Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2011, 07:37
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
In maar 2011 heb ik een cadeaubon voor een keer zweefvliegen gekocht en cadeau gedaan aan iemand. Ik heb deze gekocht bij de balie van de vereniging die deze vluchten aanbiedt, maar de bon is van een andere organisatie, die de vluchten aan deze vereniging uitbesteed (dat is tenminste zoals ik het begrijp).
Eind juli 2011 is de vlucht ingepland op internet met de code van de cadeaubon, voor begin september 2011. Dit weekend gingen we naar het zweefvliegveld, maar bleek de uitvoerende club eind juni 2011 failliet verklaard en werd er dus niet gevlogen. Er hing een briefje op de deur dat gedupeerden zich bij de curator kunnen melden.
Dit is natuurlijk balen: eind juli (toen de reservering gemaakt werd) hadden ze moeten melden dat er niet gevlogen kon worden, omdat de club failliet was, maar er is gewoon een (automatisch) bevestigingsmailtje gekomen. Hun reserveringswebsite is tot een week geleden in de lucht geweest, zonder enige boodschap over een faillissement.

Wie heeft hier verstand van? Hoe nu verder? Moeten we hiervoor bij de curator van de zweefvliegclub zijn? Of bij de organisatie die de cadeaubonnen uitgeeft (ook al heeft de club die verkocht)?
Dat de vlucht niet door zal gaan, snap ik. Dat wordt ook lastig als de bank alle zweefvliegtuigjes in beslag heeft genomen. Maar ik verwacht dat de kans ook groot is dat we ons geld kwijt zullen zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-09-2011, 14:57
Wawl
Wawl is offline
Kort en goed, je geld ben je kwijt. Je vordering kan je bij de curator indienen. Slechts zelden komt het tot een uitkering.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht kadobon niet inwisselbaar
zoemzoem
10 27-05-2008 14:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:49.