Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2011, 22:43
crazy88
Avatar van crazy88
crazy88 is offline
Ik heb een vraagje,

Ik sta nu op de tweede plek bij de crisisopvang voor gezinnen.
Maar ik heb geen idee hoe het daar aan toegaat.
Weet iemand hoe het zit met eigen bijdrage? Wat de regels zijn enz?

Ik kom als goed is in Nijmegen terecht bij de Iris zorg de voordeur zuid.
Hoop dat iemand mij kan helpen met antwoorden.
__________________
na regen komt zonneschijn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2011, 23:36
crazy88
Avatar van crazy88
crazy88 is offline
Niemand??
__________________
na regen komt zonneschijn
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 23:48
Verwijderd
Nee, ik heb geen advies voor je. Ik wil je er wel even op wijzen dat het een forum is, dan moet je wel eens wachten voordat er een antwoord komt. Bovendien stel je je vraag om kwart voor 12. Dus nee, er zullen geen hordes mensen staan te wachten om jou antwoord te geven.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 07:48
Verwijderd
Misschien is het handig om met die opvang zelf contact op te nemen. De regels verschillen nogal per instelling en zelfs per opname (de een heeft meer vrijheden dan de ander) per probleem.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 23:09
crazy88
Avatar van crazy88
crazy88 is offline
Hoi bedankt voor je reactie.
Ik heb geprobeerd dingen te vragen maar via de telefoon vertellen ze niets, we hebben alleen een woonruimte probleem verder geen dingen waar we hulp bij nodig hebben. Hun willen pas info geven als er een intake plaats vind en die vind pas plaats als ik op de 1ste plek kom. Vandaag mijn vraag.
__________________
na regen komt zonneschijn
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 23:14
crazy88
Avatar van crazy88
crazy88 is offline
Helaas nog steeds op 2de plek, aankomende week maar weer bellen. Vandaag bij een sociaal raadslid geweest maar die zei ook ja mevrouw u heeft alles al geprobeerd we kunnen niets doen ook. Helaas staat u dan met u zoontje van 6 maanden op straat. Na even nadenken verwees ze me door na de kerk?!? Daar geweest priester zou contact opnemen om te kijken of hij nog wegen weet te bewandelen. Volg je het nog? Dat is nou Nl je doet niets verkeerd geen huurschuld geen rare dingen en nog zeggen ze ach is maar een baby in het spel dan komt de kinderbescherming er wel bij..:@
__________________
na regen komt zonneschijn
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 23:20
honestsmile
honestsmile is offline
Maar als je geen huurschuld o.i.d hebt, dan zou je toch gewoon mogen blijven bij waar je huurde?

En sta je dan op een wachtlijst?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 23:24
crazy88
Avatar van crazy88
crazy88 is offline
Helaas was het particulier gehuurd en die meneer huurde het achteraf van de woningbouwvereniging. Met gevolg hij eruit door de rechter en wij eruit over twee en halve week.
Ik sta al 4 jaar op de wachtlijst maar in Nijmegen is dat lang niet genoeg en zelfs niet in de omgeving
__________________
na regen komt zonneschijn
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 23:27
honestsmile
honestsmile is offline
Oh jeetje . En de wachtlijst voor een eigen appartement waarbij je dan punten moet sparen?

Er moet toch wel ergens een goedkope ruimte zijn zou je zeggen?
Met citaat reageren
Oud 10-09-2011, 16:14
crazy88
Avatar van crazy88
crazy88 is offline
Ja die wachtlijst via entree.nu daar heb ik nu 4 jaar lange niet genoeg om alleen een flat te krijgen daar moet je gemiddeld 8 jaar voor hebben
Heb vandaag een briefje gekregen van iemand die kent een kerk in de buurt die misschien kan helpen en de ggd daar moest ik maar eens heen bellen heb ik vandaag te horen gekregen. Het schiet ook niet op zo he
__________________
na regen komt zonneschijn
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 13:08
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
hoe zit je eventueel in je eigen netwerk? zou geen opvang vanuit instellingen betekenen dat je direct op straat staat of kun je dan wellicht overbruggen bij familie of vrienden?
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 21:41
crazy88
Avatar van crazy88
crazy88 is offline
Dat is het grootste probleem
mijn ouders willen niks met ons te maken hebben, zijn moeder heeft plek genoeg maar wil het niet "zogenaamd geen plek" 2slaapkamers over maar okee. Dus nee kennissen genoeg maar meeste wonen thuis dus dat kan ook niet.
__________________
na regen komt zonneschijn
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 06:05
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Lijkt me een typisch gevalletje voor een urgentie bij de gemeente, heb je dat woord al eens laten vallen?
Probeer anders ook eens anti-kraak, www.cameloteurope.com.
Mochten die niets hebben, vraag eens naar hun "collega's".
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 09:04
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
kreeg je geen urgentie bij entree?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 09:13
Ivo
Ivo is offline
Heb je een rechtsbijstandverzekering? En een contract op papier voor de woning waar je nu uit gegooid wordt?

Ook al mocht de particulier de woning niet aan jou verhuren, dan nog is heeft hij met jou een contract voor die woonruimte. Hij kan dat nu niet nakomen, dus misschien is het mogelijk om met hulp van je rechtsbijstand en/of een rechtszaak voor elkaar te krijgen dat hij alle extra kosten gaat vergoeden voor een andere (duurdere) particuliere woonruimte. En niet vergeten: een paar duizend euro verhuiskostenvergoeding.
Dan moet je het alleen wel voor de rechter aannemelijk kunnen maken dat jij niet wist dat de particuliere verhuurder de woning niet mocht doorverhuren.

Neem dus contact op met je rechtsbijstandsverzekering, of als je die niet hebt met het juridisch loket om te vragen af ze hiervoor kansen zien.

Verder maak je waarschijnlijk meer kans om snel een fatsoenlijke woonruimte te vinden in kleinere plaatsen.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 20:07
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Dat is het grootste probleem
mijn ouders willen niks met ons te maken hebben, zijn moeder heeft plek genoeg maar wil het niet "zogenaamd geen plek" 2slaapkamers over maar okee. Dus nee kennissen genoeg maar meeste wonen thuis dus dat kan ook niet.
en je schoonouders willen ook niet als je hen bijv. een deel 'huur' betaalt ter overbrugging?
Verder idd; urgentie-aanvraag al ingediend bij de gemeente?
En wellicht wil je in deze situatie niet naar de jeugdzorg, maar soms kunnen zij juíst wel wat betekenen voor jou en je kindje, bijv. door het in een overleg in te brengen waar vaak behalve jeugdzorg ook gemeente/woningbouw etc. bij betrokken zijn...
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Crisisopvang
Ingetjuhh
14 17-01-2006 12:45
Liefde & Relatie Vriendin aan de drugs
Verwijderd
11 26-10-2005 20:31
Werk, Geld & Recht Aantal vragen over jeugdzorg ed.
Verwijderd
11 16-10-2005 10:17
Psychologie crisisopname
Verwijderd
8 01-10-2004 20:11
Seksualiteit Wat zou je doen?
AngelLena
29 24-05-2004 21:15
Psychologie Weet er dan echt helemaal niemand een oplossing?!
Eend
25 06-11-2003 10:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:01.