Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2013, 14:57
Verwijderd
Je zou vast ook wel zelfrijzend bakmeel kunnen gebruiken in plaats van bloem+bakpoeder, als je dat wel hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2013, 16:34
Verwijderd
Enkel bloem Dus ik haal wel wat bakpoeder.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2013, 20:14
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik had gisteren een high tea, en daar heb ik appeltaart en bladerdeeghapjes voor gebakken. Appeltaart met cranberries in plaats van rozijnen, was echt heel erg lekker Krijgt je taart een meer fruitig karakter van. De bladerdeeghapjes bestonden uit spinazie & feta, kastanjechampignons & brie (die waren heul erg lekker!) en gekruid gehakt. En dat is bladereeg, dus. Relatief simpel te maken, superlekker <3
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2013, 12:39
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Klinkt goed, Miekje*!

Ik maakte gisteren rozijnenbroodjes, maar had het recept wat aangepast en dat was niet zo'n succes. Het deeg plakte veel te erg. Naderhand zag ik bij de comments bij het recept dat anderen dat ook hadden en dat het beter ging met meer bloem, dus dat probeer ik een volgende keer.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2013, 19:41
Verwijderd
Ik heb een walnoten-caramel taart gemaakt. Hij was zojuist nog wat te vloeibaar, maar hij was dan ook nog warm. Ik denk dat hij wel steviger wordt als hij verder afkoelt.


Recept "Kleverige walnotentaart" uit kookboek "Zoete vlaaien en taarten"

Laatst gewijzigd op 26-01-2013 om 19:48.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2013, 19:44
Verwijderd
Het ziet er nog niet heel smakelijk uit moet ik zeggen Ik dacht eerst aan dingen die absoluut niet zoet zijn
Met citaat reageren
Oud 26-01-2013, 19:48
Verwijderd
Haha, in het echt ziet hij er lekkerder uit dan op de foto de vulling bevat boter, honing, basterdsuiker en slagroom. En heel veel walnoten dus.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2013, 19:54
Verwijderd
Ja, de walnoten zagen er in eerste instantie uit als iets anders ^^ vooral door de roodheid van de foto. Gehakt was nog één van de minder erge dingen die door mijn hoofd schoten
Met citaat reageren
Oud 26-01-2013, 19:59
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Oh, dat lijkt me echt té lekker <3
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2013, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Ja, de walnoten zagen er in eerste instantie uit als iets anders ^^ vooral door de roodheid van de foto. Gehakt was nog één van de minder erge dingen die door mijn hoofd schoten
rupsen?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2013, 20:16
Verwijderd
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 27-01-2013, 13:22
Verwijderd
Hihi ik dacht hetzelfde als mutant maar hij lijkt me wel lekker!
Ik bakte deze week kaneel-koffietaart. Hij had een bodem van chocoladekoekjes en de taart zelf was roomkaasachtig met koffie en kaneel dus. Bovenop nog gemarmerd gesmolten pure chocolade. Volgende keer doe ik er meer k&k door, want de smaak was niet erg uitgesproken. Maar hij was wel lekker
Met citaat reageren
Oud 27-01-2013, 18:24
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb chocoladecakejes gemaakt, volgens een recept zonder boter, maar met yoghurt en lijnzaad. Ze staan nu af te koelen, dus straks kan ik ze proeven.
Edit: je proeft wel dat er geen boter in zit, maar ze smaken erg lekker.

Laatst gewijzigd op 27-01-2013 om 19:44.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2013, 13:28
Verwijderd
Inspiratie!

Met citaat reageren
Oud 03-02-2013, 13:33
Nemo
Avatar van Nemo
Nemo is offline
Ik heb voor mijn verjaardag deze chocoladetaart gemaakt: http://www.goedboerenindestad.nl/rec...glish_mud_pie/

Ik vond het echt heel erg geslaagd en mijn gasten ook Alleen ik zou nog meer bastognekoeken als bodem doen dan dat in het recept staat

En over twee weken is mijn oppaskindje jarig (hij wordt 1 jaar) en ik vind het leuk om een taart/cakjes te maken met leuke versiering ofzo.. maar ik moet nog even zoeken welk recept werkt en of ik dat hier thuis kan maken, omdat ik echt een lastige hete lucht oven hebb..
__________________
*danst met bob the bear*
Met citaat reageren
Oud 06-02-2013, 13:46
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Haal net m'n meat pies uit de oven, helaas geen foto mogelijkheid, maar ze ruiken goed. Meteen maar even een smaaktest doen he
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2013, 20:14
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb zojuist brownie in een mok in de magnetron gemaakt, en het was superlekker! Het is eigenlijk van een 9gag plaatje, maar vertaald in grammen en Nederlands maak je het zo:

30 gram bloem, 50 gram suiker, 2 eetlepels cacao en een snufje zout in een mok doen. Dat even mengen. Dan vervolgens 2 eetlepels olie (olijfolie of zonnebloemolie) en 3 eetlepels water erbij. Goed roeren tot je een goed gemengd beslagje hebt. Als het een beetje deegachtig wordt, moet je er een klein beetje water bij doen (anders wordt de brownie wat droog). Vervolgens zet je het 1 minuut en 40 seconden (ongeveer) in de magnetron.

Goed af laten koelen, want heet! En dan nommen Het is echt net als een ovengebakken brownie, maar dan kun je hem uit een mok eten, is 'ie speciaal voor 1 persoon en wordt je keuken geen grote teringzooi. En je bespaart afwas.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2013, 20:28
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Oh, wow! Dat is leuk om een keer te maken! Kan je het ook met iets anders dan cacao doen (chocomelpoeder oid) want heb niet zo'n zin om zo'n pakje alleen voor zoiets te kopen?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-02-2013, 20:31
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
^ ik maak een soortgelijk recept altijd met goedkope nesquick en ik vind het resultaat prima.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2013, 20:42
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Het vult echt heel erg, dus het is een fijn en lekker iets als je 's avonds plotseling honger krijgt
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2013, 20:43
Verwijderd
Als je er chocomelkpoeder voor gebruikt zou ik de cacao + de helft van de suiker vervangen door het chocomelkpoeder, want chocomelkpoeder is voor 4/5 suiker.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2013, 19:14
Verwijderd
Vandaag heb ik appel-kaneel cakejes gebakken. Met boterglazuur. Ik ben niet heel gek op boterglazuur, maar het ziet er wel mooi uit dit keer eindelijk heb ik het lang genoeg laten afkoelen voor ik het glazuur er op deed. Meestal ben ik niet zo geduldig. De cakejes moesten wel tien minuten langer in de oven dan het recept zei. Oh, en het zijn er 17, terwijl het recept zei dat je er 12 van kon maken.



Recept "Appel met kaneel" uit kookboek "Ik kook cakejes"
Met citaat reageren
Oud 08-02-2013, 19:16
Verwijderd
Vorige week heb ik een chocolate chip cake gebakken. Eigenlijk gewoon cakebeslag, maar dan met cacao erdoor en kleine stukjes chocola, dus geen gedoe met chocola smelten en eiwitten opkloppen en dat soort dingen. De bedoeling was om het in een laag, plat bakblik te gieten en dan in blokjes te snijden, maar dat heb ik niet, dus heb ik gewoon een springvorm van 24 centimeter gebruikt en dat ging ook prima. Het was een lekker luchtige taart maar toch een rijke chocoladesmaak, goed gelukt en niet moeilijk om te maken.



Recept "Chocoladecake uit de bakvorm" uit kookboek 'De allerlekkerste chocoladerecepten'.
En ja, iedereen had al een stuk gepakt voor ik een foto kon maken
Met citaat reageren
Oud 08-02-2013, 19:19
Verwijderd
De week daarvoor maakte ik deze blokjes, van voornamelijk cruesli, chocola en boter. Eigenlijk een soort arretjescake, maar dan met cruesli in plaats van koekjes erin. Ik heb een browniebakvorm gebruikt en dat ging prima, ze werden daardoor lekker klein waardoor je ze kon eten alsof het een koekje was in plaats van als een stuk taart. Ik denk dat grote stukken al snel te zwaar zouden zijn.



Recept "Mueslirepen" uit kookboek "Vandaag kook ik vegetarisch".
Met citaat reageren
Oud 10-02-2013, 19:40
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb de magnetron brownie van Miekje gemaakt en ik vond het supertof om te zien dat in zo'n korte tijd je echt zoiets kan maken in de magnetron. Ik was helemaal positief verrast Ik vond er een beetje rare, muffige smaak aan zitten en ik denk dat dat de olijfolie is. Volgende keer ga ik het proberen met vloeibare bakboter en wat hagelslag voor wat meer chocoladesmaak. Teveel zout zou ook nog kunnen. Misschien leuk om te maken voor m'n vriend voor Valentijn
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...

Laatst gewijzigd op 10-02-2013 om 19:48.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2013, 08:56
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Tip: maak het met zonnebloemolie
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2013, 09:01
Verwijderd
Ik was aan het denken dat een notenolie misschien ook wel lekker is.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2013, 11:05
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Sarah, eet je al dat gebak zelf op? Het lijkt me zoveel . Ik heb gisteren 'Nusszopf' (hazelnootgebak) gemaakt uit het Duitse dr. Oetker-bakboek, en het is erg lekker . Dit is het recept.
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Met citaat reageren
Oud 11-02-2013, 11:13
Verwijderd
Vandaag in het reclameblaadje van de Aldi (België):

Speculooskaastaart!

OMS do want!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2013, 12:30
Verwijderd
Ik heb gisteren Churros gemaakt als toetje <3
Met citaat reageren
Oud 11-02-2013, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Sarah, eet je al dat gebak zelf op? Het lijkt me zoveel . Ik heb gisteren 'Nusszopf' (hazelnootgebak) gemaakt uit het Duitse dr. Oetker-bakboek, en het is erg lekker . Dit is het recept.
nee ik deel het meestal met vrienden of familie zo heb ik 2 van de cupcakes gegeten en 1.5 stukje van de chocoladetaart. De muesliblokjes heb ik wel zelf opgegeten maar daar heb ik twee weken over gedaan. Ik heb gewoon in het weekend meestal zelfgebakken gebak als toetje
Met citaat reageren
Oud 11-02-2013, 20:00
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb (bijna) suikervrije chocoladekoekjes gebakken, en een vetvrije brownie, maar die laatste is helaas mislukt, omdat ik hem kennelijk te dik heb gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2013, 20:10
Verwijderd
Ik maakte afgelopen weekend citroenmaanzaadcakejes met lemon curd-mascarponefrosting. Lekker.
Nu heb ik een hele pot lemon curd over, iemand suggesties? Anders wordt het denk ik deze volgend weekend: http://www.okokorecepten.nl/recept/b...secake-citroen
Met citaat reageren
Oud 12-02-2013, 13:04
Verwijderd
Citaat:
Ok, als de cake die nu in de oven staat gaat lukken en ook nog eens lekker is, mag het woord godswonder of mirakel gebruikt worden, want daar is absoluut geen kennis of bekwaamheid van mij aan te pas gekomen dan ^^
Volgens mij heb ik een mixer nodig in het vervolg
Met citaat reageren
Oud 12-02-2013, 14:42
Verwijderd
Habemus miraculum!

Sarah, ik heb jouw recept gebruikt met toevoeging van bosbessen dat ik had gelezen in een idee voor bananenbrood. Ik heb geen mixer, dus ik heb in eerste instantie met mijn handen de boter fijn geknepen en dan geroerd met een houten lepel, ik hield allemaal klontjes, dus ik vreesde voor het resultaat. Toen begon mijn oven te doen waar hij goed in is: alleen wat hij zelf wil. Mijn begintemperatuur was 160 graden terwijl hij op 100 stond. Nog maar wat lager gezet, want ik weet dat die dan makkelijk naar de 180 kan gaan. En dan maar regelmatig gaan kijken, prikken en uiteindelijk enkel de onderwarmte aanzetten.

Ze smaakt goed, maar ik heb het gevoel dat er echt wel héél érg véél boter in zit. Of ik ben gewoon niks meer gewend natuurlijk ^^ en volgende keer gooi ik er echt veel meer bosbessen in!





Met citaat reageren
Oud 12-02-2013, 14:58
Verwijderd
Ja, het is inderdaad wel een zware cake! Leuk idee om er bosbessen bij in te doen
Met citaat reageren
Oud 12-02-2013, 15:53
Verwijderd
Citaat:
Ja, het is inderdaad wel een zware cake! Leuk idee om er bosbessen bij in te doen
Ja dat kwam hier uit:
Spoiler

Dat wil ik ook maken, maar ik wou toch eerst voor de cake gaan. Ik heb overigens maar 2 bananen gebruikt, maar die waren echt zo rijp dat die genoeg doorsmaakten ^^
Met citaat reageren
Oud 13-02-2013, 16:04
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ik heb zojuist brownie in een mok in de magnetron gemaakt, en het was superlekker! Het is eigenlijk van een 9gag plaatje, maar vertaald in grammen en Nederlands maak je het zo:

30 gram bloem, 50 gram suiker, 2 eetlepels cacao en een snufje zout in een mok doen. Dat even mengen. Dan vervolgens 2 eetlepels olie (olijfolie of zonnebloemolie) en 3 eetlepels water erbij. Goed roeren tot je een goed gemengd beslagje hebt. Als het een beetje deegachtig wordt, moet je er een klein beetje water bij doen (anders wordt de brownie wat droog). Vervolgens zet je het 1 minuut en 40 seconden (ongeveer) in de magnetron.

Goed af laten koelen, want heet! En dan nommen Het is echt net als een ovengebakken brownie, maar dan kun je hem uit een mok eten, is 'ie speciaal voor 1 persoon en wordt je keuken geen grote teringzooi. En je bespaart afwas.
Ik moet zeggen dat ik het vooral geprobeerd heb uit ongeloof dat dit zou werken. Maar eerlijk is eerlijk, ik was zeer positief verrast door het resultaat
Ik ga het vaker proberen, misschien ook eens andere smaakjes
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2013, 19:43
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Leuk dat de brownie uit de magnetron het zo goed doet, hier

Ik heb een appeltaart in de oven staan, voor morgen Ik vind dat echt het leukste wat er is. De rozijn vervang ik altijd door cranberry's, want ik vind rozijnen niet zo lekker. Foto komt eraan, als hij klaar is.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2013, 21:18
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Foto van de appeltaart!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_3049[1].JPG (1.30 MB, 2x gelezen)
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2013, 07:05
Verwijderd
Citaat:
Foto van de appeltaart!
wauw, wat krijg je dat hekwerk mooi strak
Met citaat reageren
Oud 14-02-2013, 09:16
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ja,daar ben ik ook altijd wel eventjes mee bezig Maardat is ook wel het leukste klusje van al,vind ik.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2013, 15:35
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb de brownie gisteren gemaakt in de herkansing met het laatste restje bloem en toen op de gok qua hoeveelheden chocomelkpoeder, een eetlepel hagelslag, snufje zout, 15 gram suiker, een scheut blue band bakboter vloeibaar en twee eetlepels water.

Was een stuk beter te eten, echt lekker met die hagelslagjes erin ook die van mij was zacht maar die van m'n vriend een beetje krokant. Hij vond het iig lief en leuk dat ik het gemaakt had
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-02-2013, 16:34
Verwijderd
Citaat:
De week daarvoor maakte ik deze blokjes, van voornamelijk cruesli, chocola en boter. Eigenlijk een soort arretjescake, maar dan met cruesli in plaats van koekjes erin. Ik heb een browniebakvorm gebruikt en dat ging prima, ze werden daardoor lekker klein waardoor je ze kon eten alsof het een koekje was in plaats van als een stuk taart. Ik denk dat grote stukken al snel te zwaar zouden zijn.

[afbeelding]


Recept "Mueslirepen" uit kookboek "Vandaag kook ik vegetarisch".
Kun je zeggen hoe je die hebt gemaakt ongeveer? En zou dat ook met muesli te doen zijn? (Ik weet nooit wat het verschil is )
Met citaat reageren
Oud 15-02-2013, 17:12
Verwijderd
50 gram boter smelten met 2 eetlepels stroop.50 gram chocola naar keuze erdoor roeren tot het gesmolten is, ik heb chocoladevlokken gebruikt omdat die makkelijk smelten. Dan 125 g cruesli erdoor roeren, het is knapperiger dan muesli dus als je muesli gebruikt zou ik dat eerst even roosteren in een droge pan. In kleine vormpjes doen of in een lage platte bakvorm, en even goed aandrukken. Ohja, eventueel eerst de bakvorm bestrijken met olie of bekleden met bakpapier, ik had een sillicone vorm, dan hoeft dat niet. Afkoelen tot kamertemperatuur en dan drie uur in de koelkast. Eventueel nog in repen snijden en klaar!

In een afgesloten bakje in de koelkast blijven ze zeker twee weken lekker. Het is wel vrij vettig, je zou kunnen proberen minder boter te gebruiken.

Laatst gewijzigd op 15-02-2013 om 17:18.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2013, 17:44
Verwijderd
Ik heb net siliconen vormpjes aangeschaft (Aldi had bakspullen van de week). Stroop heb ik natuurlijk weer eens niet. Misschien eens eentje zonder stroop proberen dan, die muesli moet toch op.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2013, 10:33
Verwijderd
Gisteren lavacakejes (ik kende ze enkel als moelleux au chocolat, maar Phoebe heeft me de Nederlandse naam geleerd) geprobeerd te maken, ik had een zakje in de Aldi gekocht met voorgemaakt deeg dat je enkel in vormpjes moet gieten, maar dit zijn van die dingen waarbij je je oven moet kennen en kunnen vertrouwen. Dus ik heb geprobeerd, maar te lang te laag gebakken en het waren dus gewone cakejes geworden. Volgende keer opnieuw testen net zolang tot ik weet hoe ik het in mijn oven moet doen ^^
Mijn oven is net een magnetron, heel snel op temperatuur en pizza en stokbrood is binnen 5 minuten klaar vaak Voor gewone cake is dat allemaal niet erg, dat is op gevoel werken, maar voor speciale dingen (gebakken buitenkant, vloeibare binnenkant) is het dus testen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2013, 12:18
Verwijderd
Ik heb gisteren een Napolitaanse taart gemaakt. De laagjes zijn dunne amandelkoeken en de vulling is ongeveer 50/50 gezouten karamelsaus en viervruchtenjam. Het is lekker, maar ik moet zeggen dat ik gezien de hoeveelheid werk die er in gaat zitten toch een beetje de WOW-factor mis
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg P1020552.JPG (320.3 KB, 0x gelezen)
Met citaat reageren
Oud 06-03-2013, 20:23
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Geen baksel, wel zoet: ik had nog een pak kwarktaartmix appel kaneel (special edition) in de kast staan die op moest, dus die heb ik gisteren gemaakt, maar dan met de aangepaste variant die ook op het pak stond (met magere yoghurt, zonder kwark/slagroom en met half water, half appelmoes).
Met citaat reageren
Oud 08-03-2013, 11:04
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ik heb gisterenavond van die magnetronbrownies gemaakt en hoewel de smaak niet tegenviel vind ik de structuur wat minder. Ik verboog ong. het lepeltje om het er uit te krijgen!
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Het grote (zoete) baksels topic!
Larry Flint
500 25-11-2012 10:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:33.