Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2011, 17:52
Bernadotte
Bernadotte is offline
Hallo.

Ja ik heb echt een probleem dus. Ik was 4 maanden op vakantie gegaan in het buitenland.
In de tussen tijd liet ik mijn half broer wonen tot ik terug kwam. Alles is wel hoe het was behalve de keuken. Serieus alles plakt, de vloer de kasten. Aanrecht is zo smerig als wat heel erg dik slijmerig vuil. De veranda zit vol met vuilniszakken en een plastic badkuip gevuld met smerig afwas. Het stinkt daar en het zit onder de vliegjes. Kortom alles is 1 grote puinhoop.

Maar mijn vraag aan jullie dus: Hoe moet ik dit alles schoonmaken voordat mijn moeder terugkomt over een maand? Ik zit met mijn handen in het haar..
Wat kan ik het best gebruiken en zijn er ook speciale schoonmaak middelen voor dit soort dingen?

Hulp wordt hier heel erg gewaardeerd alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2011, 18:42
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik zou beginnen met het vuilnis weggooien en de vieze dingen afwassen. Dan trekt het in ieder geval geen beestjes meer aan. Ramen open om te luchten en aan de slag, in eerste instantie gewoon met een sopje met afwasmiddel of allesreiniger. Als dat niet werkt, kun je met agressiever spul aan de slag.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2011, 20:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je hebt van Witte Reus zo'n spuitbus met keukenreiniger. Dat spul is behoorlijk agressief maar werkt wel heel goed tegen vet.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 02-10-2011, 20:32
Verwijderd
Dasty Keukenontvetter.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2011, 23:49
Verwijderd
Niet, je halfbroer moet het schoonmaken. Hij heeft het immers ook vies gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2011, 00:20
Verwijderd
Fruitvliegjes snel wegkrijgen is heel makkelijk Glas met afwasmiddel gemixt met azijn. Daar doe je een laag aluminiumfolie overheen met 1 gat erin. Die beesten vliegen erin maar komen er niet uit en verdrinken dan.

Verder zou ik het je halfbroer laten schoonmaken. Tips verder voor het schoonmaken: Als er afwas is, direct laten weken. Gloeiend heet water, gewoon een half uur - uur laten staan. En verder gewoon goede sopjes maken . Mijn ervaring is dat met dingen die plakken het vaak het beste wil met warm water

Geloof me, je doet er echt geen maand over om zoiets op te ruimen hoogstens 2 dagen.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2011, 08:27
ganralph
ganralph is offline
Inderdaad, laat je halfbroer het lekker regelen.

Maar goed: eerst al het vuilnis en grote stukken afval de deur uit. Daarna lijkt flink warm/heet water met allesreiniger me een goed begin. De echt chemische reinigers gebruik je alleen als het niet anders kan (ze zijn duur, giftig en vaak niet beter dan andere oplossingen). Werk van boven naar beneden (dus je vloer als laatste ) en gooi goed de ramen open tijdens het schoonmaken.

En als het echt heel vies is, kun je misschien alles één keer even snel doen om het ergste vuil weg te halen, en daarna nog een keer rustig om het echt te laten glimmen Zo voorkom je dat je net gepoetste stukje weer vies wordt met vuil van het stukje ernaast.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2011, 08:53
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Hier word ik niet vrolijk van.
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2011, 09:29
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Hier word ik niet vrolijk van.
Wie zegt dat de kitrandjes beschadigd zijn?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2011, 10:51
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Halfbroer bellen, afspraak maken en zeggen dat jij hem (misschien) zal HELPEN met schoonmaken.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2011, 13:59
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik zou beginnen met die halfbroer van je te bellen dat hij nú moet komen om die smerige zooi weg te halen.

Verder wat de rest zegt. Ik zou ook eerst het vuilnis en zo buiten zetten en dan eerst alles een beetje globaal schoonmaken, dus met schoonmaakmiddel en sponsje het aanrecht schoonmaken en de vloer dweilen. Dan kun je daarna nog eens kijken hoe je het beste alles écht goed schoon kan krijgen.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 19:32
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Halfbroer bellen, afspraak maken en zeggen dat jij hem (misschien) zal HELPEN met schoonmaken.
Oh, ik vergat een klein maar essentieel ding: roep ook een paar keer het woord godverdomme, zo hard als je kan.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2011, 22:34
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik zou beginnen met die halfbroer van je te bellen dat hij nú moet komen om die smerige zooi weg te halen.
Ik wou al zeggen, in het verhaal van 'ander maakt rommel, hoe ruim ik dit op?' mis ik toch echt iets, maar dat was het dus.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 06-10-2011, 20:48
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
oh boy
heb zo'n broer zeg >.<
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Verhalenwedstrijd] Het Meisje en de Dood
flyaway
0 01-12-2011 21:16
De Kantine Weerwolfspel #58
Vlindertje
500 24-04-2009 21:54
De Kantine Weerwolfspel #54 deel 2
TopDrop
372 04-01-2009 14:52
Liefde & Relatie Hoe voel jij je op relationeel gebied? #46
RockaholiC
500 20-10-2006 18:35
Algemene schoolzaken Koken in studentenflat
nienie
25 19-11-2003 07:27
ARTistiek [oud onzin verhaal] Het Verhaal
DarkCat
3 16-08-2002 17:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:31.