Oud 04-11-2011, 15:47
Verwijderd
Iemand die in zijn boek had geschreven, waardoor de surveillant na het tentamen het in beslag nam. Zo zijn de regels van de school.

Echter hij wilde het niet achterlaten omdat het zijn eigendom was. Wat geldt hier? Mag de school het innemen omdat dat in reglement staat en de jongen daar dan automatisch mee instemt, of mag de school dat niet doen omdat het de jongens eigendom is?

De jongen in kwestie werd met beveiling uit lokaal gehaald.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-11-2011, 09:41
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Het kan zijn dat ik het niet goed heb, ik kan het ook niet onderbouwen, maar het lijkt mij wel logisch:

Gemeenschappen hebben reglementen. Denk aan sportclubs, scholen. Wanneer je je inschrijft, ga je hiermee akkoord. Het spreekt voor zich dat de regels wel logisch moeten zijn en niet onredelijk.

Het is ook niet onredelijk dat een woordenboek wordt ingenomen als er in geschreven is. Als er maar bij staat, of als het maar in ieder geval de gewoonte is, dat je het woordenboek weer terugkrijgt. Anders gaat de school te ver.
De jongen heeft gelijk dat het zijn eigendom is en dat hij het terug wil. Maar het verdient geen schoonheidsprijs om er stennis over te schoppen. Maak een afspraak met de surveillant en haal later je woordenboek weer op.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2011, 17:09
Verwijderd
Ok ok. Nja, het wordt sowieso later truggegeven, nadat de examencommissie de inhoud heeft beoordeeld. De jongen had de boeken de volgende dag weer nodig voor een opdracht.

Maar bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:37.