Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2011, 19:59
Speckjaah
Avatar van Speckjaah
Speckjaah is offline
Hallo,

Ik heb een vraag en ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.
Ik heb in Mei een Asus laptop aangeschaft via internet (ik ben bekend met deze winkel).
Echter na 3 maanden bleek de connector (opening waar de oplaadstekker in gaat) stuk te zijn. Dus ik contact opgenomen met Asus voor een reparatieaanvraag. Nou alles snel geregeld en mijn laptop werd snel opgehaald.
Na ongeveer 5 werkdagen kreeg ik een mailtje waarin stond dat de reparatie van mijn laptop klaar was en dat ik deze binnen 3 werkdagen zou ontvangen.
Ik wachten, na 3 dagen nog niks gezien, maar ik bleef geduldig.
Ik heb het 1,5 week afgewacht maar nog niks gehoord, dus ik contact opgenomen met Asus.

Er bleek een probleem met de reparatie te zijn en dat werd onderzocht, er zou contact met mij opgenomen worden als er meer bekend was. Na een week wachten nog niets gehoord, dus ik contact opgenomen met de winkel waar ik de laptop besteld heb.
Zij zijn er gelijk achteraan gegaan en nu blijkt dus dat mijn laptop kwijt is geraakt na de reparatie.. (Ik vermoed diefstal..) Dus al mijn gegevens liggen nu op straat.
Er word als het goed is eerdaags contact met me opgenomen, en mogelijk heb ik de keuze om een vervangend model te krijgen of een terugstorting van het bedrag.

Nu is mijn vraag of ik bovenop het bedrag van mijn laptop, nog een schadevergoeding kan eisen. Mijn gegevens liggen tenslotte open en bloot op straat en het is wel mijn eigendom wat HUN kwijt raken.

In de gebruikersovereenkomsten kon ik niets vinden over vergoeding van diefstal, maar misschien dat jullie hier een antwoord op hebben?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2011, 20:14
Verwijderd
Ook in de reparatievoorwaarden kan ik niet zo 1,2,3 iets terugvinden rechtstreeks over diefstal, of in ieder geval het verdwijnen van producten. Wel weet ik dat Asus verder nooit verantwoordelijk is voor bestanden, dus ik denk het niet.

Mijn zus heeft een ander probleem met Asus gehad, waarbij zij al haar bestanden (schooldocumenten, foto's) is kwijt geraakt, maar Asus heeft wel in haar reparatievoorwaarden opgenomen dat zij verder voor bestanden en dergelijke niet verantwoordelijk zijn.

Ook al is het heel waarschijnlijk dat de laptop gestolen is, dat kun je niet hardmaken. Voor hetzelfde geld is hij per ongeluk naar iemand anders gestuurd.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 20:31
Speckjaah
Avatar van Speckjaah
Speckjaah is offline
Bedankt voor je reactie.
Ik denk ook niet dat ik recht heb op een vergoeding, maar ik kan het wellicht altijd proberen. Is het niet mijn gegevens is het wel mijn laptop, wat eigendom van mij is en wat zij kwijt zijn geraakt.

Het verzenden van mijn laptop aan een andere consument lijkt me zeer onwaarschijnlijk, er moet voor getekend worden (d.m.v. legitimatie) en mijn gegevens staan verbonden aan mijn RMA(reparatie)nummer, dus dat zou wel heel slordig zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 20:32
Verwijderd
Tsja . Ik heb weinig vertrouwen in Asus .

Maar gewoon proberen, je weet maar nooit.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 14:45
Ivo
Ivo is offline
Je bent zelf verantwoordelijk voor het verzorgen van een back-up van je bestanden. Dat gedeelte van het verlies zal je dus nooit een schadevergoeding voor krijgen.
Het feit dat een ander nu (mogelijk) jouw bestanden kan gebruiken kan misschien wel een schadevergoeding opleveren, maar dan moet je kunnen aantonen dat jij schade lijdt. Bij de meeste prive-bestanden zal dat niet het geval zijn. Anders wordt het als je je bezig houdt met ontwikkeling van nieuwe producten en processen. Een ander kan er dan zomaar eens met jouw idee vandoor gaan wat al uitgebreid staat beschreven in de bestanden op je computer, waardoor jij er niks meer aan kan verdienen.

Uiteraard heb je wel recht op een nieuwe, vergelijkbare laptop of een geldbedrag wat hoog genoeg is om er zo eentje zelf weer aan te schaffen.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 21:09
Speckjaah
Avatar van Speckjaah
Speckjaah is offline
Oke, het gedeelte van mijn bestanden was al wel duidelijk, dat las ik ook in de overeenkomst.
Maar de laptop, wat mijn eigendom is, raken hun kwijt. Ik heb mijn laptop nodig voor school, ze houden mij al weken aan het lijntje en ik maar zitten wachten, mailen, en weer wachten.

Het totale aankoopbedrag + een vergoeding lijkt mij daarom niet ongepast. Het is een fout dat nooit zou mogen gebeuren bij een groot bedrijf als Asus, tuurlijk kunnen fouten gemaakt worden, maar daarom vind ik het niet mis als er wat tegenover staat, ter compensatie.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 21:14
Verwijderd
Huhu, dat je al weken zit te wachten, daar krijg je geen vergoeding voor. Dat heeft mijn zus ook geprobeerd en dat kon absoluut niet.

Dus, verwacht het niet, maar vraag er wel om
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 21:19
Speckjaah
Avatar van Speckjaah
Speckjaah is offline
Oke, als het goed is nemen ze morgen telefonisch contact met mij op, dan laat ik wel even weten hoe het af is gelopen, in ieder geval bedankt voor de reacties hier.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 21:21
Verwijderd
Ik hoop dat je een hele aardige medewerker treft die je een vergoeding geeft
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 13:17
Groentensoep
Groentensoep is offline
Bij reparatie wissen ze meestal de harde schijf. Je gegevens liggen dus niet zomaar op straat met een beetje mazzel, maar je krijgt ze ook niet terug.

Voor reparatie altijd backup maken en schijf wissen
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 17:36
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
Oke, het gedeelte van mijn bestanden was al wel duidelijk, dat las ik ook in de overeenkomst.
Maar de laptop, wat mijn eigendom is, raken hun kwijt. Ik heb mijn laptop nodig voor school, ze houden mij al weken aan het lijntje en ik maar zitten wachten, mailen, en weer wachten.

Het totale aankoopbedrag + een vergoeding lijkt mij daarom niet ongepast. Het is een fout dat nooit zou mogen gebeuren bij een groot bedrijf als Asus, tuurlijk kunnen fouten gemaakt worden, maar daarom vind ik het niet mis als er wat tegenover staat, ter compensatie.
Als jij een schadevergoeding wilt, zul jij moeten kunnen aantonen dat je schade hebt ondervonden. Dat je een computer nodig hebt voor je school is waarschijnlijk geen steekhoudend argument, je kunt ook werken op de computers die de school beschikbaar stelt. Er zal weinig schoolwerk zijn wat je alleen maar op je eigen laptop had kunnen doen.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2011, 16:10
Speckjaah
Avatar van Speckjaah
Speckjaah is offline
Vorige week bericht van Asus gekregen m.b.t mijn laptop, deze meneer vertelde mij dat er niets meer van mijn reparatie vernomen kon worden en ik de keuze kon maken om een vervangend model te krijgen of een creditatie van de laptop, het volledige bedrag word dan naar de winkel teruggestort waar ik een nieuw product mag uitzoeken.
Heb voor optie 2 gekozen en dat word nu allemaal verwerkt als het goed is, gaan wel weer een aantal weken (minimaal 4) overheen maarja, beter als wachten op "niets". Heb gelukkig de winkel waar ik mijn laptop heb gekocht volledig achter me staan, zij helpen mij ook goed dus dat is fijn.
In ieder geval bedankt voor de reacties hier, en er kan een evt slotje op deze topic.

Thanks
__________________
Live life like you love to live it
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Schadevergoeding bij kapotte laptop
Verwijderd
6 30-10-2010 18:24
De Kantine Wat ligt er allemaal op je bureau?
Verwijderd
59 22-06-2009 01:00
Werk, Geld & Recht Terugbetalen
SoMeBoDy
74 28-05-2004 15:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:47.