Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2011, 23:41
AceSpade
AceSpade is offline
Hey mensen,

Wij zitten hier met een dilemma. We hebben mijn vader al afgeschreven om mee te gaan met kerst. Hier koos hij zelf voor.

Wij hadden een planning gemaakt om met 9 man (3 koppels en kinderen) wat te gaan doen. We wouden iets aparts doen met kerst. Echter hebben we geen zin om weer het standaard uit eten of wokken te doen. Dus nu wou ik eigenlijk iets aparts doen.

Ons eerste idee was. Een Amerikaans feest. 1 koppeltje maakte een uitgebreid voorgerecht. Wij zouden voor het hoofdgerecht zorgen en mijn zus voor het nagerecht / toetje. Het laatste koppeltje zou dan voor de drank zorgen. Zodat iedereen wat had en we uitgebreid konden eten wat we zelf gemaakt hadden.

Daarna zouden we spelletjes gaan doen om toch samen een kerst met plezier door te brengen.

Nu zitten we echter met het probleem dat we nergens plaats hebben. Aangezien mijn vader dit een slecht idee vond en gewoon met ons gezinnetje (4 man zonder andere) wat gingen eten en vervolgens weer onze eigen dingen te doen. Dit is echter altijd het probleem met hem maar daar gaat het niet om. Dus keurde mijn vader het niet goed (ondanks het ook zijn vrienden / kennissen waren wat kwamen) dat het bij ons gehouden werd.

Alle respect voor dat. Maar nu zijn we even tijdelijk uit onze ideeën. Wij willen geen iets met een groepje van 9 - 12 man doen. Lekker gezamelijk eten en iets van spelletjes erna. Of gewoon iets gaan eten, maar iets compleet anders. Wat toch weer heel gezellig en lekker is. Heeft iemand enige ideeën? Misschien iets van Koreaans barbecueën.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2011, 13:08
Verwijderd
Ik snap je verhaal niet. Wil je nu ideeën voor wat je met kerst kunt gaan doen met negen man maar niet teveel plaats in beslag nemen?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2011, 19:01
AceSpade
AceSpade is offline
Nou ja, eigenlijk zoek ik voornamelijk iets wat je met ongeveer 9 - 12 man buiten de deur kan doen. Iets aparts of speciaals
Met citaat reageren
Oud 02-10-2011, 13:57
Verwijderd
Dus ook buiten de deur eten? Ik weet dat er restaurants zijn die een kerstdiner/buffet/zoiets houden, misschien is dat een idee? Kan heel erg leuk zijn. Verder kun je een kerstpicknick doen. Als jij en je gezelschap goed tegen de kou kunnen, zou je een amerikaans feestje kunnen houden (iedereen z'n eigen eten meenemen), ergens een park uitzoeken en daar op een deken/onder een deken met kaarsjes en flessen wijn en zo picknicken. Bezoek een lelijke duitse kitscherige kerstmarkt, zuip je klem aan de glühwein en eet dan zo'n vieze kleffe duitse worst.

Is er niet gewoon ergens anders plaats? Ik bedoel, jouw vader doet neit mee en wil niet dat het bij jullie thuis is (zo lees ik het iig), maar er zijn stellen met kinderen. Tenzij iedereen in het huis van jouw vader woont, zullen die toch ook wel plaats hebben? Afgelopen kerst zijn we bij mijn zus en haar vriend geweest, met in totaal veertien mensen. dat was krap, maar het was goed te doen. Iedereen had een ingrediënt gekregen waar ze iets mee moesten maken en verder mocht je alles zelf weten. Was erg gezellig.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2011, 21:07
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik snap niet zo goed waarom je het hele verhaal van je vader vertelt, want volgens mij zoek je alleen maar een ruimte.
Maar als we ook inhoudelijk mogen schieten op het verhaal, het klinkt allemaal wat puberaal. Alsof je je zin niet krijgt en hem daarom maar uitsluit van elke festiviteit. Je kan ook zoeken naar een festijn waarin jullie je allemaal kunnen vinden, zodat je die man geen miserabele kerst bezorgd. Ik ga er in elk geval vanuit dat de verstandhouding met je pa verder goed is, aangezien je blijkbaar bij hem woont.

Maar als je niet op meningen over de inhoud zat te wachten, dan alleen een antwoord op je vraag: je zou eens bij buurthuizen of scoutinghuizen kunnen checken of zij die verhuren. Sommige buurthuizen doen bijvoorbeeld dat je wel bij hun de drank moet inkopen, maar dat je verder tegen laag tarief het zaaltje kan huren. Daar kan je vast een leuk Amerikaans feestje geven (en eventueel kamerschermen zetten als het te groot is voor het aantal mensen, zodat het alsnog knus wordt).
Anders kan je ook buiten barbecuen inderdaad. Lijkt me best kick in de winter, maar ik zou er wel voor zorgen dat je dan voldoende heathers en vuurkorven hebt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 19:18
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wij zijn een keer met kerst in een wokrestaurant gaan eten, was een speciaal kerstbuffet en was toen best leuk. Is ook goed te doen met een groep en ook niet extreem duur ofzo
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Wat ga jij eten op 1e en 2e kerstdag?
TeDaz
7 27-12-2011 12:21
De Kantine Wat saai zeg, rijmen is verboden #89
Verwijderd
500 07-12-2007 00:19
Levensbeschouwing & Filosofie Islamitsche feestdagen officiele nl feestdagen
kimberly-18
137 09-02-2006 18:25
Lifestyle Wat doe jij met de feestdagen?
Pan Am
125 22-10-2004 09:44
Drugs & Alcohol Welke drugs met Kerst?
De Veroorzaker
24 20-12-2003 09:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:43.