Oud 29-04-2019, 17:54
Semma
Semma is offline
Hallo,

Ik ben Semma, 26 jaar en ik heb de laatste tijd last van eetbuien. Het gaat de laatste tijd niet zo goed met mij. Ik ben aan het afstuderen en heb veel stress. Stress over of het allemaal wel gaat lukken en over hoe het daarna zal zijn. Ik ben bang voor het gat waar veel net-afgestudeerden in terecht komen. Ook ben ik erg onzeker over mezelf de laatste tijd en heb last van angstgedachten, oa over of mijn vriend mij wel echt leuk vind etc. Ik heb hulp van een psycholoog en dat gaat erg goed. Maar de laatste tijd heb ik veel last van eetbuien. Dan eet ik zo een hele zak chips leeg of prop mezelf vol met chocolade of iets anders ongezonds. Dit wil ik helemaal niet! Sporten lukt de laatste tijd ook niet zo goed. Wat kan ik doen?

Alvast bedankt,

groetjes Semma
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-04-2019, 19:09
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Heb je dit ook al met je psycholoog besproken?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 30-04-2019, 00:15
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Je kan zeggen dat ALLEEN jouw vriend mag boodschappen doen (en als hij jou niet leuk zou vinden, waarom leeft hij dan in hetzelfde huis als jij? Dat heeft hij helemaal zelf gekozen), en jij niet. Dan kan je vriend bijvoorbeeld ervoor zorgen dat er minder verleiding is om ongezond te eten, omdat het er simpelweg niet is
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2019, 10:21
Dutch.nl
Avatar van Dutch.nl
Dutch.nl is offline
Ik haal uit je verhaal dat je last hebt van eetbuien en jij denkt dat dit door stress etc.. komt.
Je hoeft je geen zorgen te maken, je bent zoals je bent.
Het is normaal dat wanneer je een stressvolle periode tegemoet gaat (examens) dat je ergens je gevoel in kwijt kan.
Bij de ene is dit: sporten of autorijden, muziek luisteren en noem maar op..
Wanneer je examens afgelopen zijn zal het vast beter gaan! Wanneer je er last van blijft hebben stel ik voor om eens met iemand erover te praten? het hoeft niet perse een dokter te zijn maar je vriend, vriendin, ouder?
Succes!
Met citaat reageren
Oud 30-04-2019, 18:22
Semma
Semma is offline
Hoi,

Bedankt voor jullie meedenken.

Ik heb dit nog niet met mijn psycholoog besproken. We hebben het de laatste keren over andere dingen gehad. Ik zie hem nu ook een hele maand niet, omdat hij op reis is. En ik realiseerde mij gisteren ook pas voor het eerst dat dit een probleem aan het worden is. Ik wil dit de volgende keer ook wel met hem bespreken, maar ik hoop in dit topic alvast eerste handvaten te krijgen. Ik wil de aankomende maand namelijk niet weer heel veel eetbuien krijgen ...
Met citaat reageren
Oud 30-04-2019, 20:31
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Misschien kun je ervoor zorgen dat je het niet in huis hebt? Bij mij is het nml ook zo dat als ik een vreetbui heb, dingen die in huis zijn gewoon op moeten. Of je zou kunnen zoeken naar gezonde alternatieven. Ik ben bijvoorbeeld gek op aardbeien en kan dan daar gewoon veel van eten.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2019, 07:35
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Voel je zo'n eetbui aankomen? Want als dat zo is kun je de bui misschien voor zijn en iets gaan doen waardoor je je beter voelt. Je psycholoog kan je helpen om alternatieve acties te verzinnen samen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding, gewicht en gezondheidtopic #27
Pluis
397 03-04-2014 22:55
Lichaam & Gezondheid Eetbuien
Aqualia
1 17-03-2013 22:39
Eten & Drinken (Vr)eetbui-topic
xxChange
104 17-11-2007 12:06
Lichaam & Gezondheid Voeding- en Gezondheidstopic #15
Mara
500 07-12-2006 12:17
Psychologie Boulimia, mijn leven...
littlegurl
40 27-03-2004 15:56
Lichaam & Gezondheid anorexia/bolumia?!
meissie
44 03-03-2003 19:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.