Oud 08-05-2018, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Het lijkt mij best een redelijke wens van de ouders in kwestie. "We zetten je uit huis" is wel een heftig gevolg/ dreigement, maar dat geeft wel aan hoe belangrijk de ouders het vinden. Nog even een jaar of twee wachten tot je wat zelfstandiger bent lijkt mij geen slecht idee.

Maar goed, we gaan het volgens mij toch niet eens worden. En het boeit TS al helemaal niet wat wij er allemaal van vinden.
Wat is er in vredesnaam redelijk aan? Nogmaals het voorbeeld van huisregels, dat vind ik volstrekt redelijk: vuile kleding in de wasmand en niet op de vloer. Zoiets. Wat is er redelijk aan het niet willen dat je kind een piercing neemt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-05-2018, 14:45
Verwijderd
- Huilen en trots zijn bij het behalen van dat ene diploma ondanks dat het kind je een paar keer "teleurgesteld" heeft.
- Een dikke sigaar met een jenevertje in de tuin bij zonsondergang samen nadenken en filosoferen over de zin van het leven en of er daar in de hemel alleen sterren zijn of niet en waar we heen gaan als we morsdood zijn
Met citaat reageren
Oud 08-05-2018, 14:47
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Je ouders hebben je op de wereld gezet, daar heb jij niet om gevraagd als kind. Bij het op de wereld zetten van een kind horen dingen als:
- Een fucking opleiding betalen
- Rijbewijs betalen
- Je kind een keer van het politiebureau ofzo halen
- Trots zijn dat op het eerste vriendje/vriendinnetje en tegelijkertijd disgusted dat er lichaamssappen beginnen te vloeien
Dan zou ik nog graag mijn rijbewijs bij mijn ouders willen declareren

Zolang ouders je onderdak en support en eten etc. verlenen lijkt het me echt een hele kleine moeite om nog even te wachten met zo'n piercing waar ze zo fel tegen zijn. Maar goed, misschien ben ik een conflictmijdende softie. Ik doe uit respect voor mijn oma ook vaak een rok aan wanneer ik haar bezoek, omdat ik weet dat ze het vervelend vind dat ik een broek draag. Kleine moeite, maar blije oma. Vind ik ook wat waard
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 08-05-2018, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Het lijkt mij best een redelijke wens van de ouders in kwestie. "We zetten je uit huis" is wel een heftig gevolg/ dreigement, maar dat geeft wel aan hoe belangrijk de ouders het vinden. Nog even een jaar of twee wachten tot je wat zelfstandiger bent lijkt mij geen slecht idee.

Maar goed, we gaan het volgens mij toch niet eens worden. En het boeit TS al helemaal niet wat wij er allemaal van vinden.
Hoe kom je er echt bij dat iemand opeens op z'n 18e volwassen is en daarvoor totaal niet? Leg dat eens uit. BAM 18e verjaardag; krijg de tering maar, doe maar waar je zin in hebt, tabee keizersnee! Hoe. Leg uit? Ga jij je 16 jarige zoon vertellen dat hij in het weekend om om 20:30 thuis moet zijn? Gaatje in je hoofd...
Met citaat reageren
Oud 08-05-2018, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Dan zou ik nog graag mijn rijbewijs bij mijn ouders willen declareren

Zolang ouders je onderdak en support en eten etc. verlenen lijkt het me echt een hele kleine moeite om nog even te wachten met zo'n piercing waar ze zo fel tegen zijn. Maar goed, misschien ben ik een conflictmijdende softie. Ik doe uit respect voor mijn oma ook vaak een rok aan wanneer ik haar bezoek, omdat ik weet dat ze het vervelend vind dat ik een broek draag. Kleine moeite, maar blije oma. Vind ik ook wat waard
Als ik bij jou oma op bezoek zou gaan zou ik een rok aantrekken. Gewoon om te klieren. Als al die verspilde energie van vinden hoe anderen het huis/de tuin/de kleding/het lichaam/het haar moeten hebben eens naar iets productiefs zou gaan toch eah. Binnen 10 jaar interstellaire ruimtereizen. Ffs.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2018, 14:50
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik zal wel gewoon meer respect hebben voor wensen van ouders ofzo
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 08-05-2018, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Dan zou ik nog graag mijn rijbewijs bij mijn ouders willen declareren

Zolang ouders je onderdak en support en eten etc. verlenen lijkt het me echt een hele kleine moeite om nog even te wachten met zo'n piercing waar ze zo fel tegen zijn. Maar goed, misschien ben ik een conflictmijdende softie. Ik doe uit respect voor mijn oma ook vaak een rok aan wanneer ik haar bezoek, omdat ik weet dat ze het vervelend vind dat ik een broek draag. Kleine moeite, maar blije oma. Vind ik ook wat waard
Conflictvermijdende opvoeding is dan ook een slechte opvoeding waarbij iemand op latere leeftijd problemen kan hebben op het werk en in relaties.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2018, 14:51
Verwijderd
Oh noemen ze dat respect
Met citaat reageren
Oud 08-05-2018, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Ik zal wel gewoon meer respect hebben voor wensen van ouders ofzo
Nee je houdt vast aan een standpunt en denkt dat dat de ware is. Ik heb ook veel respect voor mijn ouders, maar toch heb ik dingen gedaan die zij in eerste instantie niet goedkeurden, maar zij wel beseffen dat ik dingen zelf kan bedenken.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2018, 14:55
Verwijderd
En trouwens; ik zou echt geen rok aan doen naar mijn oma omdat ze dat zo graag wilde. Mijn ouders zouden dat volstrekt normaal vinden. Mijn ouders hebben mij altijd zeer individualistisch en autonoom opgevoed.

Mijn ouders hebben dingen als lichaam en geest wat anders aan mij uitgelegd dan jouw (voor)ouders, ook al heb ik ook een gelovige achtergrond.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2018, 14:56
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Nee je houdt vast aan een standpunt en denkt dat dat de ware is. Ik heb ook veel respect voor mijn ouders, maar toch heb ik dingen gedaan die zij in eerste instantie niet goedkeurden, maar zij wel beseffen dat ik dingen zelf kan bedenken.
Ik heb ook wel dingen gedaan die mijn ouders niet tof vonden, maar eigenlijk vooral vanaf het moment dat ik uit was. Tegelijkertijd heb ik ook bepaalde dingen niet gedaan omdat m'n ouders me terug floten en zeiden "Joh, wij vinden het geen goed idee, denk er nog eens over na" en dat zijn allemaal dingen waarvan ik achteraf juist blij ben dat ik ze niet gedaan heb.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 08-05-2018, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Ik heb ook wel dingen gedaan die mijn ouders niet tof vonden, maar eigenlijk vooral vanaf het moment dat ik uit was. Tegelijkertijd heb ik ook bepaalde dingen niet gedaan omdat m'n ouders me terug floten en zeiden "Joh, wij vinden het geen goed idee, denk er nog eens over na" en dat zijn allemaal dingen waarvan ik achteraf juist blij ben dat ik ze niet gedaan heb.
Prima. Jouw keus, maar we moeten er eens van af dat er maar één juiste waarheid is.

Niemand heeft macht over een ander op een geestelijk of lichamelijk vlak.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2018, 15:00
Verwijderd
Inderdaad. Anderen hebben verantwoordelijkheid. Ouderlijke "macht" is niets anders dan jurdisch afgekaderde verantwoordelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2018, 15:07
Verwijderd
Overigens over het woord "respect": Iedereen verdient een bepaalde mate van respect, maar diegene zelf maakt hoeveel respect die gene krijgt/verdient. Als iemand mij vertelt dat ik een rok aan moet doen, omdat.... waarom eigenlijk? Vanwege één of andere geestelijke macht die zeer waarschijnlijk niet bestaat of geen recht tot bestaan heeft, dan dendert dat respect gigantisch hard naar beneden. Zelfde geldt voor het verplichten van trouwen bij een zwangerschap, het zogenaamde "moetje", of dat seks voor het huwelijk niet kan, tja dat daalt mijn respect tot een....tja het schijnt dat de kern van de aarde boordevol met lava zit, en aangezien de aarde rond is, daalt mijn respect tot ongeveer tot het middelpunt van de aarde. Het schijnt dat dat ook de hel is of het vagevuur? Nou die mensen kunnen wat mij betreft regelrecht naar de hel.

Zo lang iemand lekker gelooft en mij dat niet opdringt met een paar domme verzonnen regels, dan verandert daar niets aan het respect.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2018, 15:09
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Ik zal wel gewoon meer respect hebben voor wensen van ouders ofzo
Wat een muf eufemisme voor jezelf voegen naar de grillen en misplaatste opvattingen van anderen.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 08-05-2018, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Ik zal wel gewoon meer respect hebben voor wensen van ouders ofzo
Heeft toch geen fluit met respect te maken kom op nou. Het is toch geen teken van respect dat je oma het moeilijk heeft als jij een broek aantrekt. Je oma is disrespectvol als je al iemand die sticker op wil plakken.

Ik was over het algemeen een superbraaf kind/puber/adolescent maar in mijn ogen irrationele wensen van mijn ouders ging ik meestal niet in mee. Of ging ik in mee en had ik later licht spijt van. Ik verwijt mijn ouders niet veel; dat soort dingen is voor hun ook een weg zoeken. Leerden ze zelf ook van.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2018, 15:57
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik ben het deels wel met Eline eens. Tuurlijk moet je je niet alles op laten leggen door je ouders. Toch vind ik dat je zolang je bij hun onder een dak woont best rekening kunt houden met wat zij vinden of willen. Zo wilde ik eerder een navelpiercing en een neuspiercing. Mijn moeder was daar op tegen, mede omdat ze weet hoe impulsief en wispelturig ik was(/ben soms). De compromis hierover was om te wachten tot ik 18 was. Dat duurde toen nog 1,5 jaar. Op mijn 18e verjaardag liet ik mijn navelpiercing zetten. Neuspiercing wilde ik toen inderdaad al niet meer. Qua huisregels heb ik het gerespecteerd totdat ik uit huis ging. Zolang regels bespreekbaar zijn met ouders en compromis mogelijk is, waarom zou je dan met je eigen mening over ze heen walsen over een onderwerp waar zij anders over denken?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2018, 19:36
Verwijderd
Goed anecdotaal bewijs!

Maar euh, eigenlijk bevestig je dus min of meer niet Elin3's maar ons kant van het verhaal. Wat jouw ouders gedaan hebben lijkt me niet onredelijk als ik het zo lees. Was er extreme dwang? Je moet niet vergeten dat kinderen die goed opgevoed worden juist heel erg graag naar hun ouders luisteren. Dat betekent dus een zo groot mogelijke mate van zelfstandigheid en verantwoordelijkheid, zonder uit het oog te verliezen dat het kinderen zijn. Dat is niet makkelijk, zeker niet, maar verbieden werkt totaal niet en wekt het tegenovergestelde effect. Je kan vinden van niet, maar praktisch al het wetenschappelijk onderzoek wat erover gedaan is, is het met mij eens en niet met jullie.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2018, 19:38
Verwijderd
Oh en dat is ook de enige manier waarop je een échte diepe relatie krijgt met je ouders als je volwassen bent heb ik gemerkt. Iedereen die de "Nee!"-met-geen-of-walgelijke-uitleg-methode heeft gehad heeft geen of pas veel later een ietwat gezondere relatie met hun ouders.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2018, 20:06
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Mijn ouders verboden ook helemaal niet veel, er waren alleen sommige dingen waarbij ze heel duidelijk een grens trokken. Ik vond het altijd wel prima om naar m'n ouders te luisteren (ben ik dan automatisch goed opgevoed?). Sinds ik uit huis ben heb ik naar mijn idee ook best een gezonde relatie met mijn vader.

Ik pleit ook nergens dat ouders alles maar moeten verbieden ofzo, maar ik denk dat je als ouders soms best streng mag zijn als je ergens echt tegen bent.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 09-05-2018, 07:55
Verwijderd
En blijkbaar vind je het disrespectvol als het kind zich aan die strengheid onttrekt als het kind een strenge regel overdreven vindt.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2018, 09:20
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Vind je als puber niet heel veel regels streng en overdreven?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2018, 12:40
Verwijderd
Ja, maar dan kan je daar gewoon over praten ipv dreigen met uit huis zetten. WTF die sanctie is niet eens haalbaar. Ik vind dit niet getuigen van respect voor je kind imho. Waarom moet hij dan wel respect hebben voor zijn ouders?

Als TS mijn kind was geweest, was ik met hem in gesprek gegaan op dezelfde manier waarop ik ook mijn keuzes maak en verantwoord.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2018, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Vind je als puber niet heel veel regels streng en overdreven?
Nee. Maar goed, mijn ouders hadden dan ook geen regels over het dragen van broeken.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2018, 13:29
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Vind je als puber niet heel veel regels streng en overdreven?
Nee. Maar ik had dan ook geen onredelijke regels of verwachtingen in de zin van "we gaan naar oma, dus draag X of Y, want in haar wereldbeeldje is dat de juiste kleding en het is respectloos als je dat niet doet".
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 09-05-2018, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Nee. Maar goed, mijn ouders hadden dan ook geen regels over het dragen van broeken.
Nee. Dit ook idd.

Ik zit te denken... Ik was best braaf denk ik. Mijn ouders hadden regels over tijden enzo dat ik werd opgehaald/naar huis moest. En dat ik niet alleen mocht fietsen 's nachts (en dat was niet onredelijk, want dat was echt gevaarlijk), huiswerk maken, leren voor school etc, dus dat waren allemaal volstrekt normale regels.

Bizarre kledingvoorschriften hadden we niet, nouja ik mocht er niet als een dikke aso bijlopen of als een greppelslet, maar dat soort dingen kon ik zelf ook wel bedenken.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2018, 13:55
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Nee. Maar ik had dan ook geen onredelijke regels of verwachtingen in de zin van "we gaan naar oma, dus draag X of Y, want in haar wereldbeeldje is dat de juiste kleding en het is respectloos als je dat niet doet".
Voor mij is het heel normaal om je kleding aan te passen op waar je naartoe gaat. Gepaste kleding is bij een begrafenis, een huwelijk, een sollicitatie of een diner heel normaal. Bij mij thuis werd er waarde gehecht aan gepaste kleding, mijn moeder vond het fijner als ik een rok aan had naar de kerk op zondag i.p.v. een spijkerbroek, en mijn oma vind het in het algemeen prettiger als ik een rok draag. In de kerk waar ik met mijn moeder heen ging was het niet verplicht om een rok te dragen als vrouw, maar als mama het graag wil, dan prima, kleine moeite.

Hetzelfde heb ik een beetje richting oma. Oma denkt volgens mij dat je naar de hel gaat als je niet keurig de zondagsrust houdt en als je geen rok draagt als vrouw, die hecht daar heel veel waarde aan. In gesprek gaan daarover heeft weinig nut, ik zie het anders maar we gaan het daar toch niet over eens worden. Maar omdat ik weet dat het oma kopzorgen geeft (over mijn zielenheil, of over wat de buurvrouw wel niet moet denken) houd ik uit respect wel rekening met dingen als de kleding die ik draag wanneer ik haar bezoek. Ik ga daar bewust mee om, voor mij is het een manier om haar mijn respect te tonen (zelfs als ze dat lang niet altijd verdient ), dat kan voor een ander in een andere situatie anders liggen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 09-05-2018, 14:38
Verwijderd
Maar gepaste kleding is toch heel iets anders dan een rok aantrekken omdat iemand daar blijv an wordt? Ik heb ook altijd wel geleerd om je kleding aan te passen aan de situatie, maar er was altijd ruimte voor eigen inbreng en als ik naar een begrafenis graag mijn geel geruite broek met rode shirt (no kidding) omdat ik dat vond passen, kon dat gewoon. Als ik er maar over na had gedacht én me er van bewust was dat er mensen konden zijn die dat niet zo tof vonden. Heeft mij heel erg geleerd om voor mezelf na te denken en om te gaan met de gevolgen van keuzes die ik maakte.
Als je je altijd aanpast aan je omgeving, kom je er toch ook nooit achter wie je zelf eigenlijk bent?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2018, 14:42
Verwijderd
Citaat:
Voor mij is het heel normaal om je kleding aan te passen op waar je naartoe gaat. Gepaste kleding is bij een begrafenis, een huwelijk, een sollicitatie of een diner heel normaal. Bij mij thuis werd er waarde gehecht aan gepaste kleding, mijn moeder vond het fijner als ik een rok aan had naar de kerk op zondag i.p.v. een spijkerbroek, en mijn oma vind het in het algemeen prettiger als ik een rok draag. In de kerk waar ik met mijn moeder heen ging was het niet verplicht om een rok te dragen als vrouw, maar als mama het graag wil, dan prima, kleine moeite.

Hetzelfde heb ik een beetje richting oma. Oma denkt volgens mij dat je naar de hel gaat als je niet keurig de zondagsrust houdt en als je geen rok draagt als vrouw, die hecht daar heel veel waarde aan. In gesprek gaan daarover heeft weinig nut, ik zie het anders maar we gaan het daar toch niet over eens worden. Maar omdat ik weet dat het oma kopzorgen geeft (over mijn zielenheil, of over wat de buurvrouw wel niet moet denken) houd ik uit respect wel rekening met dingen als de kleding die ik draag wanneer ik haar bezoek. Ik ga daar bewust mee om, voor mij is het een manier om haar mijn respect te tonen (zelfs als ze dat lang niet altijd verdient ), dat kan voor een ander in een andere situatie anders liggen.
Toch mooi, afgezien van de normale kledingvoorschriften zoals begrafenis, huwelijk, diner en sollicitatie, dat je de onderdrukking van de vrouw op deze manier vergoelijkt. Want ik denk dat de mannen wel gewoon een lange broek aan kunnen.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2018, 16:31
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Maar gepaste kleding is toch heel iets anders dan een rok aantrekken omdat iemand daar blijv an wordt? Ik heb ook altijd wel geleerd om je kleding aan te passen aan de situatie, maar er was altijd ruimte voor eigen inbreng en als ik naar een begrafenis graag mijn geel geruite broek met rode shirt (no kidding) omdat ik dat vond passen, kon dat gewoon. Als ik er maar over na had gedacht én me er van bewust was dat er mensen konden zijn die dat niet zo tof vonden. Heeft mij heel erg geleerd om voor mezelf na te denken en om te gaan met de gevolgen van keuzes die ik maakte.
Als je je altijd aanpast aan je omgeving, kom je er toch ook nooit achter wie je zelf eigenlijk bent?
Ik pas me tot op zekere hoogte aan, maar dat staat me totaal niet in de weg om een eigen stijl en identiteit te ontwikkelen. Op mijn middelbare school was een rok verplicht, maar droeg ik daar heel eigenwijs zomer en winter sneakers onder (nog voor dat dat in was), ondanks negatieve reacties van klasgenoten. Dat vond ik leuk, dus dat droeg ik. En ik heb nog steeds denk ik wel sterk mijn eigen stijl. Ik trek een rokje aan omdat oma dat fijn vind (maar ik vind het zelf ook geen ramp om rokjes te dragen, dat doe ik "in het wild" ook regelmatig - dus het is niet zo'n big deal). Mijn vriend draagt vaker t-shirts omdat hij weet dat ik dat leuk vind staan bij hem. Is toch niet zo gek, om een stukje rekening te houden met waar je een ander blij mee maakt of juist mee kwetst.

Citaat:
Toch mooi, afgezien van de normale kledingvoorschriften zoals begrafenis, huwelijk, diner en sollicitatie, dat je de onderdrukking van de vrouw op deze manier vergoelijkt. Want ik denk dat de mannen wel gewoon een lange broek aan kunnen.
Ik vind het totaal niet gek om je aan te passen aan waar je heen gaat. Als je een moskee in wil doe je ook je schoenen uit, of je zelf daar nu waarde aan hecht of niet. Heeft voor mij niks met vrouwenonderdrukking te maken.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 09-05-2018, 18:33
Verwijderd
Vertel mij maar eens de ECHTE reden dat je een rok aan moet doen.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2018, 21:42
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Vertel mij maar eens de ECHTE reden dat je een rok aan moet doen.
Daar gaat deze hele discussie niet over.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 10-05-2018, 11:04
Verwijderd
Jij voert een discussie alleen volgens bepaalde banen? Ik wil gewoon weten wat de echt reden is achter het "vrouwen moeten een rok dragen"-principe. Voor mij is dat nog steeds onderdrukking van de vrouw. En aangezien wij op heel veel dingen lijnrecht tegenover elkaar staan, wil ik het gewoon weten. Als het geen onderdrukking van de vrouw is, dan wil ik graag van jou weten wat het dan wel is.

Edit: ik heb er expliciet bij gezet het moeten dragen van een rok. Ik heb het niet over iemands eigen keuze om een rok te dragen, jij doet een rok aan, omdat je moeder dat liever wilde of omdat je oma dat nu wil.

Laatst gewijzigd op 10-05-2018 om 11:11.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2018, 11:19
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik hoef toch niet te verdedigen waarom mijn oma er blijer van wordt als ik wel een rok draag? Ik draag uit respect voor oma een rok, omdat zij dat fijn vindt, waarom zij dat graag wil doet er dan voor mij niet zo veel toe. Het was een voorbeeld om aan te geven hoe ik respect toon. Dat mag je een goede of een slechte manier vinden, maar ik zie het nut er niet van in om er zo diep inhoudelijk op in te gaan.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 10-05-2018, 11:24
Verwijderd
Respect voor anderen is inderdaad heel belangrijk. Maar zelfrespect is nog veel belangrijker. Als je iets niet wil, dan wil je dat niet en is het heel normaal om jezelf te respecteren door geen rok aan te doen.

Dus wederom de vraag:

Wat is de reden dat je een rok aan doet. Oke jij noemt dit respect.

Wat is de reden dat jouw oma wil dat jij een rok aan doet?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2018, 11:46
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Oma denkt waarschijnlijk dat ik naar de hel ga als ik dat niet doe, of iets in die richting. Oma is niet zo goed in haar mening onderbouwen, of vormen. Haar sterkste argument is vaak "Dat hoort niet". En ja, daar heb ik ook moeite mee. Ik zou liever het gesprek aangaan en uitleggen waarom ik denk dat je als vrouw best een broek aan kan, maar dat heeft gewoon geen zin meer bij oma. Ik sta niet achter haar redenatie maar omdat het voor mij niet zo'n big deal is om me aan te passen, en het voor haar wel veel betekenis heeft, pas ik me aan. Als ze er naar vraagt zou ik ook niet liegen over mijn motivatie, ik draag voor haar een rok, niet omdat ik denk dat dat moet.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 10-05-2018, 11:58
Verwijderd
Mja, we staan in dat geval echt lijnrecht tegenover elkaar. Ergens snap ik het wel van je zo, maar ik kan echt niet begrip of respect voor je oma opbrengen.

Ik kan nu ook beginnen over het wel of niet naar de hel gaan en de relatie met mijn voorouders, en of jij ook gelooft in diezelfde hel als je oma, maar goed, dan gaan we wel heel erg afdwalen van het topiconderwerp.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2018, 12:17
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Heel eerlijk vind ik het vaak ook lastig. Oma kan heel kortzichtig zijn en behoorlijk veroordelend en dat vind ik niet oké. Maar oma gaat niet meer veranderen en ze bedoelt het allemaal goed. Ik ben het enige nageslacht wat ze nog heeft en oma's gaan ook niet oneindig mee dus ik probeer de relatie maar zo goed mogelijk te houden. Als even een rokje aan doen als ik naar oma ga daarbij helpt is dat een kleine moeite zegmaar
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 11-05-2018, 10:18
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Oma kan heel kortzichtig zijn en behoorlijk veroordelend en dat vind ik niet oké. Maar oma gaat niet meer veranderen en ze bedoelt het allemaal goed.
Mensen kunnen altijd veranderen en de weg naar de hel is juist geplaveid met goede bedoelingen. Daar komt bij; oma is niet zozeer "kortzichtig", oma lijkt mij andere cherrypick-keuzes te maken uit dezelfde substantie. Espresso versus caffè Americano.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 11-05-2018, 10:26
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Mensen kunnen altijd veranderen en de weg naar de hel is juist geplaveid met goede bedoelingen. Daar komt bij; oma is niet zozeer "kortzichtig", oma lijkt mij andere cherrypick-keuzes te maken uit dezelfde substantie. Espresso versus caffè Americano.
Mensen van 86 veranderen in mijn beleving niet zo snel meer. Ik heb in de 22 jaar dat ik oma ken weinig ontwikkeling meegemaakt. Ik vind mijn oma persoonlijk best kortzichtig en dat beperkt zich helaas niet tot religieuze overtuigingen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 11-05-2018, 15:38
Verwijderd
Niemand heeft haar ook gedwongen om te veranderen. Mijn oma ging van "oh nee help een zwart'n" naar "wat een leuke schoonzus!". Zelfde met homo's. Mens was 78 toen ze stierf. Ik vind "mensen veranderen niet meer" apologetische nonsens.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2018, 15:42
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Niemand heeft haar ook gedwongen om te veranderen. Mijn oma ging van "oh nee help een zwart'n" naar "wat een leuke schoonzus!". Zelfde met homo's. Mens was 78 toen ze stierf. Ik vind "mensen veranderen niet meer" apologetische nonsens.
Ik heb hard genoeg tegen haar aangeschopt en aangeduwd, gesprekken geprobeerd aan te gaan, etc. maar van mij neemt ze dingen niet aan. Ik heb m'n best gedaan maar het is beter voor mijn welzijn om oma maar te nemen zoals ze nu is, want ik ga niet meer meemaken dat oma verandert.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 10-06-2018, 06:31
Onbekend 123
Onbekend 123 is offline
Een kleine update,

Heb vrijdag een goed gesprek met mijn ouders gehad en hun verteld over mijn liefde van hardcore / terror muziek en heb hun ook voorgesteld aan mijn vrienden waar ik mee naar feesten ga en hun reactie was eigenlijk totaal het tegenovergestelde van wat ik verwacht had en stiekem vonden ze het eigenlijk wel mooi dat ik vrienden heb leren kennen met de zelfs interesses mijn moeder vertelde ook dat zij vroeger punk was en ze kon zich eigenlijk wel in mij verplaatsen en zij snapte ook wel waarom ik graag die oorbellen en wenkbrouwpircing heb laten zetten en bepaald soort kapsel wilde aangezien zij vroeger niet mog zijn als wie ze wou zijn dus ik mag eindelijk de kleding dragen die ik wil dus ( Austrailien trainingspakken en en een bomber Jack ook heb ik gister een lip piercing mogen zetten en heb het zelfs cadeau gekregen maar ik heb wel met haar de afspraak moeten maken dat ik niks meer opkrop en alles eerlijk vertel onze band is echt een een korte tijd zeer goed geworden aangezien ik eindelijk weet wat ik wil worden en dat ik supper hard werk en ze snapen eindelijk dat ik niet graag naar school ga maar dat ik juist wil werken en bezig wil zijn dus alles is goed gekomen en heb de piercings die ik graag wilde

Toch appart dat alles zomaar in een korte tijd kan veranderen
Met citaat reageren
Oud 10-06-2018, 12:44
Verwijderd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle eskimo piercing
Prue Halliwell
5 23-06-2014 15:21
Lichaam & Gezondheid Piercing
zozze
1 16-12-2006 12:23
Lifestyle Het grote piercing en tattoo topic #16
suusch
500 17-01-2006 18:22
Lichaam & Gezondheid Zelf een piercing zetten.
Metal_Wolf
35 04-02-2005 22:24
Lifestyle Het Grote Piercing topic
AngelLena
485 02-12-2004 11:29
Seksualiteit Geslachtspiercings..
Choke
41 15-03-2003 17:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:59.