Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2011, 20:38
Ritual
Ritual is offline
Hallo,

Ik wil later graag rechten of psychologie studeren. Ik heb absoluut geen aanleg voor bètavakken, dus N&G of N&T of allebei gaat het al absoluut niet worden. Nou heb ik een aantal vragen.

1. Ik wil graag Frans 2 (ik wil geen Duits), wiskunde A, economie, Spaans, biologie en filosofie. A. Is dit überhaupt mogelijk?
2. Is het eigenlijk wel mogelijk om biologie te kiezen? Ik heb zo'n overzicht van profielkeuze en ik zie biologie nergens bij C&M en E&M?
3. Kan ik filosofie en biologie ook bij E&M doen? Dat zou ik eigenlijk het liefste willen.
4. Aan welk vak heb ik het minst aan behalve wiskunde A (dat moet sowieso) en Spaans (dat wil ik echt heel graag)?

Hopelijk kunnen jullie mijn vragen positief beantwoorden, want dit zou ik echt heel graag willen

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2011, 21:19
312
Avatar van 312
312 is offline
Citaat:
Hallo,

Ik wil later graag rechten of psychologie studeren. Ik heb absoluut geen aanleg voor bètavakken, dus N&G of N&T of allebei gaat het al absoluut niet worden. Nou heb ik een aantal vragen.

1. Ik wil graag Frans 2 (ik wil geen Duits), wiskunde A, economie, Spaans, biologie en filosofie. A. Is dit überhaupt mogelijk?
2. Is het eigenlijk wel mogelijk om biologie te kiezen? Ik heb zo'n overzicht van profielkeuze en ik zie biologie nergens bij C&M en E&M?
3. Kan ik filosofie en biologie ook bij E&M doen? Dat zou ik eigenlijk het liefste willen.

Alvast bedankt!
Hiervoor moet je bij je school zijn, want veel scholen leggen restricties op en/of bieden bepaalde vakken niet aan.
Dus ik denk dat als op jouw formulier bepaalde vakken niet staan, jij die vakken (helemaal of met dat profiel niet kunt kiezen), behalve misschien als extra vak.
__________________
"Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist." (Epicurus)
Met citaat reageren
Oud 12-07-2011, 23:04
piraat013
piraat013 is offline
Vooral Spaans en Filosofie worden door veel scholen NIET aangeboden vanwege beperkingen beste is om het goed na te vragen .Op mijn school kun je geen van beide doen de rest wel.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2011, 16:42
Kesa
Kesa is offline
Ik ga een poging doen om je vragen te beantwoorden, al zeg ik wel vooraf dat het inderdaad aan de school zelf ligt wat mogelijk is en wat niet. Verder gebruik ik ook even het profielenoverzicht van wikipedia, dat wel overeenkomt met de pakketten die scholen aanbieden.

Citaat:
1. Ik wil graag Frans 2 (ik wil geen Duits), wiskunde A, economie, Spaans, biologie en filosofie. A. Is dit überhaupt mogelijk?
Met het profiel C&M zou dit mogelijk kunnen zijn, geheel afhankelijk of jouw school Spaans en filosofie in de bovenbouw aanbiedt. Je kunt de vakken dan kiezen in je vrije deel, maar dan kun je meestal maar één extra vak kiezen, dus zul je een keuze moeten maken. Overigens bestaat er geen 'Frans 2' meer, maar is het gewoon 'Frans' .

Citaat:
2. Is het eigenlijk wel mogelijk om biologie te kiezen? Ik heb zo'n overzicht van profielkeuze en ik zie biologie nergens bij C&M en E&M?
Geheel afhankelijk van je school, al ken ik niemand die C&M/E&M heeft gedaan met biologie.

Citaat:
3. Kan ik filosofie en biologie ook bij E&M doen? Dat zou ik eigenlijk het liefste willen.
Zie vraag 1. In je vrije deel eventueel ( filosofie als het goed is wel ), zolang je school dat aanbiedt.

Citaat:
4. Aan welk vak heb ik het minst aan behalve wiskunde A (dat moet sowieso) en Spaans (dat wil ik echt heel graag)?
Dat ligt eraan wat je zelf interessant vindt .
Met citaat reageren
Oud 13-07-2011, 18:56
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Bij mij vroeger (nog tweede fase oude stijl voor jullie) waren er veel mensen die biologie als keuzevak bij C&M kozen. Ik zou gewoon kijken wat je school aanbied en naar wat mogelijk is. Als het aangeboden wordt maar hoogst ongebruikelijk is, kan het voorkomen met roostering dat je af en toe twee vakken hebt in één uur. Maar daar lijkt me wel een regeling voor te treffen.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 14-07-2011, 10:52
Verwijderd
Bij ons op school hebben ze geen filosofie en geen spaans.
Je kunt ook geen biologie bij CM nemen, wel bij EM.

Maar bij jou kan het anders zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2011, 20:13
Asemoon
Asemoon is offline
Bij ons mochten CM en EM allebei geen biologie.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2011, 21:15
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Volgens mij stellen die beide studies geen specifieke eisen aan je vakkenpakket.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 14-07-2011, 22:10
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Wiskunde is voor psychologie wel handig ivm statistiek.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 09:19
Loveley
Avatar van Loveley
Loveley is offline
Biologie is anders ook handig. Als je psychologie wilt gaan verder studeren, zal er best nog veel biologie aan bod komen.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 12:48
Camou
Camou is offline
Aan filosofie of frans heb je het minst, imo. Heb zelf Frans gehad, maar ik kan nu nog steeds geen normaal gesprek voeren... Ik weet niet hoe het bij jou op school is geregeld, maar bij ons mag je echt elk vak wat je maar wilt kiezen in je vrije deel, ongeacht welk profiel. Dit moet je echt navragen ja.

Ik heb trouwens een jaar biologie gedaan met het profiel EM/CM. Daarna laten vallen omdat de docenten afschuwelijk waren imo. Een vriendin van me die ook psychologie gaat studeren heeft CM met biologie gedaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:13.