Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2014, 08:08
Anoniem26896
Anoniem26896 is offline
Hey allemaal,

Ik ben dit jaar geslaagd voor de havo, en nu moet ik een opleiding kiezen..
Ik heb nooit een droom gehad van wat ik zou willen worden. Vorig jaar ben ik gezakt, mede doordat ik geen motivatie had om verder te studeren. Dit jaar ben ik gelukkig geslaagd, maar heb geen idee wat ik nu wil gaan doen...
Heb me ingeschreven voor hbo rechten, maar dit lijkt me eigenlijk hartstikke saai..

Ik ben dagen lang aan het zoeken naar leuke studies, heb al 100 testjes gedaan, maar ik weet t echt niet... Niks spreekt mij echt aan, of lijkt me leuk.
Ik ben er wel achter gekomen dat ik talen heel leuk vind. Heb een lijstje gemaakt met talen die ik best zou willen leren, alleen hier zijn alleen maar cursussen voor te vinden..
Van mijn ouders moet ik een hbo opleiding doen. Een paar talen aanleren zou ik dan naast m'n studie moeten doen. (Hbo voor bijv. Leraar Duits of Frans lijkt me helemaal niks, ik wil geen leraar worden)

Ik weet dat ik er een beetje laat mee kom, maar heb echt al van alles geprobeerd. Ik ga al sinds de 4e klas naar allerlei open dagen en info avonden.
Heeft er iemand misschien tips voor mij? Ik begin echt een beetje wanhopig te worden..

Please mensen, help mij ik weet het niet meer...

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2014, 19:31
jebba1
jebba1 is offline
Hoi, moest je je niet al voor 1 mei inschrijven?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2014, 09:10
Pieterb91
Pieterb91 is offline
Mocht je nou echt niet weten wat je wil, dan zou je eens kunnen kijken naar het &samhoud #brighterfuture summercamp. Dit is een gratis 3 daags zomerkamp in Utrecht bedoeld voor aankomende studenten die niet goed weten wat ze willen.

Hieronder het officiële bericht:
&samhoud foundation organiseert voor de tweede keer een gratis driedaags #brighterfuture summercamp voor jongeren van 16-18 jaar. Tijdens het summercamp op 13-15 augustus gaan jongeren op zoek naar antwoorden op vragen als: ‘wat vind ik belangrijk, waar ga ik voor en waar ben ik goed in.’

Door middel van gave en grensverleggende activiteiten, workshops en creatieve opdrachten onder leiding van &samhoud medewerkers leren de jongeren zichzelf beter kennen. Dat helpt om vervolgens betere keuzes te kunnen maken. Daarnaast is er veel ruimte voor gezelligheid en lekker eten.
Het #brighterfuture summercamp wordt dit jaar gratis aangeboden. Wel wordt er een maatschappelijke tegenprestatie van de deelnemers verwacht. Dat kan een actie in de eigen omgeving zijn.
Kijk voor meer informatie op: http://bit.ly/1kMqWM6, stuur een mail naar foundation@samhoud.com

Laatst gewijzigd op 05-08-2014 om 22:16. Reden: telefoonnummer
Met citaat reageren
Oud 17-08-2014, 21:32
Emcat
Emcat is offline
Je kan ook Europese studies doen, dat is heel breed en met talen!
Met citaat reageren
Oud 20-08-2014, 19:23
Creeperded209
Creeperded209 is offline
Citaat:
Hey allemaal,

Ik ben dit jaar geslaagd voor de havo, en nu moet ik een opleiding kiezen..
Ik heb nooit een droom gehad van wat ik zou willen worden. Vorig jaar ben ik gezakt, mede doordat ik geen motivatie had om verder te studeren. Dit jaar ben ik gelukkig geslaagd, maar heb geen idee wat ik nu wil gaan doen...
Heb me ingeschreven voor hbo rechten, maar dit lijkt me eigenlijk hartstikke saai..

Ik ben dagen lang aan het zoeken naar leuke studies, heb al 100 testjes gedaan, maar ik weet t echt niet... Niks spreekt mij echt aan, of lijkt me leuk.
Ik ben er wel achter gekomen dat ik talen heel leuk vind. Heb een lijstje gemaakt met talen die ik best zou willen leren, alleen hier zijn alleen maar cursussen voor te vinden..
Van mijn ouders moet ik een hbo opleiding doen. Een paar talen aanleren zou ik dan naast m'n studie moeten doen. (Hbo voor bijv. Leraar Duits of Frans lijkt me helemaal niks, ik wil geen leraar worden)

Ik weet dat ik er een beetje laat mee kom, maar heb echt al van alles geprobeerd. Ik ga al sinds de 4e klas naar allerlei open dagen en info avonden.
Heeft er iemand misschien tips voor mij? Ik begin echt een beetje wanhopig te worden..

Please mensen, help mij ik weet het niet meer...

Alvast bedankt
Studies vereisen motivatie en motivatie vind je waar jij thuis hoort. Dus....
Wat is bijvoorbeeld je favoriete vak, of wat zou jij leuk vinden om te leren wat je nog niet weet, zoals programmeren of iets... Ik kan je alleen suggesties geven, maar jij moet kiezen..
__________________
"Don’t be afraid to lose yourself. The individual that comes out of the maze might just surprise you." ~ Juan Arbelaez
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Lastige situatie voor studiekeuze
Kelvyn
5 31-12-2014 09:29
Studeren Hoe maak je BEWUST de juiste studiekeuze?
Cas Kramers
1 08-03-2012 07:08
Studeren Studiekeuze
Caviamax
9 01-01-2012 15:42
Studeren Studiekeuze, denk s.v.p. met me mee...:(
twijfel
25 26-08-2011 14:22
Studeren Hulp met Studiekeuze
Verwijderd
4 23-08-2011 11:46
Studeren [IBMS] wel of niet doen?
InspirAzn
13 29-05-2010 01:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:49.