Oud 01-03-2005, 10:19
kisse
Avatar van kisse
kisse is offline
hajo,

ik zag mijn toekomst een beetje als (teken)lerares.
ik doe nu onderwijsassistent (mbo 2e jaar) , maar dit gaat niet helemaal lekker en waarschijnlijk wil ik toch iets met kunst doen(tekenen..) zou het volgens jullie handig zijn om een mbo opleiding te doen die wat met kunst te maken heeft en daarna naar een kunstacademie te gaan? (en dus met deze opleiding kappen) of maakt het weinig uit als je van een andere mbo opleiding afkomt en dan bij een kunstacademie aankomt?

klinkt een beetje wazig, maar ik hoop dat jullie ut snappen..

daaaag
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2005, 10:43
Verwijderd
Voor een academie heb je HAVO, VWO of MBO4 nodig, en jij hebt pas 1 jaar MBO en geen diploma. Ze nemen af en toe wel mensen zonder de juiste diploma's aan maar dan moet je wel een aantal testen doen om te laten zien dat je veel talent hebt.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 11:02
TIEN
Avatar van TIEN
TIEN is offline
je zou een grafisch lycuem kunnen proberen dat is mbo, maar volgens mij heeft dat niet veel met teken docent te maken.
daarna kun je wel naar de kusntacademie als je daar teminste wordt toegelaten.

je zou ook een vooropleiding op zatrdag kunnen doen bij een kusntacademie, naast deze opleiding die je nu doet

zomaar een ideetje miss is het iets voor je!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 14:06
Onlyme
Avatar van Onlyme
Onlyme is offline
Ik ben toegelaten voor fotografie op de HKU
__________________
See my shadow changing, stretching up and over me
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 14:25
Verwijderd
Citaat:
OnLyMe schreef op 01-03-2005 @ 14:06 :
Ik ben toegelaten voor fotografie op de HKU
tof, geliciteerd. Vertel, wat heb je nog gemaakt en hoe is het gegaan?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 14:47
Onlyme
Avatar van Onlyme
Onlyme is offline
Citaat:
Roxane schreef op 01-03-2005 @ 14:25 :
tof, geliciteerd. Vertel, wat heb je nog gemaakt en hoe is het gegaan?
Zie PB.
__________________
See my shadow changing, stretching up and over me
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 16:48
brinta
brinta is offline
Citaat:
Danique schreef op 01-03-2005 @ 10:43 :
Voor een academie heb je HAVO, VWO of MBO4 nodig, en jij hebt pas 1 jaar MBO en geen diploma. Ze nemen af en toe wel mensen zonder de juiste diploma's aan maar dan moet je wel een aantal testen doen om te laten zien dat je veel talent hebt.
en als je 'oud' genoeg bent je kan de 21+test oftewel een colloquium doctum doen (voor de opleiding docent beeldende kunst en vormgeving ging dat voor mij over de vakken Engels, Nederlands en Maatschappijleer)
Ik heb hiervoor mavo, half jaar MBO en een paar jaar werk (oa in een creatieve functie) gedaan.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 17:00
LaMazulu
Avatar van LaMazulu
LaMazulu is offline
Hoppa, aangenomen voor St. Joost Breda/DenBosch
__________________
Master of Puppets, I'm pulling your strings, twisting your mind and smashing your dreams
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 17:01
woezel
Avatar van woezel
woezel is offline
hey! jou moet ik spreken
__________________
if you think you're too small to make a difference,try sleeping in a room with a mosquito.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 17:24
LaMazulu
Avatar van LaMazulu
LaMazulu is offline
@ woezel: check je pm, staat ook mn hotmail in
__________________
Master of Puppets, I'm pulling your strings, twisting your mind and smashing your dreams
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 11:33
-Octavius-
-Octavius- is offline
ik heb me aangemeld vooor Communicatie en Multimedia Design aan de HsBrabant.. iemand daar ook voor aangemeld? en wat voor opdracht kreeg je..?
__________________
*Tomaten zijn onze vrienden!*
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 13:04
LaMazulu
Avatar van LaMazulu
LaMazulu is offline
Is AKV St. Joost niet een samenvoegsel van Hogeschool van Den Bosch en de Hogeschool van Brabant? In dat geval zou ik je iets kunnen helpen, en Expanium (ook een forummer weet ook wel iets van CMD af)
__________________
Master of Puppets, I'm pulling your strings, twisting your mind and smashing your dreams
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 14:16
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
k moet 17 maart (geloof ik? ff geen zin om te checken) naar stJoost in Den Bosch.
@ lamuzulu: Jij hebt waarschijnlijk dezelfde opdracht als mij gehad, met die 2 foto's waar je een 3d-object van moet maken.
maar had ik een vraagje he, MOET je die 2 foto's in je 3d-object verwerken, of kan je ook gewoon bv iets gaan beeldhouwen?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 22:23
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
ik doe ook een docentenopleiding aan de kunstacademie. Moet morgen weer lesgeven. Is chill. Ik weet mijn opdrachten niet meer . Ja, je moest daar delen van het gebouw natekenen.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 22:29
Verwijderd
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 02-03-2005 @ 14:16 :
k moet 17 maart (geloof ik? ff geen zin om te checken) naar stJoost in Den Bosch.
@ lamuzulu: Jij hebt waarschijnlijk dezelfde opdracht als mij gehad, met die 2 foto's waar je een 3d-object van moet maken.
maar had ik een vraagje he, MOET je die 2 foto's in je 3d-object verwerken, of kan je ook gewoon bv iets gaan beeldhouwen?
als mensen al gaan vragen wat wel of niet moet of mag zz
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 23:23
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
Citaat:
Roxane schreef op 02-03-2005 @ 22:29 :
als mensen al gaan vragen wat wel of niet moet of mag zz
waar slaat dit nu weer op?
volgens mij weet je niet eens waar die hele opdracht over gaat

en als je iets niet helemaal begrijpt, kan je t toch aan iemand anders vragen die t beter weet?
Daar schaam ik me niet voor hoor, ik weet niet alles en ik heb nog genoeg te leren

Laatst gewijzigd op 02-03-2005 om 23:26.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 00:57
andersom
Avatar van andersom
andersom is offline
Opdracht toelating arnhem/Grafisch ontwerpen
Thuisopdracht:
Kies een lied, een song of een gedicht dat je tekstueel,muzikaal of poetisch opzicht erg aanspreekt, en verbeeldt op 4 manieren, d.w.z. fotografisch, tekenend, in de vorm van een collage en typografisch, de bijzondere betekenis die het voor je hheft. Er ontstaan dus 4 beelden die elk een ander aspect belichten van de waardering die je daarvoor hebt.

Praktijk opdracht:

1.Neem uit de krant een foto, en voorzie die van een voor en nagebeurte.

2.Maak een opject wat lijkt te kunnen vliegen , maar het eigenlijk niet kan.

Opdracht toelating Utrecht/Illustratie=

Thuisopdracht:
Om je wat beter te leren kennen vragen we je om een persoonlijk (beeldend) document of portfolio te maken. Welke zaken je boeien, verbazen, verwonderen of verbijsteren je.Of inspireren je mateloos?
De volgende onderwerpen moeten hierin (in elk geval) verwerkt zijn;
1 favorite straattekens
2 favorite plek
3 favorite bezit
4 favorite tekst (voorzien van eigen beeld)
5 favorite kunstwerk
Geef deze onderwerpen vorm in beeld en samenhang en gebruik alle middelen en/of technieken, (ook de niet zo voor de hand liggende) die je nodig vind om zo persoonlijk mogelijk uit de hoek te komen.

Praktijk opdracht:

ontwerp een inrichting voor een rotonde met het thema wind.

Je krijgt een paar vellen met gedichtjes erop, die je moet voorzien van een beeld.

Opdracht toelating Rotterdam:


Algemene opdracht:
Visualiseer een dag uit je leven.
Dat mag eendoodnormale dag zijn of een dag die je nog zou willen beleven.
Denk na over de opvolging van de gebeurtenissen, de plaatsen waar je was en hoe die met elkaar in verbinding staan en over het verloop van de dag; een aanloop tot iets belangrijks,het moment zelf en de afloop.
-Je mag gebruik maken van je favorite medium/techniek
-Je kunt b.v. tekenen of fotograferen,filmen of schilderen, enz.
-maak voorstudies

Vakspeciefieke opdracht rotterdam/illustratie

1-Kies een onderwerp uit de krant of tijdschrift, dat op 1 of andere manier je aandacht heeft getrokken of indruk heeft gemaakt en maak aan de hand daarvan een werkstuk.
2-Kies een onderwerp uit een advertentie, flyer of affiche en maak voor dit onderwerp een illustratie. Laat hierin zien dat je een gedachte, een idee vertaalt in beeld. De kijker moet zich aangetrokken voelen of geamuseerd zijn door jouw beeld.




Dat is wat je kan verwachten.
__________________
naar mijn mening dan.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 07:57
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
ik ben nu met die van groningen (minerva) bezig. ik type t vanmiddag even uit, nu moet ik mn bus halen.
__________________
■■ fuzzy logic
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 21:45
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
ok de opdrachten waaruit je moet kiezen als je toelating doet op minerva:

- Wereld van morgen.
Maak werkstukken bij het thema 'een wereld van morgen'.
Maak eerst ideeschetsen, schetsen dus die op een directe manier het idee vastleggen. Onderzoek van ieder idee hoe je dit het best vorm kunt geven en ga dit uitwerken in een werkstuk. Probeer daarbij het sterkste beeld te vinden. Het gaat er vooral om dat wij een idee krijgen welke stappen je neemt, en hoe je jouw beelden organiseert.

- Mijn verhaal.
Maak één werkstuk waarin je anderen helder in beelden vertelt wat je van een bepaalde zaak vindt. Kies dus eersre een onderwerp dat je zeer interesseertm waarover jij je opwindt, waar jij je kwaad over maakt, of waar je blij van wordt, enzovoort. Maak ontwerp-schetsen en werk er een uit. In het uiteindelijke werkstuk gaat het er vooral om of je anderen, in dit geval ons, beelden duidelijk kunt maken hoe je over een bepaalde zaak denkt.

- Nadenken.
Een persoon (man of vrouw) wil een vrijstaand onderkomen voor zich laten ontwerpen, zodanig dat die geschikt is voor slechts één functie: NADENKEN. Beschrijg het karakter van de persoon waarvoor je het onderkomen gaat ontwerpen. Ontwerp voor deze persoon een onderkomen in een inspirerende omgeving. Welke interieurruimte, afmetingen, vorm, kleur en materiaal wil deze persoon; wat heeft dat voor effect op de buitenkant.

- Letters en woorden.
Kies bij minstens tien letters van het alfabet een woord, zoek naar aanleiding van dat woord een krachtige zin of korte tekst en een beeld. Maak met deze elementen 10 composities op kaartformaat (10x15 cm). Verzamel de 10 kaarten en maak een bijpassende verpakking.


ik ben bezig met de laatste opdracht maar ik begrijp echt niet of ze nou willen dat ik die beelden zelf maak of dat ik ze gewoon ergens vandaan pluk. wat zouden jullie doen?
__________________
■■ fuzzy logic
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 23:58
Verwijderd
Ik heb ook in Arnhem toelating gedaan, ook voor de docentenopleiding en ik ben aangenomen

De andere twee films waren Lola Rennt en Clockwork Orange. Maar aangezien ik Amélie 11x had gezien, koos ik die maar

Oh, iedereen die is toegelaten/aangenomen op welke academie dan ook: Gefeliciteerd
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 08:08
Verwijderd
Citaat:
*dreamallica* schreef op 02-02-2005 @ 16:40 :
ej allemaal,

ik lees het nu allemaal pas..
maar ik ben aangenomen! whoohoo! voor de docentenopleiding in arnhem.
ik heb gegen die wand gekeken en een schilderijtje gemaakt van aan de linkerkant een wit schaap en aan de rechterkant een zwart schaap. in het midden staat een bruin schaap. hij weet niet in welke cultuur íe horrt, hij voelt zich nergens bij passen. (vond ik het thema van de film)

nja ik ben iig blij! ik hoop dat verder iedereen wordt aangenomen die zich heeft opgegeven enzo

welkom op artez
(ik ben 3e jaars, als jij op school komt 4e jaars dbkv) en het is best leuk, jij zult een fijner programma hebben, ik ben nog van de oude stijl zeg maar...helaasch
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 09:44
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
modevormgeving arnhem (1 en 2 april toelatingsgesprek)

bestudeer de barok en geef een beeld van de mode in deze tijd

kies 1 outfit en maak hier een moderne versie van

let ook op haar, make-up en accesoires
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 11:38
LaMazulu
Avatar van LaMazulu
LaMazulu is offline
@ Sicilon, een klasgenoot van mij heeft ook die opdracht moeten doen, ze is helaas niet toegelaten, ze had te weinig spul, dus missch is het een tip dat je een uitgebreid portfolio hebt...suc6 iig
__________________
Master of Puppets, I'm pulling your strings, twisting your mind and smashing your dreams
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 11:39
Onlyme
Avatar van Onlyme
Onlyme is offline
Citaat:
LaMazulu schreef op 04-03-2005 @ 11:38 :
@ Sicilon, een klasgenoot van mij heeft ook die opdracht moeten doen, ze is helaas niet toegelaten, ze had te weinig spul, dus missch is het een tip dat je een uitgebreid portfolio hebt...suc6 iig
Gevarieerd, ok. Maar kwaliteit gaat nog altijd boven kwantiteit, dus overdrijf het niet.
__________________
See my shadow changing, stretching up and over me
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 13:24
Melifroon
Avatar van Melifroon
Melifroon is offline
Ik ben toegelaten in Groningen (Minerva)!

Ik had de opdracht "Wereld van morgen" (zie beschrijving van Snarl) uitgekozen als mijn toelatingsopdracht.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 17:54
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
oh melifroon vertel me ajb meer (een uitgebreid verslagje ? )
__________________
■■ fuzzy logic
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 15:21
Melifroon
Avatar van Melifroon
Melifroon is offline
@ Snarl: Je hebt PM!
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 13:15
Verwijderd
Citaat:
LaMazulu schreef op 04-03-2005 @ 11:38 :
@ Sicilon, een klasgenoot van mij heeft ook die opdracht moeten doen, ze is helaas niet toegelaten, ze had te weinig spul, dus missch is het een tip dat je een uitgebreid portfolio hebt...suc6 iig
idd heel veel laten zien, schaarse porto's daar kan een docent niks mee. neem zoveel mogenlijk mee dus.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 13:32
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
Mezelf quoten:

- Letters en woorden.
Kies bij minstens tien letters van het alfabet een woord, zoek naar aanleiding van dat woord een krachtige zin of korte tekst en een beeld. Maak met deze elementen 10 composities op kaartformaat (10x15 cm). Verzamel de 10 kaarten en maak een bijpassende verpakking.

ik ben bezig met de laatste opdracht maar ik begrijp echt niet of ze nou willen dat ik die beelden zelf maak of dat ik ze gewoon ergens vandaan pluk. wat zouden jullie doen?


ik was dus al bezig zelf beelden te maken. ben toch nog steeds erg benieuwd wat iemand anders zou doen.
__________________
■■ fuzzy logic
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 16:49
brinta
brinta is offline
Ik moet aanstaande woensdag toelating doen voor 2e jaar Autonoom in Maastricht (geen toelatingsopdracht omdat ik overstap)

Iemand nog specifieke tips voor Maastrichtse toelatingscommissie? Wat valt daar wel/niet in de smaak (globaal)?

Laatst gewijzigd op 18-03-2005 om 16:53.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 19:20
-Octavius-
-Octavius- is offline
Ik heb vandaag mijn toelatingsopdracht gekregen van de Avans Hogeschool in Breda: Communicatie en multimedia Design, erg vaag maar een enorme uitdaging, ik heb niet zo veel tijd helaas, maar dat lag aan mezelf.

't gaat iig over een luchtkasteel, meer mensen die die richting opgaan?
__________________
*Tomaten zijn onze vrienden!*
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 19:29
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
mm ik ben niet toegelaten in den bosch
ze vonden dat er te weinig gevoel in mn werk zat.
maar vind k een beetje gek dat ze dat zeggen, want ik heb niet eens toelichting kunnen geven van hoe, wat en waarom.
maarja ik kan er niet echt om treuren ik denk dat ik toch eerst mbo wil doen, kunstacademie is me op dit moment iets te wazig
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 20:50
Verwijderd
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 19-03-2005 @ 19:29 :
mm ik ben niet toegelaten in den bosch
ze vonden dat er te weinig gevoel in mn werk zat.
maar vind k een beetje gek dat ze dat zeggen, want ik heb niet eens toelichting kunnen geven van hoe, wat en waarom.
maarja ik kan er niet echt om treuren ik denk dat ik toch eerst mbo wil doen, kunstacademie is me op dit moment iets te wazig
pff dat moet je vooral in den bosch toelating doen, ik ben daar op de vooropleiding op mijn 16e toe gelaten en op mijn 18 begon ik daar. ik heb het er een half jaar uit gehouden, want ik was niet goed genoeg, en dat vond ik niet erg
want wat een klote academie is dat, te vaag te zweverig, te doe maar wat, en vervolgens is het niet goed, te niet leuk.

kortom: je mist daar echt niks.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 21:02
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Citaat:
-Octavius- schreef op 18-03-2005 @ 19:20 :
Ik heb vandaag mijn toelatingsopdracht gekregen van de Avans Hogeschool in Breda: Communicatie en multimedia Design, erg vaag maar een enorme uitdaging, ik heb niet zo veel tijd helaas, maar dat lag aan mezelf.

't gaat iig over een luchtkasteel, meer mensen die die richting opgaan?
hee vertel is wat meer over die opdracht want ik ga 16 april daar op de open dag kijken, ruimtelijk vormgeven lijkt me wel erg leuk
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 21:03
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
Citaat:
rxQueen schreef op 19-03-2005 @ 20:50 :
pff dat moet je vooral in den bosch toelating doen, ik ben daar op de vooropleiding op mijn 16e toe gelaten en op mijn 18 begon ik daar. ik heb het er een half jaar uit gehouden, want ik was niet goed genoeg, en dat vond ik niet erg
want wat een klote academie is dat, te vaag te zweverig, te doe maar wat, en vervolgens is het niet goed, te niet leuk.

kortom: je mist daar echt niks.
hahaha ok dan ik kende de academie ook eigenlijk niet vantevoren. ik kom uit omgeving maastricht, en die is ook zo wazig, en ik dacht dat t in den bosch miss anders was...
maar bij nader inzien is een meer praktische opleiding beter voor mij op dit moment, miss dat ik erna nog hbo ga doen maar dat zie ik dan wel

maar wat doe je nu dan? of wat heb je daarna gedaan?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 22:11
Meo.
Avatar van Meo.
Meo. is offline
en zijn de hku fotografie mensen nog aangenomen? (van 14/2)

Was er ook en dat was wel een stressvolle en lange dag zeg....

maar... wel aangenomen
__________________
Meo.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 10:30
-Octavius-
-Octavius- is offline
Citaat:
sicilion schreef op 19-03-2005 @ 21:02 :
hee vertel is wat meer over die opdracht want ik ga 16 april daar op de open dag kijken, ruimtelijk vormgeven lijkt me wel erg leuk
De opdracht is op je eigen luchtkasteel (Een wens van je, die waarschijnlijk nooit gaat uitkomen, maar wel realistisch is en daarom hoopvol blijft) te visualiseren in een drie-luik, dus in 3 verschillende soorten Media, alles toegestaan, muziek geluid, tekening, foto, schilderij, alles!

Duss.. Als je de exacte opdracht woord voor woord wilt weten dan PB ik 'm wel..
__________________
*Tomaten zijn onze vrienden!*
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 14:02
Onlyme
Avatar van Onlyme
Onlyme is offline
Citaat:
Meo. schreef op 19-03-2005 @ 22:11 :
en zijn de hku fotografie mensen nog aangenomen? (van 14/2)

Was er ook en dat was wel een stressvolle en lange dag zeg....

maar... wel aangenomen
Ikke! Als ik niet word aangenomen in Den Haag dan worden we volgend jaar klasgenoten dus
__________________
See my shadow changing, stretching up and over me
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 14:54
Fainne
Avatar van Fainne
Fainne is offline
Ik moet illustraies maken over eeb situatie met vrienden ofzoiets bij de ene school en voor de andere is het op de dag zelf geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 15:22
Meo.
Avatar van Meo.
Meo. is offline
Citaat:
OnLyMe schreef op 20-03-2005 @ 14:02 :
Ikke! Als ik niet word aangenomen in Den Haag dan worden we volgend jaar klasgenoten dus
Haha leuk!

Wanneer heb je een toelatingsdag in Den Haag? En moest je ook thuisopdrachten doen?
__________________
Meo.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 15:40
morgana le fay
Avatar van morgana le fay
morgana le fay is offline
Hey Brinta,
Ga je overstappen?? Wist ik niet. Bevalt het in Rotterdam toch niet echt???
Groeten Femke
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 17:11
brinta
brinta is offline
Citaat:
morgana le fay schreef op 20-03-2005 @ 15:40 :
Hey Brinta,
Ga je overstappen?? Wist ik niet. Bevalt het in Rotterdam toch niet echt???
Groeten Femke
Hey Femke,

Ik vind Rotterdam juist <3 <3 <3 (vooral de klasgenoten! )
alleen: iets te braaf...hmm
ik wil mijn horizon verbreden

heb jij t naar je zin eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 17:55
Mucky
Avatar van Mucky
Mucky is offline
Wie hier volgt een opleiding fotografie in België? Ik zou graag eens wat over de opdrachten weten wat je zoal moet doen enzo? en ook wat je als toelatingsopdracht moest doen? Het is mss al wat vroeg om eraan te denken maar 'k ben gewoon benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 18:13
woezel
Avatar van woezel
woezel is offline
Ik ben zaterdag naar de open dag in Antwerpen geweest.
Je krijgt geen thuis opdracht, maar een opdracht de dag zelf : je moet een wegwerpcamera'tje kopen en smorgens krijg je een thema. De foto's moet je de dag zelf nemen en laten ontwikkelen in zo'n expres dinges.
Ze beoordelen je op die foto's, een portfolio, een schriftelijke motivatie, een gesprek en nog vragen over je "culturele bagage" en over foto's van andere fotografen (moet je beoordelen en goed argumenteren).
In gent is het ongeveer hetzelfde.
__________________
if you think you're too small to make a difference,try sleeping in a room with a mosquito.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 18:40
Mucky
Avatar van Mucky
Mucky is offline
Toffe opdracht! Maar wel moeilijk lijkt me. En (waarschijnlijk een superdomme vraag) wat is een portfolio precies? en wat bedoel je precies met culturele bagage? (sorry voor al de vragen)
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 19:25
brinta
brinta is offline
Citaat:
Mucky schreef op 22-03-2005 @ 18:40 :
Toffe opdracht! Maar wel moeilijk lijkt me. En (waarschijnlijk een superdomme vraag) wat is een portfolio precies? en wat bedoel je precies met culturele bagage? (sorry voor al de vragen)
een portfolio is een overzicht (map bvb) van je mooiste werken (of foto's daarvan), dat je laat zien bij bvb een toelating of als je naar een opdrachtgever gaat.

Culturele bagage (volgens mij): over hoe vaak je musea bezoekt, welke het laatst, wat je favoriete kunstenaars zijn, of je nog andere culturele activiteiten doet zoals dans, muziek maken, poëzie, toneel, of je werk misschien met cultuur te maken heeft, enz.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 19:51
woezel
Avatar van woezel
woezel is offline
culturele bagage is idd alles wat brinta zei, maar nog veel meer denkik, en niet zo specifiek welk museum/welke kunstenaar.
De vent van Antwerpen legde nogal de nadruk op film (welke je mooi vindt en waarom.
Het is niet zozeer wat je zelf doet, maar wat je erover weet (ook literatuur enzo..)
__________________
if you think you're too small to make a difference,try sleeping in a room with a mosquito.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 14:10
Verwijderd
Academie van Antwerpen, ik herhaal het, is erg gericht op je motivatie en je culturele kennis.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 14:15
Mucky
Avatar van Mucky
Mucky is offline
Citaat:
Mutant schreef op 23-03-2005 @ 14:10 :
Academie van Antwerpen, ik herhaal het, is erg gericht op je motivatie en je culturele kennis.
Meer dan je eigenlijke talenten enzo? Dus als je culturele kennis wat minder is maar je werken wel goed word je niet toegelaten?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 14:21
Verwijderd
Nu ja, als je schitterend bent in je opdrachten maar bagger in je kennis, dan zullen ze wssl wel een oogje dichtknijpen.
Maar je moet rekening houden met het beperkte aantal plaatsen en de 2 toelatings-examen-dagen (juli en september). Sowieso nemen ze een aantal aan in het 1e deel, een aantal worden opgeschort, die moeten de 2e keer al komen om nog eens beoordeeld te worden en de rest valt af maar mag nog wel eens proberen in september. De mensen die er komen hebben bijna allemaal al een vooropleiding acher de rug of zijn fucking goed als ze aangenomen worden zonder vooropleiding. Als je werken dus maar zozo zijn, echt dat je ziet hobbywerk, + je kennis is maar matig, denk ik dat je weinig kans maakt.
De academie van Antwerpen is niet iets waar je komt om van begin af aan te leren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek Waar doen jullie toelating?
Verwijderd
115 29-07-2007 17:53
ARTistiek Werken toelating
Sawna
60 27-09-2006 20:43
ARTistiek toelatingsopdracht
Fearless
113 24-05-2006 17:49
Algemene schoolzaken binnenhuisarchitectuur
AnneCath
3 26-10-2002 12:09
Lifestyle Kleding ontwerpen...
icegirl.com
48 07-10-2002 21:54
Algemene schoolzaken geluidstechnicus/audiovisueel medewerker
7 08-12-2001 22:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.