Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2007, 12:16
clantestino
clantestino is offline
Hoi allemaal,

Op dit moment werk ik bij een eetcafe. Ik heb het er nooit geweldig leuk gevonden maar had geld nodig dus de afgelopen maanden heb ik er gewoon gewerkt.

Ik kamp op dit moment met nogal wat angsten, vooral op sociaal gebied. Ik heb me daar lang overheen kunnen zetten maar kan het nu echt niet meer opbrengen. Ik wil daar echt niet meer naartoe!

punt is...als ik ontslag neem, (wat ik overigens al bijna niet durf, maargoed) dan moet ik daar nog wel wat diensten afmaken, wel een paar weken. En ik geloof niet dat ik dat ga trekken, ik durf gewoon echt niet meer.

Eerlijk uitleggen wat er aan de hand is durf ik al helemaal niet.

Ik weet het, ik creeer dit allemaal zelf...maar heeft er iemand tips!?
__________________
tja
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2007, 12:57
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
De dingen waar je bang voor bent ontwijken is in ieder geval een slecht idee. Als je het werk niet leuk vindt moet je ermee stoppen en ander werk nemen, maar ontwijk niet iedereen die je ziet en neem gewoon de stap als je eens vervelend nieuws hebt. Werkgevers hebben heus wel vaker dat iemand ontslag neemt hoor.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 16:58
Verwijderd
Citaat:
clantestino schreef op 28-08-2007 @ 13:16 :
Ik kamp op dit moment met nogal wat angsten, vooral op sociaal gebied. Ik heb me daar lang overheen kunnen zetten maar kan het nu echt niet meer opbrengen. Ik wil daar echt niet meer naartoe!
Wat is er dan gebeurd dat jij het nu niet meer kunt opbrengen maar de afgelopen maanden wel?

Als er niks speciaals gebeurd is, zou je het nu toch ook aan moeten kunnen? Mijn ervaring met sociale angsten is dat ze verergeren als je jezelf afzondert en ze niet onder ogen ziet. Je kunt beter naar je werk gaan en het moeilijk vinden, dan ermee stoppen en dat je zometeen amper nog de deur uit durft.

Waarom ben je ueberhaupt bang? Ben je bang dat ze je niet aardig vinden? Het zijn ook maar mensen.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 17:25
Joopiedegekste
Avatar van Joopiedegekste
Joopiedegekste is offline
Als je echt geen zin meer hebt om die laatste weken te doen, kom je toch gewoon niet opdagen? dan kun je hun niet meer als referentie gebruiken maar ja...
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 19:40
madelief21
madelief21 is offline
Er zijn een aantal manieren waarop je dit kunt afsluiten. Je kunt ervoor kiezen om niet meer te komen opdagen al zorgt dat waarschijnlijk voor een heel vervelend gevoel uiteindelijk enmisschien belemmer je jezelf er zelfs in omdat de werkgever moeilijk gaat doen met uitbetalen. Je kunt een afspraak maken met je werkgever en aangeven dat je het momenteel te druk hebt met je studie of iets anders waardoor je geen tijd meer hebt om te werken (misschien een smoes maar kan soms makkelijk zijn) offfffffff, je kan eerlijk zijn en zeggen dat dit niet helemaal is wat je zoekt en dat je liever even doorkijkt.....
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 17:44
Verwijderd
Citaat:
De dingen waar je bang voor bent ontwijken is in ieder geval een slecht idee. Als je het werk niet leuk vindt moet je ermee stoppen en ander werk nemen, maar ontwijk niet iedereen die je ziet en neem gewoon de stap als je eens vervelend nieuws hebt. Werkgevers hebben heus wel vaker dat iemand ontslag neemt hoor.
Dit advies klinkt goed en je kan het ook zien als een overwinning voor jezelf als je het nog doet ook. Dit zal heus niet de enige moeilijke situatie zijn die je in je leven zal tegenkomen. Door het te ontwijken bevestig je alleen je eigen angst en wordt deze waarschijnlijker de volgende keer nog groter. Zie het als een ontwikkeling of leerles .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Ontslag nemen
KingKong
8 28-06-2010 15:38
Werk, Geld & Recht Reden voor ontslag werk in België/Nederland
Juana__
2 25-11-2009 11:01
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Mijn werk
Gast4545
2 29-02-2008 15:39
Werk, Geld & Recht Wat moet ik met mijn werk doen ??
Diageo
14 08-07-2006 11:23
Werk, Geld & Recht ontslag nemen
very drunk driver
2 21-08-2004 13:33
Werk, Geld & Recht vraagjes over ontslag recht
miekmuis
23 21-06-2004 17:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:39.