Oud 16-06-2012, 08:22
Florian1994
Florian1994 is offline
Hallo, ik zit met een probleem en ik wil vragen of er iemand is die een soortgelijke ervaring met ouders heeft gehad; of dat er iemand advies heeft.
Ik ben 17 jaar oud, heb gewoon een baan; ben net geslaagd voor mijn HAVO-examens en heb daarnaast gewoon een rijk sociaal leven, dus mijn leven wordt niet belemmert door de dingen die ik doe...Mijn ouders zien mij echter als een bedriegende drugsverslaafde; luister:

Mijn moeder en stiefvader hebben namelijk (bijna) al mijn Facebook-gesprekken gelezen toen ik 'm perongeluk open had laten staan en ze weten nu dat "drugs" in conversaties met vrienden, meervoudig aan bod komt.
Ze hebben nu een f*cking slecht beeld van mij (en van mijn vrienden) omdat ik bij mijn ouders heb beweert niet (meer) te gebruiken. Ze behandelen me nu als één of andere junk, terwijl het relatief nog best meevalt: ik blow enkele dagen in de week en heb 3x een XTC-pilletje gebruikt...
Ze weten dus DAT ik gebruik en dat ik heb gelogen over mijn gebruik (terwijl ik dat puur heb gedaan om hen gerust te stellen; omdat ze zich anders om niks onnodig zorgen gaan maken).
Mijn broer is een aantal geleden in een psychose geraakt en heeft een bipolaire stoornis opgelopen door veel blowen; stress en weinig slaap: of te wel een onregelmatige levensstijl - en mijn ouders denken dat "blowen" de grootste veroorzaker is en hebben hier blijkbaar een trauma aan overgehouden, omdat ze denken dat ik erfelijk ben belast. Ze willen me nu zelfs naar "Yes We Can Clinics" in de Ardennen sturen om me af te laten kicken en in te laten zien dat ik als een drugsverslaafde huichelaar bezig zou zijn.

HOE ZOUDEN JULLIE MET ZO'N SITUATIE OMGAAN? HEEFT IEMAND SOORTGELIJKE ERVARINGEN MET OUDERS M.B.T. GEBRUIK GEHAD (EN HOE BEN JE DAAR TOEN MEE OMGEGAAN?) BEDANKT VOOR DE REACTIES!

Laatst gewijzigd op 16-06-2012 om 08:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2012, 09:05
Verwijderd
Tja, voor jou is 't helemaal kut, maar jouw ouders zitten ook in een baggersituatie. "Eerst je broer, en nu jij" zullen ze denken, en tja, dan willen ze proberen jou te laten stoppen zodat jij niet ook een psychose krijgt. Doordat je ouders niet controle over je broer hadden zullen ze dat voor hunzelf proberen goed te maken door controle over jou te krijgen - en dat betekent veel voor ze.

Als je naar die kliniek toe gaat - en ja, ik weet dat je geen verslaafde bent - kan je er snel uit komen als het al snel blijkt dat je niet verslaafd bent, en dan kan je je ouders laten zien dat je niet verslaafd bent. Dit is nou niet echt de ideale oplossing voor jou, maarja - anders word je nog jaren als junk gezien door je ouders.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 19:06
Florian1994
Florian1994 is offline
Ja, het is voor ons beiden kut! Maar heb al vaker gezeik met mijn ouders, omdat ik alles op mijn EIGEN manier doet (niet dat dat altijd goed gaat; maar men leert door vallen & opstaan) en zij hebben altijd kritiek op mijn manier van leven; ze kotsen mij - en mijn gedrag gewoon uit (óók al wilt mijn moeder natuurlijk het beste voor mij: in de praktijk doet ze precies datgene wat alleen maar averechts werkt). En mijn stiefvader geniet er alleen maar van, wanneer ik "slechte" dingen doe, zodat hij me er dan lekker mee kan confronteren en me op een laffe manier de grond in kan schoffelen. Bovendien is het feit dat ik dingen doe waar mijn ouders niet achter staan voor hem alleen maar een bevestiging voor wat voor "rotjong" ik eigenlijk ben.
Al jaren heb ik last van deze verstoorde gezinsrelaties; maar nu lijkt het hoogtepunt bereikt te zijn en willen ze me daadwerkelijk naar dat survival-kamp sturen...Zou het beter worden? Gebruik ik drugs misschien als vlucht voor mijn thuissituatie? Ik ben altijd sterk gebleven en altijd trouw aan mezelf gebleven maar nu ben ik even radeloos...wat moet ik met deze situatie aan? Ze denkt zelf dat ik wordt misbruikt door mijn vrienden etc. etc.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 19:46
Verwijderd
Ok, die thuissituatie kan ik me goed bij inleven (ik heb precies hetzelfde - ik heb zelf de gedachte dat vallen en opstaan het beste is om te leren)... maar je ouders hebben hebben de 'val' al gehad en proberen er voor te zorgen dat je weet dat die val er niet hoeft te komen om je lesje te leren - en omdat dat tegen jouw (begrijpbare) principes van vallen en opstaan in gaat, ontstaat er een strijd tussen jou en je ouders in dat denkvlak

Kan je een of meerdere voorbeelden geven waarin je 'vallen en opstaan' omschrijft? Misschien kan het heftiger voor je ouders overkomen dan voor jou zelf...

En over die drugs; je reden om te beginnen aan drugs zou kunnen dat je misbruikt werd door je vrienden, maar de reden om te blijven door gaan met drugs zal denk ik meer aan de thuissituatie liggen, of je bent er zelf (onbewust) van verslaafd.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 19:57
Verwijderd
Waarom blow je zoveel? Ik ben het tegenovergestelde van anti-drugs hoor, maar een aantal keer per week blowen is wel een beetje teveel wat mij betreft. Is het niet een idee om te minderen met blowen, en dat dan ook duidelijk te maken tegen je ouders?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 23:45
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Waarom blow je zoveel? Ik ben het tegenovergestelde van anti-drugs hoor, maar een aantal keer per week blowen is wel een beetje teveel wat mij betreft. Is het niet een idee om te minderen met blowen, en dat dan ook duidelijk te maken tegen je ouders?
een paar keer per week hoeft naar mijn mening ook niet slecht te zijn hoor. zolang je maar geen dingen uitstelt om te kunnen blowen of dingen laat zitten daardoor.

ik blow zelf ook regelmatig doordeweeks. op een dag dat ik bijvoorbeeld al mijn huiswerk voor de komende dag af heb. of gewoon voor het slapen gaan als ik teveel energie heb of te druk in me hoofd ben.
maar ik heb ook geen enkel probleem om tijden niet te blowen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 03:21
Verwijderd
Citaat:
een paar keer per week hoeft naar mijn mening ook niet slecht te zijn hoor. zolang je maar geen dingen uitstelt om te kunnen blowen of dingen laat zitten daardoor.

ik blow zelf ook regelmatig doordeweeks. op een dag dat ik bijvoorbeeld al mijn huiswerk voor de komende dag af heb. of gewoon voor het slapen gaan als ik teveel energie heb of te druk in me hoofd ben.
maar ik heb ook geen enkel probleem om tijden niet te blowen.
Ik geloof best dat je niet verslaafd bent. Je moet het wel heel veel hebben geblowd om er verslaaft aan te raken
Blowen is inderdaad lang niet zo schadelijk als bijvoorbeeld alcohol, en het hoeft niet per se je schoolresultaten etc. negatief te beïnvloeden, maar je bent wel (letterlijk) je longen aan het verkankeren. Ook word je er nogal sloom van, niet?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 13:11
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Ik geloof best dat je niet verslaafd bent. Je moet het wel heel veel hebben geblowd om er verslaaft aan te raken
Blowen is inderdaad lang niet zo schadelijk als bijvoorbeeld alcohol, en het hoeft niet per se je schoolresultaten etc. negatief te beïnvloeden, maar je bent wel (letterlijk) je longen aan het verkankeren. Ook word je er nogal sloom van, niet?
ik merk eigenlijk niet echt verschil. ik had altijd al een slecht korte termijn geheugen maar dat is niet erger geworden. het enige grote verschil dat ik merk is dat ik soms wat meer moeite heb met mijn bed uit komen

en ik denk dat het met schade aan de longen behoorlijk meevalt volgens mij is eigenlijk alleen de tabak heel slecht voor je. de wiet zelf brengt volgens mij niet veel schade met zich mee.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 15:30
Ilovechocolate_
Avatar van Ilovechocolate_
Ilovechocolate_ is offline
Ik vind sowieso dat je geen drugs moet gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 16:08
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Ik vind sowieso dat je geen drugs moet gebruiken.
en wat wil je hier mee aan dit probleem toevoegen ?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Ik vind sowieso dat je geen drugs moet gebruiken.
Dat vind bijna iedereen van jouw leeftijd. Jij gaat later ook alcohol drinken
Met citaat reageren
Oud 19-06-2012, 00:04
Verwijderd
Citaat:
Ik vind sowieso dat je geen drugs moet gebruiken.
Goed punt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Bi/homo, ik snap t niet?
rotterdamseboy
4 09-03-2013 22:01
Psychologie Zelf depressief door problemen en depressies van anderen
Verwijderd
3 13-11-2010 00:06
Psychologie Het Grote Lucht Je Hart Topic #123
coopergirl
494 12-03-2008 13:13
Psychologie hoe vertel ik mijn ouders dat het helemaal niet zo goed gaat
metallica
30 22-01-2004 20:25
Drugs & Alcohol Van welke drugs weten je ouders dat je ze gebruikt?
dreadmanneke
77 20-10-2003 21:01
Liefde & Relatie hoe haal ik mijn ouders nou toch over?!
droppie
38 15-07-2003 17:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:16.