Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2009, 10:00
JanDeVries
Avatar van JanDeVries
JanDeVries is offline
Als een student van buiten Europa hier naast zijn studie een jaar wil werken, wat voor visum heeft hij dan nodig? En waar kan hij dat aanvragen?
__________________
De huidarts vond het allemaal dermate logisch.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2009, 13:18
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Volgens mij is dat heel moeilijk (heb het voor een vriend ook een keer proberen uit te zoeken). Je hebt deze website: http://www.ind.nl/NL/index.asp, maar die zegt dus dat als je (als niet EU-onderdaan) hier voor langer dan 3 maanden wil komen werken, een werkgever hiervoor een aanvraag moet doen en moet kunnen aantonen dat hij geen EU persoon hiervoor heeft kunnen vinden.

Wil hij in NL studeren met een bijbaantje of gewoon volledig hier werken?
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2009, 14:51
JanDeVries
Avatar van JanDeVries
JanDeVries is offline
Tja ik heb het IND ook gebeld inderdaad, maar de vrouw die ik aan de lijn kreeg vond het echt een belachelijke vraag geloof ik.
Maar goed, wat ik daarvan begrepen heb, is dat hij maar 10 uur in de week mag werken of meer tijdens het 'hoogseizoen'. En dat zijn werkgever dan een visum daarvoor moet aanvragen, als hij inderdaad kan aantonen dat hij geen EU'er voor dat baantje kan krijgen.

Hij zoekt gewoon een baantje in een kroeg of wat schoonmaakwerk ofzo. Zwartwerken zou natuurlijk ook kunnen maar ik geloof niet dat dat veel gebeurt (of wel? ).
__________________
De huidarts vond het allemaal dermate logisch.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2009, 13:31
Verwijderd
Ik weet ook alleen maar dat dat héél lastig is. Ik ken Japanners die hier voor een stage kwamen en die mochten absoluut geen bijbaantje hebben. Ze woonden in een speciale flat (voor uitwisselingsstudenten) en mochten ook absoluut niet ergens anders wonen (de huur daar was echt héél hoog, maar ze hadden dus geen keuze).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46.