Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2003, 18:12
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Ha iedereen, sinds ik aan het pielen ben met opname spul wil ik toch wat leuker materiaal gaan aanschaffen. Ik heb net al op een drum forum gevraagd, dus ik c/p ff dat bericht (wel in het engels)

Graag alleen serieuze tips of suggesties, Alle kankermongolen die onnozele schapenschijt posten zal ik voor de rest van het bestaan van dit forum vernederen en niet meer respecteren

------------
Hey all, since I've been playing around with recording gear past week, i kinda got addicted to it. I really want to buy a nice simple mixing panel that, which should fit my needs to record myself, and has enough inputs to record in a simple band situation. All that for a decent price ofcourse.

After some searching, I ran into this following Behringer panel:

Url: http://www.behringer.com/02_products...X802A&lang=eng

Picture:


I can get it -new- for around 100 dollars, which is well within my estimated budget.

Some specifications for the people who dont have to time to check the site:

"Four mono mic/line channels with INVISIBLE MIC PREAMPS plus two stereo channels perfect for keyboards, MIDI equipment or other stereo sound sources and a 2-track input/output for recording and playback in a mixer small enough to carry in your board luggage: meet the MX802A. In spite of its size, you’ll find great 3-band equalizers in each channel plus switchable low-cut filters in the mono channels, two aux sends, two stereo returns, phantom power and accurate peak LED’s and level meters. Plus of course our ULN circuitry and exceptional build quality."

For the time being, I record everything on casette tape..nice "recording" gear is something i will invest in in the future.

Next Part: Im really new to everything related to recording, so how does it work?

If i want to record the guitar amp, Is that done by putting a microphone in front of it, or can I put the Amp directly trough to the panel?

Same goes for drums, If I want to record with the whole band, I`ll have like, one input left for my drums (probably the overhead microphone), or could I put another mixing panel between my drums and the Behringer panel?

Anyway, Long story, but i hope someone has some nice tips and recommendations!
----------------------------
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2003, 19:26
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
Eigenlijk heb ik hier ook geen verstand van, maar voor 100 dollar lijkt me dit toch wel een leuk dingetje.

't Nadeel is dat je slechts 2x een stereoingang hebt, en 4x een mono-ingang. Dat betekent dus dat je niet alles in stereo kunt opnemen, en zeker als je je drums wilt pannen (met hihats/snare/kick/crashes/etc apart) is dat wel weinig. Maar als je 't alleen voor je drums gebruikt kun je bijvoorbeeld de hihats in stereo opnemen en de snare en kick mono, en die later nog pannen. Wil je echter een bandsituatie opnemen (gitaar, bas, zang, drums) dan zul je er twee moeten uitkiezen voor de stereo-opname en de rest zal in mono moeten.

Je kunt wel gewoon je mengpaneel via een stereouitgang op een groter mengpaneel of je computer o.i.d. aansluiten om je mix op te nemen. Met de aparte equalisers per kanaal kun je al redelijk wat, maar als je 1 kanaal per keer opneemt en gebruik maakt van software als b.v. logic audio of cubase kun je daar de uiteindelijke mix maken en zorgen dat je wel alles in stereo hebt opgenomen...

Maar nogmaals, neem mijn mening niet al te serieus omdat ik ook maar wat aankloot en er te weinig verstand van heb om er écht een goeie mening over te geven
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 20:00
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline


Je hebt me iig al wat bijgeleerd dus dat is al wat

Die paar mono ingangen doen me opzich niet zo heel veel, want het is en blijft om mezelf beetje op te nemen, en in bandvorm ook wat ruwe opnames te maken.

Zoals je zei kan ik natuurlijk tussen mn drums en de behringer een tussenpaneeltje hangen, dus dat zit wel snor
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 20:29
Six4Eight
Avatar van Six4Eight
Six4Eight is offline
Je moet voor jezelf bepalen hoe je wilt gaan opnemen, of je dat in 1 keer wilt doen of in stappen.

Als je in een keer je band op wilt nemen zul je niet genoeg hebben aan deze mixer, met 2 stereo in en 4 mono in heb je in totaal 4 stereo inputs (2 mono in maakt ook een stereo in). Je zult alleen denk ik alleen al meerdere microfonen gebruiken om de drums op te nemen, laatst staan als je de andere instrumenten erbij doet.

Zowiezo heb je bij directe opnamen het probleem dat dit mengpaneel alles via 1 uitgang uitstuurt. Je kunt dus wel alles tegelijk opnemen, maar je hebt dan andere hardware nodig om je mix goed en helder eruit te laten komen.Als je het op de PC of een harddisk recorder wilt gaan opnemen, kun je het veel beter per instrument doen. Wat je in dat geval het beste kunt doen is alles apart opnemen, wel iedereen laten spelen maar elke keer maar 1 partij tergelijkertijd opnemen. Het voordeel daaraan is dat je later de volume verhoudingen en effecten per partij kunt instellen.

Je kunt er zonder problemen een ander mengpaneel aanhangen, de output hiervan verbindt je dan met een stereo in van deze mixer. Op dat moment moet je je alleen realiseren dat alles wat je op de andere mixer binnenkrijgt, over 1 output naar deze mixer gaat en dus ook als 1 gemixte track samenkomt.
__________________
biertje
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 20:40
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Cool, weer wat geleerd.

Ik heb nog wat rondgesnuffeld, En de Mackie 1202 VLZ pro is ook aardig, maar wel bijna 400 euro duurder.

Nogmaals, Het is gewoon voornamelijk voor alleen mn drumstel, en soms dus in bandvorm om later terug te kunnen horen of alles beetje samenloopt etc etc, dus het is niet om echt demo materiaal mee op te nemen (Alhoewel ik durf te wedden dat er demo's opgenomer worden met een fisher price bandrecorder)
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 20:49
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
De Behringer MX1604, is dat wat?

"The MX1604 gives you four mono and four stereo channels plus an impressive set of professional features in a compact yet transparent package. Along with the same high-quality components and ULN circuitry as our large consoles, you get effective, musical 3-band EQ’s (plus low cut in the mono channels), an additional stereo bus, full-fledged PFL/solo-in-place, mute and routing functions, phantom power, two aux sends and two stereo returns, 2-track in/out plus balanced inputs and outputs."
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 00:11
DeadNation
Avatar van DeadNation
DeadNation is offline
Voor enkel drums opnemen is t prima lijkt me, althans voor zo'n prijs. En tsja een demo opnemen. Ik heb weleens wat drums opgenomen met 1 kanaal en dat klonk nieteens zooo slecht dus ja tis wat je wilt. Demo hoeft niet erg goed te klinken natuurlijk, maarja het is toch wel weer je visitekaartje. Ligt ook aan de muziek die je speelt natuurlijk. Ik ga, als we een demo gaan opnemen, gewoon naar een goedkope studio. Heb je een demootje voor zo'n 150 a 200 euro en dat klinkt nog goed ook. Dus voor drums ja. Demo nah. Denk ik dan.
__________________
The death toll is rising
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 08:52
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
dat was dus ook mijn idee
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:24.