Oud 16-01-2004, 11:52
Verwijderd
Laten we eens proberen om er normaal over te praten zonder al te veel rechtse of linkse kul praat

Laatst gewijzigd op 23-01-2004 om 16:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2004, 12:03
Verwijderd
Wat valt er eigenlijk nog over te zeggen?

Zijn er trouwens nog mensen die gisteravond Rondom Tien hebben gezien? Wat een ongelooflijk ongenuanceerd gewauwel was dat, zeg.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 12:07
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-01-2004 @ 12:03:

Zijn er trouwens nog mensen die gisteravond Rondom Tien hebben gezien? Wat een ongelooflijk ongenuanceerd gewauwel was dat, zeg.
Laatste 15 minuten. De voogd zat daar toch bij, toch?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 16-01-2004 @ 12:07:
Laatste 15 minuten. De voogd zat daar toch bij, toch?
Hij had geen voogd, die Resul Kaya (die kerel die naast Tuncay Cinibulak zat) is alleen een vriend van de familie. Murat had geen voogd en was niet geschorst.

Waar ik me vooral gruwelijk aan ergerde was die ene kerel, een Marokkaanse leraar op een ROC, die bij hoog en bij bleef blééf beweren dat er op geen énkele manier ook maar wát voor invloed dan ook kon zijn van de Turkse cultuur op dit gedrag. Terwijl dat helemaal niet eens beweerd werd, men vroeg zich alleen collectief af of het er misschien iets mee te maken had. Wát een plaat-voor-de-kop-hippie was dat zeg
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 12:11
NN
NN is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 16-01-2004 @ 11:52:
Laten we eens proberen om er normaal over te praten zonder al te veel rechtse of linkse kul praat
Dat is nog eens een goed idee! En laten we elkaar dan van ons gelijk overtuigen dooor middel van inhoudelijke argumentatie, in plaats van drogredeneringen dat het zo is omdat het zo is.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 12:13
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-01-2004 @ 12:03:
Wat valt er eigenlijk nog over te zeggen?

Zijn er trouwens nog mensen die gisteravond Rondom Tien hebben gezien? Wat een ongelooflijk ongenuanceerd gewauwel was dat, zeg.
Had je anders verwacht van een NCRV-programma? Daar komen enkel mensen uit de Balkenende belevingswereld aan het woord.

Jammer dat het Lagerhuis nu niet op tv is, daar zou misschien nog een aardige discussie kunnen komen omdat de discussiegroep redelijk gemęleerd is.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 12:15
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-01-2004 @ 12:10:

Waar ik me vooral gruwelijk aan ergerde was die ene kerel, een Marokkaanse leraar op een ROC, die bij hoog en bij bleef blééf beweren dat er op geen énkele manier ook maar wát voor invloed dan ook kon zijn van de Turkse cultuur op dit gedrag. Terwijl dat helemaal niet eens beweerd werd, men vroeg zich alleen collectief af of het er misschien iets mee te maken had. Wát een plaat-voor-de-kop-hippie was dat zeg
Was dat op het einde en ging het niet over invloed op de Marokkaanse jongeren? Zei hij niet daarop: er zijn veel nationaliteiten op die school dus ik denk niet dat het daarmee te maken heeft. Dus dat het meer aan de leraar zelf ligt of ie gewild is of niet? Dus m.a.w. dat ie ook geliefd was bij Antillianen terwijl dat qua cultuur wijd af staat van de Marokkaanse cultuur?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 12:21
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 16-01-2004 @ 12:15:
Was dat op het einde en ging het niet over invloed op de Marokkaanse jongeren? Zei hij niet daarop: er zijn veel nationaliteiten op die school dus ik denk niet dat het daarmee te maken heeft. Dus dat het meer aan de leraar zelf ligt of ie gewild is of niet? Dus m.a.w. dat ie ook geliefd was bij Antillianen terwijl dat qua cultuur wijd af staat van de Marokkaanse cultuur?
Dat maakte ik er niet direct uit op. Hij reageerde zo fel en zo bot, dat het op mij overkwam alsof hij zélf nog niet helemaal geaccepteerd had dat hij Marokkaan was, ofzo. Hij viel zelfs die andere docenten aan op hun vermeende generalisering, en verweet ze zelfs impliciet niet voldoende tactisch op te treden, en dat schoot sommige mensen (waaronder ikzelf) in het verkeerde keelgat. Dat híj toevallig wél goed overweg kan met zíjn leerlingen, zegt geen donder over het al of niet goed presteren van andere leraren.

Misschien vinden die allochtone jongeren hem wel gewoon een toffe peer, omdat hij Marokkaan is, een hip vlot baardje heeft en jong is. Maar ook een oudere, wat meer autoritaire leraar moet gewoon iemand op een fout kunnen wijzen. Dát is het probleem waar het om ging in die uitzending. Veel leraren en ook Turkse aanwezigen stelden dat het in de Turkse cultuur lag om niet te kunnen omgaan met afwijzingen of vernederingen, omdat dat de mannelijkheid of de eer aantastte.

In al die gevallen van geweldpleging ging het ook om allochtone (veelal Turkse of Marokkaanse) jongeren die iets geweigerd was, iets verboden was, of die een disciplinaire straf (berisping, schorsing) enz hadden gekregen. Dat dát kan leiden tot zulk gedrag is gewoon absoluut onacceptabel, en wat die Marokkaanse leraar niet wilde inzien, zich niet eens wilde afvragen óf het misschién wel eens zo zou kúnnen zijn, was dat die cultuur daarop wel degelijk van invloed is. En aan dat soort mensen, die vantevoren alvast een bepaalde kant van een zaak uitsluiten omdat het volgens hen tóch onmogelijk is dat het er iets mee te maken heeft, zonder enig onderzoek,heb ik een gruwelijke hekel.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 12:23
Scorpion20
Scorpion20 is offline
Die leraar van het ROC had gelijk!! Het heeft niets met cultuur te maken misschien wel met opvoeding maar niet met cultuur!!! Jullie lopen hem gewoon af te kraken omdat hij een buitelander is!!

Niet dat ik dit goedkeur maar er zijn toch zoveel antilianen die maar in het rond lopen te schieten!!

Trouwens is PIM F. niet door een NEDERLANDER vermoord? Dat is toch ook MOORD, of mocht dat wel omdat hij een NEDERLANDER is!!!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Scorpion20 schreef op 16-01-2004 @ 12:23:
1. Die leraar van het ROC had gelijk!! Het heeft niets met cultuur te maken misschien wel met opvoeding maar niet met cultuur!!! Jullie lopen hem gewoon af te kraken omdat hij een buitelander is!!

2. Niet dat ik dit goedkeur maar er zijn toch zoveel antilianen die maar in het rond lopen te schieten!!

3. Trouwens is PIM F. niet door een NEDERLANDER vermoord? Dat is toch ook MOORD, of mocht dat wel omdat hij een NEDERLANDER is!!!


1. Niemand die zegt dat ie geen gelijk had, volgens mij. En niemand kraakt hem af.

2/3. Doet dat er hier wat toe? Daar gaat het niet over.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 12:28
Verwijderd
Citaat:
Scorpion20 schreef op 16-01-2004 @ 12:23:
Die leraar van het ROC had gelijk!! Het heeft niets met cultuur te maken misschien wel met opvoeding maar niet met cultuur!!!
De cultuur van ouders kan ook, en zal in de praktijk ook, doorwerken in de opvoeding van hun kinderen.

Citaat:
Jullie lopen hem gewoon af te kraken omdat hij een buitelander is!!
Nee, dumbass. Als ik buitenlanders wilde afkraken ging ik geen genuanceerde stukken van een halve pagina schrijven.

Citaat:
Niet dat ik dit goedkeur maar er zijn toch zoveel antilianen die maar in het rond lopen te schieten!!
En? Misschien ligt een impliciete goedkeuring van geweld ook wel in de Antilliaanse cultuur. Er zijn ook genoeg gedragswetenschappers die beweren dat Surinaamse en Antilliaanse alleenstaande moeders hun puberzoons zelfs aanmoedigen om geweld te plegen, want dan krijg je respect, dat is stoer en je verdient er aanzien mee.

Citaat:
Trouwens is PIM F. niet door een NEDERLANDER vermoord? Dat is toch ook MOORD, of mocht dat wel omdat hij een NEDERLANDER is!!!
Ik zal je even gratis een heel simpel lesje sociologie geven: éen incident is nooit een indicatie voor het gedrag van een hele groep. Bij geweld op scholen gaat het onderhand al niet meer om incidenten, mishandelingen van docenten doen zich veel vaker voor dan moorden op politici.

Je bent trouwens bijzonder ongenuanceerd bezig. LEES eerst eens wat ik zeg. Ik zeg niet dat die cultuur er iets mee te maken heeft, of dat er een causaal verband tussen zit, ik zeg dat je het niet op voorhand moet uitsluiten. Als je serieus onderzoek wilt doen naar de achtergronden van zo'n moord dan moet je niet vantevoren al beginnen te blaten dat iets absoluut niet kan, en zéker niet op zulke totaal onwetenschappelijke gronden als jouw laatste 'argument' inhoudt.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 12:29
Verwijderd
Citaat:
Scorpion20 schreef op 16-01-2004 @ 12:23:
Die leraar van het ROC had gelijk!! Het heeft niets met cultuur te maken misschien wel met opvoeding maar niet met cultuur!!! Jullie lopen hem gewoon af te kraken omdat hij een buitelander is!!

Niet dat ik dit goedkeur maar er zijn toch zoveel antilianen die maar in het rond lopen te schieten!!

Trouwens is PIM F. niet door een NEDERLANDER vermoord? Dat is toch ook MOORD, of mocht dat wel omdat hij een NEDERLANDER is!!!
Nee een aantal mensen lopen hem af te kraken omdat hij een buitenlander is, volgens mij zit die gast gewoon niet goed in elkaar, en dat had ook met willekeurig wie kunnen gebeuren.
Bovendien als er gezegd word dat hij foute vrienden had, en tot deze daad in staat was, heeft hij zich toch wel heel erg laten beinvloeden.

Ja je hebt gelijk er lopen ook antillianen en marokkanen en Oost europeese gekken rond die opgewekt elkaar afmaken, maar dat heeft hier niet zoveel mee te maken

En ik geloof dat Pim Fortuyn hier ook niet echt thuishoort. Je gooit de zaken wel heel erg door elkaar
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 12:35
Verwijderd
Er is trouwens sowieso helemaal niemand die hem afkraakt. Ik heb het woord kutmarokkaan hier nog niet horen vallen. Er wordt alleen gesteld dat die kerel wel erg ongenuanceerd bezig was door zo boud te stellen dat cultuur er onmogelijk iets mee te maken kon hebben. Die uitspraak deed hij alleen op basis van zijn éigen ervaring, met zijn éigen leerlingen in zijn éigen school. En dat is voor een probleem met landelijke proporties natuurlijk totaal geen maatstaf.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 12:39
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Scorpion20 schreef op 16-01-2004 @ 12:23:
Die leraar van het ROC had gelijk!! Het heeft niets met cultuur te maken misschien wel met opvoeding maar niet met cultuur!!! Jullie lopen hem gewoon af te kraken omdat hij een buitelander is!!

Niet dat ik dit goedkeur maar er zijn toch zoveel antilianen die maar in het rond lopen te schieten!!

Trouwens is PIM F. niet door een NEDERLANDER vermoord? Dat is toch ook MOORD, of mocht dat wel omdat hij een NEDERLANDER is!!!
Dit is precies wat die leraar dus ook deed, meteen in de verdediging gaan, terwijl daar helemaal geen aanleiding toe is...

Dat zegt meer iets over jezelf lijkt me

En dat van Pim Fortuijn slaat werkelijk op kaas, aangezien Volkert in de bak zit, wat duidelijk aangeeft dat dat dus niet mocht
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 12:39
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-01-2004 @ 12:21:
Dat maakte ik er niet direct uit op. Hij reageerde zo fel en zo bot, dat het op mij overkwam alsof hij zélf nog niet helemaal geaccepteerd had dat hij Marokkaan was, ofzo. Hij viel zelfs die andere docenten aan op hun vermeende generalisering, en verweet ze zelfs impliciet niet voldoende tactisch op te treden, en dat schoot sommige mensen (waaronder ikzelf) in het verkeerde keelgat. Dat híj toevallig wél goed overweg kan met zíjn leerlingen, zegt geen donder over het al of niet goed presteren van andere leraren.


Ik heb alleen de laatste 15 minuten gezien, dus wat daarvoor was, weet ik niet. Maar dat was wat ik uit zijn mond begrepen had

Citaat:

Misschien vinden die allochtone jongeren hem wel gewoon een toffe peer, omdat hij Marokkaan is, een hip vlot baardje heeft en jong is.


Denk niet dat dat het zou zijn geweest. Denk dat ie ook op mijn oude school (waar een enkele allochtoon was (maar overigens vrij crimineel was )) als een toffe peer gezien zou worden.

Citaat:
Maar ook een oudere, wat meer autoritaire leraar moet gewoon iemand op een fout kunnen wijzen.


Natuurlijk. Maar feit blijft dat de ene leraar wel in de smaak valt en een andere niet. En soms is dat totaal niet te verklaren. Ik had ooit een leraar voor economie. Jong, maar nogal lelijk. Je zou denken dat een lelijk groentje absoluut niet gewaardeerd werd door de leerlingen, maar het tegendeel was waar. En zo speciaal waren die lessen nu ook alweer niet.
1 Duits leraar werd gewoon als erg tof beschouwd (een halve Tsjech overigens) omdat hij zo leuk kon vertellen naast het lesgeven. Sommige leraren hadden gewoon gezag om een onverklaarbare reden; andere leraren waren gewoon het pispaaltje.

Wat ik in ieder geval denk is dat je je als leraar moet proberen "aan te passen" aan de jongere generatie. Zo had mijn zus een zeer geliefde geschiedenisleraar die jongerenprogramma's keek om maar op de hoogte te zijn van wat er speelt onder jongeren. Hij wist dus wat er in GTST gebeurde haha. Nouja, je kunt het ook overdrijven natuurlijk

Anyway, dat die natuurkunde docent in het vorige topic meedeed in deze discussie vind ik bijvoorbeeld al heel goed. Dat sowieso een docent op dit forum komt, is een pre. Zo zie je wat er onder jongeren leeft, want dat is toch echt wel iets anders dan wanneer je over belastingen praat op 1 of ander familieverjaardagsfeestje.

Citaat:

Dát is het probleem waar het om ging in die uitzending. Veel leraren en ook Turkse aanwezigen stelden dat het in de Turkse cultuur lag om niet te kunnen omgaan met afwijzingen of vernederingen, omdat dat de mannelijkheid of de eer aantastte.


Klinkt erg Balkan
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 12:41
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Dat ze nou net altijd van dat soort typetjes neerzetten om zeg maar een woord te doen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 12:43
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
charmedkiz schreef op 16-01-2004 @ 12:41:
Dat ze nou net altijd van dat soort typetjes neerzetten om zeg maar een woord te doen.
Moet toch maar eens de gehele uitzending bekijken dan

Maar voor Rondom Tien verbaast me dat niks. Meestal vind ik het niveau niet bepaald hoog.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 12:49
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 16-01-2004 @ 12:39:
(...)

Natuurlijk. Maar feit blijft dat de ene leraar wel in de smaak valt en een andere niet. En soms is dat totaal niet te verklaren. Ik had ooit een leraar voor economie. Jong, maar nogal lelijk. Je zou denken dat een lelijk groentje absoluut niet gewaardeerd werd door de leerlingen, maar het tegendeel was waar. En zo speciaal waren die lessen nu ook alweer niet.

(...)

Wat ik in ieder geval denk is dat je je als leraar moet proberen "aan te passen" aan de jongere generatie. Zo had mijn zus een zeer geliefde geschiedenisleraar die jongerenprogramma's keek om maar op de hoogte te zijn van wat er speelt onder jongeren. Hij wist dus wat er in GTST gebeurde haha. Nouja, je kunt het ook overdrijven natuurlijk
Ja, natuurlijk vind je sommige leraren toffer dan andere, en zelfs ik vond het vroeger extreem vernederend als ik het plein op moest om papiertjes te prikken Maar toch zijn dat maatregelen die je gewoon moet kunnen treffen. Je kunt niet met íedereen rekening houden. Er is altijd verborgen problematiek die je als docent níet kent, hoe goed het contact met je leerlingen ook is.

Ik ben het helemaal met je eens dat leraren rekening moeten houden met de opvattingen en culturele achtergrond van hun leerlingen (voor zover die van invloed is op hun gedrag, maar daar ga ik gemakshalve nu even vanuit). Je kunt je als leraar best aanpassen aan pak 'm beet, Turkse jongeren. Zo zou je kunnen proberen in elk geval geen vernederende straffen op te leggen, ze niet al tezeer tegen de schenen te schoppen waar hun vriendjes bij zijn, en dergelijke. Het is eigenlijk triest dát je daar rekening mee moet houden: het duidt namelijk op een totale afwezigheid van respect voor een docent.

Vroeger schold je die docent in gedachten uit als je thuis was, nu kom je terug met een wapen. Dat hoort gewoon niet zo, maar helaas ís het zo, dus kunnen we ons er maar het beste een beetje op instellen. Aan de andere kant wil dat ábsoluut niet zeggen dat allochtone jongeren maar minder hard moeten worden aangepakt omdat ze misschien wel agressiever kunnen reageren. Je hebt je gewoon aan schoolregels te houden, en op een gegeven moment is er de grens. Als docenten bepaalde leerlingen bepaalde sancties gewoon niet meer kunnen opleggen, wat dan? Moeten ze dan maar van school getrapt? Dan komen ze ook terug. Als je ze een straf oplegt komen ze ook terug. Wat moet je daarmee? Een cordon ME'ers bij de ingang zetten?

Citaat:
charmedkiz schreef:
Dat ze nou net altijd van dat soort typetjes neerzetten om zeg maar een woord te doen.
Wie hadden ze daar dan moeten neerzetten volgens jou? Tuncay Cinibulak vind ik een goede columnist, lijkt me een redelijke kerel, en ik hecht meer waarde aan het oordeel van een journalist/schrijver dan van zo'n vage vriend van de familie. Aan de andere kant hecht ik ook weinig waarde aan het oordeel van iemand die de beveiliging op zo'n school doet, want dat zijn meestal ook niet de slimsten.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-01-2004, 12:49
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
Scorpion20 schreef op 16-01-2004 @ 12:23:
Die leraar van het ROC had gelijk!! Het heeft niets met cultuur te maken misschien wel met opvoeding maar niet met cultuur!!! Jullie lopen hem gewoon af te kraken omdat hij een buitelander is!!

Niet dat ik dit goedkeur maar er zijn toch zoveel antilianen die maar in het rond lopen te schieten!!

Trouwens is PIM F. niet door een NEDERLANDER vermoord? Dat is toch ook MOORD, of mocht dat wel omdat hij een NEDERLANDER is!!!
Ik had hem ook lopen afkraken als hij een Nederlander was geweest. Hij sluit zich helemaal af voor een bepaalde stelling, terwijl hij er niet eens eens over gaat nadenken.
En ik snap wel waarom jij vindt dat hij gelijk heeft. Je reageert op precies dezelfde manier als hem.
En met schreeuwen bereik je niets.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 12:52
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-01-2004 @ 12:49:
Wie hadden ze daar dan moeten neerzetten volgens jou? Tuncay Cinibulak vind ik een goede columnist, lijkt me een redelijke kerel, en ik hecht meer waarde aan het oordeel van een journalist/schrijver dan van zo'n vage vriend van de familie. Aan de andere kant hecht ik ook weinig waarde aan het oordeel van iemand die de beveiliging op zo'n school doet, want dat zijn meestal ook niet de slimsten.
Ik had het over die Marokkaanse docent.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 13:15
Verwijderd
Citaat:
charmedkiz schreef op 16-01-2004 @ 12:52:
Ik had het over die Marokkaanse docent.
Oh, oke, my bad In elk geval mocht ik die kerel meteen al niet toen ik hoorde wat hij te zeggen had, en toen wist ik nog niet eens dat hij Marokkaan of allochtoon of wat dan ook was. Ik dacht dat het gewoon een funky Nederlandse vmbo-docent was.

De dingen die hij te zeggen had was gewoon onzin, en wat Scorpion te zeggen heeft/had is ook onzin. Er is een levensgroot verschil tussen iemand afkraken en zeggen dat je zijn beweringen niet goed vindt. Weer wat geleerd
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 14:11
herbalpower
Avatar van herbalpower
herbalpower is offline
Die Murat D is gewoon hardstikke gestoord, dat hij nou toevallig een Turkse achtergrond heeft maakt dit incident niet erger of minder erg. Cultuur kan ook me gespeeld hebben maar dat kan het nooit alleen zijn, het zal altijd een samenhang van factoren zijn geweest: cultuur, agressie, IQ, opvoeding, sfeer op school.

Dit soort gebeurtenissen zijn toch niet tegen te houden, als iemand uitflipt en hij kan aan een pistool komen kan hij altijd iemand neerschieten desnoods buiten school.
__________________
ik zit op dit forum met de intentie een bekende nederlander te worden
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 14:39
NN
NN is offline
Citaat:
herbalpower schreef op 16-01-2004 @ 14:11:
Die Murat D is gewoon hardstikke gestoord, dat hij nou toevallig een Turkse achtergrond heeft maakt dit incident niet erger of minder erg. Cultuur kan ook me gespeeld hebben maar dat kan het nooit alleen zijn, het zal altijd een samenhang van factoren zijn geweest: cultuur, agressie, IQ, opvoeding, sfeer op school.

Dit soort gebeurtenissen zijn toch niet tegen te houden, als iemand uitflipt en hij kan aan een pistool komen kan hij altijd iemand neerschieten desnoods buiten school.
Strafrechtelijk gezien maakt gestoordheid van iemand de strafbare daad niet minder erg, maar wel dat de gestoorde de daad heeft gepleegd.

Een rechter zal niet zonder meer straffen, maar kijken naar de omstandigheden waaronder de dader de strafbare daad heeft gepleegd.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 16:10
portier74
Avatar van portier74
portier74 is offline
Citaat:
Scorpion20 schreef op 16-01-2004 @ 12:23:
Die leraar van het ROC had gelijk!! Het heeft niets met cultuur te maken misschien wel met opvoeding maar niet met cultuur!!! Jullie lopen hem gewoon af te kraken omdat hij een buitelander is!!

Niet dat ik dit goedkeur maar er zijn toch zoveel antilianen die maar in het rond lopen te schieten!!

Trouwens is PIM F. niet door een NEDERLANDER vermoord? Dat is toch ook MOORD, of mocht dat wel omdat hij een NEDERLANDER is!!!
Nee ik vind dat iedere moord niet mag. wie hem ook pleegt. Vind ook dat wie een moord pleegt berecht dient te worden, maar wel als er een gedegen onderzoek heeft plaats gevonden. Ik denk dat er in het geval van Pim Fortuyn dat zeker is gebeurd en ook in deze zaak zal de politire gedegen onderzoek gaan doen. Maar laten we het ook netjes houden met onze woorden. Heb die aflevering van Rondom Tien gemist. Kan dus niet oordelen of er objectief gekeken is naar wat er is gebeurd. Er is een probleem met de inburgering in het algemeen, maar dat is niet de schuld van de burger op straat, maar het wanbeleid van de regering. Mensen moeten niet een bepaalde dealine gaan krijgen van binnen een jaar integreren of anders wegwezen, maar ze zullen daarbij de hulp in moeten schakelen van de organisaties die precies weten hoe deze mensen benadert dienen te worden.
Zonder zulke mensen die een gedrevenheid hebben kan de hele integratie niet tot stand komen.
Vind dat ook wij als Nederlandse samenleving best eens een steentje mogen bijdragen in het geheel van integratie.
Maar nu weer even terug naar de topic. Ik ben geen psycholoog die in het koppie van die jongen kan kijken, maar een oud nederlands gezegde luid... je kijkt iemand wel voor de kop, maar niet in de krop. Dit wil zeggen hij kan naar buiten uit een uitstraling hebben gehad van een jongen met een lief karakter, maar wat heeft er in zijn hoofd afgespeeld... denk dat zelfs de psychiaters dat nooit zullen achterhalen. Ik denk dat iedereen op basis van wat hij heeft gezien van hem (bedoel degene om hem heen) zich een beeld hebben gevormd. Het enige wat voor de ons rechtsysteem nu geld is dat de weg die hij heeft gekozen een foute weg is geweest. Denk ook dat wij ons moeten realiseren dat wij geen rechters zijn. Ik heb er niet voor geleerd en daarom blijf ik er bij dat of je nu tegen hem of voor hem bent laat dat dan in je eigen, want niemand is erbij gebaat dat de meningen openlijk geventileerd worden. Laat het rechtsysteem zijn beloop. Het enige wat ik er nog over kwijt wil welke straf hij ook zal krijgen de onderdirecteur wordt er niet meer levend door en het leven van Murat ook niet. Beiden voor altijd vernietigd (Vergeef me mijn bewoording.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 16:23
ItsSuuS
Avatar van ItsSuuS
ItsSuuS is offline
Citaat:
Scorpion20 schreef op 16-01-2004 @ 12:23:
Die leraar van het ROC had gelijk!! Het heeft niets met cultuur te maken misschien wel met opvoeding maar niet met cultuur!!! Jullie lopen hem gewoon af te kraken omdat hij een buitelander is!!

Niet dat ik dit goedkeur maar er zijn toch zoveel antilianen die maar in het rond lopen te schieten!!

Trouwens is PIM F. niet door een NEDERLANDER vermoord? Dat is toch ook MOORD, of mocht dat wel omdat hij een NEDERLANDER is!!!
Whatever...
Ik heb ook een stukje van het rondom 10 programma meegekregen en ik vind het echt heel erg dom dat ze denken dat we deze daad aan de moslim willen koppelen. Nee dat willen we helemaal niet, de geloofsovertuiging heeft toch geen ene hout te maken met het feit dat je een man doodschiet. Die jongen is gewoon niet goed wijs. Het zou niet eens bij me opkomen om met een pistool naar school te gaan.
En echt, er werd in het programma inderdaad gezegd dat eerdere moorden ook vaak door allochtonen worden gepleegd, ja er zijn ook moorden door nederlanders gepleegd, door amerikanen, door duitsers etc etc... Maar in Nederland is er gewoon onderzoek naar gedaan en de objectieve conclusie hieruit is dat misdaden vaak gepleegd worden door mensen met een allochtone achtergrond. En ja, dat vinden wij oerhollandse burgers bedenkelijk ja. Het is niet meteen zo dat dan iedere allochtoon slecht is, nee. Zo is ook uit onderzoek gebleken dat de man in het huishouden vaak de kostwinner is. Maar dan zeggen we toch ook niet tegen elke vrouw; nou jij bent ni eens kostwinner voor je gezin. Zoiets kun je niet aan de buitenkant zien, maar als et vaak voorkomt (dat allochtonen misdaden plegen) dan moet er toch wat aan gedaan worden en dan wordt er meer op de donkere medemens gelet.
I'm sorry but it's just the truth.....

dat wasset....
__________________
*Oi With the poodle allready!*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2004, 18:21
tinus11
Avatar van tinus11
tinus11 is offline
Woensdag 14 januari hebben we samen met geenstijl , Retecool , volkomenkut en nog een aantal andere sites op zwart gestaan om even stil te staan bij de laffe moord op Hans van Wieren. Natuurlijk hebben wij niet de illusie dat wij wat kunnen veranderen in de samenleving, want het was natuurlijk de schuld van de school! Ja je leest het goed. Volgens R. Kaya, de vriend van de familie die de jongen dinsdagavond naar het politiebureau heeft gebracht, had de school moeten inzien dat Murat met problemen kampte. De woordenwisseling tussen Murat en van Wieren zou ook een grote rol hebben gespeeld. Flikker nou toch even gauw op met dit soort uitspraken! Het zit al fout op het moment dat iemand daadwerkelijk besluit een pistool aan te schaffen. Het zit al fout als iemand daadwerkelijk weet waar je een pistool kunt kopen. Het zit al fout als iemand daadwerkelijk besluit om met dat pistool over straat te lopen. Maar wij zien pas daadwerkelijk hoe fout het kan gaan als Murat besluit om dat pistool te gebruiken! En Murat? Die zwijgt in alle talen !

Update: Het kan dus toch veel gekker ! Murat was een hele goede jongen!


de beste quote die ik ooit heb geplaatst is deze: bedankt site
__________________
"Uit goude korenaren schiep God de Schaijkenaren, en uit het restant de rest van Nederland"
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 18:28
Verwijderd
Knip & plak uit het gesloten topic.

Nog even over die site van de vrienden van Murat: ik denk dat die kinderen behoorlijk in de war zijn door hetgeen voorgevallen is. Hun leraar wordt midden in de schoolkantine doodgeschoten, hun vriend wordt opgepakt, juist een jongen van wie ze het niet verwacht hadden. Stel je voor dat één van jouw vrienden zoiets zou doen, dat zou je je ook moeilijk kunnen voorstellen. Tel daar de media-aandacht en het feit dat die leraar overleden is bij op en ik vind het nog niet eens zo gek dat die kinderen dit gedaan hebben. Ze zijn in de war.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 18:33
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Ze hebben zelfs anti-Murat sites......


weggehaald...
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns

Laatst gewijzigd op 16-01-2004 om 18:40.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 18:36
tinus11
Avatar van tinus11
tinus11 is offline
kijk eerst welke site's je gebruikt!
__________________
"Uit goude korenaren schiep God de Schaijkenaren, en uit het restant de rest van Nederland"
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 18:39
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
tinus11 schreef op 16-01-2004 @ 18:36:
kijk eerst welke site's je gebruikt!
Ja sorry, ik zal hem weghalen...
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 18:42
tinus11
Avatar van tinus11
tinus11 is offline
dank je

verder is dit wel een typisch geval dat alleen op een vmbo-zwarte-school kan gebeuren. niks tegen vmbo leerlingen en niks tegen buitenlanders maar wel iets tegen minister verhoeven die zegt dat dit de schuld van de school is. zij is toch verantwoordelijk voor de vijligheidsvoorschriften op scholen, zij is toch de gene die nix doet aan zwarte scholen...
__________________
"Uit goude korenaren schiep God de Schaijkenaren, en uit het restant de rest van Nederland"
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 18:49
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 16-01-2004 @ 11:52:
Laten we eens proberen om er normaal over te praten zonder al te veel rechtse of linkse kul praat
Waarom zeg je niet gewoon rechtse kulpraat
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 16-01-2004 @ 18:49:
Waarom zeg je niet gewoon rechtse kulpraat
goh, wat sta JIJ open voor dingen
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 19:11
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
azaziël schreef op 16-01-2004 @ 19:10:
goh, wat sta JIJ open voor dingen
Ik denk dat de rechtse kant wel de veroorzaker was van het "uit de hand lopen" in topic #1... In ieder geval waren zij verantwoordelijk voor het omschakelen naar het anti-allochtonengebrabbel...

Opzich niet erg, want het is blijkbaar toch iets dat mensen bezighoudt, maar het topic was er eigenlijk niet voor bedoeld...

Ik vind de gebeurtenis trouwens het discussieren niet waard, maar dat is mijn mening.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-01-2004 @ 19:11:
Ik denk dat de rechtse kant wel de veroorzaker was van het "uit de hand lopen" in topic #1... In ieder geval waren zij verantwoordelijk voor het omschakelen naar het anti-allochtonengebrabbel...

Opzich niet erg, want het is blijkbaar toch iets dat mensen bezighoudt, maar het topic was er eigenlijk niet voor bedoeld...

Ik vind de gebeurtenis trouwens het discussieren niet waard, maar dat is mijn mening.
het mocht dan misschien de oorzaak zijn geweest van het uit de hand lopen van het eerste topic, maar je überhaupt afsluiten voor een mening die in principe tegengesteld is aan je eigen is m.i. bekrompen en plaatst jezelf zeker NIET in een beter daglicht.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 19:30
Verwijderd
Citaat:
azaziël schreef op 16-01-2004 @ 19:10:
goh, wat sta JIJ open voor dingen
Zeker, dat was ook niet het probleem

En zoals Gimme more beer al zei, het is de moeite nieteens waard.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-01-2004, 19:34
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
azaziël schreef op 16-01-2004 @ 19:18:
het mocht dan misschien de oorzaak zijn geweest van het uit de hand lopen van het eerste topic, maar je überhaupt afsluiten voor een mening die in principe tegengesteld is aan je eigen is m.i. bekrompen en plaatst jezelf zeker NIET in een beter daglicht.
Ik probeer Gauloises ook niet te verdedigen. Kom op zeg, moest er ook nog eens bijkomen, dan was ik nog wel ff bezig.

Ik wilde alleen zijn mening ietsjes verduidelijken
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 19:44
Mujahideen
Mujahideen is offline
Wat een waanzin in Netwerk gisteren:

Zijn Turken geschokt ?

Heeft dit incident invloed op de integratie van allochtonen ?

Heeft dit incident invloed op de integratie van Turken ?

Is dit een specifiek Turks probleem ?

Zijn Turken gewelddadiger ?

Is een dergelijk incident te herleiden op de opvoeding ?

Zouden allochtonen verplicht opvoed-cursussen moeten volgen ?





Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 19:51
e r t a njunior
e r t a njunior is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 16-01-2004 @ 19:44:
Wat een waanzin in Netwerk gisteren:

Zijn Turken geschokt ?

Heeft dit incident invloed op de integratie van allochtonen ?

Heeft dit incident invloed op de integratie van Turken ?

Is dit een specifiek Turks probleem ?

Zijn Turken gewelddadiger ?

Is een dergelijk incident te herleiden op de opvoeding ?

Zouden allochtonen verplicht opvoed-cursussen moeten volgen ?





. Ook ik viel van mijn stoel af.

Kunnen die Eo'ers niet eens een stage gaan lopen bij het befaamde Al-Jazeera. Wat een riool-journalistiek!
__________________
www.ertan.nl voor een kritische kijk op de Nederlandse samenleving!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 16-01-2004 @ 19:44:
Wat een waanzin in Netwerk gisteren:

Zijn Turken geschokt ?

Heeft dit incident invloed op de integratie van allochtonen ?

Heeft dit incident invloed op de integratie van Turken ?

Is dit een specifiek Turks probleem ?

Zijn Turken gewelddadiger ?

Is een dergelijk incident te herleiden op de opvoeding ?

Zouden allochtonen verplicht opvoed-cursussen moeten volgen ?





Die vraagstelling geeft wel weer wat er onder een deel van de bevolking leeft, bovendien zijn dit vraagstellingen. Ik ben het er wel mee eens dat ze het niet zuiver Turks hoeven te belichten
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 20:00
Verwijderd
Nee, maar je kunt ook niet, zoals ik al eerder opmerkte ten aanzien van die Marokkaanse ROC-docent, vantevoren al definitief en volledig uitsluiten dát het iets Turks of meer algemeen iets cultureels is. Het is niet onaannemelijk, dus is het de moeite waard om te onderzoeken. Ik snap wel dat het voor jullie heel lullig is, zeker omdat het zoals ik zei niet onaannemelijk is dát het daar mee te maken heeft, maar gewoon even doorbijten. Jullie zijn immers 'goeien'
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 21:19
portier74
Avatar van portier74
portier74 is offline
Citaat:
tinus11 schreef op 16-01-2004 @ 18:42:
dank je

verder is dit wel een typisch geval dat alleen op een vmbo-zwarte-school kan gebeuren. niks tegen vmbo leerlingen en niks tegen buitenlanders maar wel iets tegen minister verhoeven die zegt dat dit de schuld van de school is. zij is toch verantwoordelijk voor de vijligheidsvoorschriften op scholen, zij is toch de gene die nix doet aan zwarte scholen...
Ben ik helemaal met je eens, maar dat is dus typisch die haagse politiek... Zij zijn niet verantwoordelijk voor hun eigen beleid. Kan je eerlijk zeggem heb dus zo'n hekel als zij haar verantwoordelijkheid niet erkend. Denk dat we Den Haag maar eens duidelijk moeten maken dat ook zij fouten maken. En "zwarte" scholen hoeft helemaal geen probleem te zijn, maar ja das mijn mening.
__________________
It's nice to be important, but it's more important to be nice
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 21:43
Sultan_of_Swing
Avatar van Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Citaat:
Le Socialiste schreef op 16-01-2004 @ 18:28:
Knip & plak uit het gesloten topic.

Nog even over die site van de vrienden van Murat: ik denk dat die kinderen behoorlijk in de war zijn door hetgeen voorgevallen is. Hun leraar wordt midden in de schoolkantine doodgeschoten, hun vriend wordt opgepakt, juist een jongen van wie ze het niet verwacht hadden. Stel je voor dat één van jouw vrienden zoiets zou doen, dat zou je je ook moeilijk kunnen voorstellen. Tel daar de media-aandacht en het feit dat die leraar overleden is bij op en ik vind het nog niet eens zo gek dat die kinderen dit gedaan hebben. Ze zijn in de war.
Sorry hoor, ik snap dat je enigzins voor een vriend wil opkomen maar als je dat soort dingen doet heb je er volgens mij weinig van begrepen, zeker als je gaat beweren dat de leraar het zelf uitlokte. De dader krijgt veel te veel begrip naar mijn mening, "hij is een slachtoffer van zijn omgeving blabla" Nee hij heeft in koelen bloede iemand door zijn hoofd geknald in een volle kantine!

Ik denk dat het turks zijn van de dader wordt overdreven, er moet meer gekeken worden naar de situatie die er tussen de leraren en leerlingen in de school. De mentaliteit van veel leerlingen is gewoon verkeerd en als je dit niet tegen gaat krijg je gevaarlijke situaties.
__________________
doe de fridge open, vol met pilsener mag ik hopen
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 21:44
Sultan_of_Swing
Avatar van Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
foutje
__________________
doe de fridge open, vol met pilsener mag ik hopen

Laatst gewijzigd op 16-01-2004 om 21:46.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Sultan_of_Swing schreef op 16-01-2004 @ 21:43:
Sorry hoor, ik snap dat je enigzins voor een vriend wil opkomen maar als je dat soort dingen doet heb je er volgens mij weinig van begrepen, zeker als je gaat beweren dat de leraar het zelf uitlokte. De dader krijgt veel te veel begrip naar mijn mening, "hij is een slachtoffer van zijn omgeving blabla" Nee hij heeft in koelen bloede iemand door zijn hoofd geknald in een volle kantine!
Heb je wel gelezen wat ik schreef of begrijp je het gewoon niet? Ik zal het nog één keer uitleggen: die mensen zijn door het voorval geestelijk in de war geraakt.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 22:36
Verwijderd
Citaat:
portier74 schreef op 16-01-2004 @ 21:19:
Ben ik helemaal met je eens, maar dat is dus typisch die haagse politiek... Zij zijn niet verantwoordelijk voor hun eigen beleid. Kan je eerlijk zeggem heb dus zo'n hekel als zij haar verantwoordelijkheid niet erkend. Denk dat we Den Haag maar eens duidelijk moeten maken dat ook zij fouten maken. En "zwarte" scholen hoeft helemaal geen probleem te zijn, maar ja das mijn mening.
Over wat voor fouten heb je het nu dan? Ik denk dat Den Haag weinig te maken heeft met het beveiligingsbeleid van die scholen, dat is een aangelegenheid die van gemeente tot gemeente verschilt. Er zijn scholen mét pasjessystemen en scholen zonder. Of je die dingen wel of niet wilt invoeren is een beslissing die genomen wordt door het schoolbestuur, niet door Den Haag, eventueel wél over de financiële tegemoetkomingen daarvoor.

Ik hoop trouwens niet dat deze discussie de veiligheidskant opgaat. Helaas lijkt het die kant wel te gaan, als ik mensen hoor zeggen dat ze willen voorkomen dat dit nog eens gebeurt. Dit soort dingen valt niet te voorkomen. Kijk maar naar Amerika, daar hebben veel scholen detectiepoortjes, fouillering, pasjes, agenten op school, noem maar op. Dan worden de wapens gewoon in de pauze naar een raam omhooggegooid, of de dag vantevoren in een plastic zak in een spoelbak gelegd. Als men kwaad wil, lukt dat ook.

Ik denk verder dat zwarte scholen, of beter gezegd vmbo-scholen in het algemeen (het is een feit dat veel allochtone jongeren op het vmbo terecht komen) altijd wel een zorgenkindje zullen blijven. Men had gewoon nooit de Tweede Fase moeten invoeren.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 22:52
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Le Socialiste schreef op 16-01-2004 @ 22:34:
die mensen zijn door het voorval geestelijk in de war geraakt.
Dat zijn er wel meer. En toch gedraagt niet iedereen zich zo. Wat zegt dit over de persoonlijkheid van die Murat-aanhangers? Trouwens, je kunt mij niet wijsmaken dat AL die kindertjes in de war zijn. Niet iedereen heeft het zien gebeuren en niet iedereen zit op die school. Baldadigheid speelt minstens een even grote rol.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 23:08
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 16-01-2004 @ 19:44:
Wat een waanzin in Netwerk gisteren:

Zijn Turken geschokt ?

Heeft dit incident invloed op de integratie van allochtonen ?

Heeft dit incident invloed op de integratie van Turken ?

Is dit een specifiek Turks probleem ?

Zijn Turken gewelddadiger ?

Is een dergelijk incident te herleiden op de opvoeding ?

Zouden allochtonen verplicht opvoed-cursussen moeten volgen ?





hahahaha lol, krijg ik morgen opeens een brief thuis:
Hierbij nodigen we u uit voor een verplichte opvoed-cursus.

Ik ben een beetje melig vandaag
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 23:13
portier74
Avatar van portier74
portier74 is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-01-2004 @ 22:36:
Over wat voor fouten heb je het nu dan? Ik denk dat Den Haag weinig te maken heeft met het beveiligingsbeleid van die scholen, dat is een aangelegenheid die van gemeente tot gemeente verschilt. Er zijn scholen mét pasjessystemen en scholen zonder. Of je die dingen wel of niet wilt invoeren is een beslissing die genomen wordt door het schoolbestuur, niet door Den Haag, eventueel wél over de financiële tegemoetkomingen daarvoor.

Ik hoop trouwens niet dat deze discussie de veiligheidskant opgaat. Helaas lijkt het die kant wel te gaan, als ik mensen hoor zeggen dat ze willen voorkomen dat dit nog eens gebeurt. Dit soort dingen valt niet te voorkomen. Kijk maar naar Amerika, daar hebben veel scholen detectiepoortjes, fouillering, pasjes, agenten op school, noem maar op. Dan worden de wapens gewoon in de pauze naar een raam omhooggegooid, of de dag vantevoren in een plastic zak in een spoelbak gelegd. Als men kwaad wil, lukt dat ook.

Met die haagdse politiek bedoelde ik dus het feit van "zwarte scholen" dat men daar vanaf wil... dit even ter verduidelijking... en ik weet dat scholen een keuze hebben in veiligheidsbeleid, maar ik vind pasjescontrole ook zo iets van jemig zijn we weer terug in de oorlog toen had men ook allerlei passen nodig om ergens naar toe te kunnen. Kijk begrijp me niet verkeerd... controle moet er zijn, maar ik denk dat een pasjessysteem niet waterdicht is... zie het al bij mijn oudste zoon op school dat die jongen een pasje voor de automaat zo kan overnemen van iemand... ff nieuwe foto er op en klaar... dus ja is het systeem van pasjes voor school waterdicht ???

Citaat:
Ik denk verder dat zwarte scholen, of beter gezegd vmbo-scholen in het algemeen (het is een feit dat veel allochtone jongeren op het vmbo terecht komen) altijd wel een zorgenkindje zullen blijven. Men had gewoon nooit de Tweede Fase moeten invoeren.
Ben ik met je eens... ben eigenlijk altijd wars geweest van die vernieuwing in schoolsysteem. De oudste is nu al bezig met examnecijfers terwijl hij nog 2,5 jaar moet...
__________________
It's nice to be important, but it's more important to be nice
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 23:52
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 16-01-2004 @ 22:52:
Dat zijn er wel meer. En toch gedraagt niet iedereen zich zo. Wat zegt dit over de persoonlijkheid van die Murat-aanhangers? Trouwens, je kunt mij niet wijsmaken dat AL die kindertjes in de war zijn. Niet iedereen heeft het zien gebeuren en niet iedereen zit op die school. Baldadigheid speelt minstens een even grote rol.
Op de één heeft een dergelijk voorval een andere impact dan op de ander. Bovendien hoef je niet noodzakelijkerwijs getuige te zijn geweest van die schietpartij om er door geshockeerd te raken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19.