Oud 11-01-2012, 19:18
Verwijderd
hoi iedereen,

ik heb even een even een vraag:
mijn vriendin en ik zijn zeg maar in de kerstvakantie 'verder' gegaan. daarmee bedoel ik: aftrekken en vingeren.. zij heeft mij ook klaar laten komen, en ik ben haar toen gaan vingeren.. voor de rest niks mis mee. maar nu komt het mooie (niet dus):

ze wordt niet meer ongesteld, ze wijkt nu al ongeveer 2 weken van haar normale cyclus af, dus we zijn bang dat er wat sperma in haar vagina is gekomen, en dat ze nu zwanger is. en daar zitten we nog niet echt op te wachten. ik zou haar wel steunen en bij haar blijven als het wel zo zou zijn.. ongetwijfeld. ik bedoel maar; eigen verantwoordelijkheid.

maar we deden deze 'handelingen' dus in de tijd dat zij in haar ovulatie periode zat (volgens mij).

we hebben natuurlijk de volgende dingen ook niet uitgesloten:
- ze slaat een menstruatie over.
- ze veranderd opeens van ritme.

en dat kan dan komen door de opeens verhoogde seksuele activiteit.

ook heb ik ergens gelezen, dat het zelfs met volledige penetratie al moeilijk is om zwanger te raken, laat staan door dit.

heeft iemand tips wat we kunnen doen etc? zwangerschapstest stellen we zo lang mogelijk uit als het kan. ook omdat het waarschijnlijk 'negatief' aan zou geven, omdat het nog vrij vroeg is.

alvast bedankt,
justforquestion

edit: heb echt geen idee waar ik dit topic moest plaatsen, dus dan maar hier.
edit 2: ik zag net dat er nog een topic: "zwanger?" is. sorry hiervoor, maar dit is een andere situatie.

Laatst gewijzigd op 11-01-2012 om 19:28.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2012, 19:20
Greenscarfed
Avatar van Greenscarfed
Greenscarfed is offline
neemt je vriendin de pil? of heeft ze de morning after genomen voor de zekerheid? en ben je zeker dat ze in haar vruchtbare periode zat... als ze al een menstruatie heeft overgeslaan, kan je normaal gezien al zeker een test doen, volgens dat ik gehoord heb, kan je het best een test doen als je een menstruatie niet gehad hebt.. dat gaat zekerheid uitsluiten en misschien kan ze ook eens bloed laten trekken, dan weet je het helemaal zeker
Met citaat reageren
Oud 11-01-2012, 19:23
Verwijderd
@greenscarfed
nou kijk, haar ouders ouders en mijn ouders mogen er niks van weten, en ik weet zeker dat haar ouders erachter zullen komen als ze met zo n test apparaat thuiskomt. naar de dokter gaan, zou nog kunnen, maar denk dat we ons dan beide heel erg zullen gaan schamen. maarja, een dokter heeft immers zwijgplicht, dus hij moet zich wel stilhouden.

ze neemt niet de pil, ze heeft ook de morningafterpill niet gehad. maar daar is het nu ook te laat voor. 78 +/- uur..
Met citaat reageren
Oud 11-01-2012, 19:28
Greenscarfed
Avatar van Greenscarfed
Greenscarfed is offline
hmm en alsjullie nu gwoon bij een vriend of vriendin gaan gaat er niemand ies van weten? misschien weet haar beste vriendin er van of een vertrouwenspersoon? als ze naar de doktergaat voor een bloedtest kan ze vragen om haar ouders niets te zeggen, de dokter heeft beroepsgeheim en dus zwijgplicht. de dokter maakt elke dag zo iets mee... dat is echt gewoon routine voor hem en leg gewoon samen de situatie uit. uit je tekst en reacties lees ik af dat jullie wel verantwoordelijke personen zijn maar zoiets kan iedereen overkomen.. je denkt er soms niet aan. nu ik denk dat er wel een kans is op zwangerschap, maar ik durf dat niet met zekerheid zeggen. ik zelf neem de pil dus ik ben eigenlijk redelijk safe, ik let minder op die dingen...met een test of bloedafname heb je meteen een antwoord (:
Met citaat reageren
Oud 11-01-2012, 19:33
Verwijderd
@greenscarfed ik denk dat zij wil wachten tot ze ongesteld wordt, max. een week nog. en dat we dan een test gaan doen. maar door de stress dat ze nu heeft, dat ze misschien wel zwanger is, wordt ze dus niet ongesteld. (als vrouwen zich in een benarde situatie bevinden (enorme stress bijvoorbeeld), gaat het lichaam automatisch de menstruatie cylus veranderen en de menstruatie zelf dus uitstellen, tenminste dat is wat ik gelezen heb de afgelopen dagen)
Met citaat reageren
Oud 11-01-2012, 19:39
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
@greenscarfed
nou kijk, haar ouders ouders en mijn ouders mogen er niks van weten, en ik weet zeker dat haar ouders erachter zullen komen als ze met zo n test apparaat thuiskomt. naar de dokter gaan, zou nog kunnen, maar denk dat we ons dan beide heel erg zullen gaan schamen. maarja, een dokter heeft immers zwijgplicht, dus hij moet zich wel stilhouden.

ze neemt niet de pil, ze heeft ook de morningafterpill niet gehad. maar daar is het nu ook te laat voor. 78 +/- uur..
Kan ze zo'n ding dan niet verstoppen? Desnoods laat ze 'm in haar schooltas zitten en plast ze na school op de schooltoiletten. En gooit ze het daar ergens weg.

En áls ze zwanger is (de kans lijkt me wel heel klein, maar toch) dan zullen haar ouders en jouw ouders het uiteindelijk óók moeten weten. Dus 'ze mogen er niets van weten' zou ik laten varen als ze wel zwanger mocht blijken.

En verder lijkt het me verstandig dat ze aan de pil gaat, en het lijkt me ook het beste als ze dat met haar ouders overlegt.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 11-01-2012, 19:52
Verwijderd
@Em. bedankt voor je reactie, ik ga vanavond nog even met haar bellen hoe het met haar gaat e.d. ik zie haar morgen ook wel op school, maar daar zou iedereen ons kunnen horen. het enige wat we kunnen doen nu is dus;
- wachten tot ze ongesteld wordt, dan is er niks aan de hand.
- of een zwangerschapstest doen
- of een dokter raadplegen.

inderdaad, het is misschien handiger als ze aan de pil gaat.
en je hebt gelijk, onze ouders zullen het vroeg of laat moeten weten.
maar dat stellen we nog graag even uit..
Met citaat reageren
Oud 11-01-2012, 22:32
Verwijderd
Ik hoorde trouwens vanmiddag van haar dat ze sinds begin oktober niet meer ongesteld is geweest, zwangerschap kunnen we dus zo goed als zeker uitsluiten, omdat haar vruchtbaarheidsperiode dan in eind oktober moeten hebben, aangezien we daar geen seksuele handelingen hebben verricht, kan ze niet zwanger zijn. Maar wat kunnen de redenen zijn van het plotselinge stoppen vaan haar menstruatie? Want ze had allang weer ongesteld moeten worden.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2012, 00:32
Verwijderd
Als ze pas net ongesteld is, niet langer dan een half jaar of een jaar ofzo, is het niet zo heel bizar dat ze nog niet regelmatig ongesteld is.

Verder zijn er heel veel dingen die ervoor kunnen zorgen dat je niet/later ongesteld bent. Stress bijvoorbeeld. Als ze nu heel gespannen zit te wachten op ongesteldheid kan het best nog even op zich laten wachten denk ik.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2012, 15:17
Verwijderd
@Apate Ze is al een paar jaar gewoon regelmatig ongesteld, dus dat kan het probleem niet zijn, lijkt mij.. Ik heb elders wel iets gelezen over andere meisjes die ook opeens niet meer ongesteld werden.. Maar we weten nog steeds de oorzaak niet

En dat van dat stress, klopt, had ik ook al opgemerkt;
Citaat:
maar door de stress dat ze nu heeft, dat ze misschien wel zwanger is, wordt ze dus niet ongesteld. (als vrouwen zich in een benarde situatie bevinden (enorme stress bijvoorbeeld), gaat het lichaam automatisch de menstruatie cylus veranderen en de menstruatie zelf dus uitstellen, tenminste dat is wat ik gelezen heb de afgelopen dagen)
dus ik denk dat dat op dit moment een grote rol speelt, dat ze niet ongesteld wordt.

in ieder geval bedankt voor jouw en jullie reactie's, als er nog aanvullingen zijn, hoor ik dat graag.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Ben ik zwanger of niet?
Verwijderd
21 25-04-2012 10:40
Lichaam & Gezondheid de pil en zwanger?
zo0tjuh
1 02-02-2004 11:29
Huiswerkvragen: Exacte vakken Berekening over zwanger raken
GimmeMath
11 04-12-2003 12:37
Liefde & Relatie Zwanger van een getrouwde man (mijn ex-leraar)....
Verwijderd
31 20-03-2003 14:19
Seksualiteit Zwanger
Zuccherino
16 10-01-2003 22:18
Seksualiteit stel je voor... je raakt zwanger... en dan???
Luvlytallie
26 18-05-2002 14:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:19.