Oud 19-06-2014, 16:19
Korpiklaani
Avatar van Korpiklaani
Korpiklaani is offline
Hoi,

Iedereen is er zo onderhand mee doodgegooid en kan het zinnetje wel dromen: schrijf je voor 1 mei in op je nieuwe school. Zo ook een vriend van mij, die laat, doch wel voor de uiterste inschrijfdatum zich heeft ingeschreven (ongeveer 20 april). Voor de studie hoefde niet geloot te worden.

Normaal krijg je wel een bevestiging dat je school jou heeft geaccepteerd als nieuwe leerling en dat je in september dus aan die school kunt gaan studeren. Mijn vriend kreeg echter alleen een bevestiging dat de school zijn inschrijving had ontvangen, en geen goedkeuring dat hij mocht gaan studeren. Eind mei had hij gebeld en kreeg bericht dat het normaal was dat het verwerken van inschrijvingen zo lang duurde, omdat er heel veel inschrijvingen waren. Ook in dit gesprek werd niet gesproken van een loting.

Eergisteren vond mijn vriend het toch wel wat te lang duren en belde weer op. Dit keer kreeg hij te horen dat hij niet aan die school mocht studeren: de opleiding zat al vol. Dit kreeg hij pas te horen toen hij zélf belde, en nu het al veel te laat is om zich nog (succesvol) voor een andere opleiding in te schrijven.

Nu is mijn vraag: mogen scholen dit zomaar doen? Toen ik mij had ingeschreven werd ik binnen enkele dagen geaccepteerd, en het lijkt mij ook dat scholen dit binnen enkele dagen kunnen en moeten verwerken. Ze bestaan tenslotte niet net een paar dagen, en moeten ieder jaar nieuwe leerlingen aannemen. Is het normaal dat mijn vriend niet eens bericht krijgt over hoe het met zijn inschrijving staat, en hij zelf bijna om de informatie moet smeken, enkel omdat hij wil gaan studeren (wat verplicht is aangezien hij 17 jaar oud is)? Welke rechten heeft mijn vriend nu? Ik kan wel op de website van het DUO gaan kijken maar die verwoorden alles veel te ingewikkeld en je moet een stuk tekst drie keer doorlezen voordat je ook maar een beetje doorhebt wat er uitgelegd wordt.
__________________
Keelhaul that filthy landlubber send him down to the depths below
Make that bastard walk the plank with a bottle o'rum and a yo-ho-ho!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2014, 07:51
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Om welke opleiding gaat het?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:34.