Oud 28-08-2011, 17:15
Verwijderd
Af en toe hangt er een vieze rioollucht in mijn badkamer, komt uit het putje van de douche. Als de wasmachine heeft gedraaid borrelt datzelfde putje. Als ik douche komt het putje af en toe omhoog; het water loopt dus niet goed weg.

Kan ik dit zelf oplossen middels een (chemisch) middel of moet ik een rioolbedrijf laten komen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2011, 18:40
Verwijderd
Je kan idd eens proberen of het een kwestie van ontstoppen is, dus met wat gootsteenontstopper 't door laten lopen. Als dat geen effect heeft, inderdaad een rioolbedrijf inschakelen (als je huurt, moet je dit gewoon aan je huisbaas melden; hij moet het dan fixen, maar alleen wanneer jij 't zelf dus niet schoon krijgt en het dus echt verstopt is).

Laatst gewijzigd op 28-08-2011 om 19:43.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 20:12
Verwijderd
Thanks, ik zal ff bij de action wat gaan halen! Hoop dat het werkt, en anders is er de vereniging van eigenaren die het rioolbedrijf betaald
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 08:56
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Let wel op met welke middelen je aan de slag gaat en dat ze niet de pijpen e.d. kunnen beschadigen.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 10:19
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Kun je niet eerst proberen om het met de hand te doen? Soms hoef je helemaal niet met chemische middelen aan de slag en is het voldoende om het putje te openen en handmatig de haren en viezigheid te verwijderen. Geen prettig klusje, nee. Je kunt er ook zo'n plastic ontstopding bij gebruiken: http://www.jostenberg.nl/images/arti...ontstopper.jpg
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 20:36
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Meestal kun je zo'n putje eraf lichten. Vaak is het het laagje water en de afvoer eronder die vol zit met haren, dat het probleem vormt. Dat er even uit halen, en meestal ben je dan klaar.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 20:55
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Er bestaan ook nat uurlijke middelen die al best goed helpen. Kan je halen bij de bouwmarkt onder andere.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 21:05
Ivo
Ivo is offline
Zal inderdaad rotzooi/stof/haren in het putje zijn. Had ik ook bij de wastafel in mijn badkamer en je wilt niet weten wat daar voor zooi uit kwam. Indien je er bij kan komen door het roostertje van het putje te halen of ergens bij een ontstoppingsdekseltje in de leiding, dan is het het beste om de boel eerst zo veel mogelijk zelf schoon te maken. Daarna met ruime hoeveelheid kokendheet water doorspoelen in de hoop dat restjes oplossen.

Pas als dat echt niet helpt, of je er echt niet bij kunt met de hand gaan werken met ontstoppingsmiddelen.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 08:49
ganralph
ganralph is offline
Google even op "soda" en "azijn" i.c.m. "verstopping" en je krijgt genoeg tips zodat je niet aan de enge chemische middeltjes hoeft te beginnen.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 16:43
Zeepje
Zeepje is offline
De (gedeeltelijke) verstopping zal dieper liggen dan bij het putje, want hij ligt achter het punt waar de afvoer van de douche en die van de wasmachine bij elkaar komen. Waren er niet van die metalen veren om je afvoer mee schoon te maken?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 00:13
Verwijderd
het is al enigszins opgelost, denk dat het dieper ligt idd. Van zo'n veer heb ik ook gehoord, zal dr ff naar zoeken!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 08:27
Verwijderd
Citaat:
het is al enigszins opgelost, denk dat het dieper ligt idd. Van zo'n veer heb ik ook gehoord, zal dr ff naar zoeken!
Doe-het-zelf-zaken hebben die veren wel, volgens mij kosten die ook niet belachelijk veel
Met citaat reageren
Oud 03-09-2011, 19:52
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
het is al enigszins opgelost, denk dat het dieper ligt idd. Van zo'n veer heb ik ook gehoord, zal dr ff naar zoeken!
Trekveren zijn dat. Geniaal spul omdat je er elke bocht in een buis mee door kunt komen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 18:20
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Crofty + kokend water doet wonderen.
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 10:23
Verwijderd
Citaat:
Trekveren zijn dat. Geniaal spul omdat je er elke bocht in een buis mee door kunt komen.
De trekveren die ik ken zijn gewoon kabeltjes met een uiteinde eraan waar je bv een kabel aan kan binden (om door een leiding te trekken), rioolveren hebben vaak een speciale kop (om mee door de verstopping te gaan) en ook een speciaal meganisme om 'm mee het riool in te sturen (een zwendel oid). Dus mja, aan de trekveren die ik ken, heb je bar weinig in je riool
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:10.