Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2007, 22:50
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
ikkebenikke schreef op 20-05-2007 @ 22:56 :
sommige mensen bestellen ook iets vegetarisch omdat ze het lekker vinden, niet omdat ze vegetariër zijn?
Inderdaad, er zijn genoeg niet-vegetariërs die vlees gewoon niet zo lekker vinden.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2007, 08:06
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Citaat:
Vice schreef op 21-05-2007 @ 23:50 :
Inderdaad, er zijn genoeg niet-vegetariërs die vlees gewoon niet zo lekker vinden.
Jup. Dat was het punt alleen niet
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Met citaat reageren
Oud 22-05-2007, 10:17
Verwijderd
wat ik heel erg vind is als aardappels maar half gekookt zijn....

dat wordt echt groot in mijn mond. brrr

laatst weer zo'n oven schotel met aardappel.
en als je zoiets niet goed kookt is het niet te vreten.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2007, 11:43
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
thamepper schreef op 22-05-2007 @ 11:17 :
wat ik heel erg vind is als aardappels maar half gekookt zijn....

dat wordt echt groot in mijn mond. brrr

laatst weer zo'n oven schotel met aardappel.
en als je zoiets niet goed kookt is het niet te vreten.

Tja das met alles zo, half gekookte erwten of rijst is ook niet te vreten...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2007, 12:16
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 19-05-2007 @ 23:29 :
Maar om zelf even vrolijk mee te doen (a)
Ik erger me aan korte openingstijden van supermarkten, ze moeten gewoon van 6 u 's morgens tot 24 u 's avonds open zijn... daar is de tijd wel rijp voor lijkt me.
Nou de AH XL hiero is van 08.00 tot 22.00 uur open, dat vind ik wel prima
Met citaat reageren
Oud 22-05-2007, 18:16
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
Neiu schreef op 20-05-2007 @ 19:18 :
Nee, maar het is niet goed voor je om altijd teveel vlees te eten. En ik kan me er ook aan ergeren dat je wordt aangepraat dat grote hoeveelheden vlees normaal zijn.
Offtopic: Desalniettemin ben ik het wel met je eerste opmerking eens.

Edit: en ik kan me ergeren aan vegetariërs die bij je komen eten en dan vervolgens de hele tijd op lopen te letten bij het koken of je niet per ongeluk vlees of vleesbouillon of gelatine of iets dergelijks gebruikt. Als ik beloof vegetarisch te koken dan doe ik dat ook

Heerlijk, zo'n zeiktopic.
Ik ben zelf vegetarier, en hou dus sowieso niet van grote hoeveelhden vlees , maar ik vind niet dat supermarkten alles maar zo aan moeten passen dat het perfecte, gezonde, hoeveelheden zijn. Dan kunnen ze net zo goed meteen stoppen met het verkopen van patat, ijs, koek en chips.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 22-05-2007, 19:51
Verwijderd
Stukjes fruit in de yoghurt vind ik echt verschrikkelijk
Ik weet niet wat het is, want ik lust yoghurt en ik lust fruit... Het is gewoon de combinatie die ik niks vind.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2007, 16:12
antigone
Avatar van antigone
antigone is offline
mijn huisgenoot die bij voorbaat overal peper overheen gooit.

en mensen die zeggen dat ze geen vis lusten. er zijn tamelijk veel verschillende soorten vis op de wereld. nu nog wel in ieder geval
__________________
dónde está la playa?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2007, 16:50
Fides
Fides is offline
Citaat:
Experiment schreef op 21-05-2007 @ 19:42 :
Ik erger me juist aan mensen die per se vlees willen eten. Als er vegetariers bij mij komen eten, nou dan kook ik iets vegetariers. Maar ik ging een keer met mijn hele klas bij iemand eten, wilden sommigen (jongens ) per sé vlees eten, dus moesten er 2 dingen gemaakt worden. Echt onzin vind ik dat.
Mwah, wat is het verschil tussen per sé wel of juist per sé geen vlees eten? Beide net zo fout of goed.


Ik vind het ook vreemd dat mensen klagen dat mensen zeuren over dat ze eten niet lusten enzovoort. Maar ik eet omdat ik het lekker vind. Niet om te overleven. Ik wil het liefst iets eten wat ik daadwerkelijk lekker vind. Waarom zou ik mn best doen om een bord mosselen op te eten als ik het niet lekker vind?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2007, 17:03
Suey
Suey is offline
^Het is toch niet zo erg om een keer geen vlees te eten?

En inderdaad stukjes fruit in yoghurt. Mensen die obsessief gezond eten en dan tegen jou gaan zeggen: wow, eet jij maar 1 stuk fruit per dag. En nog veel meer waar ik nu niet op kan komen.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2007, 17:04
o0*Y*0o
Avatar van o0*Y*0o
o0*Y*0o is offline
Ik erger me altijd aan zachte appels, die dus niet meer zo vers zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2007, 17:06
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Eten dat je niet netjes kunt eten, zoals tompoezen, tortilla's, pannenkoeken met stroop en bossche bollen.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2007, 17:09
Verwijderd
Citaat:
Lilium schreef op 23-05-2007 @ 18:06 :
Eten dat je niet netjes kunt eten, zoals tompoezen, tortilla's, pannenkoeken met stroop en bossche bollen.
Allemaal dingen die je heel netjes kan eten hoor. Tompouce; gewoon de bovenkant eraf halen, die opeten, dan wat pudding eten en dan de onderkant. Tortilla's en pannenkoeken gewoon met mes en vork? En bossche bollen met een vorkje...
Met citaat reageren
Oud 23-05-2007, 17:57
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 23-05-2007 @ 18:09 :
Allemaal dingen die je heel netjes kan eten hoor. Tompouce; gewoon de bovenkant eraf halen, die opeten, dan wat pudding eten en dan de onderkant. Tortilla's en pannenkoeken gewoon met mes en vork? En bossche bollen met een vorkje...
Ja, het zal wel aan mijn eigen onhandigheid liggen. Ik eindig altijd met slagroom / saus aan mijn mond of kin.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2007, 18:08
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
en ik erger me aan peren. Het lukt me nooit om een peer mee te nemen naar mn werk (om daar 's middags te eten), zonder dat ie beurs wordt.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 23-05-2007, 18:13
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Breg schreef op 23-05-2007 @ 19:08 :
en ik erger me aan peren. Het lukt me nooit om een peer mee te nemen naar mn werk (om daar 's middags te eten), zonder dat ie beurs wordt.
sowieso kan ik een (goede!) peer nooit eten zonder dat het een knoeiboel wordt
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 23-05-2007, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Breg schreef op 23-05-2007 @ 19:08 :
en ik erger me aan peren. Het lukt me nooit om een peer mee te nemen naar mn werk (om daar 's middags te eten), zonder dat ie beurs wordt.
werkt t niet om em in een bakje te doen, desnoods die peer in een doekje ofzo wikkelen en dan int bakje?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2007, 20:56
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
QP schreef op 23-05-2007 @ 20:10 :
werkt t niet om em in een bakje te doen, desnoods die peer in een doekje ofzo wikkelen en dan int bakje?
Ja dat doe ik sinds vandaag inderdaad. Peer in 2 vellen keukenpapier wikkelen en dan in een broodbakje meenemen.



Ohja, andere ergernissen:
- ik kan geen sinaasappel eten zonder te knoeien.
- als ik brood/broodje met tomaat erop eet, loopt bij mij altijd wat sap/vruchtvlees eruit. Dit lijkt ook altijd te gebeuren als ik een licht shirt draag waar vervolgens een mooie rozige vlek op verschijnt...
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 23-05-2007, 21:17
Verwijderd
Hmm, mijn ergenissen zijn:
Harde stukjes in vlees (en ander eten) die er niet in thuis horen.
Kruimels en andere etensresten in sausjes/boter/jam oid.
Vieze randen aan yoghurtpakken.
Iemand een vijg horen eten. Dat gekraak van die pitjes.
Mensen die zeggen dat iets niet lekker is zonder het geproefd te hebben.
Het laatste plakje/bodempje van iets laten staan & wat dan net te weinig is om het op je brood te doen.
Een stuk kaas waar moeite nog een plakje vanaf geschaafd kan worden omdat die zo hol is.

Dit was het wel voor nu wel denk ik.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2007, 01:59
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Fides schreef op 23-05-2007 @ 17:50 :
Ik vind het ook vreemd dat mensen klagen dat mensen zeuren over dat ze eten niet lusten enzovoort. Maar ik eet omdat ik het lekker vind. Niet om te overleven. Ik wil het liefst iets eten wat ik daadwerkelijk lekker vind. Waarom zou ik mn best doen om een bord mosselen op te eten als ik het niet lekker vind?
het is ook vooral de mensen die zeggen dat ze iets niet lusten zonder uberhaupt te proeven. Ieder gerecht is anders, iedere combinatie van smaken is anders. Je weet niet of je het lust totdat je het proeft. (en ja, ook die mosselen kunnen op een andere manier klaargemaakt worden en wellicht vind je ze dan wel lekker)
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2007, 07:55
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 24-05-2007 @ 02:59 :
het is ook vooral de mensen die zeggen dat ze iets niet lusten zonder uberhaupt te proeven. Ieder gerecht is anders, iedere combinatie van smaken is anders. Je weet niet of je het lust totdat je het proeft. (en ja, ook die mosselen kunnen op een andere manier klaargemaakt worden en wellicht vind je ze dan wel lekker)
Inderdaad, en het antwoord ''ik lust het niet ik heb het al eerder geproeft'' zo irritant..
Met citaat reageren
Oud 24-05-2007, 08:11
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 24-05-2007 @ 02:59 :
het is ook vooral de mensen die zeggen dat ze iets niet lusten zonder uberhaupt te proeven. Ieder gerecht is anders, iedere combinatie van smaken is anders. Je weet niet of je het lust totdat je het proeft. (en ja, ook die mosselen kunnen op een andere manier klaargemaakt worden en wellicht vind je ze dan wel lekker)
Mja, ik ben het met je eens, hoor...
Aan de andere kant is het ook lullig als je zegt: ik weet het niet, ik proef het wel. En dan als je het gegeten hebt: 'bleeeeegh'
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 24-05-2007, 15:48
RainDrops
Avatar van RainDrops
RainDrops is offline
Ik vind bijna alle frisdranken veel te zoet.
__________________
Golddigger
Met citaat reageren
Oud 24-05-2007, 16:06
Black Soul
Black Soul is offline
Citaat:
RainDrops schreef op 24-05-2007 @ 16:48 :
Ik vind bijna alle frisdranken veel te zoet.
ja ik ook , maar ik erger me daar niet aan, ik drink het gewoon niet
__________________
dracula is sexy
Met citaat reageren
Oud 24-05-2007, 17:40
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Zoals bij geitenkaas. Vind het erg irritant als mensen meteen roepen dat geitenkaas smerig is, en zich niet realiseren dat er verschillende soorten zijn die echt niet allemaal precies hetzelfde smaken.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 24-05-2007, 19:28
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
IcedEarth schreef op 21-05-2007 @ 20:06 :
Nou, ik heb een recept van de AH meegenomen, een "vegetarisch hoofdgerecht voor 4 personen" (paprikarisotto met gegrilde stukjes). En in de ingrediëntenlijst staat 5 en een halve deciliter kippenbouillon
ik gok dat in blokjes kipboullion van de ah geen kip zit, maar alleen e621
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 25-05-2007, 10:52
J3s
Avatar van J3s
J3s is offline
Als je bij mensen gaat eten, en ze hebben zelf al iets van een erg vette of gewoon smerige saus over het eten gegooid.. Dat ik denk van zet dat er gewoon ff apart bij!
__________________
We never will think, we never will think..That's wonderfull, that's life...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2007, 10:55
Verwijderd
Citaat:
J3s schreef op 25-05-2007 @ 11:52 :
Als je bij mensen gaat eten, en ze hebben zelf al iets van een erg vette of gewoon smerige saus over het eten gegooid.. Dat ik denk van zet dat er gewoon ff apart bij!
Ja, dat heb ik bij mijn vader. Dan is het saus met sla ipv sla met saus, bah.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2007, 14:26
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 24-05-2007 @ 02:59 :
(en ja, ook die mosselen kunnen op een andere manier klaargemaakt worden en wellicht vind je ze dan wel lekker)
Op een zeker moment moet je toch wel gaan accepteren dat sommige mensen bepaalde dingen écht niet lusten hoor... Zeker met dingen als mosselen is die kans gewoon erg reëel. Dan kun je afkeurend kijken tot iemand het tig keer geprobeerd heeft en ook tig keer over zijn nek gegaan is, maar dat helpt niet zo.

En nee, ik lust inderdaad ook geen zeedieren. Sommige dingen gaan qua smaak wel (zalmfilet op een broodje met salade ofzo) maar dan houd ik na afloop nog altijd een misselijk gevoel dat een flinke tijd blijft steken. Dat heb ik er niet zo voor over.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 25-05-2007, 14:44
Jampot
Avatar van Jampot
Jampot is offline
- Mensen die E-nummers als chemisch afdoen
- die achterlijke hoeveelheden soja-producten op de markt
- over het algemeen de achterlijke hoeveelheden van soorten producten
- mensen die weggooien wat ze niet meteen opeten
Met citaat reageren
Oud 25-05-2007, 15:02
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 24-05-2007 @ 20:28 :
ik gok dat in blokjes kipboullion van de ah geen kip zit, maar alleen e621
*controleert*
Nope, 4% kippenvlees. (En dat zijn dus blokjes AH kippenboullion.)
Met citaat reageren
Oud 25-05-2007, 16:13
Black Soul
Black Soul is offline
Citaat:
Jampot schreef op 25-05-2007 @ 15:44 :

- die achterlijke hoeveelheden soja-producten op de markt
wat is daar mis mee?
IK zou eerder zeggen dat er achterlijk veel melkproducten op de markt zijn... (maar daar stoor ik me nie echt aan)
__________________
dracula is sexy
Met citaat reageren
Oud 25-05-2007, 16:50
Jampot
Avatar van Jampot
Jampot is offline
Citaat:
Black Soul schreef op 25-05-2007 @ 17:13 :
wat is daar mis mee?
IK zou eerder zeggen dat er achterlijk veel melkproducten op de markt zijn... (maar daar stoor ik me nie echt aan)
verder denk ik dat soja als vervangproduct moet dienen, niet als enkel product voor vervanging van alles. er zijn te veel dingen aan soja die niet voldoende onderzocht zijn (het effect van phyto-oestrogenen, de absurd hoge hoeveelheid aan fytaat/fytisch zuur) voor massaconsumptie.

dit geldt meen ik niet voor melkproducten.

dit terzijde denk ik ook dat er teveel melkproducten zijn, net als van alle andere dingen. vandaar: "over het algemeen de achterlijke hoeveelheden van soorten producten"
Met citaat reageren
Oud 25-05-2007, 17:39
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 15-05-2007 @ 09:16 :
Dit topic doet me denken aan de vader van mijn vriend Die denkt ook van heel veel (en de meest gewone) dingen dat hij ze niet lust. Zo roept hij altijd dat hij geen knoflook lust, maar zijn moeder (van mijn vriend dan )gooit het er overal stiekem toch doorheen en dat merkt hij dan weer niet
Een vriendin van me lust geen ui, maar eet wel sandwichspread als je niet zegt dat er ui in zit en andere gerechten waar de 'ui' onzichtbaar is.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2007, 11:36
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik vind het inderdaad irritant dat er geen biologische halfvolle yoghurt is, en helemaal irritant is het dat fastfood altijd maar 2 smaken heeft en in gigantische hoeveelheden komt. Ik word wel ZO misselijk van afhaalchinees!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2007, 11:43
Verwijderd
er is gewoon geen klein pakje soja melk zonder gore smaak, gewoon naturel zegmaar, want ik wil t wel proberen maar die vanille was zo goor en ik ga geen liter kopen want dan flikker ik t weg als ik t niet lekker vind en das zonde
Met citaat reageren
Oud 27-05-2007, 11:56
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 27-05-2007 @ 12:43 :
er is gewoon geen klein pakje soja melk zonder gore smaak, gewoon naturel zegmaar, want ik wil t wel proberen maar die vanille was zo goor en ik ga geen liter kopen want dan flikker ik t weg als ik t niet lekker vind en das zonde
Ik vind die naturel ook niet lekker, maar dat Adez spul (met fruit) weer wel. Dat smaakt gewoon helemaal niet naar melk, maar naar fruit. Maar misschien zoek jij juist iets melkigs
Met citaat reageren
Oud 27-05-2007, 12:08
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
fluf schreef op 15-05-2007 @ 17:01 :
mensen die geen water lusten
Hoi
Naja, niet lusten.. Ik vind het niet lekker.

Mensen die zeggen dat water smaakloos is
Mensen die goud geld betalen voor water in een flesje (vind ik meer sukkels dan dat ik me er aan erger).
En inderdaad mensen die miepen dat ze iets niet lusten voordat ze ook maar iets hebben geproeft
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2007, 12:10
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Breg schreef op 24-05-2007 @ 18:40 :
Zoals bij geitenkaas. Vind het erg irritant als mensen meteen roepen dat geitenkaas smerig is, en zich niet realiseren dat er verschillende soorten zijn die echt niet allemaal precies hetzelfde smaken.
Of sowieso kaas in het algemeen, zo een ken ik ook...
Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand serieus geen enkele kaas lust
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2007, 14:36
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
koekjes schreef op 27-05-2007 @ 12:43 :
er is gewoon geen klein pakje soja melk zonder gore smaak, gewoon naturel zegmaar, want ik wil t wel proberen maar die vanille was zo goor en ik ga geen liter kopen want dan flikker ik t weg als ik t niet lekker vind en das zonde
Ik mis die kleine pakjes naturel ook.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2007, 18:29
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 27-05-2007 @ 12:43 :
er is gewoon geen klein pakje soja melk zonder gore smaak, gewoon naturel zegmaar, want ik wil t wel proberen maar die vanille was zo goor en ik ga geen liter kopen want dan flikker ik t weg als ik t niet lekker vind en das zonde
sojamelk met chocoladesmaak is wel lekker maar die andere smaakjes zijn inderdaad vreselijk weeïg . En Adez is ook lekker, maar dat is maar heel weinig sojamelk en vooral sap en water en suiker en zoetstof.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2007, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 27-05-2007 @ 19:29 :
sojamelk met chocoladesmaak is wel lekker maar die andere smaakjes zijn inderdaad vreselijk weeïg . En Adez is ook lekker, maar dat is maar heel weinig sojamelk en vooral sap en water en suiker en zoetstof.
hmm ja ik zoek dus juist iets om koeienmelk te vervangen want volgens mij ben k redelijk lactoseintolerant maar ik negeer t meestal of koop geitenmelk, dat scheelt ook al n hoop, maar ik wou gewoon sojamelk proberen... maar dan ga ik wel een keer iemand vragen of ik mag proeven..
Met citaat reageren
Oud 27-05-2007, 20:19
Verwijderd
gewoon naturelle is wel lekker als je het in iets anders gebruikt, bv. om pap mee te maken of om anijsmelk of chocolademelk mee te maken. Vind ik. Maar dit is een beetje offtopic eigenlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26.