Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2005, 12:25
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik stuurde de ib-groep 14 januari dat ik ging stoppen met mijn studie en of ze mijn studiefinanciering per direct stop konden zetten.

Was het niet zo dat als je voor 1 februari stopt dat deze financiering werd omgezet in een gift maar dat je het wel kwijt bent voor je volgende studie?

Nu kreeg ik dus een brief dat ik wél een schuld heb in euro's, namelijk 297,67 euro (prestatiebeurs) en 291,92 euro (voorlopige ov-lening).

Wat die gift heeft zeker wel meegespeeld in de overweging om nu te stoppen. En ik zou het zwaar shit vinden om nu die schuld terug te moeten betalen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2005, 12:27
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik heb overigens net wel op hun site gezocht maar kon t zo 1,2,3 niet vinden.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 12:42
Verwijderd
Tis idd zo dat als je voor 1 feb stopt, je eerste half jaar wordt omgezet in een gift. MITS dit je eerste studiejaar is. Het half jaar ben je dan wel kwijt, dus je hebt dan nog maar recht op 3,5 dan wel 4,5 jaar stufi.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 16:51
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 22-01-2005 @ 13:42 :
Tis idd zo dat als je voor 1 feb stopt, je eerste half jaar wordt omgezet in een gift. MITS dit je eerste studiejaar is. Het half jaar ben je dan wel kwijt, dus je hebt dan nog maar recht op 3,5 dan wel 4,5 jaar stufi.
Ja is mn eerste studie en weet al dat ik dan nog 43 maanden tegoed heb. Maar waarom staat er dan in die brief een studeschuld vermeld?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 16:57
Verwijderd
Ik had me in november al afgemeld en de IB-Groep meldde deze week even dat ik een studie - en ovschuld heb. En dat terwijl ik ze begin december heb laten weten dat ik per 1 februari weer ga studeren.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Lisanne schreef op 22-01-2005 @ 17:57 :
Ik had me in november al afgemeld en de IB-Groep meldde deze week even dat ik een studie - en ovschuld heb. En dat terwijl ik ze begin december heb laten weten dat ik per 1 februari weer ga studeren.
Maar het wordt toch alleen kwijtgescholden als je voor 1 feb. stopt, onder de voorwaarde dat je de rest van dat studiejaar niet opnieuw aanspraak maakte op studiefinanciering?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 17:17
TLM-Mad Cow
Avatar van TLM-Mad Cow
TLM-Mad Cow is offline
ik heb hetzelfde probleem.
punt is, je had voor 1december al moeten aangeven dat je 1feb zou willen stoppen. zoiets...
plus je moest minstens de helft van je studiepunten hebben..
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 17:26
white witch
Avatar van white witch
white witch is offline
Nee mensen...
Ik ben vorig jaar ook in januari gestopt en heb mijn stufi vanaf 1 feb. stopgezet. Inderdaad, ik kreeg een brief met dat ik schuld had. Maar ik heb afgelopen week een brief gehad dat dat is kwijtgescholden. Als je namelijk weer met een nieuwe studie begint dan ben je alleen die paar maanden stufi kwijt, maar je hoeft niks te betalen, het wordt gewoon een gift. Daar hoef je verder ook niet over te schrijven enzo, dat wordt daar allemaal geregeld. Ik kreeg de afgelopen verschillende brieven met info over hoeveel schuld ik had omdat ik was gestopt ed. maar je hoeft niks te betalen, want in januari volgend jaar krijg je dus die brief die ik net heb gehad, dat alles wordt kwijtgescholden.
Don't worry dus!
__________________
Don't get mad, get everything
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 17:58
misser
misser is offline
Citaat:
white witch schreef op 22-01-2005 @ 18:26 :
Nee mensen...
Ik ben vorig jaar ook in januari gestopt en heb mijn stufi vanaf 1 feb. stopgezet. Inderdaad, ik kreeg een brief met dat ik schuld had. Maar ik heb afgelopen week een brief gehad dat dat is kwijtgescholden. Als je namelijk weer met een nieuwe studie begint dan ben je alleen die paar maanden stufi kwijt, maar je hoeft niks te betalen, het wordt gewoon een gift. Daar hoef je verder ook niet over te schrijven enzo, dat wordt daar allemaal geregeld. Ik kreeg de afgelopen verschillende brieven met info over hoeveel schuld ik had omdat ik was gestopt ed. maar je hoeft niks te betalen, want in januari volgend jaar krijg je dus die brief die ik net heb gehad, dat alles wordt kwijtgescholden.
Don't worry dus!
Bij mij ook zo!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 20:58
Verwijderd
Citaat:
ABgirl schreef op 22-01-2005 @ 18:13 :
Maar het wordt toch alleen kwijtgescholden als je voor 1 feb. stopt, onder de voorwaarde dat je de rest van dat studiejaar niet opnieuw aanspraak maakte op studiefinanciering?
Nee, ik krijg geen studiefinanciering omdat ik volgens de gegevens van de IB-Groep nog steeds studeer aan de RUG, terwijl dit al drie maanden niet meer het geval is (ik had m'n wijzigingsformulier al opgestuurd in november) en toen ik me eind december had aangemeld voor een nieuwe studie gingen ze dus niet akkoord. Ik heb inmiddels gehoord dat m'n schuld wordt kwijtgescholden, maar ik krijg wel pas in maart m'n ov, snik.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 11:23
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Ze lopen vaak wat achter.
Vorige jaar november kreeg ik een brief over mijn studieschuld terwijl ik netjes meer dan 30 ects gehaald had.
Zegt de dame zo van jah dat klopt dat word pas in januari ongeveer verwerkt
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 23:38
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 22-01-2005 @ 13:42 :
Tis idd zo dat als je voor 1 feb stopt, je eerste half jaar wordt omgezet in een gift. MITS dit je eerste studiejaar is. Het half jaar ben je dan wel kwijt, dus je hebt dan nog maar recht op 3,5 dan wel 4,5 jaar stufi.
dat weetje zeker?

want ik wil het zo n beetje stopzetten eigenlijk maar ik zit beetje in 2ejaar
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 23:43
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 25-01-2005 @ 00:38 :
dat weetje zeker?

want ik wil het zo n beetje stopzetten eigenlijk maar ik zit beetje in 2ejaar
Jeps dan moet je het terug betalen over het 2de jaar(als je heteerste jaar wel de 30 hebt gehaald) anders moet jedat ook terug betalen. Tenzij je nog weer een anderestudiegaat doen.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 23:45
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
dus als ik een andere studie ga doen volgend jaar hoef ik 2e jaar niet terug te betalen
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 08:29
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 25-01-2005 @ 00:45 :
dus als ik een andere studie ga doen volgend jaar hoef ik 2e jaar niet terug te betalen
Lezen... Hij zei dat je het 2e jaar wél terug moet betalen. En óók het eerste jaar als jij niet genoeg studiepunten hebt gehaald (hij zei 30, maar ik dacht dat je dan ál je studiepunten van het eerste jaar in 1 jaar gehaald moet hebben).

Ik heb btw een mail gehad van de ib-groep en volgend jaar krijg ik inderdaad een brief dat dit kwijtgescholden wordt. Gelukkig
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 08:29
Verwijderd
Citaat:
bamiPoep schreef op 25-01-2005 @ 00:45 :
dus als ik een andere studie ga doen volgend jaar hoef ik 2e jaar niet terug te betalen
Als je binnen tien jaar een studie afrondt krijg je je 4 jaar studiefinanciering waar je recht op hebt en hoef je dus niet te betalen. Maar het wordt dus niet langer dan vier jaar.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 08:31
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 25-01-2005 @ 09:29 :
Als je binnen tien jaar een studie afrondt krijg je je 4 jaar studiefinanciering waar je recht op hebt en hoef je dus niet te betalen. Maar het wordt dus niet langer dan vier jaar.
Maar hij heeft het over een nieuwe studie. Dat heeft niet met dit te maken. Als hij na 2 jaar stopt, moet hij dit terug betalen én hij heeft nog maar 2 jaar studiefinanciering over. Dit betekent dus dat hij bij een nieuwe studie van 4 jaar, 2 jaar zelf moet financieren.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 08:37
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 25-01-2005 @ 09:31 :
Maar hij heeft het over een nieuwe studie. Dat heeft niet met dit te maken. Als hij na 2 jaar stopt, moet hij dit terug betalen én hij heeft nog maar 2 jaar studiefinanciering over. Dit betekent dus dat hij bij een nieuwe studie van 4 jaar, 2 jaar zelf moet financieren.
Ja. Hij krijgt dus maar vier jaar stufi en de rest moet hij zelf betalen. Dat bedoelde ik ook, maar het is nog vroeg, he?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-01-2005, 11:33
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 25-01-2005 @ 09:31 :
Maar hij heeft het over een nieuwe studie. Dat heeft niet met dit te maken. Als hij na 2 jaar stopt, moet hij dit terug betalen én hij heeft nog maar 2 jaar studiefinanciering over. Dit betekent dus dat hij bij een nieuwe studie van 4 jaar, 2 jaar zelf moet financieren.
Jah maar als je die nieuwe studie afrond hoef je het 2de jaar van je eerste studie volgens mij ook niet terug te betalen hoor :-)
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 11:46
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 25-01-2005 @ 12:33 :
Jah maar als je die nieuwe studie afrond hoef je het 2de jaar van je eerste studie volgens mij ook niet terug te betalen hoor :-)
Volgens mij niet hoor?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 16:35
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 25-01-2005 @ 12:46 :
Volgens mij niet hoor?
hmmm anders gewoon even de ib-groep bellen die weten het wel :-) Als je het tweede jaar wel terug betaald heb je volgens mij namelijk 3 jaarrecht nog op stuffie als je een andere studie gaat doen. Maar bel de IB die weten het
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 01:00
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
weeeeetje wat, ik bel ib groep wel
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 07:04
Verwijderd
Simpel:
je krijgt 4 of 5 jaar studiefinanciering. Mocht je langer over je studiedoen dan kan je nog 3 jaar lenen. Die lening moet je normaal gesproken terugbetalen. De stufi wordt je kwijtgescholden, als je je studie in 10 jaar haalt. Als je het eerste jaar 30+ punten haalt wordt het eerste jaar je gelijk kwijtgescholden.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 08:20
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 26-01-2005 @ 08:04 :
Als je het eerste jaar 30+ punten haalt wordt het eerste jaar je gelijk kwijtgescholden.
Dit gold tot en met het studiejaar 2003/2004. Dit studiejaar2004/2005 is dat afgeschaft en is het alleen nog als je het in 10 jaar haald.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Wat na middelbare school
David22
29 27-06-2011 13:05
Algemene schoolzaken Stoppen opleiding
tonio
1 08-09-2009 20:49
Studeren Het grote IBG-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #2
Verwijderd
500 11-01-2008 10:51
Algemene schoolzaken Stoppen met school? Terugbetalen?
IjSbLoKiE
46 22-03-2005 20:41
Algemene schoolzaken Advies gevraagd
Shadina
33 24-12-2004 19:54
Algemene schoolzaken Stoppen met studeren tijdens het jaar
James Stenbeck
8 20-08-2004 10:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:42.