Heeft hij dus niet gedaan.
Een aantal dagen later stond een agent die 15 jan. ook aanwezig was weer prenten te schrijven. Hij heeft mij verzekerd dat de betreffende agent contact met me op zou nemen. Wat hij dus niet gedaan heeft.
Ook het tijdstip klopt niet aangezien ik mij om 15.40 op school bevond.
Ook heeft de agent mij geen gele bon gegeven.

Kan ik dit laten voorkomen?
Ik weet namelijk zeker dat ik gelijk heb.

Wat de agent trouwens letterlijk zei toen hij me staande hield was dat hij zag dat auto's voor me uitweken. Lijkt me vrij logisch aangezien ze je anders neermaaien.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2004, 14:47
Verwijderd
Als je niet betaalt komt de zaak op een gegeven moment vanzelf wel voor de politierechter, maar het is handiger om gewoon beroep aan te tekenen bij de officier van justitie in jouw arondissement. Op de achterkant van die CJIB-acceptgiro staat precies hoe dat moet.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 14:52
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-08-2004 @ 15:47 :
Als je niet betaalt komt de zaak op een gegeven moment vanzelf wel voor de politierechter, maar het is handiger om gewoon beroep aan te tekenen bij de officier van justitie in jouw arondissement. Op de achterkant van die CJIB-acceptgiro staat precies hoe dat moet.
Eigenlijk niet.
Er staat alleen dat ik kan overschrijven of storten.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 14:54
Verwijderd
Citaat:
paultjuhhhh schreef op 20-08-2004 @ 15:52 :
Eigenlijk niet.
Er staat alleen dat ik kan overschrijven of storten.
Huh, vaag. Ik krijg ook wel eens van die acceptgiro's van het Centraal Justitiëel Incassobureau te Leeuwarden en daar staat op de achterkant dat je binnen 8 dagen (oid) in beroep kunt gaan bij de OvJ in jouw gebied.

Anders moet je gewoon ff op www.justitie.nl zoeken, daar staat enorm veel info over boetes.

Edit - van de site:

'Ik heb een beschikking ontvangen van het Centraal Justitieel Incasso Bureau. Ik ben het daar niet mee eens. Wat nu?

Als u het met een beschikking niet eens bent, kunt u daartegen in beroep gaan bij de officier van justitie (let op: niet bij het CJIB). U kunt binnen zes weken na de verzenddatum van de beschikking schriftelijk beroep instellen bij de officier van justitie. Hoe dit in zijn werk gaat, staat achter op de beschikking. Het adres van de betreffende officier van justitie staat voor op de beschikking. Het is heel belangrijk dat u bij uw beroepschrift (zelfgeschreven protestbrief) een kopie van de beschikking meestuurt.'
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 14:56
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-08-2004 @ 15:54 :
Huh, vaag. Ik krijg ook wel eens van die acceptgiro's van het Centraal Justitiëel Incassobureau te Leeuwarden en daar staat op de achterkant dat je binnen 8 dagen (oid) in beroep kunt gaan bij de OvJ in jouw gebied.

Anders moet je gewoon ff op www.justitie.nl zoeken, daar staat enorm veel info over boetes.

Edit - van de site:

'Ik heb een beschikking ontvangen van het Centraal Justitieel Incasso Bureau. Ik ben het daar niet mee eens. Wat nu?

Als u het met een beschikking niet eens bent, kunt u daartegen in beroep gaan bij de officier van justitie (let op: niet bij het CJIB). U kunt binnen zes weken na de verzenddatum van de beschikking schriftelijk beroep instellen bij de officier van justitie. Hoe dit in zijn werk gaat, staat achter op de beschikking. Het adres van de betreffende officier van justitie staat voor op de beschikking. Het is heel belangrijk dat u bij uw beroepschrift (zelfgeschreven protestbrief) een kopie van de beschikking meestuurt.'
Ik heb dus de eigenlijke boete niet ontvangen, wel de aanmaning, betekend dit dat ik niet in beroep kan gaan?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 14:57
Verwijderd
Kijk nou even zelf op die site (Publiek -> Straf en boete -> Boetes -> 'Ik heb nog niet eerder bericht gehad van het CJIB en toch heb ik een aanmaning ontvangen. Wat nu?').
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 14:59
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-08-2004 @ 15:57 :
Kijk nou even zelf op die site (Publiek -> Straf en boete -> Boetes -> 'Ik heb nog niet eerder bericht gehad van het CJIB en toch heb ik een aanmaning ontvangen. Wat nu?').
Was al aan het zoeken.
Ik was op de feitcode aan het zoeken enzo.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 15:01
Verwijderd
Brief sturen naar het CJIB dus.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Parkeerschijf vergeten --> boete
snoopy
12 14-02-2011 06:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:31.