Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2011, 12:49
fl0r!s
fl0r!s is offline
Hallo, ik ben misschien geinterreseerd om in een van die winkels te werken.
wat is het verschill tussen deze 2 qua werknemers regels enzovoorts en regelingen van dingen? welke is beter?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2011, 12:52
Verwijderd
Ik ga deze even verplaatsen naar Wonen & Werken, omdat het niet per se over geld óf recht gaat
Met citaat reageren
Oud 18-09-2011, 18:58
Verwijderd
ik werk zelf in kruidvat en vind het ok aleen beetje jammer van me baas de gezeur je moet een krat binnen kwartiertje klaar hebben
Met citaat reageren
Oud 21-09-2011, 13:31
Catch
Catch is offline
Ik zou bij de Etos gaan werken als ik jou was. Heb heel slechte ervaringen met Kruidvat.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2011, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Heb heel slechte ervaringen met Kruidvat.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2011, 11:41
Verwijderd
Ik heb geen ervaring met werken in een van beide winkels, maar ik vind als klant de Etos meestal een stuk netter dan Kruidvat. Dus als ik zou moeten kiezen, zou ik voor de Etos gaan.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2011, 09:12
Naimin
Avatar van Naimin
Naimin is offline
De kruidvat vindt ik altijd een rotzooi. Ik vind het echt een soort achterstandswijkwinkel. Ga naar etos.
__________________
A myth is an image in terms of which we try to make sense of the world.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2011, 09:12
Verwijderd
Ik vind de Etos er verzorgder uitziet.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2011, 17:10
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik heb geen ervaring met werken in een van beide winkels, maar ik vind als klant de Etos meestal een stuk netter dan Kruidvat. Dus als ik zou moeten kiezen, zou ik voor de Etos gaan.
Citaat:
Ik vind de Etos er verzorgder uitziet.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 26-09-2011, 19:39
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als klant ga ik ook altijd liever naar de Etos omdat het idd netter, overzichtelijker is en bij de vestiging bij mij in de buurt word ik ook altijd heel fijn geholpen, vriendelijk personeel maar niet opdrigerig. Ik ken ook iemand (stagiare van bij ons) die bij de Kruidvat werkt en die vond dat ook heel erg leuk.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 27-09-2011, 21:55
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Het Kruidvat is wat meer een budgetdrogisterij, en dat betekent dat het wat rommeliger er uit ziet. Ze moeten de marges klein houden dus op aankleding etc. wordt bezuinigd. De Etos is wat netter en overzichtelijker, maar is ook duurder. De meeste producten die je bij de Etos koopt kun je vaak bij het Kruidvat goedkoper krijgen.
Ik denk dat het in salaris weinig zal uitmaken, en of het een prettige werkplek is zal waarschijnlijk van filiaal tot filiaal heel erg sterk verschillen bij zowel de Etos als het Kruidvat.
De Etos is van Ahold, de eigenaar van Albert Heijn. Kruidvat is een bedrijf in eigen beheer.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 28-09-2011, 14:30
Catch
Catch is offline
Kruidvat is onderdeel van A.S. Watson geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2011, 16:58
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Ik kwam eerder als merchandiser regelmatig in beide, en Etos lijkt me echt 100x betere plek om te werken!!
Iets wat ik echt opvallend vond was dat ik bij Etos vrijwel altijd een kopje koffie kreeg aangeboden en bij Kruidvat nooit. Personeel was vaak ook vriendelijker. En de winkels een stuk netter
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 28-09-2011, 17:06
Aybike
Avatar van Aybike
Aybike is offline
Ik zou bij Etos gaan werken dan
Met citaat reageren
Oud 13-10-2011, 16:13
MariaMaria
Avatar van MariaMaria
MariaMaria is offline
Is het geen optie om in de horeca te werken? Zo heb ik mijn geld altijd verdiend tijdens mijn studie.. Detailhandel verdiend zo weinig en heeft weinig toevoeging aan je CV vind ik. In de horeca leer je bijvoorbeeld om meer socialer te zijn, open naar mensen en verantwoodelijkheid op je te nemen.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2011, 15:15
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Het lijkt me dat je precies diezelfde dingen ook bij detailhandel leert: omgaan met lastige klanten, klantvriendelijkheid, samenwerken en verantwoordelijkheid nemen... Ik zou niet weten waarom je met horeca-ervaring meer toevoegt op je cv dan met detailhandelervaring, behalve dat je bij horeca-ervaring misschien eerder de suggestie wekt dat je van feesten houdt. Plus dat je in de horeca vaker op rottige tijden moet werken.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 14-10-2011, 18:41
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Vind het ook beetje onzin ja. Het zijn allebei flutbaantjes, en de mate van verantwoordelijkheid is binnen de detailhandel vaak juist groter denk ik.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 14-10-2011, 22:24
pat84ricia
Avatar van pat84ricia
pat84ricia is offline
Bij Etos wordt je beter begeleid en netter behandeld dan bij Kruidvat. Bij Kruidvat is alles goedkoop en daarom zal ook het personeel harder moeten werken. Terwijl bij Etos klantenservice en kennis erg belangrijk is en je dus ook meer gewaardeerd zal worden als je op een goede manier een klant helpt. Bij Kruidvat heb je geen tijd om klanten te helpen, omdat het vullen van schappen of kassa draaien je werkzaamheden zullen zijn.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-10-2011, 11:49
MariaMaria
Avatar van MariaMaria
MariaMaria is offline
Ik heb als studente altijd een horeca bijbaantje gehad. Het is zeker minder vermoeiend en veel afwisselender. Geen schappen vullen, staan achter de kassa urenlang of ontevreden klanten helpen. Ik snap niet hoezo je bestempeld zou moeten worden als een feestbeest... ik bedoel, je kan ook gewoon in een degelijke restaurant of voor mij part een pannekoekenhuis werken. Oh en dan heb ik nog helemaal niet eens over fooi gehad
Met citaat reageren
Oud 17-10-2011, 13:45
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Maar de vraag was: etos of kruidvat, niet: drogisterij of horeca
Als je in de horeca wil werken, best hoor, maar om nu te zeggen dat dat meer op je cv toevoegt dan winkelervaring lijkt me niet echt van toepassing en ook niet echt on-topic.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 20-10-2011, 10:00
MariaMaria
Avatar van MariaMaria
MariaMaria is offline
Verder vind ik beide ketens wel leuk hoor
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:49.