Oud 29-06-2012, 09:34
JStylow
JStylow is offline
Oke ik zit dus met een dilemma.

Ik heb vorig jaar mijn Vmbo-t gehaald, met gemiddeld een 6,3.
Hierna heb ik een MBO studie gevolgd en ben er toch achter gekomen dat dit niet is wat ik wil, maar aangezien je een 6,8 nodig hebt om havo te doen vraag ik me af of er überhaupt een mogelijkheid voor is.. Op dit moment ben ik trouwens 17.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2012, 10:43
Lomyrne
Avatar van Lomyrne
Lomyrne is offline
Ik denk dat je best naar de VAVO kan gaan.
__________________
If 'plan A' didn't work. The alphabet has 25 more letters! Stay cool.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 10:53
JStylow
JStylow is offline
En hoe zit dat dan precies? Kan ik dan gelijk aan Havo beginnen?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 12:30
Verwijderd
Vavo is pas vanaf 18 jaar, als je 16 of 17 bent kan dat alleen in combinatie met je middelbare school, en ik denk niet dat als ze hem op school zelf naar havo willen hebben ze hem wel gaan steunen om het aan de vavo te doen.

Vavo kun je dus doen op het moment dat je 18 bent. Ik weet niet precies hoe die regels zijn, maar daarvoor kun je misschien het beste contact opnemen met een van vavo-scholen in de buurt om te vragen hoe dat precies zit.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 12:58
JStylow
JStylow is offline
Citaat:
Vavo is pas vanaf 18 jaar, als je 16 of 17 bent kan dat alleen in combinatie met je middelbare school, en ik denk niet dat als ze hem op school zelf naar havo willen hebben ze hem wel gaan steunen om het aan de vavo te doen.

Vavo kun je dus doen op het moment dat je 18 bent. Ik weet niet precies hoe die regels zijn, maar daarvoor kun je misschien het beste contact opnemen met een van vavo-scholen in de buurt om te vragen hoe dat precies zit.

Volgens mij kan het sinds de nieuwe rutte regeling ook voordat je achttien bent

Laatst gewijzigd op 29-06-2012 om 13:24.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 13:40
Verwijderd
Ja, dat zeg ik ook. Als je 16 of 17 bent moet je ingeschreven blijven staan bij je oude middelbare school, en zij zijn verantwoordelijk voor jou. Je volgt alleen je lessen op de vavo. Ik denk niet dat dat iets is waar je eigen school mee akkoord gaat, want als ze dat wel doen dan kun je net zo goed gewoon havo volgen op school.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 15:02
JStylow
JStylow is offline
Citaat:
Ja, dat zeg ik ook. Als je 16 of 17 bent moet je ingeschreven blijven staan bij je oude middelbare school, en zij zijn verantwoordelijk voor jou. Je volgt alleen je lessen op de vavo. Ik denk niet dat dat iets is waar je eigen school mee akkoord gaat, want als ze dat wel doen dan kun je net zo goed gewoon havo volgen op school.
Oh sorry, je hebt gelijk. Maar met een 6.3, is er dan wel een middelbare school die mij aan wil nemen? Al is het maar een kans om mijzelf te bewijzen, want ik ben ontzettend gemotiveerd en heb er alles voor over.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 15:05
Verwijderd
Dat hangt maar net van de school af, dus dat is een kwestie van rond gaan kijken.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 15:15
JStylow
JStylow is offline
Citaat:
Dat hangt maar net van de school af, dus dat is een kwestie van rond gaan kijken.
Dan zal ik het zeker gaan proberen, bedankt voor de informatie en ik zal nog eens een keer terug komen op dit topic of ik ergens voor word toegelaten!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 15:32
Verwijderd
Succes!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 16:03
JStylow
JStylow is offline
Citaat:
Succes!
Zal mijn oude school er ook mee akkoord moeten gaan?

Laatst gewijzigd op 29-06-2012 om 18:43.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 18:43
Verwijderd
Dat denk ik niet. Naar Vavo als je 16/17 bent zal alleen maar met 1 school zijn. Wat wel zóu kunnen is dat de andere school informatie gaat inwinnen bij je oude school, omdat ze willen weten of je havo aankan. Maar goed, als je een andere school zoekt hoef je niet per se naar de vavo natuurlijk. Ik zou bij voorkeur gewoon naar een andere school zoeken, maar dat is persoonlijk. Je kunt het beste gewoon contact opnemen met andere scholen en vragen hoe het zit.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 19:22
JStylow
JStylow is offline
Citaat:
Dat denk ik niet. Naar Vavo als je 16/17 bent zal alleen maar met 1 school zijn. Wat wel zóu kunnen is dat de andere school informatie gaat inwinnen bij je oude school, omdat ze willen weten of je havo aankan. Maar goed, als je een andere school zoekt hoef je niet per se naar de vavo natuurlijk. Ik zou bij voorkeur gewoon naar een andere school zoeken, maar dat is persoonlijk. Je kunt het beste gewoon contact opnemen met andere scholen en vragen hoe het zit.
Ja ik ben al van plan contact op te zoeken met mijn oude school in hoop dat zij mij zullen steunen, hiernaast heb ik ook nog onderzoek gedaan naar Vavo en lijkt het mij sowieso niks.

En ik heb nog eens naar mijn cijferlijst gekeken, en heb betreurend genoeg gemiddeld een 6,1... Waar ik me dood voor schaam aangezien ik weet dat ik het veel beter had kunnen doen.

Lijkt me dus zeer, zeer onwaarschijnlijk dat een middelbare school mij voor Havo aan zal nemen, maar ik zal alles gaan proberen.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2012, 08:24
Verwijderd
Je weet maar nooit! Volgens mij liet mijn middelbare school vrijwel iedereen doorstromen als ze het maar genoeg wilden.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2012, 22:16
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Ja ik ben al van plan contact op te zoeken met mijn oude school in hoop dat zij mij zullen steunen, hiernaast heb ik ook nog onderzoek gedaan naar Vavo en lijkt het mij sowieso niks.

En ik heb nog eens naar mijn cijferlijst gekeken, en heb betreurend genoeg gemiddeld een 6,1... Waar ik me dood voor schaam aangezien ik weet dat ik het veel beter had kunnen doen.

Lijkt me dus zeer, zeer onwaarschijnlijk dat een middelbare school mij voor Havo aan zal nemen, maar ik zal alles gaan proberen.
Zeg dit gewoon tegen je school. Dat je op het vmbo niet zo goed je best deed, maar dat je nu enorm gemotiveerd bent. Grote kans dat ze je dan wel toelaten. In principe mag je met een vmbo-diploma gewoon naar de havo volgens mij. Je school kan inderdaad wel eisen stellen, maar ik zou zeggen: Waag het erop!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2012, 23:41
Jezzeh11
Jezzeh11 is offline
Hee, wat grappig. Precies dezelfde situatie als mij want ik heb ook MBO gedaan dit jaar en gestopt omdat ik havo wou doen. Alleen ik had ongeveer een 6.2 gemiddeld op mijn VMBO diploma, maar de leraar waar ik een gesprek mee heb gehad zag hoe erg gemotiveerd ik was en hoe graag ik wilde. Dus ik ben aangenomen. Ik ben trouwens 18, en ach.. dat ik dan wat ouder ben dan de rest maakt me niets uit want ik kan prima opschieten met mensen die 2 jaar jonger zijn dan ik
Met citaat reageren
Oud 04-07-2012, 17:16
JStylow
JStylow is offline
Citaat:
Hee, wat grappig. Precies dezelfde situatie als mij want ik heb ook MBO gedaan dit jaar en gestopt omdat ik havo wou doen. Alleen ik had ongeveer een 6.2 gemiddeld op mijn VMBO diploma, maar de leraar waar ik een gesprek mee heb gehad zag hoe erg gemotiveerd ik was en hoe graag ik wilde. Dus ik ben aangenomen. Ik ben trouwens 18, en ach.. dat ik dan wat ouder ben dan de rest maakt me niets uit want ik kan prima opschieten met mensen die 2 jaar jonger zijn dan ik
Gefeliciteerd!

Ikzelf heb geen geluk gehad helaas, hoe graag ik het ook wil. Zonder een 7 gemiddeld kom ik er niet binnen.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2012, 23:56
Jezzeh11
Jezzeh11 is offline
En wat ga je nu doen dan?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-07-2012, 00:20
JStylow
JStylow is offline
Waarschijnlijk gewoon door met mijn MBO Opleiding.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 23:19
JStylow
JStylow is offline
Toch nog aangenomen op de havo
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 10:33
Verwijderd
Citaat:
Toch nog aangenomen op de havo
Goed gedaan!

In het begin keihard je best doen en dan komt het goed! Als het even veel lijkt, doe het dan in stappen. Je doet het ergens voor he; havo diploma om daarna van het hoger onderwijs te mogen genieten.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 15:18
JStylow
JStylow is offline
Citaat:
Goed gedaan!

In het begin keihard je best doen en dan komt het goed! Als het even veel lijkt, doe het dan in stappen. Je doet het ergens voor he; havo diploma om daarna van het hoger onderwijs te mogen genieten.
Bedankt voor de tips zal zeker mijn best doen.

Ontzettend blij.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 18:05
Jezzeh11
Jezzeh11 is offline
Gefeliciteerd, je begint net zoals ik met de havo over een maand. Succes
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Van VMBO-T naar MBO, nu graag HAVO
xKynareth
1 25-03-2015 22:14
Studeren MBO opleiding, naar havo terug?
MateBrah
6 26-06-2014 15:18
Studeren Suggesties na het vmbo
Scholiertjuhh
7 18-01-2014 15:01
Algemene schoolzaken Problemen met leraar
thimoharte10
3 17-05-2013 22:17
Studeren MBO terug naar havo
Jezzeh11
7 21-03-2012 19:39
Studeren MHBO - ervaringen?
Lumpie
16 08-07-2011 20:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30.