Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2012, 19:25
Toerkoe
Toerkoe is offline
Waarom zijn zoveel nederlanders hier op tegen ?

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2012, 19:28
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Ik kan even geen geluid aanzetten, dus zou je me even kunnen vertellen wat het is?
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 19:33
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
volgens mij is dat wat ze afspelen rond de tijd dat ze moeten gaan bidden.

altijd zo leuk als ze een moskee naast je school gebouwd hebben en dit lekker hard tijdens de les draaien.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 19:34
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Dus het is van dat geschreeuw vanuit een minaret of is het muziek?
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 19:42
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
volgens mij is het dat geschreeuw uit een minaret. maar voor hun klinkt het waarschijnlijk als muziek.
ik heb in mijn schooltijd nooit echt de moeite genomen om de tekst te onthouden om het hier te vergelijken.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 19:45
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Dat geschreeuw is wel leuk op een enkele dag in een buurt waar je nooit komt, want dan klinkt het lekker exotisch als je er eens bent. Als het twee maal per dag of zelfs vaker is en zo hard dat buurten waar geen enkele moslim ooit komt, het goed te horen is, vind ik het niets... Zondagmorgen, rond tienen de kerkbellen horen vind ik al meer dan genoeg.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 19:45
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Nou, omdat ze er last van hebben, of omdat ze islamofoob zijn, of een combinatie van beide. Ik heb trouwens vlakbij een moskee gewoond, maar daar deden ze dat niet. Zal wel niet gemogen hebben van de gemeente o.i.d.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 19:46
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Ik vind dit geen geschreeuw hoor. Het klinkt helemaal niet lelijk. Ik luister hier liever naar dan van die teringharde kerkklokken.

Maar liever word ik helemaal niet meerdere keren per dag lastiggevallen door herrie, dus van mij mogen ze het allebei wel verbieden.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 19:47
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Omdat het geschreeuw versterkt wordt en mijn oren binnendringt uren voordat mijn wekker af gaat. Daarbij ben ik heel benieuwd naar wat de reacties zouden zijn als ik met pompende speakers satan oproep.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 19:50
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Dat geschreeuw is wel leuk op een enkele dag in een buurt waar je nooit komt, want dan klinkt het lekker exotisch als je er eens bent. Als het twee maal per dag of zelfs vaker is en zo hard dat buurten waar geen enkele moslim ooit komt, het goed te horen is, vind ik het niets... Zondagmorgen, rond tienen de kerkbellen horen vind ik al meer dan genoeg.
moet je nagaan als dat ding op nog geen 100 meter van je school staat. 5 dagen in de week minstens 2 keer per dag hoor je dat dus.

en dan vragen mensen zich af waarom je erop tegen bent.
hoe zou jij het vinden als ik een of andere opera 5 keer op een dag met een ghettoblaster op vol volume naast je ga staan te luisteren?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 19:55
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
moet je nagaan als dat ding op nog geen 100 meter van je school staat. 5 dagen in de week minstens 2 keer per dag hoor je dat dus.

en dan vragen mensen zich af waarom je erop tegen bent.
hoe zou jij het vinden als ik een of andere opera 5 keer op een dag met een ghettoblaster op vol volume naast je ga staan te luisteren?
Jup, ik had op een gegeven moment een kamer op nog geen 100 meter afstand van zo'n torentje. 5! keer per dag kwam dat geroep weer voorbij. Dus uitslapen of vroeg slapen zat er niet in. Een fatsoenlijk telefoongesprek voeren zat er niet in. En als je flink ziek bent en barstende hoofdpijn hebt is het niet leuk om 5 keer per dag zoveel lawaai te horen. En het is totaal niet nodig, iedereen heeft tegenwoordig iets om de tijd op te zien.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 20:00
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
En daarom hebben veel Nederlanders er iets tegen...
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 20:02
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
zo dat hebben we weer snel afgehandeld .
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 20:05
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Maar Toerkoe, jij bent dus voor? Waarom niet gewoon een wekker op je telefoon zetten die 5 keer per dag afgaat met die muziek? Dan stoor je verder niemand anders.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 20:10
Verwijderd
Omdat het religieuze propaganda is die net als kerkklokken voor een dienst verboden moet zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 21:01
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
moet je nagaan als dat ding op nog geen 100 meter van je school staat. 5 dagen in de week minstens 2 keer per dag hoor je dat dus.

en dan vragen mensen zich af waarom je erop tegen bent.
hoe zou jij het vinden als ik een of andere opera 5 keer op een dag met een ghettoblaster op vol volume naast je ga staan te luisteren?
Kom jij uit Nederland? ik wist niet dat dat in Nederland gebeurt?

Ik vind dat wel mag in plaatsen waar veel of alleen maar Moslims wonen, maar inderdaad in buurten waarin alle niet-moslims wonen, geeft het natuurlijk alleen maar hinder. En dat is niet de bedoeling.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 21:03
nachtmens
nachtmens is offline
En volgens mij mag een kerk bijv. ook niet in een Islamitische land de klok of wat het ook is, laten klinken. Maar dit weet ik niet zeker.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 21:05
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Kom jij uit Nederland? ik wist niet dat dat in Nederland gebeurt?

Ik vind dat wel mag in plaatsen waar veel of alleen maar Moslims wonen, maar inderdaad in buurten waarin alle niet-moslims wonen, geeft het natuurlijk alleen maar hinder. En dat is niet de bedoeling.
Ook in plaatsen (in Nederland) waar niet veel moslims wonen geeft het overlast.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-07-2012, 21:09
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Ook in plaatsen (in Nederland) waar niet veel moslims wonen geeft het overlast.
Wat is het verschil tussen wat je zegt en wat ik zei
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 21:09
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
En volgens mij mag een kerk bijv. ook niet in een Islamitische land de klok of wat het ook is, laten klinken. Maar dit weet ik niet zeker.
In sommige landen moeten niet-moslims extra belastingen betalen, dus ik vind dat niet verrassend.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 21:10
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
Wat is het verschil tussen wat je zegt en wat ik zei
Het geluid blijft niet beperkt tot een of andere moslim enclave, dus alle niet-moslims die ernaast wonen vinden het hinder, denk ik.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 21:11
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
In sommige landen moeten niet-moslims extra belastingen betalen, dus ik vind dat niet verrassend.
Waarvoor moeten ze dat betalen? En ik zeg ik weet het niet zeker, maar het lijkt mij van niet.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 21:14
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
Waarvoor moeten ze dat betalen? En ik zeg ik weet het niet zeker, maar het lijkt mij van niet.
Ik heb geen idee, maar dat is vast een manier om extra moslims te kweken. Dat gebeurt volgens mij alleen in de volledige theocratiën, waar de president een pop is, in de handen van een groep moslim-extremisten.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 21:16
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Het geluid blijft niet beperkt tot een of andere moslim enclave, dus alle niet-moslims die ernaast wonen vinden het hinder, denk ik.
Citaat:
Ook in plaatsen (in Nederland) waar niet veel moslims wonen geeft het overlast.
Even andere woorden gebruiken: Ik zei ik vind het niet kunnen in plaatsen waar alleen of veel Niet-Moslims wonen, maar in plaatsen waar nauwelijks niet- moslims wonen, zou dat best mogen, van mij.

@Volk, bedoel je nou waar niet veel niet-moslims wonen?
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 21:16
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Wat is het verschil tussen wat je zegt en wat ik zei
Jij zegt dat als in mijn wijk vooral veel moslims wonen je vindt dat het wel mag. Maar in plaatsen waar alle niet-moslims wonen of moslims in de minderheid zijn je vindt dat het overlast geeft. Ik vind het ook overlast geven als ik de enige niet-moslim ben in een wijk.

Edit: ik heb dus scheef geschreven. Zie mijn volgende bericht
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2012, 21:17
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Even andere woorden gebruiken: Ik zei ik vind het niet kunnen in plaatsen waar alleen of veel Niet-Moslims wonen, maar in plaatsen waar nauwelijks niet- moslims wonen, zou dat best mogen, van mij.

@Volk, bedoel je nou waar niet veel niet-moslims wonen?
Oh zie nu dat ik het verkeerd zei. Ik bedoel plaatsen waar veel moslims wonen.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 21:18
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Sorry, volgens wikipedia gebeurt het niet meer, dat ik zo lees. Misschien zoek ik verkeerd?
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 21:20
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Ik heb geen idee, maar dat is vast een manier om extra moslims te kweken. Dat gebeurt volgens mij alleen in de volledige theocratiën, waar de president een pop is, in de handen van een groep moslim-extremisten.
Ow, dan vind ik dat belachelijk! Maar graag een bron vermelden, anders komt het niet zo overtuigend over.

Volgens mij denken dat soort mensen: aanpassen of oprotten en dat proberen ze aan de hand van belasting te krijgen, doet me aan iets denken
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 21:24
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
Ow, dan vind ik dat belachelijk! Maar graag een bron vermelden, anders komt het niet zo overtuigend over.

Volgens mij denken dat soort mensen: aanpassen of oprotten en dat proberen ze aan de hand van belasting te krijgen, doet me aan iets denken
Het is al overal weg, maar de extremisten willen het graag weer terug, maar vergeet voor nu maar mijn opmerking over de belasting
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 21:25
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Oh zie nu dat ik het verkeerd zei. Ik bedoel plaatsen waar veel moslims wonen.
Ok. Mensen die in dat soort wijken wonen, zijn veel meer gewend!
En eigenlijk went dat geluid heel snel aan, ik weet nog van de tijd dat ik in Marokko woonde, dat mensen zelfs afvroegen is de Adhan nou geweest of nog niet?

Maar voordat een moskee zoiets gaat doen, lijkt het mij veel beter om te kijken wat de mensen ervan vinden.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 21:30
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Ik vind dat wel mag in plaatsen waar veel of alleen maar Moslims wonen, maar inderdaad in buurten waarin alle niet-moslims wonen, geeft het natuurlijk alleen maar hinder. En dat is niet de bedoeling.
Misschien zijn er wel moslims die er ook niet op zitten te wachten om wakker gemaakt te worden met een dergelijk lawaai?

Citaat:
En volgens mij mag een kerk bijv. ook niet in een Islamitische land de klok of wat het ook is, laten klinken. Maar dit weet ik niet zeker.
Het verschilt per land hoeveel christenen mogen, maar over het algemeen moeten Christenen in Islamitische landen hun geloof zoveel mogelijk beleven op een manier dat de moslims er niks van merken (als ze al christelijk mogen zijn, want dat is in sommige landen ook verboden).

Citaat:
Waarvoor moeten ze dat betalen? En ik zeg ik weet het niet zeker, maar het lijkt mij van niet.
Citaat:
Ik heb geen idee, maar dat is vast een manier om extra moslims te kweken. Dat gebeurt volgens mij alleen in de volledige theocratiën, waar de president een pop is, in de handen van een groep moslim-extremisten.
Ik denk dat jij doelt op de Jizya belasting die niet-moslims moeten betalen volgens de islamitische wetgeving, voor het feit dat ze geen moslim zijn.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jizya

On topic: Ik vind dat het niet moet kunnen, want het veroorzaakt overlast. Ook vind ik dat mensen niet op een dergelijke manier moeten worden lastig gevallen met religie.

Laatst gewijzigd op 14-07-2012 om 10:32.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 21:31
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Het is al overal weg, maar de extremisten willen het graag weer terug, maar vergeet voor nu maar mijn opmerking over de belasting
Ok. Ik zag je eerdere reactie niet, vandaar. Het doet mij denken aan het idee van Wilders om moslima's belasting te laten betalen omdat ze een hoofddoek willen dragen.

En dat dat soort mensen zich Moslims noemen, snap ik echt niet.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 21:37
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:



Ik denk dat jij doelt op de Jizya belasting die niet-moslims moeten betalen volgens de islamitische wetgeving, voor het feit dat ze geen moslim zijn.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jizya
Die ja, er was nog een in o.a. het Ottonaanse Rijk, maar die wet bestaat niet meer.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 21:41
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Ok. Ik zag je eerdere reactie niet, vandaar. Het doet mij denken aan het idee van Wilders om moslima's belasting te laten betalen omdat ze een hoofddoek willen dragen.

En dat dat soort mensen zich Moslims noemen, snap ik echt niet.
Jij vindt dat moslims die willen dat niet-moslims jizya betalen geen echte moslims zijn?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 21:41
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Die ja, er was nog een in o.a. het Ottonaanse Rijk, maar die wet bestaat niet meer.
Die van Mark bestaat ook niet meer
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 21:42
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Ok. Mensen die in dat soort wijken wonen, zijn veel meer gewend!
En eigenlijk went dat geluid heel snel aan, ik weet nog van de tijd dat ik in Marokko woonde, dat mensen zelfs afvroegen is de Adhan nou geweest of nog niet?

Maar voordat een moskee zoiets gaat doen, lijkt het mij veel beter om te kijken wat de mensen ervan vinden.
Maar waarom zou het dan overlast geven in plaatsen waar weinig moslims zijn? Die mensen raken er dan toch ook aan gewend?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-07-2012, 21:47
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Maar waarom zou het dan overlast geven in plaatsen waar weinig moslims zijn? Die mensen raken er dan toch ook aan gewend?
Ja. Maar wat is het nut daarvan dan? Je gaat toch ook geen school bouwen, waar alleen maar ouderen wonen?

Adha kan je niet van 100km ver horen, dus als een wijk nauwelijk Moslims heeft, dan horen de mensen waarvoor de adhan bedoeld is, hem niet.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 21:49
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Jij vindt dat moslims die willen dat niet-moslims jizya betalen geen echte moslims zijn?
Ik weet niets van jizya, maar stel dat de Moslims van nu in Egypte niet-moslims gaan verplichten tot wat dan ook, dan vind ik dat een grote onzin.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 22:02
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Ik weet niets van jizya, maar stel dat de Moslims van nu in Egypte niet-moslims gaan verplichten tot wat dan ook, dan vind ik dat een grote onzin.
De Jizya is onderdeel van de islamitische wetgeving (sharia). Die wetgeving is, zoals je misschien weet, gebaseerd op de Koran en de Hadith. In de Koran staat o.a. het volgende:

Soera 9, vers 29: Bestrijdt hen die niet geloven in God noch in de laatste Dag en die niet verboden stellen wat God en Zijn boodschapper verboden hebben gesteld en die niet zich voegen naar de wezenlijke godsdienst onder degenen aan wie de Schrift gegeven is totdat zij uit de hand de schatting opbrengen in onderdanigheid (Jizya)

Ook in de Hadith wordt de Jizya diverse keren genoemd. Je kunt dus niet zeggen dat moslims die dit willen geen echte moslims zijn.

In de praktijk is de jizya op landelijk niveau (zover ik weet) overal in de wereld afgeschaft. Af en toe wordt het op plaatselijk niveau nog toegepast, wanneer een groepje extremisten daar de boel overneemt. En in Egypte heeft de leider van de moslimbroederschap wel gezegd dat hij de sharia-wetgeving wil gaan toepassen, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken voor alle niet-moslims in Egypte.

Ik ben het helemaal met je eens dat je mensen niks moet gaan verplichten. Maar wanneer je mensen gaat oproepen tot het islamitisch gebed via luidsprekers, vindt je dat dan ook niet een beetje opdringerig?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 22:44
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Ik ben het helemaal met je eens dat je mensen niks moet gaan verplichten. Maar wanneer je mensen gaat oproepen tot het islamitisch gebed via luidsprekers, vindt je dat dan ook niet een beetje opdringerig?
Even nu alleen over je laatste stukje: Nee, dat vind ik niet, omdat de moslims daar behoefte aan hebben, om te weten hoe laat ze moeten bidden en eventueel om naar de moskee te gaan.

Het is niet zo dat wannee je de adhan hoort, ook wordt verplicht om te bidden.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 22:49
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Even nu alleen over je laatste stukje: Nee, dat vind ik niet, omdat de moslims daar behoefte aan hebben, om te weten hoe laat ze moeten bidden en eventueel om naar de moskee te gaan.

Het is niet zo dat wannee je de adhan hoort, ook wordt verplicht om te bidden.
Waarom kan een moslim niet zelf een wekker zetten als hij/zij het zo belangrijk vindt? Er zijn tegenwoordig zelfs apps die je eraan herinneren te bidden. Waarom moet iedereen ermee worden lastig gevallen?

Het is in Nederland natuurlijk geen verplichting, maar wel nogal opdringerig en overlastgevend.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 23:16
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Waarom kan een moslim niet zelf een wekker zetten als hij/zij het zo belangrijk vindt? Er zijn tegenwoordig zelfs apps die je eraan herinneren te bidden. Waarom moet iedereen ermee worden lastig gevallen?

Het is in Nederland natuurlijk geen verplichting, maar wel nogal opdringerig en overlastgevend.
Gebeurt het nu eigenlijk al in Nederland? We willen graag muziek erbij hahah
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 23:19
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
ik moet wel zeggen dat ik het een vreemd iets vindt. dat er om wordt omgeroept dat er gebeden moet worden/
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 23:23
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
ik moet wel zeggen dat ik het een vreemd iets vindt. dat er om wordt omgeroept dat er gebeden moet worden/
Waarom
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 23:35
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Gebeurt het nu eigenlijk al in Nederland? We willen graag muziek erbij hahah
Volgens mij zei Volk van wel, of ging dat niet over Nederland? Ik heb het zelf nooit gehoord bij de moskeeën bij mij in de buurt.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 23:36
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
zo moeilijk is het toch niet om op die tijden te letten. of zijn ze bang dat ze te weinig discipline hebben om zelf op tijd te gaan bidden.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 02:38
Toerkoe
Toerkoe is offline
Tijden varieren. En het is verplicht om eigenlijk gezamenlijk te bidden.
Het is 1400 jaar dezelfde wijze...zo authentiek is het. Prachtig.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 04:30
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Tijden varieren. En het is verplicht om eigenlijk gezamenlijk te bidden.
Het is 1400 jaar dezelfde wijze...zo authentiek is het. Prachtig.
Authenticiteit is niet per definitie goed, in een land wat een Joods-christelijke grondslag heeft, en voornamelijk atheïsten en agnosten wonen is de adhan overdreven en lastig.
In deze moderne tijd kan zo'n moskee toch gewoon een sms, tweet, whatsapp of iets dergelijks sturen naar de aangesloten moslims?
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 07:01
Verwijderd
Citaat:
Tijden varieren. En het is verplicht om eigenlijk gezamenlijk te bidden.
Het is 1400 jaar dezelfde wijze...zo authentiek is het. Prachtig.
Het is niet meer dan psychologische druk om een traditie in ere te houden. Sociale controle, collectief op de knietjes duiken. "Zij doen het, dan kan/moet ik het ook doen, anders hoor ik niet bij het Collectief!" Dat jij dat mooi vindt komt volgens mij dan ook alleen omdat 't een soort van zekerheid/bevestiging geeft.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 08:45
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
Gebeurt het nu eigenlijk al in Nederland? We willen graag muziek erbij hahah
Ik hoorde toen ik langs een moskee in Utrecht fietste van dat gezing/geschreeuw uit een minaret/luidspreker in de minaret komen.

Ik vind het niet erg als ze het op moslim-feestdagen doen, net zoals de kerkbellen in mijn wijk niet elke dag ringen, maar alleen op zondag. Zoiets kunnen de moskeeën vast ook doen.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie de perfecte ideologie; is de ideale staat mogelijk?
sublime
248 22-02-2002 17:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:47.