Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2002, 14:15
Kore
Avatar van Kore
Kore is offline
in reactie op de reactie van euro op mijn reactie:

onzintopic --> onzin


is niet alle filosofie dan eigenlijk onzin (als je er over nadenkt)? filosofen hebben antwoord gegeven op bepaalde vragen, maar zodra zo'n antwoord wetenschappelijk onderbouwd wordt is het geen filosofie meer.
geven ze wel een antwoord dat (op dit moment) met geen mogelijkheid (wetenschappelijk) onderbouwd kan worden, dan geeft een andere filosoof een ander antwoord, net zo aannemelijk en even goed. wie heeft er gelijk? nu gaan we discussieren, en de meest charismatische persoon wint.
en wat hebben we aan die antwoorden? vaak niks, en soms nog minder. hoe zit de wereld in elkaar? er zijn heel veel antwoorden, en worden we er wijzer of gelukkiger van? kunnen we er een levenstijl aan verbinden, zonder twijfel?

hierbij pleit ik voor de algehele transportatie van het filosofische gedeelte van het f&l forum naar onzin.
__________________
benader de liefde net als koken, met dezelfde onvoorzichtige overgave
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2002, 14:17
John-17
John-17 is offline
filosofie is net zo nuttig als alle andere dingen in het leven: namelijk niet
filosofie is net zo nutteloos als dichten, huiswerk, discussieren over het nieuws, of onzin zelf.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 14:17
Regalk
Regalk is offline
Wij proberen niet onzinnig te antwoorden of voor lucht te posten, we willen serieus discussieren over iets. Het resultaat mag dan onzin zijn, we zijn toch serieus bezig. Ofnie?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 14:20
Kore
Avatar van Kore
Kore is offline
Citaat:
John-17 schreef:
filosofie is net zo nuttig als alle andere dingen in het leven: namelijk niet
filosofie is net zo nutteloos als dichten, huiswerk, discussieren over het nieuws, of onzin zelf.

ha! zie je wel, allemaal onzin, alle forums moeten gewoon naar onzin: DoP, F&L, alle huiswerkforums, N&A, allemaal.
__________________
benader de liefde net als koken, met dezelfde onvoorzichtige overgave
Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 17:11
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
kore --> psychologie

__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 19:04
Floef
Floef is offline
Forumindeling is als orde in de CHAOS>>
__________________
*hUh----?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 20:56
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
Kore schreef:
is niet alle filosofie dan eigenlijk onzin (als je er over nadenkt)? filosofen hebben antwoord gegeven op bepaalde vragen, maar zodra zo'n antwoord wetenschappelijk onderbouwd wordt is het geen filosofie meer.
geven ze wel een antwoord dat (op dit moment) met geen mogelijkheid (wetenschappelijk) onderbouwd kan worden, dan geeft een andere filosoof een ander antwoord, net zo aannemelijk en even goed. wie heeft er gelijk? nu gaan we discussieren, en de meest charismatische persoon wint.
en wat hebben we aan die antwoorden? vaak niks, en soms nog minder. hoe zit de wereld in elkaar? er zijn heel veel antwoorden, en worden we er wijzer of gelukkiger van? kunnen we er een levenstijl aan verbinden, zonder twijfel?

hierbij pleit ik voor de algehele transportatie van het filosofische gedeelte van het f&l forum naar onzin.

Jij pleit hierbij om alle religieen en geloven te bestempelen als onzin. Wat volgens die redenatie wel zou kunnen, behalve dan dat onzin (volgens de definitie van het woord) bijvoorbaat al fout is en dus bewezen onwaar.
Als we het gaan hebben over de forumdefinitie van Onzin dan is het praten over koetjes en kalfjes. Wat we hier volgens de meerderheid van de aanwezigen waarschijnlijk niet doen. En zo werkt onze maatschappij vandaag de dag, de meerderheid heeft gelijk.

Geloof is geloof omdat het niet te bewijzen valt, want anders zou het immers geen geloof mer zijn, want dan ist een feit.

Zo, na deze wijze woorden een moment van rust voor mijn brein anders raakt het overhit....

FUUUUBELIAAAAAAABAAALEGRFFFTSSZZZTTTTT!!!!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 21:10
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Silindistani schreef:
FUUUUBELIAAAAAAABAAALEGRFFFTSSZZZTTTTT!!!!
AlkaSeltzer is een heel prettig middel.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 10:12
~Miracle~
Avatar van ~Miracle~
~Miracle~ is offline
Op onzin lullen ze over poep, ik vind filosofie daar niet mee te vergelijken.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 21:37
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
McCaine schreef:
AlkaSeltzer is een heel prettig middel.

Ik heb altijd heel erg veel lol met mezelf

Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 21:41
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
filosofie = IMHO wel belangrijk, omdat je (op dit forum bv) samen met anderen nadenkt over dingen. daardoor kun je je eigen mening ontwikkelen en ik vind dat eerlijk gezegd heel belangrijk....

adieu parapleu!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 21:46
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
sublime schreef:
filosofie = IMHO wel belangrijk, omdat je (op dit forum bv) samen met anderen nadenkt over dingen. daardoor kun je je eigen mening ontwikkelen en ik vind dat eerlijk gezegd heel belangrijk....

adieu parapleu!
Kun je op onzin ook... Als je erg je best doet.

Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 21:55
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Silindistani schreef:
Kun je op onzin ook... Als je erg je best doet.

ja maar als je het filosofieforum noemt lijkt het nog wat
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Wat ben jij?
AXE
112 15-07-2005 00:00
Levensbeschouwing & Filosofie Waar moeten we de grens trekken?
willypirate
61 14-11-2004 11:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.