Oud 04-01-2012, 08:07
Verwijderd
Hallo!
Ik heb een vraagje, en als ik hier niet goed zit, hoor ik dat uiteraard graag!
Sinds september train ik bij een capoeira groep. Ik doe dit erg graag en geniet er ontzettend van zo intensief bezig te zijn. Het enige waar ik tegenaan loop, is dat ik heel erg weinig kracht in mijn armen heb en ook mijn buikspieren zijn drie keer niks. Benen lukt wel, daar kan ik vrij veel in hebben, maar ik wil graag meer met mijn armen/buikspieren kunnen. Ik ken uiteraard de 'gewone' sit-ups, maar ik vraag me af of er ng andere, simpele oefeningen zijn die ik kan doen om mijn buikspieren te trainen. Verder wil ik vraag push-ups gaan doen, maar heb de kracht al niet om dat een keer te doen, ik duw mijn kont omhoog en hou dus mijn rug niet recht. Als ik dit met een rechte rug doe, lukt me dat gewoon niet Heeft iemand hier nog tips voor?
Ik wil niet naar de sportschool om hier iets aan te doen, gewone simpele huis-, tuin- en keukenoefeningen zijn goed!

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 04-01-2012, 08:19
TeDaz
TeDaz is offline
Voor de buikspieren
Voor de Armen

Succes
Met citaat reageren
Oud 04-01-2012, 08:31
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Verder wil ik vraag push-ups gaan doen, maar heb de kracht al niet om dat een keer te doen, ik duw mijn kont omhoog en hou dus mijn rug niet recht. Als ik dit met een rechte rug doe, lukt me dat gewoon niet Heeft iemand hier nog tips voor?
Mijn trainer liet vroeger de mensen die niet gewoon konden opdrukken, op de knieën steunen in plaats van op de voeten. En dan natuurlijk wel de rug recht houden.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2012, 09:52
priepie
priepie is offline
Ja en anders op je buik gaan liggen en dan jezelf dan van de ene kant van een ruimt naar de andere kant van de ruimte door jezelf af te zetten met je armen
__________________
“It is better to be hated for what you are than loved for what you are not.”
― André Gide
Met citaat reageren
Oud 04-01-2012, 09:56
Verwijderd
Ga ook klimmen; goeie training voor armen én buik
Met citaat reageren
Oud 04-01-2012, 11:11
TeDaz
TeDaz is offline
Citaat:
Ga ook klimmen; goeie training voor armen én buik
Héé, ik klim ook
en ik heb best wel sterke armen al zeg ik het zelf
Met citaat reageren
Oud 04-01-2012, 17:57
Verwijderd
Zo hé die gast in dat 2e filmpje heeft flinke lats
Met citaat reageren
Oud 05-01-2012, 10:46
Strueg
Strueg is offline
Voor buikspieren vind ik sit-ups een van de minst fijne oefeningen. Het doet namelijk vooral zeer aan je rug.
Een aantal andere oefeningen:
Ga liggen zoals je bij sit ups ook ligt. Benen dus gebogen.

1. tik met je vingertoppen je knieen aan. Je hoeft alleen aan te tikken.
2. Rechterarm op je borst. Linkerhand tik je je linker enkel aan.
3 ^ Maar dan andersom.

4. Nu kruis je je benen gebogen.. boven de grond.
Leg je handen achter je hoofd.. Ellebogen naar binnen.. en tik je buitenkant elleboog binnenkant van de knie aan.

5 Benen gestrekt omhoog. ( http://www.buikspier-oefeningen.nl/w...-leg-lifts.jpg )
Nu duw je je kont een beetje van de grond af.

6 benen zelfde manier omhoog. Tik met je vinger toppen je tenen aan.Probeer je benen gestrekt te houden.

^^ de bovenstaande dingen kun je achter elkaar doen. Dan doe je bijvoorbeeld elke oefening 20x. Zo train je een groot deel van je buikspieren in plaats van alleen de middelste.


Nu ga je in de houding voor opdrukken staan/zitten/liggen. Voorligsteun.
Je bent steeds 1 knie naar de tegenovergestelde elleboog. 20x en dan andersom.

Je kan ook nog op je onderarmen steunen. rug recht. benen en buikspieren aanspannen. En dit dan zo lang mogelijk volhouden. Te beginnen met bijoorbeeld een minuutje.. dan anderhalf.. enz.

Voor de middelste buikspieren:
op je rug gaan liggen. Je benen gestrekt, bij elkaar een stukje van de grond houden.
1 En dan op en neer bewegen. Benen bij elkaar.
2 Op en neer bewegen. benen los van elkaar.
3 wijd-sluit-wijd-sluit
4 kruisen. (Wijd-naar elkaar toe-1 been over de ander- wijd- en opnieuw.)

Voor schuine buikspieren:
Op je zij liggen. Beneden gestrekt. Iets boven de grond. Dan til je ze omhoog en weer iets naar beneden. Heen en weer dus. En dan je benen niet tussendoor neerleggen. Dit doe je dan 5x dan draai je je om. Benen niet neerleggen. 5x aan de andere kant. Omdraaien. Dan 10x en aan de andere kant ook. Tot bijvoorbeeld 15. En an weer 10 en 5 aan beide kanten.





Voor het opdrukken:
Probeer het eens op je knieen. En verder.. Gewoon blijven oefenen. Elke dag proberen.
En als je het dan kan doe je bijvoorbeeld eerst 5 op een dag. dan 6. 7. enz. zo opbouwen

Hopelijk heb je er wat aan.

Laatst gewijzigd op 05-01-2012 om 11:00.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2012, 23:22
Verwijderd
Waarom wil je niet naar de sportschool? Daar krijg je tenminste goede begeleiding en ondersteuning en verder lijkt het me niet dat je alleen benen, armen en buik nodig hebt bij capoeira...
Met citaat reageren
Oud 06-01-2012, 07:36
Verwijderd
^Ik heb inderdaad wel meer spier(groep)en nodig, maar zoals gezegd, benen en rug gaat tijdens de trainingen wel, ik heb het idee dat die spieren wel goed zitten. Tenminste, ik doe daar qua spierkracht in mijn benen niet onder voor mensen die al een jaar of twee langer trainen.
Ik wil niet naar de sportschool omdat ik het én dodelijk saai vind én ik daar geen geld voor heb. De capoeira-trainingen kosten me dusdanig veel dat ik geen geld over heb om nog een sport te gaan doen en ik wil niet met capoeira stoppen, daar doe ik het te graag voor.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid [Centraal] Buik(spieren)
Verwijderd
19 08-08-2005 03:12
Lichaam & Gezondheid platte buik
MM2
27 05-12-2003 12:24
Lichaam & Gezondheid Ab Swing
Bartje
43 05-09-2003 21:45
Vrije tijd Hoe moet je trainen voor snel een gespierde buik!
king112
19 28-05-2003 13:09
Lichaam & Gezondheid Buik trainen
Martijngr
21 07-03-2003 13:26
Lichaam & Gezondheid Abtronic
diamondvoodoo
39 12-08-2002 12:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20.