Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2007, 14:22
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
En hij gaat serieus 'Trots op Nederland' heten.

Verdonk richt 'Trots op Nederland' op
Uitgegeven: 17 oktober 2007 14:25
Laatst gewijzigd: 17 oktober 2007 15:00

DEN HAAG - Rita Verdonk, die uit de VVD-fractie is gezet en als eenmansfractie in de Tweede Kamer zit, richt een politieke beweging op met als naam "Trots op Nederland".

De beweging zal zich vooral bezighouden met maatschappelijke problemen als files, ouderenzorg, onderwijs, immigratie en integratie.

Conflict

Verdonk, die in conflict kwam met de VVD en niet langer lid is van die partij, wil zich richten op die 99 procent van de Nederlanders, die geen lid is van een politieke partij.

Afgelopen maandag kondigde ze aan weg te gaan bij de VVD, nadat het VVD-bestuur Verdonk had gedwongen te kiezen tussen haar Kamerzetel en het VVD-lidmaatschap. Het bestuur wilde een einde maken aan de situatie dat er in het parlement twee fracties van VVD'ers actief waren.

Kamerzetel

Voor Verdonk heeft steeds vast gestaan dat ze haar Kamerzetel niet zou opgeven. Woensdagavond geeft ze media verdere toelichting op haar nieuwe beweging.


http://www.nu.nl/news/1277287/11/Ver...d'_op.html

Vlaams Blok is verslagen als het op angstaanjagende partijnamen aankomt. Ik zie de toekomst somber nu twee van Nederland's grootste populisten met hun eigen partij op rechts hebben.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2007, 14:29
Clemenzia
Avatar van Clemenzia
Clemenzia is offline
Hele foute naam, ze moet het volgens mij meer hebben van de mensen die niet trots op Nederland zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 14:31
Verwijderd
Haha die naam
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 14:40
Sultan_of_Swing
Avatar van Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
De naam is al genoeg om het niet meer serieus te nemen, hopelijk blijft het bij een grap en wordt het niet zo'n vehikel als de PVV.
__________________
doe de fridge open, vol met pilsener mag ik hopen
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 14:41
juno
Avatar van juno
juno is offline
Heel fout.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 14:45
Verwijderd
Zo zonde van die naam.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 14:51
Moustache
Avatar van Moustache
Moustache is offline
My god wat een naam. Ben wel benieuwd of ze nu ook zo'n populist als Wilders gaat worden.
__________________
Guitarred and feathered
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 15:02
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Het is geen politieke partij, maar een politieke beweging.

Vandaar die achterlijke naam.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 15:05
Moustache
Avatar van Moustache
Moustache is offline
Even zo goed gaat ze wel meedoen aan de volgende Tweede Kamer-verkiezingen. Hoewel het formeel dan niet hetzelfde is zal het voor haar kiezers weinig verschil maken.
__________________
Guitarred and feathered
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 15:17
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Ik denk dat deze partij een meerderheid van de Nederlanders wel op een of andere manier aanspreekt. Ik ben benieuwd hoe Verdonk zich zal onderscheiden van de andere rechtse en conservatieve partijen.
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 15:22
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
"trots op nederland" daar had ze wel iets langer over na mogen denken.. ik zag in De Pers vandaag al heel wat betere ideeen staan. (verder komt deze partij niet als een verrassing natuurlijk)
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 15:22
Verwijderd
Ze heeft toch genoeg tijd gehad om een fatsoenlijke naam te bedenken, zou je zeggen.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 15:44
Verwijderd
Met als afkorting ToN. Yess.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 16:33
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Naam enzo
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 17:04
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Waarom noemt ze het niet weg met negers, ofzo
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Het is geen politieke partij, maar een politieke beweging.

Vandaar die achterlijke naam.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 18:48
Verwijderd
Mag ik een teiltje?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 18:49
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Slogans leuk en aardig, maar een dergelijke naam is wel heel erg. Maar goed, door omstandigheden haar 'toelichting' nog niet kunnen zien. Het ziet er aan de hand van de nieuwsberichten uit alsof het zoals verwacht een kloon is van wat de conservatieve vleugel van de VVD zouden willen als het kon.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-10-2007, 19:10
juno
Avatar van juno
juno is offline
Misschien forceert dit een scheuring tussen links en rechts in de VVD.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 19:24
Verwijderd
Citaat:
links in de VVD.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 19:41
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
VVD
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 20:02
Verwijderd
Met zo'n naam had ze zich beter wél bij Wilders aan kunnen sluiten
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 20:07
Verwijderd
Ja, het gaat snel achteruit. Ik vraag me af hoe de volgende extreem-rechtse splinterpartij gaat heten. "Kaas tegen shoarma"?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 20:13
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Ja, het gaat snel achteruit. Ik vraag me af hoe de volgende extreem-rechtse splinterpartij gaat heten. "Kaas tegen shoarma"?
Dan richt ik de one issue partij voor kebab op.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 20:17
Kou Shibasaki
Avatar van Kou Shibasaki
Kou Shibasaki is offline
Die naam slaat vast aan bij een bepaalde groep mensen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2007, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Dan richt ik de one issue partij voor kebab op.
Dan wil ik minister van de knoflooksaus worden
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 20:22
Eric Berger
Eric Berger is offline
Is het nu echt nodig om drie topics te hebben over Verdonk?

Verdonk is wel sluw: met een naam als "Trots op Nederland" hoef je namelijk geen inhoudelijke standpunten meer te hebben... of standpunten überhaupt. Met de naam "Trots op Nederland" ben je namelijk sowieso bij voorbaat al de good guy, de hoop van stemmend Nederland. Dat haar ideeën contra-productief zijn voor Nederland en haar electoraat doet er al niet meer toe. Hey, zij heeft immers een partij die "Trots op Nederland" heet!
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 20:25
Verwijderd
Vind het sowieso stom om 'trots' te zijn op een land..
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 20:41
Verwijderd
Een slogan als naam, wtf
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 20:42
Kou Shibasaki
Avatar van Kou Shibasaki
Kou Shibasaki is offline
Het is ook stom om "trots" te zijn op je eigen land. Tenslotte heb je er niks voor hoeven doen om in dit land geboren te worden.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Het is ook stom om "trots" te zijn op je eigen land. Tenslotte heb je er niks voor hoeven doen om in dit land geboren te worden.
Exactly.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 21:16
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
LPF v3.01
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 21:30
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
roflcakes...ik weet niet wat triester is; de naam van deze partij, of het feit dat ze waarschijnlijk gigantisch veel stemmen gaat krijgen gebaseerd op een stel loze slogans..
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 23:29
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Is het nu echt nodig om drie topics te hebben over Verdonk?

Verdonk is wel sluw: met een naam als "Trots op Nederland" hoef je namelijk geen inhoudelijke standpunten meer te hebben... of standpunten überhaupt. Met de naam "Trots op Nederland" ben je namelijk sowieso bij voorbaat al de good guy, de hoop van stemmend Nederland. Dat haar ideeën contra-productief zijn voor Nederland en haar electoraat doet er al niet meer toe. Hey, zij heeft immers een partij die "Trots op Nederland" heet!
anderzijds kunnen we aan de reacties hier al wel zien dat we haar door hebben, en dat ze zich dus in de eigen voet schiet. tenslotte snapt ook iedereen dat niemand snapt wat wilders partij nu concreet met vrijheid te maken heeft.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 23:50
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
anderzijds kunnen we aan de reacties hier al wel zien dat we haar door hebben, en dat ze zich dus in de eigen voet schiet. tenslotte snapt ook iedereen dat niemand snapt wat wilders partij nu concreet met vrijheid te maken heeft.
Je overschat het gros van het gewone volk. Want ondanks 'bepaalde elementen' op Scholieren.com, is het merendeel hier hoger opgeleid en prikt daar dus doorheen. Maar zeg dat je de partij voor Vrijheid bent of Trots op Nederland, en je hebt een groot deel van de mensen al achter je.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 00:17
Verwijderd
Lol, dus toch. Welja, hopen op versplintering en dat ze maar veel stemmen zal wegjatten van Wilders, want onze blonde adonis staat volgens de politieke barometer nu op 16 zetels.

Die naam, tja, eh.

Citaat:
anderzijds kunnen we aan de reacties hier al wel zien dat we haar door hebben, en dat ze zich dus in de eigen voet schiet. tenslotte snapt ook iedereen dat niemand snapt wat wilders partij nu concreet met vrijheid te maken heeft.
Ik ken drie mensen die op Wilders hebben gestemd en twee ervan deden dat "omdat hij grappig haar heeft".
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-10-2007, 00:46
Verwijderd
Citaat:
Lol, dus toch. Welja, hopen op versplintering en dat ze maar veel stemmen zal wegjatten van Wilders, want onze blonde adonis staat volgens de politieke barometer nu op 16 zetels.

Die naam, tja, eh.

Ik ken drie mensen die op Wilders hebben gestemd en twee ervan deden dat "omdat hij grappig haar heeft".
Gelukkig hoeven we daar niet bang voor te zijn bij mevrouw Verdonk, want daar is echt niets grappigs aan te ontdekken.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 04:58
Daevrem
Daevrem is offline
Net alsof de overheid er voor kan zorgen dat mensen trots op Nederland zijn.


Daar heeft de overheid niets mee te maken. De overheid moet gewoon de paar taken die ze hebben goed uitvoeren en verder niet te veel met andere dingen bemoeien.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 07:42
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Misschien gaat emensen uitzetten die niet trots opp nederland zijn?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 08:09
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Je overschat het gros van het gewone volk. Want ondanks 'bepaalde elementen' op Scholieren.com, is het merendeel hier hoger opgeleid en prikt daar dus doorheen. Maar zeg dat je de partij voor Vrijheid bent of Trots op Nederland, en je hebt een groot deel van de mensen al achter je.
Citaat:
Lol, dus toch. Welja, hopen op versplintering en dat ze maar veel stemmen zal wegjatten van Wilders, want onze blonde adonis staat volgens de politieke barometer nu op 16 zetels.

Die naam, tja, eh.

Ik ken drie mensen die op Wilders hebben gestemd en twee ervan deden dat "omdat hij grappig haar heeft".
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 12:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
CDA: Verdonk kaapt onze slogan

DEN HAAG - Het CDA schakelt een merkenrechtdeskundige in om stappen te ondernemen tegen Rita Verdonk en haar nieuwe politieke beweging Trots op Nederland.

Het CDA voerde vorig jaar campagne met de slogan ’Ik ben trots op Nederland’. De website met die titel is eigendom van het CDA. „We zijn niet vooraf geraadpleegd en waren dan ook verrast door de keuze van Verdonk," zegt CDA-woordvoerder Michael Sijbom.
Ook mediabedrijf World Media Report kijkt met verbazing naar de beweging die Verdonk gisteren heeft opgericht.

Trots op Nederland.nl is de naam van de website die het bedrijf onlangs heeft gekocht. Raymond Hasselerharm van het bedrijf vertelt vanuit Zuid-Afrika dat een medewerker van Rita Verdonk gisterochtend geld heeft geboden voor de internetnaam.

Later op de dag werd het bod nog verhoogd. „Maar ik heb niet zo’n belangstelling voor de verkoop van de site," zegt Hasselerharm. De site van Verdonk heet daarom voorlopig Trotsopnederland.com.

http://www.ad.nl/binnenland/article1753852.ece

Wat een onzin natuurlijk. Het streven van het CDA is "Schaam je diep voor wat wij van Nederland maken", en dat is een heel andere zin.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 13:12
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Verdonk zou met TON 29 zetels krijgen

HILVERSUM - Rita Verdonk zou met haar politieke beweging Trots op Nederland (TON) 29 zetels in de Tweede Kamer halen als er nu verkiezingen zouden worden gehouden. Dat bleek donderdag uit een peiling van TNS/NIPO, in opdracht van RTL Nieuws.

Volgens het onderzoeksbureau komt de meeste aanhang van TON van de VVD en de PVV van Geert Wilders. In de peiling zou het CDA, nu goed voor 41 zetels, op tien minder uitkomen. De PvdA zakt van 33 naar 25, de ChristenUnie verliest een zetel en komt uit op zes. In de oppositie zakken SP (van 25 naar 20), VVD (van 22 naar 15), PVV (van 9 naar 8). GroenLinks blijft op zeven zetels staan, terwijl D66 (naar 4) en SGP (naar 3) een zetel winnen.

http://www.ad.nl/binnenland/article1754382.ece

In deze stand van zaken heeft de huidige coalitie nog maar steun voor 62 zetels en zou feitelijk geen enkele regering als er nu coalitieonderhandelingen zouden zijn, om Verdonk heen kunnen. Behalve het CDA dat een enkele zetel groter is, zou Verdonk is een klap de grootste partij van Nederland hebben..
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 13:15
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Ach ja, de kans is niet eens zo heel klein dat dit een positief effect zal hebben.

Zelf zie ik een grote kans dat mensen van wilders naar verdonk gaan(het ruzie zoek gedrag word toch ook door veel wilders stemmers niet echt tof gevonden). De partij van Verdonk zal groot worden zoals wilders nu, en wilders zal een niche worden.
De grote vraag(naar mijn idee) zal dan worden wat de vvd gaat doen. Zullen ze om verdonk en wilders stemmers gaan vechten en mee gaan doen met schreeuwen, zullen ze hun huidige lijn behouden of gaan ze nu het populisme de partij uitloopt zich meer op het liberale gaan richten. Met een vvd zonder de populisten ben ik eigenlijk wel erg blij.

Kan natuurlijk ook zo zijn dat verdonk en wilders beide een zetel of 10 krijgen en de vvd naar rechts opschuift, dan zijn we inderdaad wel verder van huis
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 13:16
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Nou, hoera, weer een rechtse vvd-splinterbeweging!
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 13:23
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ik ga ook een pol. beweging beginnen.

"Niet Trots Op Verdonk"

oftewel: n-tov!
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 13:30
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Later op de dag werd het bod nog verhoogd. „Maar ik heb niet zo’n belangstelling voor de verkoop van de site," zegt Hasselerharm. De site van Verdonk heet daarom voorlopig Trotsopnederland.com. .
.com klinkt dan best duf ja. Dan zou je toch .nl moeten verwachten

En op die website staat ondermeer dit:

Citaat:
17 10 07 Welkom op de website van de nieuwe politieke beweging "Trots op Nederland", een beweging zonder leden maar met sympathisanten. Ik wil een politieke beweging op gang brengen voor de 99% van de Nederlanders die geen lid zijn van een politieke partij. Die zich al lange tijd niet meer vertegenwoordigd voelen door de Haagse bestuurderselite.

Die er net als ik schoon genoeg van hebben dat de problemen waar ze dagelijks mee te maken hebben nauwelijks bespreekbaar zijn, laat staan dat ze aangepakt worden. Ik wil een politieke beweging op gang brengen die de belangen van de Nederlanders boven de belangen van de partij-bobo's plaatst.

Een beweging die gaat voor het duidelijk benoemen en daadkrachtig aanpakken van de problemen in Nederland. Die niet denkt in termen van links of rechts, maar in termen van oud of nieuw. Ik wil een politieke beweging oprichten die bij de eerstvolgende Tweede Kamerverkiezingen een platform biedt voor alle Nederlanders die snakken naar daadkracht en duidelijkheid in de politiek.

Hiervoor vraag ik nadrukkelijk uw steun. Om van deze nieuwe beweging een succes te maken hebben we ideeën en geld nodig. Nieuwe, frisse ideeën om onze problemen in Nederland aan te pakken. En geld om de beweging en de eerstvolgende Tweede Kamer campagne te kunnen bekostigen.

De bestuurselite van Nederland heeft haar kansen gehad. Het is de hoogste tijd voor een nieuwe aanpak. Trots op Nederland is de politieke beweging voor de rest van Nederland.

Doe mee!
dat klinkt trouwens erg PVV-achtig. Dat gedoe met geen leden, maar alleen sympathisanten.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 14:37
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ugh, die tekst van de website had vrijwel exact van de LPF kunnen komen. Is Kaj van der Linden (of wie de huidige image builder ook mag zijn) nou echt zo lui?

Citaat:
Verdonk is wel sluw: met een naam als "Trots op Nederland" hoef je namelijk geen inhoudelijke standpunten meer te hebben... of standpunten überhaupt. Met de naam "Trots op Nederland" ben je namelijk sowieso bij voorbaat al de good guy, de hoop van stemmend Nederland.
Ja, dat is het idee waarschijnlijk. Als je niet trots bent op Nederland, dan moet je er wel bijna een hekel aan hebben.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 14:50
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Tja, met zo'n peilingen blijft het kabinet wel een tijdje zitten.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 14:53
Daevrem
Daevrem is offline
En zo is Verdonk toch nog goed voor Nederland. En kunnen we ook allemaal trots zijn op onze enige eigen kabinet.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 15:12
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Ugh, die tekst van de website had vrijwel exact van de LPF kunnen komen. Is Kaj van der Linden (of wie de huidige image builder ook mag zijn) nou echt zo lui?

Ja, dat is het idee waarschijnlijk. Als je niet trots bent op Nederland, dan moet je er wel bijna een hekel aan hebben.
wat een vreselijk kreng is het toch, om op deze manier de politieke discussies, die inhoudelijk zouden moeten zijn, de gevoelssfeer in te trekken.

Raoul heertje had gewoon gelijk: Verdonk is gewoon een slecht mens.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hans Janmaat. Goed politcus en vooruitziener of Zwart schaap en rascist?
Verwijderd
217 25-12-2008 02:48
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Verdonk weggepest.
Verwijderd
13 17-10-2007 20:42
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Verdonk uit VVD-fractie gezet door Rutte
Verwijderd
142 20-09-2007 16:37
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Rapport over Schipholbrand
Mark Almighty
192 25-10-2006 15:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De kwestie Hirsi Magan #2
Relief
500 16-05-2006 23:36
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Felle kritiek op PvdA-oproep tot verzet
MissCzechMeOut
52 08-02-2004 14:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:04.