Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2015, 15:31
deathnote
deathnote is offline
Hoi allemaal

Ik zit echt met een probleem! Ik zit nu in de derde klas en ik doe mavo. We hebben een paar weken geleden een officiële blad gekregen waarop we moeten kiezen welke vakken wij voor volgend jaar willen en volgende week moet het al ingeleverd worden! Ik weet nu al zeker dat ik de sector economie ga doen en daarvoor is economie verplicht (duhh ;p). Ik heb echt helemaal geen interesses in natuurkunde, scheikunde of biologie dus dat valt allemaal af. Nederlands en Engels is gewoon standaard dus heb ik nu al 3 vakken, ik moet er in totaal 6 hebben. Na de mavo wil ik havo gaan doen en ik zit te twijfelen of ik c&m of e&m wil kiezen. Maar ik moet voor beide wel geschiedenis hebben dus nu nog 2 vakken. Als ik c&m wil doen heb ik frans nodig en met e&m heb ik wiskunde nodig dan kun je nu wel zeggen kies beide maar het probleem is dat ik eigenlijk ook maatschappijleer wil doen. En dan is er nog iets Je mag een 7de vak erbij doen als je een zeven gemiddeld staat en ik kan er een vak bij doen nu denk je zeker perfect kies dan wiskunde, frans en maatschappijleer maar ik wil ook muziek gaan doen, haha sorry ik ben een beetje ingewikkeld XD. Dus wat denken jullie dat het meest verstandigst is om te gaan kiezen? Ik denk dat nu al veel mensen gaan zeggen om muziek weg te doen maar muziek is echt mijn lievelings vak en ik sta er ook hoog voor dus dat gaat mooi mee voor mijn examen. Maar vertel alsjeblieft wat jij denkt dat het beste is. Bedankt!

Laatst gewijzigd op 25-03-2015 om 16:07.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2015, 15:52
Verwijderd
kies: nl Eng wis gs eco dui en bio. Heb je van alles wat. Sowieso wiskunde erbij anders kom je in de problemen later.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2015, 16:05
deathnote
deathnote is offline
Ik kan Duits niet doen en bio wil ik echt niet.Maar ik ga denk ik toch wiskunde en Frans doen. Dan blijft er alleen nog muziek en maatschappijleer.. wat moet ik doen?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2015, 19:00
MasterY115
MasterY115 is offline
Maatschappijleer is standaard op de havo, en muziek bieden de meeste scholen niet meer aan in de bovenbouw (correct me if i'm wrong).
Dus die vallen ook af als je naar de havo wilt.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2015, 20:31
Reversistence
Reversistence is offline
Gewoon lekker muziek doen, maatschappijleer krijg je in 4 Havo nog.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2015, 22:20
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Maatschappijleer is verplicht op de havo, en zal wel redelijk wat overlap hebben met maatschappijleer op het vmbo. Als je muziek leuker vindt, zou ik gewoon lekker dat doen.

P.S.: bespreek dit als je je keuze gemaakt hebt, ook nog even goed met je afdelingshoofd/decaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren wat zijn de mogelijkheden?
joeri15
10 09-10-2012 17:38
Studeren Het grote VAVO topic /sprint opleiding/ avondonderwijs 2
xxceline
282 13-06-2011 19:54
Studeren Havo-diploma: HBO officemangement of propedeuse en dan Franse taal en cultuur?!
myrthevg
6 11-09-2009 15:06
Studeren Natuurkunde in het vakkenpakket?
Evil-milkshake
23 22-11-2007 02:04
Algemene schoolzaken Deelcertificaten N&G profiel halen
Verwijderd
13 14-07-2006 16:26
Algemene schoolzaken geen vervolgstudie weten?
alpha
20 27-12-2003 11:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:33.