Oud 25-03-2015, 21:09
xKynareth
xKynareth is offline
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over mijn studiekeuze. Ik begon met een cito-score van 548 op de basisschool en koos daarom om HAVO/VWO te doen. Omdat ik nooit heb geleerd hoe ik eigenlijk moest leren voor toetsen haalde ik daarom lage cijfers en verslechterde mijn gedrag bij gebrek aan motivatie. Na het eerste jaar zakte ik dus terug naar het VMBO-T, waarna het veel beter ging. Ik heb deze opleiding afgerond met het totale gemiddelde van een 7.

Ik ging naar het MBO niveau 4, maar ik kan geen uitdaging vinden in de vakken en er is een groot gebrek aan structuur, aangezien ik op één van de slechtste MBO-scholen van Nederland zit. Ik zou na dit jaar dus heel graag weer naar de HAVO willen en ben ook erg gemotiveerd om dat te doen. Ik merk aan mezelf dat ik de vakken, het leren en de uitdaging mis.

Mijn vraag is dan ook of het mogelijk is om na een jaar MBO over te stappen naar HAVO en of het ook kan met de vakkenkeuze die ik had op het VMBO-t

Dit was mijn cijferlijst toen ik VMBO-T af had gerond.

Nederlandse taal: 7
Engelse taal: 8
Kunstvakken I: V
Maatschappijleer: 6
Lichamelijke opvoeding: V
Wiskunde: 6
Natuur- en scheikunde I: 6
Biologie: 6
Kunstvakken II tekenen 7

Met vriendelijke groet,

Lisa
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2015, 23:14
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Uhm, als je naar de havo op een gewone school zou willen doorstromen, word je in de 4de klas geplaatst. Ik kan me voorstellen je het leeftijdsverschil gedurende twee jaar niet zo fijn zult vinden.
Bovendien zijn je cijfers/is je gemiddelde voor toelating tot de havo helaas aan de lage kant. Het verschilt per school, maar veel scholen zullen je niet toelaten tot de havo met deze cijfers.

Je kunt echter wel vavo doen (voortgezet onderwijs voor volwassenen). Wanneer word je 18?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Vmbo-t naar Havo
Verwijderd
2 05-02-2016 18:20
Studeren AUB hulp ! 4 Vmbo t naar 4 Havo
No1sPerfect123
8 31-01-2012 21:27
Studeren vmbo-tl 4 naar havo 4 zit in vmbo 3
XxyarellxX
11 22-09-2010 19:22
Studeren Studiekeuze MBO of Havo?
Shift3r
2 20-09-2009 09:17
Algemene schoolzaken Havo
panniej
8 18-01-2008 21:54
Algemene schoolzaken Kan je van MBO naar HAVO 4?
Marioguy
23 21-03-2007 09:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:44.