Oud 11-06-2013, 13:35
Papa
Papa is offline
Beste mensen.
Ik ben een heel bezorgde papa die eventjes niet snapt waarom zijn prinsesje zo'n raar propedeuse examen moet maken vanuit haar opleiding communicatie. Wat is er aan de hand? Communicatie valt bij haar school onder de cluster Economie en daardoor moet zij een engelstalige propedeuse maken over Economie (?) bijv. hoe zit een beurs in elkaar en hoe werkt dat allemaal. Dus als de cluster HBO-V (verpleegkunde) te klein is en daardoor wordt onder gebracht bij het grotere technische cluster, dan moeten a.s. verpleegsters een engelstalige propedeuse maken over de werking van een verbrandingsmotor.
Ik snap deze regels voor een propedeuse niet. Ik denk dan: laat de Communicatiestudent een propedeuse maken over bijv : de Twintowers worden (weer) platgebombardeerd en maak nou eens een plan de campagne hoe je zoiets breed communiceert, incl tijdschema en welke media je hoe gebruikt.

Mijn vraag: Wat zijn nou normale eisen om je propedeuse te kunnen halen? Wat mag je verwachten van iemand die Communicatie studeert?

Het zou zomaar kunnen zijn dat mijn prinsesje wel al haar studiepunten van 2 jaar haalt maar strandt op een , in mijn ogen onzinnige propedeuse eisen.

Wie helpt mij?
Een zeer bezorgde papa!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-06-2013, 16:15
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Alsof er geen communicatie te bespeuren valt binnen economie. Beursgenoteerde bedrijven doen ook aan communicatie (marketing enzo).

Dus de vergelijking met verpleegkunde <---> verbrandingsmotor begrijp ik niet zo.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2013, 17:32
Stff
Avatar van Stff
Stff is offline
een propedeuse is 60 ECTS, als er economie in het vakken pakket zit dan hoort dat er gewoon bij? En erg onlogisch is dat ook niet.
__________________
Mess with the Best, Die Like the Rest | | Suus, Chelle, Linds, Marte, Daphne & Anne | | What the Eyes See and the Ears Hear the Mind Believes
Met citaat reageren
Oud 13-06-2013, 17:40
Verwijderd
Beste papa, je prinsesje volgt hoger onderwijs. Waarom open jij op een scholierenforum als vader iets over je dochter van 17, 18, 19? Praat met haar erover? Als zij het ook niet snapt, waarom gaat zíj niet op onderzoek uit en legt het je dan uit?

Hoger onderwijs is nou eenmaal ook een basisniveau hebben aan vaardigheden. Dit houdt ook in dat ze hier of daar een oppervlakkig werkstukje moet maken dat eigenlijk buiten haar gebied valt.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2013, 17:13
the economist
the economist is offline
ik zie echt niet in waarom iemand die communicatie studeert iets over de vernielde twintowers zou moeten zeggen. Dat is net zoiets als bijv een verpleegkundige iets over de verbrandingsmotor te laten zeggen.

De twintowers zijn overigens geenszins gebombardeerd. Zoiets communiceren zou uiterst veel onbegrip bij uw publiek kunnen veroorzaken !
Met citaat reageren
Oud 17-06-2013, 21:56
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
De propedeuse of zoals hij meestal wordt genoemd "de P" is in feite alle vakken uit het eerste leerjaar die een breede basis leggen voor de rest van de studie.

Als ik je vraag goed begrijp heeft ze voor haar opleiding communicatie een opdracht voor "Engels" moet maken over de economie. Of andersom dat ze voor een economisch vak een Engelstalige opdracht moet maken.
Beheersing van Engels en een basiskennis van economie lijken mij prima binnen een algemene ontwikkeling te plaatsen.
Uw dochter zou een studiegids of curriculum overzicht moeten hebben (of opzoeken) en als het goed is word de P-fase hierin gewoon verdeeld in een x aantal vakken die gehaald moeten worden.
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades

Laatst gewijzigd op 18-06-2013 om 11:25. Reden: Spelling, ik heb vast nog meer fouten gemaakt though.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Instromen HBO 2de jaar met P andere opleiding
Jade-92
5 05-05-2012 15:54
Psychologie enquete communicatie hulpverlener/client
Andora
2 02-02-2006 14:54
Studeren HALO > pedagogiek
merels
18 14-09-2005 21:27
Studeren [HBO]wat zal ik doen in sept? ervaring MEM, andere suggesties?
ReseTTim
1 14-08-2005 13:21
Studeren Meerdere vraagjes!
Ef
7 20-07-2005 20:30
Studeren Vervolgopleiding
Jojo_00
161 06-07-2005 08:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:59.