Oud 15-12-2009, 10:25
runman
runman is offline
Hoi,

heb misschien een fout gemaakt waarmee ik de rest van mijn leven mee zit.

Ik ben van VMBO TL naar MBO ICT gegaan om uiteindelijk een docent ICT te worden.
Nu zit ik al in het tweede jaar van me opleiding die 4 jaar duurt.

Maar ik smak naar algemene kennis, zoals wiskunde geschiedenis liefst zou ik dan terug willen naar school - HAVO. maarjah nu ben ik al bijna 2 jaar bezig met mijn opleiding.

daarna wil ik uiterraad HBO doen.

Maar is het nu telaat, is er een mogelijkheid om toch nog HAVO te doen of is dat niet verstandig? na me MBO opleiding HAVO doen, klinkt ook weer niet zo verstandig. Ik heb duidelijk advies nodig ik wil graag meningen van anderen !

!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-12-2009, 10:28
Verwijderd
Je kunt HAVO doen aan het VAVO.
Maar je kunt ook gewoon na je MBO (dit moet wel niveau 4 zijn) naar het HBO gaan.
Maar ik weet niet welk niveau MBO opleiding je nu volgt?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2009, 11:09
runman
runman is offline
ik doe Niveau 4 *lucky me* en dat red ik makkelijk

maar VAVO, stiekem nooit van gehoord. Hoe zit dat ik elkaar moet ik dat na me MBO doen of tijdens me MBO of nu bij MBO weggaan?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2009, 17:26
Verwijderd
Op het VAVO kun je bijvoorbeeld nog HAVO doen als je te oud bent voor de middelbare school. Ook is het mogelijk om 4 en 5 HAVO in 1 jaar te doen, maar dat is wel erg pittig hoor.

Wat je denk ik het beste kan doen is dit jaar afmaken en dan naar het HBO gaan. Dat kan met niveau 4 en zo hoef je niet meer terug naar het VAVO of de middelbare school voor je HAVO. Dat scheelt je weer wat jaren.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2009, 08:34
runman
runman is offline
maar wat als ICT niet mijn roeping later is dat ik na paar jaar in dienst totaal wat anders wil is dan een HAVO diploma niet handiger dan een MBO diploma in de IT?

maar denk dat ik dit besluit echt te laat neem voor mijn doende bijna 2de jaar afgerond kan het in 1 jaar afronden * versnelt *

het punt eigenlijk is dat ik al mijn vakken mis =[ ik mis het om wiskunde te leren om geschiedenis te leren en er valt zoveel te leren ! ik ben zeer leergierig maar dan niet alleen in de ICT !

nu doet mijn vriendin vwo, stinkend jaloers op eerlijk gezegt, als ik zie wat zei mag doen en leren dan denk ik..dat heb ik nog nooit gehad daar weet ik niks van dat wil ik ook leren !

Kan er wel om huilen , neem na me stage die over 2 weken beeindigt wel een gesprek op met mijn LTB'er en gaan we eens goed mijn toekomst beetje mooi maken
Met citaat reageren
Oud 17-12-2009, 08:43
runman
runman is offline
bedoel voel me niet ongelukkig bij me opleiding, lijkt me echt leuk om later bij een school te werken als systeembeheerder of netwerkbeheerder of voor de klas staan.

Maar IK WIL ZO STIEKEM ZO GRAAG HAVO doen. Daardoor voel ik me wel ongelukkig. heel erg eigenlijk. liefste wou ik dat ik HAVO had gedaan en dan HBO - ICT ofzo..

mensen zal ik stoppen met me opleiding waar ik 1.5 jaar aan heb besteed?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2009, 16:37
Pater Noster
Avatar van Pater Noster
Pater Noster is offline
Je kan deze mbo-opleiding afronden en daarna nog havo doen op het volwassenenonderwijs aan een ROC. Je kan dan waarschijnlijk in 1 of 2 jaar je havo afronden en je hbo-opleiding naar keus gaan doen.
Als je ICT-docent wilt worden kan je het best een hbo-ict opleiding doen (duurt 4 jaar, met mbo 3 jaar) en daarna doe je nog 1 jaar een tweedegraads lerarenopleiding, vaak doe je dit al deeltijd naast het lesgeven.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 12:53
Verwijderd
Ik denk dat het in dat geval het beste is te doen wat Pater Noster zegt. Je kunt dan gewoon de HAVO gaan doen en alle mogelijkheden open houden, of verder gaan met je ICT opleiding in het HBO>
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Van VMBO-T naar MBO, nu graag HAVO
xKynareth
1 25-03-2015 22:14
Algemene schoolzaken Van vmbo-kader naar Havo!
Nesi
40 28-02-2015 11:54
Studeren MBO opleiding, naar havo terug?
MateBrah
6 26-06-2014 15:18
Studeren ga stoppen met mbo en nu havo doen, maar welke?
davidv
2 21-05-2012 10:42
Studeren Studiekeuze MBO of Havo?
Shift3r
2 20-09-2009 08:17
Algemene schoolzaken Van 3HAVO naar MBO
mii_lely
12 13-04-2007 10:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:00.