Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2008, 20:12
Verwijderd
Ik wil een nieuwe behuizing voor mijn PC gaan aanschaffen, aangezien de huidige al 6 jaar oud is en voor huidige begrippen ook vrij klein. Je merkt dat natuurlijk vooral in de zomer, want de lucht stroomt niet goed genoeg door en dan raakt de computer al snel overhit.

Daarom wil ik dus een nieuwe, en grote behuizing aanschaffen die meer ruimte heeft en de lucht beter doorlaat. Ik ben echter niet zo thuis in de wereld van computer-behuizingen, en daarom zou ik de experts onder jullie willen vragen of jullie mij goede websites en/of merken zouden kunnen aanbevelen. Ik heb de naam CoolerMaster bijvoorbeeld al een paar keer zien langskomen op Google, dus dat zal wel een goed merk zijn: maar het is wel duur.

Ik blijf het liefst onder de 100 euro zitten, en mijn voorkeur gaat uit naar een zwarte kast met een doorzichtig deel en blauwe lichtjes (dat is wat ik nu zo ongeveer in mijn hoofd heb zitten).

Alvast bedankt voor jullie tips.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2008, 21:30
Verwijderd
CoolerMaster en Thermaltake zijn inderdaad goede merken. Ik heb zelf dit gevaarte, ook omdat de boel bij mij te krap en te warm was. Erg goede kast (je moet hem alleen niet op willen tillen), maar ook erg duur (rond de 150 euro).

Ik zou zeggen, kijk op de sites van Coolermaster en ThermalTake of je iets moois ziet, kijk op Tweakers.net of je producten ziet waar mensen helemaal wild van zijn en houd in de gaten wat je wilt (let dus op of er genoeg ruimte is voor je harde schijven, hoeveel fans erin kunnen, enz enz).
Met citaat reageren
Oud 31-07-2008, 00:45
Verwijderd
Dank je, op de website van Thermaltake staan een aantal heel mooie behuizingen.

Ik zie wel geregeld de definities 'full tower' en 'mid tower' langskomen, wat moet ik daaronder verstaan?

Mijn huidige behuizing heeft overigens:
- een hoogte van 40 cm;
- een lengte van 42,5 cm;
- een breedte van 21 cm.

Dus dat zal dan wel een 'mid tower' zijn, misschien?

Zijn er trouwens nog andere belangrijke dingen waar ik rekening mee moet houden bij het aanschaffen van een nieuwe behuizing? Loop ik bijvoorbeeld kans dat sommige dingen van mijn huidige behuizing niet in de nieuwe behuizing zullen passen, zoals mijn DVD-ROM speler?

Deze website heeft overigens ook een aantal leuk uitziende behuizingen (7 pagina's vol ervan), ook qua prijs:

http://www.eurocomputershop.eu/shop2...oducten.pPrijs

Ik weet alleen niet of die website zo betrouwbaar is, maar dat zie ik later pas wel. Ik ben immers pas in het beginstadium van mijn zoektocht naar een geschikte behuizing.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2008, 10:10
rens..
Avatar van rens..
rens.. is offline
ok je wil airflow en leds

NEEM DE NZXT TEMPEST
dat is "de airflow kast" en hij heeft mooie blauwe leds
4x 120mm fans + 2x 140mm fans
en hij is voor 99 euro te koop


alles zal passen zolang het maar geen slimdrives zijn (zoals in laptops)

Met citaat reageren
Oud 31-07-2008, 22:34
Verwijderd
Oké, ik zie de volgende drie kasten heel erg zitten:


1. X-blade Black




2. Thermaltake Aguila VD1000BWS




3. Thermaltake M9D VI4000BWS




Die X-Blade Black laat mijn hart toch het snelst kloppen, maar hij stamt wel alweer uit 2005 (werd eerst gemaakt door A-Top Technology en later blijkbaar door Logisys en X-Gear) en is qua grootte toch het kleinst van de drie. Bovendien is hij ook het goedkoopste (ik kan hem voor minder dan 50 euro krijgen, dus moet ik daar niet mijn bedenkingen bij hebben?). En zou de airflow in die kast niet minder goed zijn omdat hij niet zo recent is als de twee Thermaltakes die ik zojuist heb genoemd?

De grootte van mijn huidige kast is overigens:
- een hoogte (height) van 40 cm;
- een lengte (depth) van 42,5 cm;
- een breedte (width) van 21 cm.


Ik weet dat ik me niet alleen moet laten leiden door hoe een behuizing er uit ziet, maar dat ik ook moet letten op de mogelijkheden die het biedt. Een goede leidraad hierbij is wat ik ermee wil: ik gebruik mijn computer alleen voor Internet, chatten en schoolzaken. Gamen doe ik nooit.

Zou iemand zo vriendelijk te zijn om de specificaties van deze drie kasten te vergelijken en mij kunnen vertellen welke er technisch het beste uitkomt? Hier zijn enkele handige links:

X-Blade Black

http://www.dealtime.com/xPF-CASE-ATO...K-BLACK-SLV-RT

http://www.xoxide.com/xblade2.html

http://www.modthebox.com/review335_1.shtml

Thermaltake Aguila VD1000BWS

http://thermaltake.com/product/Chass.../vd1000bws.asp (scroll helemaal naar beneden voor de specificaties)

Thermaltake M9D VI4000BWS

http://thermaltake.com/product/Chass.../vI4000bws.asp (scroll helemaal naar beneden voor de specificaties)


Ik heb ook nog een aantal vragen, dus wie op een paar van die vragen antwoord weet: ik zou het fijn vinden als je me hiermee verder kon helpen.

1. Het schijnt dat de voeding van een PC belangrijk is voor de aanschaf van een nieuwe behuizing. Hoe kom ik er achter hoeveel watt de voeding van mijn PC heeft? Als ik mijn behuizing open maak, zie ik een grote ventilator van het merk JNC Computer Corp. Er staat op: Switcher Power Supply, en het modelnummer is LC-300ATX. Is dat de voeding? Zo ja, dan heeft deze een input van 115V/230 V (met 60/50 Hz) en heeft hij een output van 300 W.

2. Als ik een nieuwe voeding moet hebben, moet ik dan ook een nieuw moederbord en een nieuwe processor? Mijn processor is een AMD Athlon, al zou ik niet weten wat zijn bouwjaar en versienummer is.

3. Er wordt wel eens gezegd dat het moederbord een bepaalde grootte moet hebben en op een bepaalde manier in de kast moet kunnen worden geplaatst. Anders kun je namelijk wel een nieuwe kast hebben, maar kun je er niks mee omdat het moederbord er niet in past. Hoe kan ik daar rekening mee houden, want ik weet niet wat de precieze grootte is van mijn moederbord. Hoe kom ik daar achter?

4. Ik ben de term 'PCU' wel eens tegengekomen, bijvoorbeeld in de context dat er geen PCU bij een behuizing zit of wordt geleverd. Wat is een PCU precies, hoe belangrijk is het, en hoeveel kan zo'n ding me ruwweg kosten?

5. Eén van de drie bovengenoemde kasten is van binnen rood gespoten. Rood is van zichzelf een warme kleur en houdt dus ook meer warmte vast dan bijvoorbeeld wit. Zorgt de rode kleur in de binnenkant van de behuizing er niet voor dat de kast warmer wordt dan wanneer hij bijvoorbeeld ongespoten was gebleven? En is het niet zo dat het blauw van de LEDs dan in het donker minder goed tot zijn recht komt?

6. Bij één van de drie bovengenoemde kasten wordt er gezegd: "lights not included." Ik neem aan dat de LEDs dan niet worden meegeleverd, of kan het toch nog om iets anders gaan? Ik wou het gewoon even zeker weten.

7. Wat moet ik precies verstaan onder pre-modded en is dat goed of slecht?


In ieder geval zijn de drie bovengenoemde kasten van recenter datum dan mijn huidige kast. Ik hoop dat 6 jaar oud materiaal (hij stamt uit 2002) ook in die nieuwere kasten kan passen.

Alvast hartelijk bedankt voor de hulp en tips.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2008, 09:31
rens..
Avatar van rens..
rens.. is offline
1: dat is de voeding, 300w
2: nee hoeft niet
3:meestal ATX of M-ATX, het zal allebei passen in 90% van de kasten.
4:ik denk PSU? dat is de voeding
5: nee maakt niet uit, hooguit 0.01 graden!
6:ja ik denk het wel
7: voor gemodd is wel leuk. dan is hij bijv, gespoten of een extra fan.

kast 1: te weinig airflow (2x 80mm) vind ik. als je die neemt moet je nog minimaal 1x 120mm fans erbij gooien!
kast 2: al betere airflow, 2x 120mm.
kast 3: ook 2x 120mm, die grote fan zit er niet bij als je hem koopt dus ook niet die leds bij de zijkant!!

ik vind alle kasten TE maar dat is mijn mening i love the tempest
Met citaat reageren
Oud 01-08-2008, 10:20
Verwijderd
De kleur waarin het gespoten is maakt volgens mij geen kont uit. Sommige kleuren warmen meer op omdat ze licht opnemen of afstoten, maar kleuren nemen toch geen directe warmte op? Of is mijn natuurkunde belabberd?

Dus even kijken of je rode verf mooi vind met blauwe leds. Ik vind leds sowieso eng. Heb bij mij ook alle meegeleverde led-fans vervangen door normale fans. Ik wil een computer, geen drive-inn disco waar ik met een zonnebril achter moet zitten.

Ik vind je derde optie de meest seksy, maar ik ben partial tegenover side-intake fans van een kwart meter.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2008, 21:42
rens..
Avatar van rens..
rens.. is offline
de kleuren nemen geen warmte op maar het zal wel ietsje sneller warm worden van licht, wat niet veel uitmaakt.
die side-intake moet je los kopen dus je kunt ook zonder en dat is het een leuke case
Met citaat reageren
Oud 03-08-2008, 01:08
Verwijderd
Bedankt voor de reacties, Rens en LUH-3417. Ik heb uiteindelijk toch maar besloten om voor de X-Blade te gaan, qua prijs, uiterlijk en mogelijkheden. En als het te warm zou worden in die kast, kan ik altijd nog een extra fan er in doen. In mijn huidige kast heb ik daar nameljik geen ruimte voor: die heeft alleen maar de CPU-ventilator en de ventilator die in de voeding zit. Dus wat ik ook kies, het zal zeker beter zijn dan mijn huidige kast.

Ik ga de X-Blade hier kopen:

http://www.muizenshop.nl/0/549/1/457...sb-2.0+/21354/

Er wordt weliswaar geen voeding bijgeleverd, maar ik neem aan dat ik gewoon de voeding van mijn huidige behuizing er in zal kunnen zetten. Ervan uitgaande dat het gat (dat bedoeld is voor de voeding) aan de achterkant in de X-Blade dan niet groter of kleiner is, tenminste.

Als alles dan verder goed gaat, koop ik er later misschien nog een Cooler Master Neon LED fan bij - hopelijk past eentje van 120 mm er dan nog in.

Citaat:
die side-intake moet je los kopen dus je kunt ook zonder en dat is het een leuke case
Ehm... wat bedoel je precies met een side-intake? De LED fan misschien?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2008, 12:45
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Persoonlijk zou ik de cooler master CM 690 aan hebben geraden, ik heb hier een centurion 5 staan, en het enige nadeel vind ik de 80 mm front intake fan, die is in dit model vervangen door een 120 mm fan..


zie ook http://www.coolermaster.com/products...te=558&id=2914 voor meer info..
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 07-08-2008, 14:40
Verwijderd
Hoe lang zou het duren om de hardware te verhuizen van de oude behuizing naar de nieuwe behuizing? Ik hoop namelijk dat een computer-reparateur dat gewoon bij mij thuis kan doen, als het ongeveer 1 tot 2 uur gaat duren.

O ja, en moet je Windows XP opnieuw installeren nadat je alle hardware hebt overgezet? Of blijft het gewoon er op staan en hoef ik niet te vrezen voor de inhoud die nu op mijn harde schijf staat?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2008, 16:09
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ligt eraan, als je een beetje ervaren bent heb je dat in een uurtje ofzo wel voor elkaar.

Windows hoef je niet opnieuw te installeren, als je alles hebt overgezet werkt het gewoon weer net zo als voorheen
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2008, 17:32
Verwijderd
Ik heb er, toen in de eerste keer mee aan de gang ging, ongeveer een uur of vier mee bezig geweest, maar dat was omdat ik elke stap dubbel checkte met drie handleidingen erbij en omdat ik dik een half uur aan het kutten ben geweest met een onmogelijk irritant aan te sluiten audio-stekkerbosje.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2008, 00:54
Verwijderd
Bedankt allebei, dat is goed om te weten. Ik twijfelde over de Windows XP installatie omdat ik bij sommige websites en YouTube-filmpjes had gezien dat men ook meteen Windows XP installeerde - maar dat zal dus dan wel bij a) een compleet nieuw in elkaar gezet systeem zijn geweest of b) de gebruiker nam van de gelegenheid meteen maar gebruik om ook de harde schijf eens op te schonen.

Ik heb geregeld ook gelezen over wat probleempjes die systemen begonnen te vertonen nadat de hardware was verhuisd naar een nieuwe kast, bijvoorbeeld dat de DVD-ROM drive de DVD's niet meer las of juist heel erg langzaam. Voor dat soort dingen ben ik dan wel een beetje bang, en daarom laat ik de verhuizing ook aan een professional over. Maar zelfs dát is geen garantie dat er zich na de verhuizing geen problemen voor zullen doen. Ik hoop er maar het beste van....
Met citaat reageren
Oud 08-08-2008, 11:18
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Ik heb geregeld ook gelezen over wat probleempjes die systemen begonnen te vertonen nadat de hardware was verhuisd naar een nieuwe kast, bijvoorbeeld dat de DVD-ROM drive de DVD's niet meer las of juist heel erg langzaam. Voor dat soort dingen ben ik dan wel een beetje bang, en daarom laat ik de verhuizing ook aan een professional over. Maar zelfs dát is geen garantie dat er zich na de verhuizing geen problemen voor zullen doen. Ik hoop er maar het beste van....
Denk dat het een beetje ervan afhangt hoe je het doet.. als je de kabels goed aansluit en let op statische elektriciteit is er toch niks aan de hand. Een professional geeft trouwens minder erom hoe het afloopt met je PC dan een vriend die het voor je doet..
Met citaat reageren
Oud 08-08-2008, 11:18
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Ik heb er, toen in de eerste keer mee aan de gang ging, ongeveer een uur of vier mee bezig geweest, maar dat was omdat ik elke stap dubbel checkte met drie handleidingen erbij en omdat ik dik een half uur aan het kutten ben geweest met een onmogelijk irritant aan te sluiten audio-stekkerbosje.
Haha die front audio dingen.. ik vind het zo irritant dat ik het maar gewoon niet aansluit. Lang leve de verlengkabel
Met citaat reageren
Oud 08-08-2008, 13:12
Verwijderd
Kan goed dat ze daarvoor zijn... ik heb de front audio inderdaad nog nooit gebruikt, want mijn boxen hebben groene en roze gaatjes.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2008, 14:16
Verwijderd
Met al die koeling krijg je wel dat je kast flinke herrie maakt. Dan moet je weer overstappen op dure geluidsarme ventilators en voeding...

Overigens heb ik dat laatste gedaan. Ik heb al een aantal jaar een full tower (grote kast) van Antec met plenty ruimte voor airflow. Daarin heb ik rounded IDE en SATA cables, grote geluidsarme fans, een knoert van een CPU-koeler (waarier met grote fan) en een geluidsarme voeding met grote fans. Dat werkt goed, moet ik zeggen. Mijn CPU komt ligt zo rond de 30 graden celsius, wat netjes is.

Voordeel van een grote kast is ook dat je voldoende ruimte hebt om er van alles aan toe te voegen en af te halen. Mijn Antec-kast zit wat dat betreft goed in elkaar; je kunt allerlei onderdelen loshalen zonder dat je andere dingen hoeft verschuiven. Je kunt er van alle kanten bij. Erg handig. Maar goed, ik kan me voorstellen dat meer kasten dat hebben.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-08-2008, 23:16
Verwijderd
Goed, mijn hardware is inmiddels verhuisd (vandaag) en het ziet er allemaal mooi uit.

Bij het verhuizen bleek dat mijn 6-jaar oude voeding van 230 volt te oud was om de ventilatoren er op aan te kunnen sluiten. Bij mijn nieuwe kast waren namelijk 3 ventilatoren meegeleverd: één aan de achterkant, één aan de zijkant en één aan de voorkant. De twee laatstgenoemden hebben beiden LEDS. Alhoewel mijn voeding nog prima werkte, vond ik het zonde als ik die 3 ventilatoren niet kon gebruiken, dus heb ik er meteen een nieuwe voeding in laten zetten (toevallig had de reparateur een nieuwe in zijn auto liggen). Ik geloof dat die iets van 500 volt was, ik heb het maar vluchtig kunnen zien.

Toen die erin zat, konden de ventilator aan de achterkant en die aan de zijkant wél worden aangesloten. Die aan de voorkant net niet, omdat die voeding net één pinnetje te kort kwam. Je moet zo'n stekker van de ventilator namelijk in zo'n uiteinde van de voeding duwen, en daar was er dus net eentje van tekort. Dat vond ik wel jammer, maar in ieder geval kon ik wel de andere twee ventilatoren al gebruiken.

Maar ik vroeg me af, hoe zou het probleem van de voorste ventilator in de toekomst eventueel verholpen kunnen worden? Moet ik er dan meteen een nieuwe voeding voor hebben, of kan er iets anders gedaan worden?

Afgezien van de ventilatoren, moet ik nog iets melden. Toen alles eenmaal verhuisd was en de computer aan werd gezet, viel het me op dat het ontzettend lang duurde voordat Windows opstartte. Het welkomstscherm bleef wel 15-30 minuten hangen. Kan dit zijn geweest omdat de computer na de verhuizing bezig was met het controleren van de hardware? Ik heb dit na een herstart (nadat Windows eindelijk was opgestart, natuurlijk) niet meer gehad, maar ik vroeg me gewoon af of het normaal was of niet.

Verder stonden de tijd en datum in de BIOS ergens in 1999, maar op zich is dat niet heel verrassend en dat heb ik natuurlijk netjes aangepast.

Het is voor mij de eerste keer dat mijn computer naar een nieuwe kast is verhuisd, en ik vroeg me af of jullie verder misschien nog weten hoe ik kan controleren of mijn systeem even stabiel is als voorheen? Of zijn er bepaalde dingen waar ik speciaal op moet letten? Bijvoorbeeld dat hij bevriest, al is het maar voor een seconde? En dergelijke dingen.

Alvast bedankt. Ik ben in ieder geval al heel blij dat ik nu een kast heb die niet meer zo alledaags is.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2008, 09:53
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
maak je niet zo druk ga er gewoon op werken/gamen whatever en je merkt snel genoeg of er wat fout is.
__________________
www.hipheid.nl
Met citaat reageren
Oud 16-08-2008, 13:35
Verwijderd
Als je BIOS scherm zo lang blijft hangen, dan kun je er vanuit gaan dat er iets met je hardware is. Gezien je verhuizing lijkt me dat ook niet raar. Meestal is het een goed idee om na dit soort grote operaties windows e.d. opnieuw te installeren.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2008, 13:45
Verwijderd
Citaat:
Als je BIOS scherm zo lang blijft hangen, dan kun je er vanuit gaan dat er iets met je hardware is. Gezien je verhuizing lijkt me dat ook niet raar. Meestal is het een goed idee om na dit soort grote operaties windows e.d. opnieuw te installeren.
Het was niet het BIOS-scherm dat bij de eerste keer aanzetten zo lang bleef hangen; het was het blauwe welkomstscherm van Windows XP. Je zag wel dat het rode lampje van de computer steeds flikkerde, dus hij was wel ergens driftig mee bezig. Maar dat speelde zich alleen af toen ik de computer voor de eerste keer had aangezet na de verhuizing; nu heb ik dat niet meer en hij start gewoon normaal op.

Ik ben het met je eens dat het misschien verstandig is om Windows XP opnieuw te installeren; ik zal het binnenkort maar eens gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2008, 10:18
rens..
Avatar van rens..
rens.. is offline
ff duidelijkheid:
als je van kast veranderd merkt je hardware NIKS als het goed is gedaan!
hij kan je best een b-merk voeding hebben aangesmeerd ( als hij hem "toevallig" achterin had liggen....) die dus niet veel stekkertjes heeft. ook is het geen 500V maar eerder 500W, alles wat geen krachtstroom is gaat via 230v (normaal stopcontact) je moet even naar het merk kijken en aantal wat en dat hier zetten a.u.b. dan kunnen we beoordelen of het een goed merk is. en hoeveel heb je ervoor betaalt als ik vragen mag(A).
en hoelang duurde de overzet + prijs? ik heb het altijd zelf gedaan dus ik vraag me af wat die mensen er voor vragen.

btw, het is een kwestie van ongeveer 20 schroefjes + 10 draadjes dus als je daar 4 uur over doet !!! da's best lang
Met citaat reageren
Oud 19-08-2008, 09:50
Verwijderd
Het goed overzetten van hardware kan best wel even duren, zeker wanneer ook alles netjes weg gewerkt is ivm airflow etc. Goed, 4 uur is dan nog behoorlijk overdreven, maar dat hangt ook af van de kast en eventuele andere dingen die diegene nodig had (tie-wraps zijn op bijvoorbeeld, dat soort saaie dingen).
Met citaat reageren
Oud 30-08-2008, 15:10
Verwijderd
Citaat:
ff duidelijkheid:
als je van kast veranderd merkt je hardware NIKS als het goed is gedaan!
hij kan je best een b-merk voeding hebben aangesmeerd ( als hij hem "toevallig" achterin had liggen....) die dus niet veel stekkertjes heeft. ook is het geen 500V maar eerder 500W, alles wat geen krachtstroom is gaat via 230v (normaal stopcontact) je moet even naar het merk kijken en aantal wat en dat hier zetten a.u.b. dan kunnen we beoordelen of het een goed merk is. en hoeveel heb je ervoor betaalt als ik vragen mag(A).
en hoelang duurde de overzet + prijs? ik heb het altijd zelf gedaan dus ik vraag me af wat die mensen er voor vragen.

btw, het is een kwestie van ongeveer 20 schroefjes + 10 draadjes dus als je daar 4 uur over doet !!! da's best lang
Op de voeding staat het volgende:

550 W
ATX Switch Power Supply
Model no.: CHB-26983

En het volgende schemaatje staat er ook op:



Een merknaam heb ik niet kunnen ontdekken. Misschien dat het juist daar staat wat met het blote oog niet zichtbaar is (en ik wou niet op eigen houtje de voeding gaan losschroeven om te kijken of het merk misschien aan de andere kant zichtbaar is).

De computerreparateur was ongeveer anderhalf tot twee uur bij mij, en alles heeft me in totaal 195 euro gekost. Dat is dus inclusief:

- nieuwe CPU-cooler;
- nieuwe voeding;
- overzetten van hardware van oude kast naar nieuwe kast;
- onderzoekskosten.

En dan (gelukkig) heeft die ook nog geen voorrijkosten gerekend! Duidelijk een geval van: één keer, maar niet weer. Volgende keer ga ik naar een andere reparateur.

Trouwens, zou mijn nieuwe CPU cooler ook van een goed merk zijn? Er staat het volgende op:

Spire (dat is het merk)
ball bearing
DC 12 V

Trouwens, één van de fans (die met de blauwe LEDS) die meegeleverd was met de nieuwe kast, is:

Keep (dat is het merk)
DC Brushless Fan
Model: A8025M12S
DC 12 V 0.22 A

Bij de andere twee fans die in de kast zitten kan ik het niet aflezen. Dan zou ik ze moeten losschroeven en dat kan en wil ik niet.

Ik ben benieuwd wat jouw mening is - alvast bedankt. Hopelijk hoef ik me geen zorgen te gaan maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2008, 12:04
rens..
Avatar van rens..
rens.. is offline
voeding = merkloos klik
dat is toch dezelfde??
kost wel 13,50

spire is ook niet echt bekend, (niet bij mij iig ) bijna 200 euro!! ... ik moet toch eens aan ander werk gaan denken, dit kan ik ook nog wel

Die fans in de kast zijn gewoon wel goed, fans gaan ook niet zo snel kapot als je niks geks doet
zijn verder wel de draden netjes weggedaan? en werkt alles? daar gaat het uiteindelijk toch om
Met citaat reageren
Oud 26-09-2008, 19:59
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware een nieuwe (game) pc
lisa akafish
9 02-07-2013 16:00
Software & Hardware Airflow Antec 300 in stoffige omgeving.
Severus
9 09-12-2011 12:13
Software & Hardware Nieuwe computer
Duitsers
17 09-12-2007 19:51
Software & Hardware Nieuwe computer
Spoonie
5 30-05-2007 21:00
Software & Hardware [Algemeen] Elektrostatische Ontlading
Someboy
22 17-01-2005 21:35
Software & Hardware Nieuwe PC!
dafelix
15 28-10-2003 17:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:39.