Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2008, 13:31
Mickeany
Mickeany is offline
Hallo,
Ik moet binnen kort een betoog 'presenteren' voor mijn klas. Nu heb ik als onderwerp gekozen: de crisis in Kenia. (De onrust na de verkiezingen etc.)
Weet iemand voor dit onderwerp een stelling?

Zelf dacht ik aan: Een slechte democratie leidt tot stammenstrijd.
Maar ik wil graag ideeen van anderen horen.

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2008, 14:01
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Lijkt me niet zo'n geweldige stelling om eerlijk te zijn. Zeg nou zelf, stammenstrijd was daar toch al lang voor democratie, en er zijn toch ook talloze slechte democratiën geweest zonder etnische conflicten? Is de slechte democratie niet juist het gevolg van de etnische verdeeldheid?

Bovendien is het moeilijk om te discussiëren over of A "het gevolg is" van B. Zoiets is voor politieke situaties enorm moeilijk vast te stellen, en ik vrees dat het in een welles-nietes discussie verzandt.

Mij is altijd aangeraden om een stelling in de vorm te gieten van voorgesteld beleid (bijvoorbeeld 'Roken op straat moet verboden worden' of 'De Nederlandse missie in Uruzgan moet verlengd worden).

Ik zou mbt Kenia denken aan een stelling als 'Europa moet actiever ingrijpen bij Afrikaanse binnenlandse problemen zoals in Kenia', of 'Afrika moet worden heringedeeld op basis van etnische gronden'. Dan schep je een mooie ruimte voor een discussie tussen vrijheid, zelfbeschikking en chaos aan de ene kant versus imperialisme, neokolonialisme en orde daartegenover.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2008, 19:29
Mickeany
Mickeany is offline
hmm ja ik kan het erover hebben dat europa meer moet helpen alleen dan kan ik moeilijk het alleen maar over de toestand in kenia hebben, dat is wat ik wil namelijk.
Ik denk dat ik dan iets doe van: In Kenia moeten nieuwe verkiezingen komen.

Maar zelf vind ik het een best lastig onderwerp, maar ik wel interessant en daarom een uitdaging.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2008, 19:57
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Misschien iets over hoe die verkiezingen wél eerlijk zouden moeten verlopen?
Bijvoorbeeld, er moeten nieuwe verkiezingen in Kenia georganiseerd worden door de VN/EU/AU/iemand anders.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Stelling voor betoog
scholiertje445
3 13-12-2011 23:18
Algemene schoolzaken stelling betoog
lala4321
1 28-01-2010 19:56
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Betoog Nederlands!
geweldigetoets
1 21-01-2010 19:17
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Titel voor mijn betoog van nederlands!
rick-hendrickx
2 24-11-2009 19:12
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen weet dur iemand nog stellingen?
Nita
8 30-04-2003 17:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (voor mijn betoog heb ik jullie meningen nodig!)stelling:sociale armoede...
sasje GuRl
16 26-04-2003 13:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:17.