Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2014, 07:55
Geralidien
Geralidien is offline
Hey allemaal,
De meningen over abortus zijn erg verdeeld!
Mijn persoonlijke mening is dat je bij abortus niet zomaar kan zeggen of het goed of fout is! In sommige situaties is het beter om abortus te plegen bijv. als je van te voren al weet dat het een miskraam is. Maar wat is nou jullie mening, als bijv. een vriendin van jou een abortus van plan is, hoe zou je daar dan op reageren?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2014, 09:17
Verwijderd
Ik zou het een verstandige keuze vinden en haar daarin helpen en steunen.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2014, 10:22
Verwijderd
Dat zou die vriendin zelf moeten weten.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2014, 16:36
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Dat ligt sterk aan haar motivatie om die abortus te laten plegen. Als ze er zelf voor gekozen heeft om onveilige seks te hebben en daarvan zwanger is geworden zou ik hopen dat ze haar volledige verantwoordelijkheid neemt ten opzichte van het nog ongeboren kind. Daar heb ik heel veel respect voor
Maar ik zou niet lullig gaan doen als ze er echt goed over nagedacht heeft, niet in staat is om zelf voor het kind te zorgen, etc en besluit toch een abortus te laten plegen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 19-03-2014, 10:32
Geralidien
Geralidien is offline
En als de kans er groot is dat het kindje een handicap heeft? Of bij een kleine overlevingskans?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2014, 10:48
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
En als de kans er groot is dat het kindje een handicap heeft? Of bij een kleine overlevingskans?
Bij een zeer kleine overlevingskans of levensgevaar voor de moeder vind ik abortus zeker acceptabel. Wanneer het kindje een waarschijnlijk een handicap heeft kan ik het me voorstellen dat ouders het overwegen, maar denk ik wel dat ook zo'n kindje het recht op leven heeft. Natuurlijk afhankelijk van de ernst van de handicap, bij sommige handicaps is de levenskwaliteit van het kind heel laag, andere gehandicapten kunnen meer en/ of genieten enorm van het leven. Dan vind ik het best hard om een handicap in het algemeen een reden te laten zijn voor abortus.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 19-03-2014, 13:20
Elmers
Avatar van Elmers
Elmers is offline
Als een vriendin dat zou doen zou ik me er eigenlijk niet zoveel mee bemoeien. Ik heb wel een mening maar het is een hele personelijke beslissing ik zou er op vertrouwen dat ze er goed over nagedacht heeft
Met citaat reageren
Oud 19-03-2014, 14:44
Geralidien
Geralidien is offline
Citaat:
Als een vriendin dat zou doen zou ik me er eigenlijk niet zoveel mee bemoeien. Ik heb wel een mening maar het is een hele personelijke beslissing ik zou er op vertrouwen dat ze er goed over nagedacht heeft
wat zou jij doen als je voor die beslissing stond dan? En stel je vriendje wil dat je abortus doet, zou je dat dan doen? Ook al wil je het zelf houden?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2014, 15:03
Elmers
Avatar van Elmers
Elmers is offline
Citaat:
wat zou jij doen als je voor die beslissing stond dan? En stel je vriendje wil dat je abortus doet, zou je dat dan doen? Ook al wil je het zelf houden?
Ik ben zelf geen vrouw en ik ben homo dus ik zou zelf nooit in de situatie zitten dat m'n partner of ik abortus wil plegen.

Als het een hele goede vriend(in) is zou ik er wel eerst over praten en ze wellicht ook andere kanten van de beslissing laten zien. Zeker omdat je het natuurlijk niet kan terug draaien en allebei de beslissingen kunnen levens veranderend zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2014, 08:49
Geralidien
Geralidien is offline
Maar zou ik Dan de conclusie kunnen trekken dat het geen moord is volgens jullie?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2014, 11:29
Verwijderd
Ik vind het geen moord.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2014, 20:47
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Dat ligt sterk aan haar motivatie om die abortus te laten plegen. Als ze er zelf voor gekozen heeft om onveilige seks te hebben en daarvan zwanger is geworden zou ik hopen dat ze haar volledige verantwoordelijkheid neemt ten opzichte van het nog ongeboren kind. Daar heb ik heel veel respect voor
Maar ik zou niet lullig gaan doen als ze er echt goed over nagedacht heeft, niet in staat is om zelf voor het kind te zorgen, etc en besluit toch een abortus te laten plegen.
Wat heeft "zelf kiezen om onveilige seks te hebben" met abortus te maken? Die embryo heeft toch niks te maken met waarom die moeder seks heeft?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2014, 20:50
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Maar zou ik Dan de conclusie kunnen trekken dat het geen moord is volgens jullie?
Dat is een zuiver semantische kwestie.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2014, 01:13
Verwijderd
Citaat:
Hey allemaal,
De meningen over abortus zijn erg verdeeld!
Nee hoor, het kan twee kanten op. Valt wel mee dus.

Citaat:
Mijn persoonlijke mening is dat je bij abortus niet zomaar kan zeggen of het goed of fout is! In sommige situaties is het beter om abortus te plegen bijv. als je van te voren al weet dat het een miskraam is. Maar wat is nou jullie mening, als bijv. een vriendin van jou een abortus van plan is, hoe zou je daar dan op reageren?
Het is altijd beter om abortus te plegen, in veel gevallen zelfs postnataal.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2014, 01:14
Verwijderd
Citaat:
Wat heeft "zelf kiezen om onveilige seks te hebben" met abortus te maken? Die embryo heeft toch niks te maken met waarom die moeder seks heeft?
Hey, ff chill eah. Elin3 is wel een forumbaas die verder nergens verantwoording over hoeft af te leggen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2014, 05:39
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Wat heeft "zelf kiezen om onveilige seks te hebben" met abortus te maken? Die embryo heeft toch niks te maken met waarom die moeder seks heeft?
Stukje verantwoordelijkheid nemen. Als de moeder nog geen moeder wil worden kan ze beter voorbehoedsmiddelen gebruiken om te voorkomen dat er een embryo groeit, i.p.v. die embryo d.m.v. abortus de kans op leven ontnemen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 22-03-2014, 07:27
Verwijderd
Citaat:
Stukje verantwoordelijkheid nemen. Als de moeder nog geen moeder wil worden kan ze beter voorbehoedsmiddelen gebruiken om te voorkomen dat er een embryo groeit, i.p.v. die embryo d.m.v. abortus de kans op leven ontnemen.
En als het toch gebeurt, met voorbehoedsmiddelen?

En wat als de moeder/ouders het kind geen behoorlijk leven kunnen geven? Er komt meer bij kijken dan dragen en uitpersen. Verplicht afstaan ter adoptie?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2014, 08:50
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Stukje verantwoordelijkheid nemen. Als de moeder nog geen moeder wil worden kan ze beter voorbehoedsmiddelen gebruiken om te voorkomen dat er een embryo groeit, i.p.v. die embryo d.m.v. abortus de kans op leven ontnemen.
En waarom moeten dan alleen sommige mensen verantwoordelijkheid nemen? Waarom iemand die bijv. verkracht is niet? Is zo'n embryo minder waard?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-03-2014, 10:59
Verwijderd
Citaat:
Verplicht afstaan ter adoptie?
Zak eromheen en in de sloot.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2014, 07:49
Geralidien
Geralidien is offline
Citaat:
En waarom moeten dan alleen sommige mensen verantwoordelijkheid nemen? Waarom iemand die bijv. verkracht is niet? Is zo'n embryo minder waard?

Ja, en wat als de vrouw in de prostitutie werkt, mag ze dan abortus plegen?
Maakt het uit of de vrouw er zelf voor heeft gekozen om in de prostitutie te werken?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2014, 13:42
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Mijn mening is dat ongeboren foetussen geen mening hebben en het dus de keuze en vrijheid van de moeder is met een beperkt "bemoeirecht" van de zaaddonor in kwestie.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 26-03-2014, 13:43
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Stukje verantwoordelijkheid nemen. Als de moeder nog geen moeder wil worden kan ze beter voorbehoedsmiddelen gebruiken om te voorkomen dat er een embryo groeit, i.p.v. die embryo d.m.v. abortus de kans op leven ontnemen.
larie abortus is een voorbehoedsmiddel, niet tegen zwangerschap maar wel tegen het moeten opvoeden van een kind.

natuurlijk is dat trouwens beter, waarom moeten anti-abortusmensen altijd ervan uitgaan dat pro- zegt och allemaal prima...
al heb je het alleen over de kosten dan is voorkomen al beter dan genezen maarja achteraf kijk je een koe in de reet en is er niets te voorkomen.

nee het is meer; denk na maar als het toch is gebeurt dit is de oplossing...
Jij zegt het is toch gebeurt fuck you your life is over... we cant do shit.


Als je geen moeder wilt worden kan je beter;
Niet geneukt worden
Niet geboren zijn
Niet leven
Niet in het openbaar vertonen
Jezelf steriliseren met 12...

__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 26-03-2014, 13:49
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
waar komt die idioterie vandaan trouwens dat je "recht zou hebben om te leven"

het is juist het tegenovergestelde; je hebt alleen maar de garantie dat je dood gaat.
als je ergens moreel tegenin wil gaan is het wel het in leven houden van mensen.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 28-03-2014, 07:45
Verwijderd
Citaat:
larie abortus is een voorbehoedsmiddel, niet tegen zwangerschap maar wel tegen het moeten opvoeden van een kind.

natuurlijk is dat trouwens beter, waarom moeten anti-abortusmensen altijd ervan uitgaan dat pro- zegt och allemaal prima...
al heb je het alleen over de kosten dan is voorkomen al beter dan genezen maarja achteraf kijk je een koe in de reet en is er niets te voorkomen.

nee het is meer; denk na maar als het toch is gebeurt dit is de oplossing...
Jij zegt het is toch gebeurt fuck you your life is over... we cant do shit.


Als je geen moeder wilt worden kan je beter;
Niet geneukt worden
Niet geboren zijn
Niet leven
Niet in het openbaar vertonen
Jezelf steriliseren met 12...

Citaat:
waar komt die idioterie vandaan trouwens dat je "recht zou hebben om te leven"

het is juist het tegenovergestelde; je hebt alleen maar de garantie dat je dood gaat.
als je ergens moreel tegenin wil gaan is het wel het in leven houden van mensen.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2014, 08:02
Geralidien
Geralidien is offline
Citaat:
larie abortus is een voorbehoedsmiddel, niet tegen zwangerschap maar wel tegen het moeten opvoeden van een kind.


Dus jij zegt dat abortus een voorbehoedsmiddel is, maar het is dan toch alleen maar een voorbehoedsmiddel voor de moeder, je maakt dan toch alsnog een leven kapot?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2014, 08:48
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Dus jij zegt dat abortus een voorbehoedsmiddel is, maar het is dan toch alleen maar een voorbehoedsmiddel voor de moeder, je maakt dan toch alsnog een leven kapot?
Levens kapot maken doen we elke dag; 's-ochtends een eitje, 's-middags een boterhammetje ham en 's-avonds spaghetti Bolognaise. Het idee dat een menselijk embryo zó ver boven alle dieren staat die het later met zijn of haar tanden zal vermalen is gewoon belachelijk.
Minder mensen moet altijd het streven zijn, vooral als de ouder(s) niet de capaciteit of de wil hebben er een nuttige bijdrage mee te leveren. (voor zover het leven sowieso nut heeft).
Met citaat reageren
Oud 10-04-2014, 13:54
Geralidien
Geralidien is offline
Citaat:
Levens kapot maken doen we elke dag; 's-ochtends een eitje, 's-middags een boterhammetje ham en 's-avonds spaghetti Bolognaise. Het idee dat een menselijk embryo zó ver boven alle dieren staat die het later met zijn of haar tanden zal vermalen is gewoon belachelijk.
Minder mensen moet altijd het streven zijn, vooral als de ouder(s) niet de capaciteit of de wil hebben er een nuttige bijdrage mee te leveren. (voor zover het leven sowieso nut heeft).
Ik ben het met je eens dat het feit dat mensen zichzelf zo ver boven dieren plaatsen volstrekt belachelijk is. Maar toch doen mensen het eenmaal. En jij zegt nu als we toch elke dag al levens kapot maken wat maakt dat ene leven van die ene embryo nou uit! Alles wat toch leeft is belangrijk!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2014, 15:45
Verwijderd
Waarom? Ik ben het daar niet mee eens. Wat zal mij het verrekken als er een mug tegen een autoruit vliegt.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2014, 16:17
Geralidien
Geralidien is offline
Wat vinden jullie van de volgende stellingen?
  • Financiele onstabiliteit is een goede reden voor abortus
  • Bij een verkrachting is het goed als je abortus pleegt
  • Abortus plegen bij ouders ouder dan 40
  • Abortus zonder gebruik van anticonceptie middelen
  • abortus bij zwangerschap kindje met handicap
Met citaat reageren
Oud 10-04-2014, 16:28
Verwijderd
Dat het allemaal niet ter zake doet, de moeder beslist, in overleg met artsen (en hopelijk/waar mogelijk haar directe omgeving) of ze wel of niet abortus pleegt. En dat is prima. Een moeder kan prima en liefdevol een kind opvoeden dat uit een verkrachting voorkomt, maar het kan ook heel goed zijn dat ze dat niet wil/aankan. Allebei goed. En voor de overige 'stellingen' geldt precies hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2014, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Wat vinden jullie van de volgende stellingen?
  • Financiele onstabiliteit is een goede reden voor abortus
  • Klopt.
    Citaat:
  • Bij een verkrachting is het goed als je abortus pleegt
  • Het is geen kwestie van goed of slecht.
    Citaat:
  • Abortus plegen bij ouders ouder dan 40
  • Hangt van de ouders af.
    Citaat:
  • Abortus zonder gebruik van anticonceptie middelen
  • Doorgaans is abortus het gevolg daarvan.
    Citaat:
  • abortus bij zwangerschap kindje met handicap
Vanzelfsprekend.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2014, 17:42
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Dus jij zegt dat abortus een voorbehoedsmiddel is, maar het is dan toch alleen maar een voorbehoedsmiddel voor de moeder, je maakt dan toch alsnog een leven kapot?
Bij mij ben je nog veel langer dan je geboorte van je ouders, namelijk als je zelf je kloten kan klaren...

Maar zonder ongein, na wat ik heb gezegd moet je toch beseffen dat er geen recht op leven bestaat, recht van de sterkste misschien of de gelukkigst gepositioneerde, een foetus is in mijn boekje geen entiteit met zelfbeschikkingsrecht nee, sterker zoals ik begon dat ik een kind in mijn ogen zelfs niet.

het is de afweging tussen recht van leven (fictief) van de foetus vs. het zelfbeschikkingsrecht van de moeder (absoluut) en dan verliest de foetus op basis dat het a een gast is in het lichaam en b de moeder dus wel een entiteit is met zelfbeschikking.

Oneerlijk? ach we hebben 7 miljard mensen, denk dat dat wel meevalt, behalve natuurlijk... als je heeeeeel erg hypocriet bent, maar dat ben je vast niet, toch?
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 10-04-2014, 17:46
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
de vraag is meer wat je als conceptie rekent en dus wat jou concept van mens zijn is...
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 10-04-2014, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Waarom? Ik ben het daar niet mee eens. Wat zal mij het verrekken als er een mug tegen een autoruit vliegt.
Inderdaad. En het is ook vrij raar dat je dan gelijk zegt "ik ben het met je eens dat kankerconclusie'. Dat is helemaal niet wat hookee zegt.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2014, 15:01
Verwijderd
Citaat:
Als ze er zelf voor gekozen heeft om onveilige seks te hebben en daarvan zwanger is geworden zou ik hopen dat ze haar volledige verantwoordelijkheid neemt ten opzichte van het nog ongeboren kind. Daar heb ik heel veel respect voor
Ik zou eerder zeggen, indien ze weet dat ze er nog niet klaar voor is, het dan juist haar verantwoordelijkheid is ten opzichte van het nog ongeboren kind abortus te plegen..
Met citaat reageren
Oud 13-04-2014, 13:33
TheAtheist
Avatar van TheAtheist
TheAtheist is offline
Abortus is geen moord, Abortus wordt niet gepleegd wanneer het kind al een kind is, tenzij het gevaarlijk is voor de vrouw. Abortus wordt voornamelijk gedaan in de begin fasen van de zwangerschap, zelfs al zou je de embryo met allerlei apparatuur ondersteunen zou die het niet overleven, dus de embryo leeft niet.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-04-2014, 20:06
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Abortus is geen moord, Abortus wordt niet gepleegd wanneer het kind al een kind is, tenzij het gevaarlijk is voor de vrouw. Abortus wordt voornamelijk gedaan in de begin fasen van de zwangerschap, zelfs al zou je de embryo met allerlei apparatuur ondersteunen zou die het niet overleven, dus de embryo leeft niet.
Waarom is het relevant of een embryo wel of niet "leeft"?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2014, 23:59
Verwijderd
Het gaat erom dat ie uit kan groeien tot een levend wezen.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2014, 15:19
TheAtheist
Avatar van TheAtheist
TheAtheist is offline
Citaat:
Waarom is het relevant of een embryo wel of niet "leeft"?
Omdat de meeste 'pro-life' mensen het zien als leven. Daarom is het relevant.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2014, 15:20
TheAtheist
Avatar van TheAtheist
TheAtheist is offline
Citaat:
Het gaat erom dat ie uit kan groeien tot een levend wezen.
Als je als man klaar komt dan jaag je miljoenen 'mogelijke' mensen de dood in volgens zo'n redenatie.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2014, 18:40
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Stukje verantwoordelijkheid nemen. Als de moeder nog geen moeder wil worden kan ze beter voorbehoedsmiddelen gebruiken om te voorkomen dat er een embryo groeit, i.p.v. die embryo d.m.v. abortus de kans op leven ontnemen.
Dus omdat de 'moeder' niet met verantwoordelijkheid om kan gaan, moet het kind maar ongewenst op aarde komen. Jij ziet het als een kans op een leven, maar die embryo weet dat helemaal niet. Die denkt echt niet van:"Oh jee, hopelijk word ik niet geaborteerd, want anders mis ik een mooi leven."
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2014, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Als je als man klaar komt dan jaag je miljoenen 'mogelijke' mensen de dood in volgens zo'n redenatie.
Ik ben het er niet mee eens hoor, maar dat is de redenatie erachter natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2014, 21:40
Verwijderd
Citaat:
Ik zou eerder zeggen, indien ze weet dat ze er nog niet klaar voor is, het dan juist haar verantwoordelijkheid is ten opzichte van het nog ongeboren kind abortus te plegen..
elin3 naamzoek, ik ben benieuwd naar je reactie
Met citaat reageren
Oud 14-04-2014, 21:52
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
elin3 naamzoek, ik ben benieuwd naar je reactie
Jij hebt ergens ook wel gelijk hoor. Je moet niet een kindje koste wat kost geboren laten worden wanneer je dit kindje geen behoorlijk leven kunt bieden.

Mijn opmerking kwam voort uit het volgende;
Een kennis van mij werd zwanger door onveilig seks en zij hield het kindje, nu heeft ze een prachtig dochtertje. Zij was er al gelijk van overtuigd dat ze dit kindje wilde houden. Dit heeft ze niet gedaan vanuit een mening van haar ouders of een religieuze overtuiging maar puur omdat zij vond dat als je jezelf volwassen genoeg achtte om seks te hebben, je dan ook maar volwassen genoeg moest zijn om een kind op te voeden.Wetend dat ze ook in staat was, met hulp van haar omgeving, goed voor dit kindje te zorgen heb ik enorm respect voor haar keuze om voor het kindje te kiezen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 14-04-2014, 22:56
Verwijderd
Citaat:
Wetend dat ze ook in staat was, met hulp van haar omgeving, goed voor dit kindje te zorgen
Dan kun je het inderdaad rustig houden.

Twijfel je hierover is abortus altijd gelegitimeerd imo.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2014, 07:38
Verwijderd
Citaat:
zij vond dat als je jezelf volwassen genoeg achtte om seks te hebben, je dan ook maar volwassen genoeg moest zijn om een kind op te voeden..
Maar dit is een gigantische drogreden en echt een heel slecht argument. Dat het in jouw specifieke voorbeeld stomtoevallig goed uitpakte, maakt het nog geen goed argument. CORRELATIE IS GEEN CAUSALITEIT.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2014, 10:42
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Maar dit is een gigantische drogreden en echt een heel slecht argument. Dat het in jouw specifieke voorbeeld stomtoevallig goed uitpakte, maakt het nog geen goed argument. CORRELATIE IS GEEN CAUSALITEIT.
Zij stelde die voorwaarde voor zichzelf en hield zich er aan. Ze drong niemand anders haar overtuiging op. Mensen waarvoor zo'n motto niet geldt zullen dit ook niet als regel voor zichzelf stellen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 15-04-2014, 10:53
Verwijderd
Dat je een argument/voorwaarde/overtuiging niet aan anderen opdringt, maakt het nog geen juiste of goede overtuiging. Jij haalt het hier meermaals aan als goed argument, als goed voorbeeld. Andere mensen zouden dat kunnen lezen en kunnen denken dat het een goede overtuiging is. Dat is het niet, daarvoor wil ik graag waarschuwen.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2014, 16:30
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Omdat de meeste 'pro-life' mensen het zien als leven. Daarom is het relevant.
Sommige mensen die pro-life zijn vinden deze semantische kwestie inderdaad relevant. Waarom vind jij het relevant?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2014, 16:34
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Jij hebt ergens ook wel gelijk hoor. Je moet niet een kindje koste wat kost geboren laten worden wanneer je dit kindje geen behoorlijk leven kunt bieden.

Mijn opmerking kwam voort uit het volgende;
Een kennis van mij werd zwanger door onveilig seks en zij hield het kindje, nu heeft ze een prachtig dochtertje. Zij was er al gelijk van overtuigd dat ze dit kindje wilde houden. Dit heeft ze niet gedaan vanuit een mening van haar ouders of een religieuze overtuiging maar puur omdat zij vond dat als je jezelf volwassen genoeg achtte om seks te hebben, je dan ook maar volwassen genoeg moest zijn om een kind op te voeden.Wetend dat ze ook in staat was, met hulp van haar omgeving, goed voor dit kindje te zorgen heb ik enorm respect voor haar keuze om voor het kindje te kiezen.
Dus als het niet goed gegaan zou zijn, zou je geen respect hebben voor haar keuze en zou je liever een abortus gewild hebben? Zo nee: wat is dan je punt en wat heeft het met "verantwoordelijkheid nemen" te maken?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken abortus vragen
fiederelsje
19 25-05-2005 19:57
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Abortus op tv
Saycheese
41 07-04-2004 14:26
De Kantine abortus
esperanza
93 12-03-2004 12:27
Huiswerkvragen: Exacte vakken Onderzoek Abortus!
Stout meisje
23 24-02-2003 07:18
Liefde & Relatie Mijn vriend belt niet meer na mijn abortus
Latinangel
24 09-08-2002 15:11
Lichaam & Gezondheid abortus in geval van...
X-je
7 22-01-2002 17:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:49.