Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2004, 11:56
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Nog 12 dagen...
Advertentie
Oud 17-08-2004, 12:42
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
nog 7...
Oud 17-08-2004, 12:58
Verwijderd
vandaag uitslag gehad van mijn behandel evaluatie. ik ga naar groep 2. groep 2 is structurerend en groep 1 is explorerend maar ze vinden dat ik toch niet goed mee kom in groep 1.

verder kreeg ik te horen dat ze denken dat ik misschien toch SLE heb, en dan dat die ziekte ook mijn hersenen aantast ... best eng . dus komt er nog een lumbaal-punctie en een MRI scan van mijn hersenen. misschien ga ik naar een professor in Leiden die veel verstand heeft van psychiatrische klachten bij auto-immuun ziektes...

ik moet ook nog kijken wat ik ga doen als ik niet word aangenomen op de viersprong, of ik dan naar de spatie in apeldoorn ga, of dat ik in maastricht naar de volwassene-psychiatrie ga....

ik vind de uitslag eigenlijk niet zo leuk... een beetje eng.
Oud 17-08-2004, 13:06
bloempjeistrug
Avatar van bloempjeistrug
bloempjeistrug is offline
ongesteld! mooi, eindelijk

voor de rest voel ik me ook prima, wel moe, maar dat gaat wel weer over.. en ik mis mijn vriendje, maarja, die bel ik vanavond wel even, voel ik me daar ook weer beter onder. et gaat behoorlijk goed met me dus
__________________
Where words fail, music speaks
Oud 17-08-2004, 14:46
Milos
Avatar van Milos
Milos is offline
Tsja met mij gaat het weer super *not*. Sorry ben op het moment zwaar negatief. Zit nu bij mijn vriend thuis in Friesland (daar zou ik even goed al heengaan) maar ben blij dat ik even weg ben thuis. Mijn ouders lopen zo op me te zeiken. Volgens mij vind mijn vader elke stap die ik neem alweer een vergissing.

Dat laat hij duidelijk merken ook. K ben slecht, k ben dik, niks is gewoon goed in zijn ogen. Blij dat ik mijn ouders komende week even niet onder ogen hoef te komen. het begon allemaal met het feit dat ik veel weg was. ja maar wat moek thuis doen dan. Als het toch een en al gezeik is en ik in een jongerencentrum werk waar het heel gezellig is.

van het weekend huisarrest zo echt van blijf jij maar eens thuis anders mag je niet naar Martijn (mijn vriend) enzo. Toen ging ik nadenken en dat is allemaal niet zo goed afgelopen. Allemaal krassen in mijn been gezet. Eigenlijk wil ik even helemaal niet naar huis terug. Tis dak moet werken maandag dus dat ik weer terug moet. heb ook het idee dat ze me er nog eens uit gaan schoppen een dezer dagen.
__________________
I am a princess in nothing more than a fantasy world
Oud 17-08-2004, 14:52
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
*knuffelt me blackrose* Kop op meid!

Ontopicz; Hm, het ging wel oké vandaag, veel vertelt, goed gesprek. Maar maandag gezinsgesprek, tering, ik wist niet dat ik ergens zo tegenop kon zien.. Ik hoop dat ze nog een afspraak kan maken voor die tijd *duimt*..Want ik heb geen zin om daar voor het blok gezet te worden..Mijn god, wat zie ik er tegen op...
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 17-08-2004, 15:17
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Ruudje schreef op 17-08-2004 @ 13:42 :
nog 7...
Ruilen?
Oud 17-08-2004, 15:39
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Citaat:
Guusie schreef op 17-08-2004 @ 12:36 :
Dionnetje, gefeliciteerd met je 17e verjaardag
Dank je!

Ben dus vandaag jarig. Niet dat ik er veel van merk, want k heb t afgelopen weekend al gevierd en heb dus vandaag gewoon gewerkt etc.. maar tis toch altijd leuk om jarig te zijn.
Oud 17-08-2004, 15:44
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Ik voel me eigenlijk niet zo heel erg goed ofzo, het ging wel goed hoor,maar nu ff niet meer. Het gaat goed zolang ik niet over mezelf hoef na te denken.
Maar gister had ik een gesprek met mijn"mentor" de coordinator van dat begeleid wonen, mijn therapeute van Altrecht en iemand van BJZ, het was echt een klote gesprek.

Ik voelde me sowieso niet op mijn gemak, alle ogen waren op mij gericht, en toen kwamen de moeilijke vragen zoals:"wil je eigenlijk wel stoppen? (met automutileren) "wil je wel hulp" en de opmerkingen,"ik krijg de indruk dat je vanalles achterhoudt" en "ik merk wel dat je afstand crieert"
en dingen zoals:"je bent een ingewikkeld meisje"
"Ik vind je problemen te ernstig om dit zonder altrecht te doen" enz.

En toen mijn therapeute van Altrecht, "Dit kan jij zo niet aan,ik denk dat er meer onderzoek moet komen."
ja, hoor, en toen waren ze het opeens dr over eens dat er nog wel een paar onderzoeken kunnen komen, waaronder een of andere vaag persoonlijkheidsonderzoek, of whatever.
Als snel hadden ze besloten dat eerst die onderzoeken moesten komen en daarna zou er maar weer een gesprek plaatsvinden.

Ook moet ik van die coordinator naar een dietiste.. hmmzz, en van altrecht eigenlijk ook.. want zodra mijn BMI onder een of andere waarde komt dan moeten ze de behandeling stoppen..
Hmmzz, heeft dan niemand door dat ik helemaal niet meer ben afgevallen..

Het gesprek heeft me alleen maar meer in de war gemaakt.. Ik heb geen zin meer om naar altrecht te gaan, ik sluit me op een bepaald moment toch wel voor haar af. En thuis wil ik dus ook niet meer van die mentorgesprekken want dan moet ik weer aan mezelf gaan werken en over mezelf nadenken enzo, ik vind zo'n gesprek best, zolang het over koeitjes en kalfjes gaat, of weet ik veel wat.

En-en, ik voel me waardeloos, een nietsnut, ik moet vanalles maar wil niks..
Het lijkt ook wel of de hele wereld doorgaat en ik stil sta,ofzo.

Laatst gewijzigd op 17-08-2004 om 15:56.
Oud 17-08-2004, 15:47
Verwijderd
@~~dolce~~: Ik zou heel veel kunnen en willen zeggen, maar je hebt nu vast genoeg aan je hoofd. Hopelijk komen dingen ooit weer op hun pootjes terecht (en het liefst zo snel mogelijk). (})

@dionnetje: gefeliciteerd!
Oud 17-08-2004, 15:55
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
dionnetje schreef op 17-08-2004 @ 16:39 :
Ben dus vandaag jarig. Niet dat ik er veel van merk, want k heb t afgelopen weekend al gevierd en heb dus vandaag gewoon gewerkt etc.. maar tis toch altijd leuk om jarig te zijn.
Van harte gefeliciteerd!!! Maak er toch nog maar een fijne dag van, je bent maar een keer per jaar jarig.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 17-08-2004, 15:57
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-08-2004 @ 16:47 :
@~~dolce~~: Ik zou heel veel kunnen en willen zeggen, maar je hebt nu vast genoeg aan je hoofd. Hopelijk komen dingen ooit weer op hun pootjes terecht (en het liefst zo snel mogelijk). (})
thnx
Oud 17-08-2004, 16:00
Verwijderd
Even dacht ik dat het beter ging. Maar nee ik ben weer terug bij af. Of is het nooit beter gegaan? Ik sta op met een klote gevoel na een droom over de weegschaal. Dan (vr)eet ik me de hele dag vol om 's avonds met een schuld gevoel weer te gaan slapen. Ik wist niet dat je zoveel kon eten. En ik wil er wel mee stoppen hoor, maar het lukt gewoon niet. Kon ik maar weg van dit huis vol eten. Naja morgen naar de efteling. Eigenlijk heb ik geen zin, ik wil neit vrolijk doen terwijl ik dat niet ben. Maar late nzien hoe het echt kan ook niet. Nou maar weer stoppen met zeuren en iets nuttigs doen.
Oud 17-08-2004, 16:13
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 17-08-2004 @ 16:55 :
Van harte gefeliciteerd!!! Maak er toch nog maar een fijne dag van, je bent maar een keer per jaar jarig.
Dank je En mijn dag is sinds een paar minuten helemaal goed, want waaaaaaaaahhh wieeeehh iemand heeft mij gefeliciteerd en nu hebben we een heel gaaf msngesprek en nu ben ik blij en hyper!
Oud 17-08-2004, 16:15
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
dionnetje schreef op 17-08-2004 @ 17:13 :
Dank je En mijn dag is sinds een paar minuten helemaal goed, want waaaaaaaaahhh wieeeehh iemand heeft mij gefeliciteerd en nu hebben we een heel gaaf msngesprek en nu ben ik blij en hyper!
Je bent fliefd
Oud 17-08-2004, 16:20
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
*zucht* Ik kwam vandaag toch een leuke jongen tegen joh! Niet normaal!! Hij maar lachen, en ik terug lachen, hij zwaaien, ik terug zwaaien.. Als ik niet naar dat kutaltrecht had gemoeten, was ik hem zo achterna gegaan!!

Ik wist niet dat je dood kon gaan aan buik- en rugpijn.. Bah, ik kan gewoon niet meer recht lopen man.. Volgens mij val ik zo dood neer..
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 17-08-2004, 16:22
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Citaat:
Ruudje schreef op 17-08-2004 @ 17:15 :
Je bent fliefd
Helemaal niet!
Maar hij is op zich wel een beetje leuk enzo
Oud 17-08-2004, 16:31
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
@ dionnetje: Gefeliciteerd!

Vandaag nieuwe kleren weesten kopen. Was op zich wel leuk. Alleen zo vermoeiend en pijnlijk. Al die kleren die je moet passen. Pff, ben bekaf. Ik heb twee nieuwe truien en een zwart blousje. Echt leuk! Het lijkt wel of sommige mensen nog nooit een meisje in een rolstoel hebben gezien. Sommigen keken me dus echt na. Ik weet het, ik ben mooi Verschrikkelijk! Maar daar zal ik me maar weinig van aantrekken. Ik word vanavond nog terug gebeld door de dokter.. Spannend!! Ze denken weer aan iets anders, iets aan mijn darmen dat ervoor zorgt dat je gewrichten / spieren pijn gaan doen. Klinkt niet logisch. Maar dat kan aan mij liggen..
Oud 17-08-2004, 16:33
Verwijderd
Citaat:
sensual schreef op 17-08-2004 @ 17:31 :
Ze denken weer aan iets anders, iets aan mijn darmen dat ervoor zorgt dat je gewrichten / spieren pijn gaan doen. Klinkt niet logisch. Maar dat kan aan mij liggen..
Ik ben erg benieuwd was het is...laat je het weten?
Oud 17-08-2004, 16:36
Verwijderd
Citaat:
dionnetje schreef op 17-08-2004 @ 17:13 :
Dank je En mijn dag is sinds een paar minuten helemaal goed, want waaaaaaaaahhh wieeeehh iemand heeft mij gefeliciteerd en nu hebben we een heel gaaf msngesprek en nu ben ik blij en hyper!


Ja, dat heb ik gemerkt ja.
Grutjes, het werkt wel positief door op mijn humeur
Oud 17-08-2004, 16:39
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
bugge schreef op 17-08-2004 @ 11:40 :
naalden

waarom heb je een EEG?
Nou ja. Zo voelde het de vorige keer maar ik was een beetje vergeten wat het was Het waren gewoon potloden en wattestaafjes

Omdat ik meedoe aan een onderzoek (VORS, misschien dat je het kent? het gaat over psychoses)

Maar het ging gelukkig heel goed. Het was helemaal niet eng als ik gedacht had (weer voor niks lopen stressen dus)

@ Quiana: Dankje
Oud 17-08-2004, 16:49
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Flink zwaar gesprek gehad bij therapie net. Erg confronterend.

Het ging over hoe negatief ik denk, en hoe negatief ik naar alles kijk dat met mezelf te maken heeft. Ik voelde me op een gegeven moment echt een debiel. Waarom kan ik zelf niet snappen dat er ook positieve dingen aan mezelf zijn? Ik zie het wel bij anderen maar niet bij mezelf. Mijn therapeut zei het ook een beetje in die woorden. Niet dat ik debiel ben, dat zei hij uiteraard niet, maar zo voel ik me nu wel. Debiel, onozel, dom..


Ik heb nu zo de neiging om.. *zucht* Is het echt zo stom..?
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers

Laatst gewijzigd op 17-08-2004 om 16:54.
Oud 17-08-2004, 16:57
Flærynn
Avatar van Flærynn
Flærynn is offline
Ik ga over twee dagen het huis uit!!!!!! AAAAAAAAAAAAAAAAARGH!
__________________
-vul zelf maar in-
Oud 17-08-2004, 16:57
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 17-08-2004 @ 17:49 :
Ik heb nu zo de neiging om.. *zucht* Is het echt zo stom..?
Nee, het is makkelijker... het is de enige uitweg
Oud 17-08-2004, 17:02
Flærynn
Avatar van Flærynn
Flærynn is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 17-08-2004 @ 17:49 :
Flink zwaar gesprek gehad bij therapie net. Erg confronterend.

Het ging over hoe negatief ik denk, en hoe negatief ik naar alles kijk dat met mezelf te maken heeft. Ik voelde me op een gegeven moment echt een debiel. Waarom kan ik zelf niet snappen dat er ook positieve dingen aan mezelf zijn? Ik zie het wel bij anderen maar niet bij mezelf. Mijn therapeut zei het ook een beetje in die woorden. Niet dat ik debiel ben, dat zei hij uiteraard niet, maar zo voel ik me nu wel. Debiel, onozel, dom..


Ik heb nu zo de neiging om.. *zucht* Is het echt zo stom..?
Ik heb dit ook een tijd gehad en weet hoe moeilijk het is. Aangezien ik verder niet kan zeggen wat ik wil zeggen (woorden zijn zooo beperkend), zeg ik alleen nog dit: Heel veel sterkte, en op een dag zie je jezelf van een zonniger kant. Bedenk alleen wel dat dat even kan duren, stapje voor stapje... Elk stapje is er één en is veel waard.
__________________
-vul zelf maar in-
Oud 17-08-2004, 17:03
Verwijderd
positief luchten, dat moet ook
lekker terug van een weekje ontspannen in Kreta. wel 2 dagen ziek geweest, maar dat geeft niet. t was heerlijk. mn gevoel tegenover vincent is weer wat beter, volgende week is hij weg, ik denk dat dat ook goed is. morgen word ik 17 jaartjes. dat klinkt alweer zo oud. volgende week ook introductiedagen van mn nieuwe hogeschool in Leiden. en stiekum vind ik dat wel eng. maar iedereen komt daar alleen, moet ik maar denken verder niets. t was gisteravond gezellig met t yathzeen, mn zus en ik waren erg op dreef, dat was wel leuk. ook zij heeft introductie voor haar studie komende week. goh, tegelijk studeren, dat is raar. normaal kon zij me altijd vertellen over hoe de dingen in zn werk gaan, maar nu moet ik t zelf uitzoeken. grappig eigenlijk.

*nieuwsgierig hoofd trekt* wat zou ik allemaal krijgen morgen?
Oud 17-08-2004, 17:05
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 17-08-2004 @ 17:49 :
*knipt*
Same here, t lijkt wel of wij samen in één gesprek zaten.. Laat ze lekker de klote krijgen die stomme psycho's ...sorry ben echt boos op dat kut hulpverleningswereldje..
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 17-08-2004, 17:18
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
*bam* daar ging de voordeur... is ze nu weg?
Ze behandelt ons als een zak stront hoor... en ik ben er tegenin gegaan... iedereen maar verwijten aanpraten, zelfs mijn vader... en niemand die er ooit iets over heeft durven zeggen... en nu heb ik dat gedaan en nu gaat ze weg? ZWAK gewoon. Ze kan dus NIKS hebben. Goedzo... en nu? Wat moeten we nu? Mijn vader is dus een paar weken ontroosbaar, denk ik. Maar wacht maar... ik zal hem eens duidelijk maken dat ze niet met hem moet sollen. KUTWIJF DAT HET IS
Oud 17-08-2004, 17:33
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-08-2004 @ 17:33 :
Ik ben erg benieuwd was het is...laat je het weten?
Ik ben een kwartiertje geleden gebeld. Ze dachten aan één of andere zeldzame ziekte. Iets dat lijkt op de ziekte van Crohn en Colitis Ulcerosa. Maar de enige manier om erachter te komen of mijn klachten daardoor veroorzaakt worden is een leverpunctie. Maar daar zitten teveel risico's aan en dat raad de huisarts dus af. Zometeen maar eens op internet gaan zoeken. En denk ik dat het dat zou kunnen zijn dan kan ik altijd nog even aan mijn behandeld arts (revalidatiearts) vragen hoe hij erover denkt. Hmm, ik blijf het allemaal maar raar vinden.
Oud 17-08-2004, 18:31
forumfreakie
Avatar van forumfreakie
forumfreakie is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 17-08-2004 @ 16:44 :
*knip*.
Heej Dolce.

Ik wil je alleen maar heel veel sterkte wensen!
__________________
gaat morgen fotoboek aanmaken....
Oud 17-08-2004, 18:58
Verwijderd
Ik heb zo'n verschrikkelijke koppijn...niks helpt. Word er nog moeier van dan ik al ben... Maar goed, proberen toch maar iets van afleiding te zoeken ofzo.

@sensual: Hopelijk komen ze er achter wat het is...dan weet je dat iig...
Oud 17-08-2004, 19:37
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-08-2004 @ 19:58 :
Ik heb zo'n verschrikkelijke koppijn...niks helpt. Word er nog moeier van dan ik al ben... Maar goed, proberen toch maar iets van afleiding te zoeken ofzo.
Misschien eens een avondje lekker vroeg naar bed gaan of lekker op de bank gaan liggen?

Beterschap iig.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 17-08-2004, 20:16
Verwijderd
waarom krijgt niet iedereen wat 'ie verdiend?

mijn pa (onee,dat is 'ie niet meer ik noem hem wel lul) hoort nu toch onderhand te branden in de hel?

of dan toch minstens aan mijn voeten dood te vallen?

maarja,misschien word het tijd dat ik het lot een handje ga helpen
Oud 17-08-2004, 21:54
Freestyler*
Freestyler* is offline
ik ben bang
het nieuwe schooljaar begint
wat voor mij ook betekent dat ik (voor het eerst) naar de uni ga.
De kennismakingsdingen zijn inmiddels begonnen.
Maar ik ben zo bang voor een sociaal isolement.
Bang om er niet bij te horen, geen vrienden te maken.
Ik heb al een aantal medestudenten ontmoet, en het was waar. Ik paste er niet in. Niemand die me begreep, niemand met dezelfde interessen, niemand die soort van dezelfde humor had.

Ik houd niet van dit soort dingen. Ik ben niet sociaal. En dan heb je ook nog al die feesten. IK haat feesten. Tijdens feesten voel ik me het meest mislukt. Niemand zal voor een praatje op mij afstappen. Nee, ze zullen altijd naar het meisje naast mij lopen.
Damn dan voelt het zo klote dat ik nog nooit een relatie heb gehad. IK ga niet uit, heb niet het nieuwste mobieltje, draag geen Indian Rose, Diesel of Ralph Lauren. Ik sna pwel dat dat niet per se vereisten zijn, maar ik snap best dat niemand geinteresseerd is.

No way dat ik zelf op iemand afstap. Ik zou niet weten wat ik moest zeggen. En dan nog, ik denk niet dat het veel uitmaakt wat ik zeg.
Als er nou gewoon een iemand was die een beetje dezelfde humor had. Alles wat ik zei werd absoluut niet opgepikt door mijn groepsgenoten. IK ben te sarcastisch.
En met zijn 3en in een gropeje ging het wel. Ik was stil, probeerde af en toe toch nog iets te zeggen en hoopte dat ik hen niet te veel zou vervelen. Maar zodra persoon 3 vertrok, viel het compleet stil.

En dan al die mooie leuke aardige spontane slimme meisjes. Confronterend.
Al hoewel het nog confronterender was dat werkelijk niemand eerst tegen mij praatte. Nee dan praatte men nog liever met het meisje naast me , waarvan ik dacht dat zij toch ook niet echt het toppunt van aantrekkelijkheid en spontaniteit was.

En wat nu?
Als het de eerste week niet lukt?
IK had me verheugd op het nieuwe jaar, een nieuw begin, een nieuw leven.
Maar ik realiseer me dat ik nog steeds mezelf ben, en slechts de omgeving zal veranderen tov nu. Maar dat zal niet veel veranderen, en al zeker niet in de positieve zin.
__________________
I love dr Phil :D
Oud 17-08-2004, 22:00
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
relaxxamann schreef op 17-08-2004 @ 21:16 :
waarom krijgt niet iedereen wat 'ie verdiend?

mijn pa (onee,dat is 'ie niet meer ik noem hem wel lul) hoort nu toch onderhand te branden in de hel?

of dan toch minstens aan mijn voeten dood te vallen?

maarja,misschien word het tijd dat ik het lot een handje ga helpen
Kun je dan meteen het lot van mijn pa een handje helpen?

Ontopic; hoe kan ik nou zo stom zijn? Ik had het kunnen verwachten, had het moeten voorkomen..shit, ik doe mensen echt alleen maar pijn. Ik maak niet alleen mijn leven kapot, nu ook dat van haar. Het is mijn schuld..
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 18-08-2004, 07:19
Verwijderd
@Freestyler*: Als je met een bepaalde instelling naar toe gaat, dan lijkt alles vaak ook wat je verwacht ed te bevestigen, terwijl dat als je er objectief naar kijkt misschien helemaal niet het geval is. (En anderen lijken vrijwel altijd leuker, enz., terwijl dat soms helemaal het geval niet is. En ken je nu al alle studenten (en echt goed of slecht een heel klein beetje?) of slechts een paar?)

Ik snap je probleem btw wel een beetje, ik ga dit jaar ook voor het eerst naar de universiteit. Zoals jij jezelf neerzet, lijkt je wel een beetje op mij. Ik zelf vind het niet zo'n heel groot probleem, er zijn altijd wel mensen waar het ondanks alles toch een beetje mee klikt, zelfs als je het niet verwacht (bij mij op het hbo zitten bv. heel veel dozen, maar meer dan driekwart van die dozen blijkt ondanks dat erg mee te vallen en er zitten dan ook nog een aantal niet-dozen bij).

@Daantje_0705: Dank je wel. Ik ga bijna altijd 'vroeg' naar bed...zo rond 10 uur en dan slaap ik overdag meestal ook nog, omdat ik het anders niet red.

Koppijn van gister liep dus uit op migraine...gelukkig niet al te erg, maar echt prettig was het ook niet. Maar goed, 't is nu gelukkig weer minder. Vandaag misschien toch maar naar Arnhem, maar alleen als m'n zusje me komt halen, want ik heb geen zin eerst naar m'n ouders te gaan (die er zelf toch niet zijn) ed. En dan ook maar niet al te lang in Arnhem blijven, dan ben ik ook op tijd weer thuis.
Oud 18-08-2004, 08:26
Verwijderd
Ik heb me net verslapen voor de huisarts, echt zo stom!! Ik heb me in mijn hele leven nog nooit verslapen en schaam me echt helemaal dood

Had nog wel netjes op de tijd van de afspraak gebeld (toevallig werd ik toen wakker omdat er aangebeld werd...niet opengedaan dus).

Ze hebben mijn afspraak gewoon verzet naar morgen.

Maar schaam me wel
Oud 18-08-2004, 08:38
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 17-08-2004 @ 22:54 :
*knip*
Hallo,

Ik heb vorig jaar in (ongeveer) het zelfde pakket gezeten. Eerst dacht ik ook dat alles zou veranderen wanneer ik naar de HBO ging, maar al op de introductie werd het tegendeel duidlelijk. Toch kan ik nu een jaar later wel positief terug kijken. Veranderingen gaan kennelijjk niet van de ene op de andere dag. Stukje bij beetje is het beter gegaan. Het klikt met mensen waarvan ik het niet had verwacht. Ik lig redelijk in de groep. En langzaam maar zeker neem ik meer het voortouw in gesprekken, enzo.

Probeer niet met een instelling van 'dit wordt niets' te gaan. Want dat straal je toch uit.

succes.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Oud 18-08-2004, 10:14
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Shit! Dit is echt geweldig gewoon.. Maandag gezinsgesprek, maar voor die tijd kan er geen afspraak meer gemaakt worden. Alleen erna. Dus word ik voor het blok gezet daar, willen ze m'n armen zien en gaan ze vragen hoe het gaat.. Shit, ik wil dat gesprek niet.. Laat ze allemaal de klere krijgen, ik ga niet naar de gesprek..
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 18-08-2004, 10:16
Verwijderd
@Nijn*: Misschien kun je een briefje afgeven? Dan weet ze iig iets van wat je niet wilt. Maar als je alles niet wilt, dan kan dat gesprek net zo goed niet plaats vinden, toch?
Oud 18-08-2004, 10:19
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Nee, dat kan dus niet. Want mijn gewone psych die doet niet mee in het gezinsgesprek, daar is weer een andere gek voor. En die man spreek ik bijna nooit, alleen in die gesprekken, geen idee waar hij verder ronddwaalt. En al zou ik aan hem een briefje geven, had dat nog geen zin, want dat negeren ze, want ze willen je juíst confronteren met dingen die je moeilijk vind etc. Stelletje zakkenwassers..
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 18-08-2004, 10:21
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 18-08-2004 @ 11:19 :
En al zou ik aan hem een briefje geven, had dat nog geen zin, want dat negeren ze, want ze willen je juíst confronteren met dingen die je moeilijk vind etc.
Ik wil nou niet heel vervelend zijn, en kan ook begrijpen dat je
het niet makkelijk vindt enz, maar ik denk dat daar best wel een
gedachte achter zal zitten...?
__________________
Drie.
Oud 18-08-2004, 10:21
Verwijderd
Citaat:
Nijn* schreef op 18-08-2004 @ 11:19 :
want ze willen je juíst confronteren met dingen die je moeilijk vind etc.
tja, dat zal wel de opzet zijn van hun hulp en misschien heeft de ervaring ook uitgewezen dat het wel werkt. Alles negeren en overal om heen praten helpt iig niet, daar heb je ook geen hulp voor, neem ik aan. Wel vaag dat die gesprekken gedaan worden door iemand die jou verder amper kent... Misschien kun je tijdens dat gesprek aangeven dat je bepaalde dingen niet wilt (is natuurlijk wel een stuk lastiger, maar onmogelijk is niks)?
Oud 18-08-2004, 10:26
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Tuurlijk zit daar een gedachte achter, maar dat wil nog niet zeggen dat dat helpt bij mij. Stel je voor;

Je zit daar met je ouders, je broer, een psych die je 2x hebt gezien, twee mensen achter glas die als een razende gaan zitten schrijven, en je eigen psych is er helemaal niet bij.
En dan gaan ze allemaal stomme vragen stellen, over jou en je verrotte leven, en dan moet ik me maar helemaal bloot stellen, voor drie mensen die ik amper ken, en drie mensen die me vervolgens op alles gaan controleren, zodat ik het nog moeilijker krijg? Ik dacht het niet.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 18-08-2004, 10:28
Verwijderd
ik hoor dit verdraaid nog aan toe niet eens meer te kunnen typen..

alles moet ik alleen doen...
Oud 18-08-2004, 10:29
Verwijderd
Citaat:
Nijn* schreef op 18-08-2004 @ 11:26 :
Tuurlijk zit daar een gedachte achter, maar dat wil nog niet zeggen dat dat helpt bij mij. Stel je voor;

Je zit daar met je ouders, je broer, een psych die je 2x hebt gezien, twee mensen achter glas die als een razende gaan zitten schrijven, en je eigen psych is er helemaal niet bij.
En dan gaan ze allemaal stomme vragen stellen, over jou en je verrotte leven, en dan moet ik me maar helemaal bloot stellen, voor drie mensen die ik amper ken, en drie mensen die me vervolgens op alles gaan controleren, zodat ik het nog moeilijker krijg? Ik dacht het niet.
Denk je dat jij de enige bent die het daar moeilijk mee heeft? Ik denk dat het voor iedereen die zo iets mee maakt moeilijk is. Maar toch zal het ondanks dat in de meeste gevallen waarschijnlijk toch wel werken, al lijkt het voor jou op dit moment misschien niet zo. Anders zouden ze het niet doen, lijkt me. Maar misschien kan je zeggen dat je er over twijfelt of het bij jou wel werkt?
Oud 18-08-2004, 10:33
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Al gezegt, mijn ouders twijfelen er ook beide over, of dit wel zin heeft. Niemand zegt namelijk iets in zo'n gesprek, iedereen heeft er een schijthekel aan. Maar goed, ik mag niet zeiken, moet blij zijn dat ik hulp heb etc.. etc..

Klote wereld
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 18-08-2004, 10:34
Verwijderd
Citaat:
Nijn* schreef op 18-08-2004 @ 11:33 :
Maar goed, ik mag niet zeiken, moet blij zijn dat ik hulp heb etc.. etc..
Dat hoor je mij niet zeggen (mocht het oa zo bedoeld zijn).
Ik vraag me alleen af wat géén hulp hebben voor zin heeft.
Oud 18-08-2004, 10:39
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Weet ik, weet ik.. en neen, geen hulp hebben heeft geen zin, maar dat is ook niet leuk om in te zien...
*mokt verder*
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 18-08-2004, 10:41
Verwijderd
Mjuh, het gaat wel weer redelijk goed eigenlijk! Beetje nog van de kaart af en toe. Maar het word beter. Ik kan dingen accepteren en vooral, mezelf.
Gisterenavond nog naar Ikea geweest, nog wat leuke dingetjes gekocht. Later op de avond nog wel grappige gesprekken gehad over studies.
Ook nog Jurre aan de telefoon gehad, was wel even gezellig. Stom alleen dat ik nooit veel weet te zeggen over een telefoon. Misschien de reden dat ik nooit bel.
Gisteren op kraamvisite geweest. Wouw, wat een mooi kindje. Daar word ik nou echt gelukkig van. Om spontaan zwanger van te worden, zegmaar. Na, voorlopig nog maar niet.
Strakjes nog even naar de stad en boodschappen doen. Dan gezellig op verjaardagsvisite. Mjuh. Leuk. Leuk. Leuk.
En nog maar 2 weekjes en dan mag ik weer naar school op de een of andere manier heb ik daar ook wel weer zin in.
Vreselijk alleen dat het niet zo goed gaat met mijn oom. Stomme ziekte.

"Love me now forever"
Were your last words you said to me...
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin I Summon Panopticon!
Verwijderd
46 09-10-2018 20:32
Psychologie Het Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #131
Pruts0r
493 02-07-2008 16:15
Psychologie Het grote lucht-je-hart topic! #6
Gothic
500 16-06-2004 18:39
Psychologie Psychologie evaluatie topic
Verwijderd
281 10-05-2004 22:47
Psychologie Het grote lucht-je-hart topic!
Nona
500 08-04-2004 17:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:46.