Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2011, 13:41
honestsmile
honestsmile is offline
Hoe heb jij je studentenkamer ingericht? Heb je bijvoorbeeld een hoogslaper met daar onder een bureau? Zou dit juist handiger zijn, of heb je alles los?

Andere ruimtebesparende tips zijn ook welkom Of leuke dingetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2011, 06:42
Verwijderd
Dit past beter op Wonen & Werken! Dus ik verplaats 'm even.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2011, 19:30
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Ik had zoiets als dit in m'n studentenkamer:


...erg praktisch en ruimtebesparend, dus 'n aanrader .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 13-09-2011, 19:33
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Hoe heb jij je studentenkamer ingericht? Heb je bijvoorbeeld een hoogslaper met daar onder een bureau? Zou dit juist handiger zijn, of heb je alles los?

Andere ruimtebesparende tips zijn ook welkom Of leuke dingetjes
2-persoons hoogslaper met 2 bureau's eronder hier. Dan heb ik op 15m² genoeg ruimte om ook nog een 2-persoonsbank bank, 2 vierkante tafeltjes, een 40" TV, een keukenblok, een koelkast, een vriezer en drie IKEA Billy's kwijt te kunnen.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2011, 19:36
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Toen ik 12m2 had verhuisde ik alleen mee wat ik werkelijk nodig had, de overige meubels / boeken e.d. heb ik bij mijn ouders laten staan. Dat was goed.
Maar al snel kreeg ik een langgerekte kamer en daardoor kon ik praktisch alles makkelijk kwijt, dus zo lang heb ik niet in een kleine(re) kamer gezeten.

Praktisch bed is inderdaad super, mijn bed was ook wat hoger waardoor ik er (rol)boxen onder kon zetten.
Ik heb vaak gezien dat studenten een hoogslaper hadden met daaronder een bank of bureau.
Of een slaapbank.

En kijk of er kasten of opbergplekken zijn in de algemene kamers van het huis, zodat je bepaalde spullen niet in je kamer hoeft te bewaren. In het studentenhuis hadden wij bijvoorbeeld een kast in de badkamer staan met voor iedereen een lade. In de keuken had iedereen een ruime plank.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2011, 21:20
Ivo
Ivo is offline
Gebruik de hoogte. In plaats van een hoogslaper kun je ook kiezen voor kasten die je aan de wand hangt boven het bed. Ik heb dan wel een 2-kamerappartement, maar mijn slaapkamer van 7m2 is wel erg aan de krappe kant. Toch staat er een 2 persoons bed in, bureau, kledingkast en nog 2 kasten die boven m'n bed hangen.
Met een berg extra kussens kun je dan je bed overdag ook nog als extra plek om te zitten/hangen gebruiken. Met een hoogslaper gaat dat weer niet.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2011, 21:47
honestsmile
honestsmile is offline
Citaat:
2-persoons hoogslaper met 2 bureau's eronder hier. Dan heb ik op 15m² genoeg ruimte om ook nog een 2-persoonsbank bank, 2 vierkante tafeltjes, een 40" TV, een keukenblok, een koelkast, een vriezer en drie IKEA Billy's kwijt te kunnen.
Zoooo das veel . Ik heb 16m2 (krijg dat 2tje niet omhoog). Maar dan langwerpig. Dus 7 meter lang en 2,5 meter breed.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2011, 21:50
honestsmile
honestsmile is offline
Citaat:
Gebruik de hoogte. In plaats van een hoogslaper kun je ook kiezen voor kasten die je aan de wand hangt boven het bed. Ik heb dan wel een 2-kamerappartement, maar mijn slaapkamer van 7m2 is wel erg aan de krappe kant. Toch staat er een 2 persoons bed in, bureau, kledingkast en nog 2 kasten die boven m'n bed hangen.
Met een berg extra kussens kun je dan je bed overdag ook nog als extra plek om te zitten/hangen gebruiken. Met een hoogslaper gaat dat weer niet.
Nee dat klopt, daarom twijfelde ik ook al. Ik denk dat zo'n bed als hierboven op een plaatje te zien is wel het best is .
En ook een goeie tip van die kastjes boven je bed hangen, misschien maak ik daar planken van maar dat moet ik maar even zien.

Bedankt voor de leuke reacties tot nu toe
Met citaat reageren
Oud 14-09-2011, 09:20
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
ik had ook een kamer van 16m2 en daar stond in: bed, grote slaapbank, kledingkast, kast met boeken &tv enzo, grote eettafel, klein tafeltje, opbergboxen. De kamer was wel 4x4 maar ik had een schuin plafond. Alles paste precies en de slaapbank kon ik uitklappen. Dus mijn tip is om een plattegrondje te maken van je kamer, en alles dat je erin kwijt wil (op schaal) uit te knippen, dan kun je schuiven en vind je misschien oplossingen die je anders niet bedacht had.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2011, 15:30
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Bij mij paste een tweepersoon slaapbank en een ruim bureau gewoon in 10m2 hoor. Kledingkast, spullenkast erbij, er paste zelfs nog een televisie tussen.

Okay, klap het bed uit en behalve het stuk van waar de deur opent, was er nog ongeveer een strook van tien centimeter aan lege ruimte over, maar het paste wel.

Investeer alleen wel in kwaliteit in zo'n slaapbank in plaats van voor goedkoop te gaan, want een goedkoop model is waardeloos. Ik moest mijn ikea slaapbank (met 450 euro de duurste die zij hadden nota bene) al binnen twee jaar van een nieuw frame voorzien, en nu 2,5 jaar later is het matras eigenlijk ook door.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-09-2011, 08:16
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Ohja, ik had wel een eenpersoonsbed, maar aan drie zijden een hoog frame. Daar had ik allemaal kussens tegenaan gelegd en aan het frame had ik ook stoelkussens opgehangen (die zorgden dat het frame niet meer hard was in mijn rug). Zo had ik ook meteen een driezits bank.

Lacktafeltjes van Ikea blijven super ideaal omdat ze zo goedkoop zijn en overal handig voor zijn. Ik heb er een zelfs lange tijd gebruikt als tv-meubel.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2011, 18:07
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb op m'n studentenkamers bewust niet gekozen voor een hoogslaper omdat dat al gauw heel erg stoffig wordt, je je bed minder makkelijk kan gebruiken om op te zitten of voor mensen/vrienden die over de vloer komen en je mist al gauw een hoop bergruimte onder je bed. Een bed zoals AzN laat zien is dan praktischer. Ik heb verschillende keren op ongeveer 12 m2 gewoond en dat ging prima met (inbouw)kledingkast, boekenkast, bed, slaapbank, bureau, tafeltje, tv-kastje en ladenkastje.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:23.